انبارلویی: دولت رئیسی کرونا را مدیریت کرده است

کد خبر: 1102792

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره استفاده دولت از نخبگان و مدیریت ویروس کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

انبارلویی: دولت رئیسی کرونا را مدیریت کرده است

محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره استفاده دولت از نخبگان گفت: ما یک نظام دانایی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور داریم. اغلب پایان نامه های دانشگاهی در رابطه با معضلات روز جامعه هستند که اگر دولت بخواهد با تکیه بر نظام دانایی کشور را اداره کند باید مرکزی را برای آنالیز و بررسی دیدگاه ها و نظرات روی کار بیاورد.

وی ادامه داد: دولت باید در حوزه های مختلف مسئله شناسی داشته باشد و بعد از آن بررسی کند که ببیند این مشکل را می‌تواند با تکیه بر نظام دانایی حل کند یا خیر؟ آیا پاسخی برای این مشکل پیدا می شود یا نه؟ بررسی اخبار و اطلاعات در زمان های مختلف امر بسیار مهمی است، اما مشکل این است که رئیس‌جمهور چگونه باید از بین نظرات متعدد در نظام دانایی تصمیم‌گیری کند.

محمد کاظم انبارلویی بیان کرد: در حال حاضر ما ۴۰ سال است که با معضلات تورم، گرانی، بیکاری و مشکلات دیگر روبرو هستیم. این موارد یا راه حل دارند یا ندارند. اگر در دولت راهی برای مقابله با این مشکلات هست چرا تاکنون ارائه نشده؟ اگر در بیرون دولت است چرا به سمت راه حل حرکتی رخ نمی‌دهد؟ مردم امروز هر روز به مغازه ها می روند و با تغییر قیمت های بسیار زیادی مواجه می شوند، وقتی با کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم مواجه می شویم باید چه کرد.

وی افزود: نظام دانایی کشور در درون و بیرون دولت باید برای معضلات پاسخ داشته باشد. حتی کشورهایی که خیلی ثبات و نظام دانایی مثل کشور ما ندارند در حل مشکلات خود موفق هستند، اما با وجود نفرات نخبه باسوادی که در کشور داریم در حل مشکلاتی که ۴۰ سال درگیر آن هستیم ناتوانیم.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره معیار انتخاب نخبگان نیز گفت: در به‌کارگیری افراد، معیار باید سطح دانش و تجربه باشد. حل مشکلات مردم اولویت است و اهلیت حرفه ای و فنی باید ملاک قرار گیرد و اگر رئیس جمهور از این افراد استفاده کند باید تشویق شود. البته دیده‌بان دولت نیز باید در انتخاب و رصد خود در بهره‌گیری از افراد نخبه دقت بالایی به خرج دهد.

 انبارلویی در پایان اشاره کرد: خوشبختانه نشانه‌های تحرک در دولت جدید به طور محسوسی به چشم می‌خورد و دولت توانسته بیماری کرونا را با اتخاذ تصمیمات بسیار خوبی مدیریت کند و باید دید با گذشت زمان در مقوله اقتصادی نیز موفق خواهد شد یا خیر؟/ باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها