اولیانوف: رایزنی‌های غیررسمی در وین با پیشرفت جلو می‌رود

کد خبر: 1120990

مذاکره کننده ارشد روسی در مذاکرات وین درباره احیای برجام، یادآور شد که رایزنی‌های غیررسمی و فشرده با نمایندگان کشورها در جهت لغو تحریم‌های آمریکا و اقدامات بعدی به منظور احیای توافقنامه هسته‌ای با خوش‌بینی ادامه دارد.

اولیانوف: رایزنی‌های غیررسمی در وین با پیشرفت جلو می‌رود

به گزارش خبرگزاری «تاس»، "میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شب گذشته (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که در حال حاضر در چارچوب مذاکرات مربوط به احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران، رایزنی‌های فشرده و غیررسمی در وین در حال انجام است که در مسیر کار با پیشرفت‌های امیدوار کننده‌ای نیز مواجه است.

رئیس هیئت نمایندگی روسیه در مذاکرات وین گفت: «بعد از چند روز وقفه به دلیل تعطیلات سال نو میلادی، اکنون هشتمین دور رایزنی‌ها در وین آغاز شده و ادامه دارد. نشست‌های دوجانبه و چند جانبه مختلفی به صورت غیررسمی و فشرده انجام می‌شود. هدف اصلی از این رایزنی‌ها ادامه تلاش‌ها برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی و اقدامات بعدی در راستای احیای کامل توافقنامه هسته‌ای است.»

این دیپلمات روس با اشاره به اینکه این رایزنی‌ها در مسیر کار خود پیشرفت‌های خاصی نیز داشته، افزود: «در ادامه کار مشخص خواهد شد که اختلافات اصلی پیش روی ما در خصوص چه مواردی است.»

میخائیل اولیانوف روز سه‌شنبه 3 نشست جداگانه با طرفین شرکت کننده در مذاکرات وین درباره برجام داشت. وی ابتدا با "علی باقری کنی" رئیس هیئت نمایندگی ایرانی داشت که در جریان آن درباره مسائل اصلی حل و فصل نشده‌ای که در جریان مذاکرات پیش آمده، تبادل نظر کرد. این دیپلمات روس همچنین با "رابرت ملی" نماینده ویژه دولت آمریکا در مسائل ایران و  "انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در خصوص روند اوضاع کنونی مذاکرات و گام‌های بعدی در جهت احیای برجام گفت‌وگو کرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها