جزئیات جلسه غیرعلنی نمایندگان درباره شفافیت

قالیباف: شفافیت کل نظام باید از مجلس آغاز شود

کد خبر: 1114514

نماینده مردم تبریز در مجلس جزئیات جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان را تشریح کرد.

قالیباف: شفافیت کل نظام باید از مجلس آغاز شود

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس، اظهار کرد: جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان بود که آقای بحرینی رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، مخالفان و موافقان و همچنین آقای قالیباف درباره یان طرح نکاتی را مطرح کردند.

وی با اشاره به گزارش و اظهارات رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار کرد: نمایندگان مخالف که معتقد بودند شفافیت آرا در رابطه با موضوعاتی مانند مسائل قومی یا صنفی و یا رأی به افراد برای نماینده ایجاد دردسر می‌کند که آقای بحرینی توضیح داد در این طرح موضوع محرمانه بودن یک موضوع به هیئت رئیسه موکول شده و هیئت رئیسه تشخیص می‌دهد که رأی در باره این موضوعات محرمانه باشد یا نباشد.

نماینده تبریز ادامه داد: رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس همچنین عنوان کرد که لایحه‌ای نیز تحت عنوان شفافیت از سوی دولت به مجلس ارائه شده که در یک کمیسیون مشترک در حال بررسی است.

علیرضابیگی در ادامه با اشاره به اظهارات مخالفان طرح شفافیت آرای نمایندگان در جلسه غیر علنی، عنوان کرد: مخالفان معتقد هستند که این طرح اسباب تضعیف مجلس را فراهم خواهد کرد و اصطکاک با گروه‌های مختلف را به دنبال دارد و همچنین باعث تاثیر گذاری افراد بر نمایندگان خواهد شد. و گروه‌های مختلف تلاش خواهند کرد که نماینده را از نظرات خودشان متاثر کنند.

وی با اشاره به نقطه نظرات موافقان طرح مذکور، ادامه داد:موافقان عنوان کردند که در عصر فنآوری اطلاعات و انقلاب ارتباطات نمی‌توان موضوعی را از مردم مخفی نگه داشت  و طرح شفافیت باعث اعتبار مجلس می شود و حتی رأی به افراد هم نباید پنهان باشد و نماینده باید به وکلای خود توضیح دهد که چرا به وزیری رأی مثبت یا منفی داده است.

نماینده تبریز با بیان اینکه در ادامه نیز آقای قالیباف توضیحاتی را مطرح کرد، گفت:رئیس مجلس گفت که شفافیت لازمه امروز کشور است و مجلس شفاف‌ترین نهاد کشور است و شفافیت کل سیستم و نظام باید از مجلس آغاز شود لذا مجلس باید این وظیفه خطیر خود را انجام دهد و سپس شفافیت را از سایر دستگاه‌ها به طور جد طلب کند.

علیرضا بیگی با تاکید بر اینکه این طرح برای رسیدگی در جلسه علنی در سامانه مربوطه بارگذاری شده، اظهار کرد: همچنین کارگروهی تشکیل شده تا با همراهی کمیسوین تدوین آیین‌نامه طرح شفافیت آرا را بررسی کنند که نظرات و گزارش این کارگروه نیز در بررسی طرح مذکور در جلسه علنی مد نظر قرار گیرد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها