بهارستان میزبان هفت وزیر رئیسی

کد خبر: 1121456

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در نشست‌های این هفته خود از ۷ وزیر امور خارجه، کشور، اقتصاد، تعاون، دادگستری، راه وشهرسازی و صمت و همچنین معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور میزبانی می‌کنند که برخی از آنان قرار است به سوالات نمایندگان پاسخ و برخی هم گزارش ارائه دهند.

بهارستان میزبان هفت وزیر رئیسی

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در نشست‌های این هفته خود از ۷ وزیر امور خارجه، کشور، اقتصاد، تعاون، دادگستری، راه وشهرسازی و صمت و همچنین معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور میزبانی می‌کنند که برخی از آنان قرار است به سوالات نمایندگان پاسخ و برخی هم گزارش ارائه دهند.

نشست های کمیسیون های تخصصی این هفته با بررسی موضوعات مختلف پیگیری می شود.

کمیسیون آیین نامه داخلی: اصلاح ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی در مورد ارسال شکایات مجلس از دولت به قوه قضائیه 

کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه رسیدگی به "طرح الحاق دوتبصره به مواد ۲۱۲ و ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به "طرح اصلاح ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی" و روز چهارشنبه  رسیدگی به گزارش"کمیته بررسی مباحث اداری و ساختار مجلس" در مورد کارسنجی و نیاز سنجی نیروی انسانی واحدهای اداری و رسیدگی به" طرح اصلاح ماده ۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارد.

کمیسیون اصل نود: حضور وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات در خصوص گزارش کنوانسیون مبارزه با فساد

نشست هیات رئیسه کمیسیون برای تصمیم گیری در خصوص پرونده‌ها و شکایات واصله و نشست کمیسیون با حضور وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات در خصوص گزارش کنوانسیون مبارزه با فساد برنامه‌های کمیسیون اصل ۹۰ در این هفته است.

کمیته اقتصادی فنی و عمرانی کمیسیون اصل ۹۰ روز شنبه با حضور مسئولان بانک مرکزی و کمیته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این کمیسیون روز دوشنبه در خصوص نحوه اجرای قانون صدور چک و همچنین با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص موضوعات مطروح نشست دارد.

ادامه رسیدگی به تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور روز یکشنبه و جمع بندی تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور سه شنبه این هفته در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ انجام می‌شود.

کمیسیون آموزش تحقیقات: بررسی نحوه اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری

کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری هم  یکشنبه بررسی ماده ۱۷ طرح جهش تولید دانش بنیان ارجاعی از صحن علنی، بررسی جزییات گزارش کمیته آموزش و پرورش در خصوص شش فقره طرح های ادغامی مربوط به ساماندهی و تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش را در دستور کار دارد. این کمیسیون روز دوشنبه نحوه اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری، با حضور رییس سازمان سنجش آموزش کشور و سه شنبه ادامه جزئیات گزارش کمیته آموزش و پرورش در خصوص شش فقره طرح‌های ادغامی مربوط به ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش را برسی می‌کند.

کمیسیون اجتماعی: بررسی طرح تامین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی

کمیسیون اجتماعی عصر یکشنبه بررسی طرح تامین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی با حضور معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و دستگاه های مرتبط و دعوت از رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به منظور تبیین اولویت‌های احصاء شده توسط مرکز پژوهش‌ها در حوزه‌های مرتبط با شرح وظایف کمیسیون اجتماعی را در دستور کار خود دارد.

مجتبی عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پاسخ به سوالات ۱۶ نماینده مهمان کمیسیون اجتماعی خواهد بود و سه شنبه هم جمع‌بندی نهایی مصوبه کمیسیون اجتماعی در خصوص بندها و تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور انجام می‌شود.

کمیسیون اقتصادی: گزارش ریاست دیوان محاسبات در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

اما کمیسیون اقتصادی در روزهای یکشنبه و دوشنبه  رأی گیری نهایی طرح مالیات بر عایدی سرمایه، ارائه گزارش توسط ریاست دیوان محاسبات در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، ارائه گزارش در خصوص درگاه ملی مجوزها و رویکرد جدید دولت به کسب و کارها، جلسه کارگروه بررسی عملکرد اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و دعوت از وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور بررسی سوالات تعدادی از نمایندگان را دستور کار خود خواهد داشت.

دیپلماسی اقتصادی کمیسیون اقتصادی هم روز دوشنبه جلسه کارگروه دیپلماسی اقتصادی به منظور بررسی اقدامات سازمان‌ها و نهادها برای توسعه صادرات و تجارت خارجی را برگزار می‌کند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: حضور وزیر امورخارجه و وزیر کشور برای بررسی تحولات داخلی و خارجی

استماع گزارش کمیته حقوق بشر در خصوص برگزاری جلسات جداگانه، بررسی آخرین اخبار، تحولات و تحریم‌های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران، نشست هم اندیشی در زمینه توجه و رسیدگی به ابعاد حقوقی ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولین ذی ربط، استماع گزارش کمیته دفاعی در خصوص نشست مشترک تخصصی کمیته مزبور با فرماندهی ستادکل نیروهای مسلح و معاونان ایشان،  بررسی طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور و بررسی آخرین اخبار و تحولات با حضور وزیر امورخارجه برنامه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است. روز دوشنبه در این کمیسیون آخرین اخبار و تحولات با حضور وزیر کشوربررسی می‌شود.

کمیسیون امور داخلی و شوراها: بررسی طرح تغییر رویه تخریب منازل مسکونی غیرمجاز محرومان

کمیسیون امور داخلی و شوراها برنامه‌هایی چون بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کارگروه‌های تخصصی، مرور اخبار و تحولات داخلی کشور، بررسی طرح تغییر رویه تخریب منازل مسکونی غیرمجاز محرومان و ساماندهی تامین مسکن آنها و کارگروه بررسی طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها، بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کارگروه‌های تخصصی با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط را در سه روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه در دستور کار دارد.

کمیسیون انرژی: بررسی امکان سنجی تهاتر نفت خام با طرح‌های بخش حمل و نقل و شهرسازی با رستم قاسمی 

بررسی بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان و حمل و نقل و نیز امکان سنجی تهاتر نفت خام با طرح‌های بخش حمل و نقل و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی، بررسی طرح استفساریه بند «ط» تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، جلسه پیگیری اجرای تکالیف بند «ز» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور توسط وزارت نیرو برنامه‌های در دستور کار کمیسیون انرژی در روزهای یکشنبه  وسه شنبه است.

برگزاری جلسات کمیته های تخصصی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از اجرای قانون تامین کالاهای اساسی و تخصیص ارز ترجیحی، ادامه رسیدگی به پیشنهادات درخصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، جلسه جمع‌بندی نهایی گزارش کمیسیون در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور،  جلسه هیات رئیسه کمیسیون در خصوص مسائل مربوط به بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور هم از جمله برنامه‌های در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه در این هفته است.

کمیسیون بهداشت و درمان: بررسی  نحوه هزینه کرد بودجه ۱۴۰۰ بخش سلامت (دارو، تجهیزات) توسط وزارت بهداشت

کمیسیون بهداشت و درمان روز یکشنبه سوالات ۱۱ نماینده از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی خواهد کرد و سه شنبه ادامه بررسی گزارش دیوان محاسبات در خصوص نحوه هزینه کرد بودجه ۱۴۰۰ بخش سلامت (دارو، تجهیزات) توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهادات آن دیوان در خصوص بودجه ۱۴۰۱ حوزه سلامت را در دستور کار خود دارد.

استماع گزارش دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی ویژه اقتصادی در خصوص برنامه و عملکرد کاری، بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای اجرایی ذیربط و مرکز پژوهشهای مجلس، اتاق ایران و اتاق تعاون در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن است.

کمیسیون عمران: بررسی گزارش مناطق سیل زده جنوب کشور

کمیسیون عمران در این هفته میزبان رییس ستاد مدیریت بحران، رییس سازمان هواشناسی، وزارت نیرو و کلیه دستگاه‌های اجرایی در خصوص ارائه گزارش مناطق سیل زده جنوب کشور و همچنین میزبان رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با موضوع تهیه طرح‌های هادی روستایی و نحوه صدور پروانه است.

این کمیسیون همچنین قصد دارد بررسی کلیات طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین خواری را در نشست عصر یکشنبه و میزبانی از وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل و مصالح ساختمانی و دعوت از وزیر کشور در خصوص مالیات بر ارزش افزوده و جریمه‌های رانندگی را در ر وز دوشنبه داشته باشد.

کمیسیون فرهنگی هم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را در نشست تخصصی خود بررسی خواهد کرد.

کمیسیون حقوقی قضایی: دیدار با آیت الله حسینی خراسانی عضو  شورای نگهبان قانون اساسی 

کمیسیون حقوقی قضایی روزهای یکشنبه و سه شنبه ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور،  طرح قانونی استفساریه ماده ۶ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، دیدار با آیت الله حسینی خراسانی عضو  شورای نگهبان قانون اساسی در محل کمیسیون، جمع بندی پیشنهادها و مصوبات کمیسیون در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را در دستور کار خود دارد.

کمیته حقوق عمومی و بین الملل کمیسیون حقوقی قضایی روز شنبه  بررسی طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران و کمیته حقوق جزا و جزا شناسی ادامه بررسی طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد، ادامه بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی را در دستور کار دارد.

کمیسیون کشاورزی:‌ چالش‌ها و تبعات احتمالی ناشی حذف ارز ترجیحی

در نهایت کمیسیون کشاورزی عصر شنبه نشست بودجه را خواهد داشت که در این نشست تبصره‌های جدید ارجاعی به کمیسیون بررسی می‌شود. 

بررسی موضوع عودت برخی محصولات کشاورزی از کشورهای همسایه و اوراسیا با حضور وزارتخانه های جهاد کشاورزی، امورخارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گمرگ ایران و سازمان توسعه و تجارت ایران در روز یکشنبه از دیگر برنامه‌های کمیسیون کشاورزی است.

این کمیسیون روز دوشنبه نشست کمیته منابع طبیعی و امور اراضی (تغییر کاربری) را برگزار و روز سه شنبه، چالش‌ها و تبعات احتمالی ناشی حذف ارز ترجیحی با حضور وزارتخانه‌های اقتصاد، اطلاعات، کشور، بانک مرکزی، نیروی انتظامی و نماینده تولید کنندگان را بررسی می‌کند. همچنین در این روز بررسی طرح تعین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی به شماره ۱۶ اعاده شده از شورای نگهبان با حضور نمایندگان شورا وزارت جهاد کشاورزی و میزبانی از اتحادیه شالی کوبان سه استان شمالی کشور(گیلان، مازندران و گلستان) را خواهیم داشت. عصر چهارشنبه هم جلسه کمیته تولیدات گیاهی کمیسیون کشاورزی برگزار می‌شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها