مهم‌ترین ویژگی مثبت لایحه بودجه ۱۴۰۱

کد خبر: 1121319

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به سمت واقعی شدن، کاهش کسری تراز عملیاتی و افزایش سهم مالیات رفته اما در آن توجه لازم به بخش تولید و صنعت نشده است.

مهم‌ترین ویژگی مثبت لایحه بودجه ۱۴۰۱

سید محسن دهنوی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی مثبت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، کاهش کسری تراز عملیاتی است.

وی متذکر شد: این در حالی است که لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که از سوی دولت سابق به مجلس ارائه شده بود، کسری تراز عملیاتی زیادی داشت اما دولت سیزدهم به میزان قابل توجهی کسری تراز عملیاتی را در لایحه بودجه سال آینده کاهش داده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته مثبت دیگر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، افزایش سهم مالیات بر درآمدهای دولت و منابع بودجه است که تقریباً به بیش از ۳۵ درصد رسیده است.

دهنوی تصریح کرد: البته در لایحه بودجه سال آینده کشور، توجه لازم به بخش تولید و صنعت نشده است که مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه حتماً این موضوع را اصلاح خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان اینکه راه‌اندازی صندوق توسعه استان‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است، گفت: صندوق‌های استانی برای توسعه و پیشرفت استان‌ها در نظر گرفته شده است که یکی دیگر از اقدامات مثبت لایحه بودجه سال آینده کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به صورت کلی باید گفت که لایحه بودجه ۱۴۰۱ به سمت واقعی شدن، کاهش کسری بودجه و افزایش سهم مالیات رفته است و در مواردی هم که لازم باشد، مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی را در بودجه اعمال خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها