نماینده مجلس: ام‌المصائب کشور مشکلات بودجه‌ای است

کد خبر: 1121087

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه گفت: اصلاحات مجلس برای اصلاح ساختار بودجه براساس اسناد بالادستی است و شورای نگهبان هم به آن استناد می‌کند لذا هر مقدار تغییرات در لایحه بودجه صورت گیرد با تأییدیه شورای نگهبان مواجه خواهد شد.

نماینده مجلس: ام‌المصائب کشور مشکلات بودجه‌ای است

محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه ما قبول داریم که ام‌المصائب کشور مشکلات بودجه‌ای است؛ اگر بودجه اصلاح شود نظام مالی، هزینه‌ای، پولی، بانکی اصلاح شده و تمامی اسناد بالادستی خود را در بودجه نشان خواهد داد.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی قانون جمعیت را  تصویب کرده‌ایم اما تبلور و ظهور آن در بودجه است. ضمن اینکه حرف از گام دوم می‌زنیم اما تبلور آن در بودجه است لذا بودجه سنواتی بسیار مهم است.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار مجلس بر اصلاح ساختار بودجه به دلیل آن است که بودجه بتواند سهم و نقش خود را به خوبی در اقتصاد کشورمان ایفا کند.

زنگنه ادامه داد: اصلاحات مدنظر مجلس برای اصلاح ساختار بودجه براساس اسناد بالادستی است و شورای نگهبان هم به اسناد بالادستی استناد خواهد کرد لذا هر مقدار که تغییراتی در لایحه بودجه در مجلس صورت گیرد و مبنای اصلاح ساختاری بودجه داشته باشد با تأییدیه شورای نگهبان مواجه خواهد شد و زمانی شورای نگهبان به این تغییرات ایراد می‌گیرد که براساس اسناد بالادستی نباشد.

وی افزود:  قوانین بالادستی شامل قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه کشور و الحاقی آن، قانون اصلاح ساختار بودجه هستند که شورای نگهبان به مصوبات مجلس را با اسناد بالادستی بررسی می‌کند و این تغییرات هم بر همین اساس صورت خواهد گرفت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها