لاپید: مذاکرات وین احتمالا به نتیجه می‌رسد

کد خبر: 1120680

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: مذاکرات وین احتمالا به نتیجه می‌رسد اما نتیجه مطلوبی برای اسرائیل نخواهد داشت

لاپید: مذاکرات وین احتمالا به نتیجه می‌رسد

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی ضمن طرح ادعاهایی درباره مذاکرات وین گفت که ایران و قدرت‌های جهانی مایل به احیای برجام هستند و به احتمال بسیار زیاد این اتفاق رخ خواهد داد.

به گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، یائیر لاپید در یک کنفرانس خبری گفت: ارزیابی ما این است که ایران و قدرت‌های جهانی مایل به احیای برجام هستند و به‌نظر می‌آید که این اتفاق به زودی روی دهد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی افزود: نخست‌وزیر، وزیر دفاع و من، گفته‌ایم که با هیچ توافقی مخالف نیستیم و یک توافق خوب، خوب است. مذکرات متمرکزی درباره اینکه توافق خوب شامل چه چیزهایی‌ است، در جریان است.

لاپید در ادامه ادعاهای خود گفت: از نظر ما مذاکرات وین به نتیجه مطلوبی برای اسرائیل دست نخواهد یافت؛ اما به‌طور مداوم در تلاشیم با کمک کسانی که در آن دخیل هستند، نتیجه را برای اسرائیل بهبود ببخشیم.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، راب مالی نماینده آمریکا در امور ایران نیز به تازگی با یک مقام ارشد وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام رایزنی کرده است.

یاییر لاپید همچنین گفته: «در حالی که ما در اسرائیل به راه‌حلی جامع و دائمی برای از بین‌ بردن تهدید هسته‌ای ایران امیدواریم، اما باید یک تهدید نظامی معتبر نیز روی میز باشد.  نمی‌توان اجازه داد ایران با زمان بازی کند، میلیاردها دلار از رفع تحریم‌ها به دست بیاورد، جهان را فریب دهد و برنامه هسته‌ای خود را پنهانی پیش ببرد. تمام جهان باید با عزم برای توقف برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های این کشور اقدام کند».

یادآور می‌شود اخیراً چند مقام سابق رژیم صهیونیستی تصریح کردند فشار نتانیاهو برای خروج آمریکا از برجام، بزرگ‌ترین اشتباه دیپلماتیک و امنیتی طی چند دهه گذشته بوده و موجب شد تا ایران ضمن گسترش برنامه هسته‌ای، به رفتار‌های تهاجمی بیشتر در منطقه دست بزند.

«توماس فریدمن» تحلیلگر نیویورک‌تایمز اخیرا در یادداشتی نوشته بود «تصمیم دونالد ‌ترامپ برای خروج از برجام در سال 2018 - تصمیمی که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه او و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق اسرائیل، به شدت از آن حمایت کردند، یکی از احمقانه‌ترین، ضعیف‌ترین و بی‌نتیجه‌ترین تصمیمات امنیت ملی ایالات متحده در دوران پس از جنگ سر بوده است. این تنها مدعای من نیست و بسیاری بر این دیدگاه هستند. «موشه یعلون» که در زمان امضای برجام وزیر دفاع اسرائیل بود و به‌شدت با آن مخالفت کرده بود، در کنفرانسی در هفته گذشته گفت «به همان اندازه که برجام بد بود، تصمیم ‌ترامپ برای خروج از آن- با تشویق نتانیاهو- بدتر بود.» یعلون تصمیم ‌ترامپ به خروج از برجام را «مهم‌ترین اشتباه در عرصه سیاست خارجی و امنیتی دهه گذشته» درباره ایران دانست. دو روز بعد، ژنرال «گادی آیزنکوت» فرمانده ارشد نظامی اسرائیل در زمانی که ‌ترامپ از توافق خارج شد، اظهارات مشابهی را ارائه کرد. او گفت: «تصمیم ‌ترامپ به خروج از برجام ایران را از همه محدودیت‌ها رها کرد و برنامه هسته‌ای آن را به یک موقعیت بسیار پیشرفته‌تر سوق داد.»/کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها