وزیر کشور ترکیه با وحیدی دیدار کرد

کد خبر: 1104279

وزیر کشور ترکیه با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر کشور ترکیه با وحیدی دیدار کرد

 وزیر کشور در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود گفت: عزم دو کشور برای توسعه روابط راهبردی جزم است و افق‌های جدیدی از همکاری مشترک همه حوزه‌ها پیش روست و شروع خوبی برای تعمیق روابط با کشور ترکیه است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه که عصر امروز با استقبال رسمی حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور وارد تهران شده بود، با احمد وحیدی وزیر کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

یادداشت تفاهم همکاری امنیتی و انتظامی دو وزارتخانه در این دیدار مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرد.

فرمانده ژاندارمری، رئیس پلیس و محترم اینجه معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ترکیه، وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

وحیدی در نشست خبری پس از دیدار وزیر کشور ترکیه گفت: در این دیدار درخصوص توسعه روابط دو کشور در تمامی حوزه‌ها بحث شد و موضوعات مشترک متعددی هست که مورد علاقه دو کشور می‌باشد. در حوزه مبارزه با تروریسم، مبارزه با جرائم بین‌المللی، مبارزه با قاچاق سلاح، تبادلات و توسعه فعالیت‌های مرزی و هم‌چنین توسعه همکاری‌های مشترک در همه زمینه‌ها از جمله موضوع مهاجرت گفت‌وگو داشتیم.

وی افزود: از سوی دیگر درباره مسائل کلی‌تری مانند نقش مخرب رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و مشکلاتی فراوانی که برای ملت‌های منطقه به بار آورده‌اند و مسائلی که در افغاسنتان ایجاد کرده و توطئه‌هایی که در منطقه دارند، گفت‌وگو شد.

وزیر کشور تصریح کرد: عزم دو کشور برای توسعه روابط راهبردی جزم است و افق‌های جدیدی از همکاری مشترک همه حوزه‌ها پیش روست و شروع خوبی برای تعمیق روابط با کشور ترکیه است.

وحیدی بیان کرد: روابط ایران و ترکیه با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. دو کشور در کنار هم موجب رفع بی‌ثباتی در منطقه شده و توطئه دشمنان را خنثی خواهند کرد؛ دو کشور اجازه نخواهند داد دیگران در روابط فی‌مابین خللی ایجاد کنند.

سلیمان سویلو وزیر  کشور ترکیه با تشکر از مهمان‌نوازی وزیر کشور و ابلاغ سلام ملت ترکیه به مردم ایران، گفت: حضور در تهران را مایه خرسندی می‌دانم. امروز  مذاکرات مهمی انجام شد؛ روابط خیلی خوبی میان  وزارت کشور ایران و ترکیه ایجاد شده است.

وی افزود: در مبارزه با پ‌ک‌ک گروه‌های تروریستی همکاری و کارگروه‌های مشترکی داریم؛ امروز بار دیگر مصمم بودن خود را در مبارزه با تروریسم تاکید کردیم.

وزیر کشور ترکیه خاطر نشان کرد: در افغانستان مهاجرت‌های زیادی به سمت کشورهای ما سوق داده می‌شود و بر مبارزه با مهاجرت غیرقانونی تاکید داریم و پیشنهاد وزیر ایران برای ایجاد کارگروه مشترک را بررسی خواهیم کرد. امنیت مرزها از مسائل مشترک دو کشور است و از ایران بابت همکاری برای راه‌اندازی سیستم‌های الکترونیکی و فنی در مرزها و دیوار مرزی تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: می‌خواهیم کارگروه مشترکی برای مرزها ایجاد کنیم، دو کشور باید به موضوع مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر بپردازند.‌ هر دو کشور در این زمینه همکاری زیادی دارند و کارگروه مشترک مبارزه با قاچاق سلاح ایجاد شده و به مسائل در این زمینه می‌پردازیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها