نماینده زابل: طلسم انتقال آب دریای عمان را بشکنیم

کد خبر: 1119216

نماینده مردم زابل در مجلس تاکید کرد: تمام نقاط ایران می توانند از دریای عمان استفاده کنند و این مشکل زیست محیطی و کمبود آب ایجاد نمی کند و دنیا از این دریا برداشت می کند ولی ما خودمان، خودمان را از آن محروم کرده ایم.

نماینده زابل: طلسم انتقال آب دریای عمان را بشکنیم

حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 7 دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان و در موافقت با آن اظهار داشت: تنها نقطه ای که در دنیا به صورت مصنوعی آن را خشک کرده اند و به سرزمین سوخته تبدیل کردند سیستان و بلوچستان است؛ عصاره همه بدخواهان بشریت دست در دست هم داده اند تا به ایران لطمه بزنند و آن بند را ساختند.

وی افزود:‌ هرساله تقریبا 4 میلیارد مترمکعب آب آورده داشتیم اما امسال یک مترمعکب هم نداریم. این بند را دایر کردند و یک قطره آب هم به سیستان نمی آید و مردم از استان کوچ می کنند چرا که آب شرب ندارند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای تصریح کرد: انتقال آب دریای عمان برای سیستان و بلوچستان نیست، مثل راه آهنی که از چابهار شروع می شود و به سرخس ختم می شود. سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و حتی خراسان شمالی مشکل بی آبی را دارند و این طلسم باید شکسته شود.

دهمرده گفت: تمام نقاط ایران می توانند از دریای عمان استفاده کنند و این مشکل زیست محیطی و کمبود آب ایجاد نمی کند و دنیا از این دریا برداشت می کند ولی ما خودمان، خودمان را از آن محروم کرده ایم.

وی تاکید کرد: خودمان خودمان را تحریم کرده ایم و ربطی به آمریکا و انگلیس ندارد و موضوع سوءمدیریت بوده است چرا که خیلی قبل تر باید این کار را انجام می دادیم.

نماینده مردم زابل افزود: موضوع انتقال آب از دریای عمان باعث برطرف کردن مشکلات استان می شود و دولت آیت الله رئیسی به این موضوع اعتقاد دارد.

دهمرده با بیان اینکه مقام عظمی ولایت در بسیاری از سخنرانی‌ها بر استان بر موضوع تامین آب مردم استان سیستان و بلوچستان تاکید دارند، ادامه داد: چاره ای جز انتقال آب از دریای عمان نمی ماند و راه و گزینه ای دیگر وجود ندارد، از شما درخواست دارم تا این طلسم آب یک بار برای همیشه شکسته شود./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها