پشت پرده دروغگویی اصلاح‌طلبان فاش شد

کد خبر: 1104354

اگر به انتخابات ریاست جمهوری 1396 بازگردیم به وضوح می‌بینیم که در فضای اینترنت بی‌قانون این جماعت توانستند به دروغگویی و ترساندن مردم از نامزدهای رقبا روی آورده و با این دست مسایل زمینه فریب اذهان عمومی را فراهم آورده و نامزد خویش را به پیروزی برسانند.

پشت پرده دروغگویی اصلاح‌طلبان فاش شد

روزنامه شرق در شماره دیروز خود نوشت: «غلامرضا نوری‌قزلجه، یکی از اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، گفته که قرار است موضوعاتی از جمله محدود‌سازی و کاهش پهنای باند به‌طورکامل از حیطه طرح خارج شود؛ اما از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون طرح صیانت تأکید کرده که چنین چیزی در دستور کار نیست.»

در ادامه این نوشتار آمده: «ضد و نقیض‌ها در طرح صیانت یا همان طرح نمایندگان مجلس برای مسدود‌سازی اینترنت[!!] بسیار است. از یک سو از تأمین امنیت کاربران سخن می‌گویند، از سویی دیگر با ایجاد رانت برای اپلیکیشن‌های ایرانی که حتی بدون اطلاع کاربران برای آنها حساب کاربری ایجاد می‌کنند شرایط ناامنی را بیش از گذشته فراهم خواهند کرد. از یک سو بحث شفافیت در فضای مجازی و شناسایی کاربران را دنبال می‌کنند و از سوی دیگر رسیدگی به این طرح مهم و مرتبط با زندگی بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارهای مجازی را از صحن علنی به کمیسیون تخصصی می‌برند تا عده‌ای معدود از نمایندگان برای 80 میلیون ایرانی اتخاذ تصمیم کنند. آن‌هم جمعی که برخی از آنها دشمن قسم‌خورده فضای مجازی و جریان آزاد اطلاعات در این فضا هستند و از بیان نگاه محدودیت‌خواه خود به فضای مجازی ابایی هم ندارند. هرچند عده معدودی هم در کمیسیون ویژه بررسی این طرح حضور دارند که به نکات منفی طرح واقف بوده و قصد تغییر آنها را دارند اما سؤال مهم این است که این افراد توان تغییر ایرادهای طرح را خواهند داشت؟!»

در این رابطه لازم به ذکر است که دروغگویی اصلاح‌طلبان با عنوان «مسدود‌سازی اینترنت» در حالی بارها از سوی این طیف مطرح شده که اساسا مجلس به دنبال مسدود‌سازی اینترنت نیست. روزنامه‌های اصلاح‌طلب عنوان مسدود‌سازی اینترنت را که به معنای بستن کاملا اینترنت است با یک منظور بسیار زشت و زننده به کار می‌گیرند. در حقیقت آنها می‌خواهند با سوءاستفاده از احساسات مخاطبان اهداف حزبی خویش را تامین کنند.

نکته دیگر این است که این روزنامه اصلاح‌طلب طوری می‌گوید عده‌ای برای 80میلیون ایرانی تصمیم بگیرند که گویی تا پیش از این همه قوانین را همه 80میلیون ایرانی تصویب کرده‌اند. این نیز سخنی پوپولیستی و به منظور تحریک مخاطبان است.

اما چرا برای این جماعت قانونمند شدن فضای مجازی تا این‌اندازه دردناک است؟! اگر به انتخابات ریاست جمهوری 1396 بازگردیم به وضوح می‌بینیم که در فضای اینترنت بی‌قانون این جماعت توانستند به دروغگویی و ترساندن مردم از نامزدهای رقبا روی آورده و با این دست مسایل زمینه فریب اذهان عمومی را فراهم آورده و نامزد خویش را به پیروزی برسانند./ کیهان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها