«فردا» گزارش می‌دهد

استعفای لاریجانی هماهنگ شده بود؟

کد خبر: 1102784

یکی از نزدیکان لاریجانی در گفت‌وگو با «عصر ما» کناره‌گیری او از پیگیری پرونده همکاری با چین را تایید کرده و طبیعی دانسته. یکی دیگر هم به «اقتصاد نیوز» گفته که این اقدام با رهبری هماهنگ شده بوده است.

حجم ویدیو: 2.95M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو

گروه سیاست سایت فردا – خبری که دیروز روزنامه «فرهیختگان» از کناره‌گیری علی لاریجانی از پیگیری پرونده قرارداد 25 ساله ایران و چین داد خیلی سروصدا کرد زیرا آینده لاریجانی بعد از ردصلاحیت در انتخابات اخیر مورد توجه و محل بحث بوده است. 

گمانه حاشیه‌نشینی و انزوای سیاسی او و سایر برادرانش بعد از حکمی که آملی لاریجانی برای ذوالقدر صادر کرد و نفوذ خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام را به رخ کشید، کم‌رنگ شده بود که فرهیختگان خبر داد او از پیگیری یک پرونده مهم کنار کشیده یا کنار گذاشته شده است. خاصه آنکه در هفته‌های اخیر نزدیکان لاریجانی برای اثبات در صحنه بودن و منزوی نشدن او مدام به ایفای همین نقش وی اشاره می‌کردند.

خبر مربوط بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و روزنامه‌های امروز نیز توجه ویژه‌ای به آن کردند. در واقع خبر آنقدر قابل پذیرش بود که کمتر رسانه‌ای سراغ تایید یا تکذیب گرفتن رفت و اغلب مشغول تحلیل شدند. در این بین اما برخی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی برای محکم‌کاری هم که شده در پی بررسی بیشتر موضوع برآمدند. 

مثلا اقتصادنیوز به نقل از میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس دهم خبر  استعفای علی لاریجانی از پرونده قرارداد 25 ساله ایران و چین را تایید کرد و نوشت: «موضوع اجرایی قراردادها را وزرا باید پیگیری کنند، طبعا دولت بهتر می تواند این کار را انجام بدهد و اگر وزرا حرفی بزنند امکان تداخل کار وجود دارد. بنابراین، آقای لاریجانی تصمیم گرفتند که باقی کار به عهده دولت باشد و با رهبری هم هماهنگی داشته‌اند».

او تاکید کرد: «آقای لاریجانی برای کشور سرمایه بوده و همیشه نیز خواهند بود. ایشان مورد اعتماد رهبر انقلاب هستند و هر زمانی که به ایشان نیاز باشد قطعا فعالیت خواهند کرد. بنابراین، کلید خوردن حذف آقای لاریجانی تحلیل هایی است که شبکه های برون مرزی می کنند و صحت ندارد.»

عزت الله یوسفیان‌ملا، نماینده ادوار مجلس و از سیاسیون نزدیک به علی لاریجانی هم در گفتگو با کانال تلگرامی «عصرما» خبر «فرهیختگان» را تایید کرد و گفت: «مسئولیت پیگیری و انعقاد قرار داد 25 ساله از سوی رهبری در زمانی بر عهده علی لاریجانی  قرار گرفت که او ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و طبیعی بود که با پایان آن مسئولیت و به ویژه پس از به ثمر رسیدن وظیفه‌ای که بر عهده داشت، آن را به دولت واگذار کند».

به گفته او «مدیریت کار و پیگیری قرارداد راهبردی ایران و چین تا مرحله انعقاد بر عهده لاریجانی بود و حتی در دولت قبل هم امضای قرارداد را مقامات دولت انجام دادند.»

این نماینده سابق مجلس درباره گمانه‌زنی‌هایی که درباره آینده سیاسی لاریجانی در رسانه‌ها مطرح می‌شود نیز به «عصر ما» گفت: «آقای لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و هر دو این مسئولیت را بی‌وقفه و با جدیت ادامه می‌دهد و در همه جلسات مربوط بدون هیچ غیبت یا حتی تاخیری حضور پیدا می‌کند. »

او با این وجود تاکید کرد که علی لاریجانی هنوز برنامه‌ای برای فعالیت سیاسی فرای این مسئولیت‌ها طرح‌ریزی نکرده‌است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها