بازگشت طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایۀ کاربردی فضای مجازی به مرکز پژوهش‌های مجلس

کد خبر: 1113096

دهمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایۀ کاربردی فضای مجازی امروز (سه‌شنبه، ۹ آذر ماه) با حضور معاون قوانین مجلس، کارشناسان و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت ارتباطات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اتاق بازرگانی و مرکز ملی فضای مجازی و برگزار شد.

 بازگشت طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایۀ کاربردی فضای مجازی به مرکز پژوهش‌های مجلس

سرویس سیاسی فردا: دهمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایۀ کاربردی فضای مجازی امروز (سه‌شنبه، ۹ آذر ماه) با حضور معاون قوانین مجلس، کارشناسان و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس،  وزارت ارتباطات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اتاق بازرگانی و مرکز ملی فضای مجازی و برگزار شد.

 

رضا تقی‌پور انوری، رئیس کمیسیون مشترک فضای مجازی:

در جلسه امروز مسئولانی از وزارت ارتباطات و مرکزی ملی فضای مجازی حضور دارند و در جلسه قبل مقرر شد امروز در مورد نحوه ادامه رسیدگی به طرح با توجه به نامۀ وزیر ارتباطات رأی استمزاجی بر روی دو پیشنهاد مطرح‌شده انجام شود تا بتوان دربارۀ ارجاع طرح به مرکز پژوهش‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

اینکه نظرات مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات در طرح با موافقت نمایندگان اعمال شود، گام مثبت و خوبی است و خوشبختانه این توافق وجود دارد.

محسن زنگنه، نمایندۀ مجلس:

رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که مباحث مهم باید به صورت لایحه به مجلس ارائه شود و بهتر بود دولت‌های دوازدهم و سیزدهم در مورد فضای مجازی لایحه ارائه می‌کرد البته مجلس با اقدام مناسب منتظر دولت نماند و طرح مدنظر را تدوین کرد.

در حال حاضر که پیشنهاداتی توسط وزارت ارتباطات برای اعمال در طرح ارائه شده می‌طلبد برای این نظرات و پیشنهادات ارزش قائل شویم و آنها را در طرح تلفیق کنیم؛ جامع‌ترین جایی که می خواهد مسند این کار باشد مرکز پژوهش‌ها است البته مرکز ملی فضای مجازی هم می تواند باشد.

سیدعلی یزدی‌خواه، نمایندۀ مجلس:

در نخستین نشست مجازی نمایندگان مجلس یازدهم با رهبر معظم انقلاب، ایشان بر ضرورت توجه به موضوع جمعیت، معیشت، عدالت اجتماعی، و تنقیح قوانین تأکید کردند، همچنین تأکید داشتند که مجلس باید قوانینی را برای فضای مجازی در کوتاه و میان مدت تهیه کند، باید به این مهم توجه داشته باشیم.

بهزاد پورسید، معاون قوانین مجلس:

آیین‌نامۀ داخلی مجلس برای روش و نحوۀ گردش کار کمیسیون و نوع رسیدگی‌ها و ارجاع طرح و لوایح به مرکز پژوهش‌ها ظرفیتی را فراهم کرده است.

در حال حاضر، که پیشنهادها مشخص است و نظرات دولت ارائه‌شده می‌توان متنی را که قرار است کلیاتش رأ‌ی‌گیری شود را ارتقاد داد و ایرادات آن را به حداقل ممکن رساند، همچنین از ظرفیت داخلی آیین‌نامه می‌توان استفاده کرد، ضمن اینکه زمان‌بندی و نوع کار هم در اختیار خود کمیسیون قرار دارد. البته ارجاع طرح هم می‌تواند مشروط باشد و کمیسیون رئیس کارگروه را تعیین کرده و زمان‌بندی هم دست اعضای کمیسیون است.

 پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت‌گرفته میان اعضای کمیسیون در نهایت طرح با رأی اکثریت اعضای کمیسیون به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شد تا  (با انتخاب هیئت‌رئیسۀ کمیسیون) رئیس کارگروه انتخاب و با بهره‌گیری از امکانات مرکز پژوهش‌ها طی مدت حداکثر ۱۰ روز بررسی و نتیجه به کمیسیون ارائه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها