آیت‌الله علم‌الهدی: مراقب ستون پنجم دشمن باشیم

کد خبر: 1118414

امام جمعه مشهد مقدس گفت: دشمن برای همراه کردن مردم با خود به تحریف واقعیت و هدف گرفتن امید و ایمان مردم روی آورده است.

آیت‌الله علم‌الهدی: مراقب ستون پنجم دشمن باشیم

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به دشمنی‌ها با پیامبر اکرم پس از مبعوث شدن ایشان، اظهار کرد: تا قبل از غیبت وجود اقدس امام زمان (ع)، در مقطع زمانی دو قرن و نیم هرچه پسر پیغمبر بود را یا تکه تکه کردند، یا در میان زندان‌ها جان دادند، یا سقف زندان را به روی آنان آوار کردند یا در بلاد مختلف آواره کردند تنها به جرم اینکه پسر پیغمبر هستند.

وی با اشاره به دشمنی با نظام مقدس اسلامی، ادامه داد: وقتی بنا شد روی کره زمین یک نظام به نام دین و شریعت پیغمبر ظهور پیدا کند و در رأس آن یک مجتهد جامع‌الشرایط و مرجع تقلید به‌عنوان رهبر آن باشد، هرکسی در دنیا با پیغمبر اکرم مسئله داشت، با این نظام اسلامی درگیر شد.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که هرگاه درگیری با پیغمبر اکرم با منافع یک عده قدرت‌یاب و فرصت‌طلب هماهنگ می‌شد، به کمک دشمنان پیغمبر می‌آمدند، خاطرنشان کرد: امروز نیز در جامعه ما عوامل و پیاده نظام داخلی دشمن در درون جامعه به کمک اهداف دشمنان می‌آیند.

وی افزود: دشمن در رویارویی نظامی در هشت سال دفاع مقدس و در رویارویی‌های سیاسی شکست خورده و آخرین حرکتش، تحریم اقتصادی و عداوت در جبهه اقتصاد است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: خوشبختانه با تصمیم‌گیری اخیر دولت و مجلس به فرمان مقام معظم رهبری در خنثی‌سازی تحریم‌ها، استکبار در عرصه اقتصادی نیز شکست خواهد خورد.

تضعیف امید و ایمان مردم از طریق تحریف واقعیت

وی، هدف امروز دشمن را تضعیف «امید و ایمان» مردم دانست و تصریح کرد: دشمن برای همراه کردن مردم با اهداف خود، امید و ایمان مردم را در عرصه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای هدف گرفته تا کاری کند مردم امیدشان از این نظام قطع شود و اگر چنین اتفاقی افتاد، دیگر خنثی‌سازی تحریم‌ها مفید نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، همراهی و هماهنگی عوامل منفعت‌طلب داخلی با اهداف دشمن را یک خطر برای جامعه برشمرد و گفت: اگر بخواهد تهاجم جریان رسانه‌ای دشمن علیه ما به‌وسیله عده‌ای افراد ناآگاه یا احیانأ افراد مغرض انجام شود و امید و ایمان مردم را هدف بگیرد، ضربه را از داخل خواهیم خورد.

وی خاطرنشان کرد: ابزار دشمن در این مسیر، مسئله تحریف حقایق و وارونه کردن واقعیت از طریق دروغ است.

آیت‌الله علم‌الهدی به انتشار کلیپی در خصوص تأمین واکسن سینوفارم کشور از رژیم اسرائیل اشاره کرد و گفت: مگر چین به ما کم واکسن داده که از اسرائیل وارد کنیم، این سندسازی‌ها یک شگرد شیطانی دشمن در اثبات دروغ‌هایی است که می‌خواهد بگوید که مردم نباید این شایعات و دروغ‌ها را باور کنند.

سندسازی برای دروغ

وی با بیان این‌که برای دروغ‌های خود سندسازی می‌کنند، افزود: عکس یک دختر بی حجاب که زیرش نوشته «مهتا قرائتی نوه جناب آقای قرائتی که دختر شایسته کانادا شده است» منتشر شد، اگر نوه جناب آقای قرائتی فامیلش قرائتی است، باید نوه پسری آقای قرائتی باشد در حالی که جناب آقای قرائتی اصلأ پسر ندارد که نوه پسری داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دشمن در دروغ گفتن به استیصال افتاده، بیان کرد: آنان می‌خواهند یک شخصیت مروج دین، فداکار، فعال و اثرگذار در نظام، کشور، جامعه و در دنیای اسلام را مورد هدف قرار بدهند تا ایمان مردم نسبت به روحانیت لطمه بخورد.

قوم و خویش‌تراشی برای مسئولان

وی با بیان این‌که دشمن برای مسئولین قوم و خویش‌تراشی و بچه‌تراشی می‌کنند، به بچه‌های آنان توهین می‌کنند و تهمت می‌زنند تا ایمان مردم مورد هدف قرار بگیرد، اظهار کرد: یک عده جوان و نوجوان ساده‌اندیش که نسبت به شگردهای دشمن تجربه‌ای ندارند، این دروغ‌ها را باور کرده و به‌عنوان خبر جدید پخش می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی به تحریف سخنان خود در خطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم عزیزان ما در عرصه‌های امنیتی و انتظامی این مسئله فضای مجازی و رسانه‌هایی که هر روز به یک اسم ظاهر می‌شوند را در داخل پیگیری کنند، این جنگ دشمن و این رسانه‌ها و افراد ستون پنجم دشمن هستند.

وی ادامه داد: هفته گذشته نیز گفتم، در هرکجای دنیا ستون پنجم دشمن در داخل یک کشور پیدا شود، او را محاکمه صحرایی می‌کنند اما نگفتم ما باید این‌ها را محاکمه صحرایی کنیم که رفتید این‌طور دروغ نوشتید، ما پیرو عدل امیرالمؤمنین (ع) هستیم که با وجود شناخت دشمن، تا شمشیر بر فرق نازنینش وارد نشد، او را تعقیب نکرد.

مراقب ستون پنجم دشمن باشیم

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که در نظام ما این عدل علی (ع) اجرا می‌شود، یادآور شد: ما در این نظام محاکمه صحرایی نداریم اما این‌ها عوامل و ستون پنجم دشمن هستند و این را باید متوجه باشیم.

وی متذکر شد: فضای مجازی و جریان رسانه‌ای باید به وسیله دستگاه‌های امنیتی مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد تا فضای باز برای دشمن رسول‌الله که با نظام و انقلاب اسلامی مواجه می‌شود، فراهم نباشد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها