لاپید: خواستار اعمال فشار به ایران شدم

کد خبر: 1121182

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تصریح کرد که در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود درخواست کرده که جامعه بین‌الملل به فشارها بر جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد.

لاپید: خواستار اعمال فشار به ایران شدم

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از تلاش خود برای متقاعد کردن «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران پرده‌برداری کرد.

وی با اشاره به تماس تلفنی شب گذشته (چهارشنبه) خود با همتای آمریکایی‌اش ىر توییتی نوشت: «شب گذشته، با آنتونی بلینکن (وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا) درباره چالش‌های منطقه‌ای و جهانی و اهمیت اعمال فشار به ایران برای متوقف کردن رقابت این کشور برای تسلیحات هسته‌ای گفت‌وگو کردم».

لاپید همچنین در  ادامه به تعهد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و نوشت: «وزیر بلینکن بر تعهد دولت ایالات متحده در قبال امنیت اسرائیل تأکید کرد».

اولین بار نیست که در هفته‌های اخیر، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا در مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مانع‌تراشی کند و از هر طریقی جامعه بین‌الملل را متقاعد به تشدید فشارها به جمهوری اسلامی به امید منزوی کردن ایران کند.

پیش از این روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در گزارشی در خصوص گفت‌وگوی تلفنی لاپید و بلینکن گزارش کرده بود که وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا اوایل صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

طبق این گزارش، لاپید و بلینکن در این تماس تلفنی در خصوص طیفی از موضوعات بین‌المللی همچون تقابل روسیه و اوکراین و آن چه که تهدید و چالش‌های ایران توصیف کرده بودند، گفت‌وگو کردند.

دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گزارش کردند که لاپید در این گفت‌وگو به بلینکن گفته است: «حتی اگر بازگشت به مذاکرات وجود داشته باشد، تحریم‌ها علیه ایران نباید برداشته شوند. پولی که ایران بدست خواهد آورد به صورت تروریسم و موشک تبدیل خواهد شد و توازن منطقه را در کوتاه مدت به هم خواهند ریخت».

لاپید اخیراً در گفت‌وگو با روزنامه «چوسان ایلبو»کره جنوبی نیز با تکرار ادعاهای دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران گفته بود: «ایران هرگز نمی‌تواند اجازه دستیابی به توانمندی تسلیحات هسته‌ای را داشته باشد. ایران هسته‌ای کل خاورمیانه (غرب آسیا) را به سوی یک رقابت تسلیحات اتمی در برهه‌ای از زمان پرتاب می‌کند که گام‌های فوق‌العاده‌ای برای توسعه چرخه صلح در خاورمیانه در حال شکل‌گیری است و ایران و نائبان تروریستی این کشور را برای گسترش بیشتر فعالیت‌های تروریستی در سراسر منطقه و سراسر جهان جسور می‌کند».

ادعاهای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تسلیحات اتمی ایران در شرایطی است که جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد و هرگز به دنبال تسلیحات اتمی نیست و گزارش‌های متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن را تأیید می‌کند.

تلاش‌های بی‌ثمر مقام‌های رژیم صهیونیستی در جریان دور فعلی هشتم مذاکرات وین در حالی است که طرف‌های مذاکره‌کننده در وین به نوعی بر پیشرفت مذاکرات تأکید کرده‌اند و می‌گویند که روند این مذاکرات رو به جلو است.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات «وین» برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران قبل از دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان پنج امضاکننده برجام تصریح کرد که مذاکرات وین مثبت و رو به جلو است.

«میخائیل اولیانوف»  نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز در پیامی در صفحه توییتری خود تصریح کرده بود که مذاکرات وین آهسته و اما پیوسته پیش می‌رود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها