ابراهیمی: مبارزه با فساد امری زمان‌بر است

کد خبر: 1122108

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه فسادستیزی نیازمند اطلاعاتی جامع و دقیق است، گفت: شاهدیم که هر روز از یک‌جایی فساد آشکار می‌شود و این امر ناشی از آن است که مفسدان برای خودشان راه‌هایی بلدند، اما بستن این منافذ زمان می‌برد و کار امروز و فردا نیست.

ابراهیمی: مبارزه با فساد امری زمان‌بر است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی ، با اشاره به ارزیابی خود از مبارزه با فساد در قوای سه‌گانه اظهار کرد: معتقدم با تلاش‌هایی که در این مدت انجام شده و کارهایی که در هر سه قوه برای رفع ایرادات قانونی، اصلاح رویه‌های قضایی و بهبود عملکرد نظارتی صورت گرفته است، مبارزه با فساد بهتر از گذشته در حال انجام است.

وی افزود: قوه قضاییه هم به روال دوران آقای رئیسی در دوره جدید برنامه‌های خوبی برای مبارزه با فساد دارد و شاهدیم که دادگاه‌های مفاسد اقتصادی همچنان برگزار می‌شود و پرونده‌ها فراموش نشده‌اند.  همه این موارد نشان از جدیت رئیس قوه قضائیه در امر برخورد با فساد دارد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه رئیس قوه قضائیه در امر مبارزه با فساد با کسی شوخی ندارد، تصریح کرد: اگر موردی از بروز فساد به رئیس قوه قضائیه اعلام شود و بررسی‌ها نشان از صحت آن گزارش، داشته باشند، آقای اژه‌ای بدون اغماض و بی‌تعارف و در عین حال منطقی و قانونی به این امور رسیدگی می‌کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: آقای رئیسی هم در قوه مجریه برای مبارزه با فساد اداری جدیت دارد و چنانچه برای جلوگیری از بروز فساد و تاثیرگذاری آن در جامعه هر سه قوه هماهنگی لازم را داشته باشند و همپای یکدیگر پیش روند نتایج بهتری هم حاصل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد و کاهش دامنه آن امری زمان‌بر است، اظهار کرد: باید توجه داشت که با فساد و منافذ و عاملان به آن نمی‌توان در یک پروسه کوتاه‌مدت مبارزه کرد و به نتیجه مطلوب رسید. این کارها زمان‌بر هستند و از این جهت شاید هنوز قوای سه‌گانه نتوانسته باشند به اهداف مورد نظر خود در زمینه مبارزه با فساد دست یابند.

ابراهیمی ادامه داد: همانطور که رهبری هم تاکید کرده‌اند فساد اژدهای هفت‌سر است. پس باید بدانیم که به راحتی نمی‌توان ریشه آن را خشک و از بروز آن جلوگیری کرد. با همه این مسائل اما به نظرم برخورد فعلی با پدیده فساد در قوای سه‌گانه نشان از یک رویکرد جدی نسبت به آن دارد و مسامحه یا کم‌کاری انجام نشده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اما بازهم باید تاکید کرد که فسادستیزی نیازمند اطلاعاتی جامع و دقیق است. شاهدیم که هر روز از یک‌جایی فساد آشکار می‌شود که این امر ناشی از آن است که مفسدان برای خودشان راه‌هایی بلدند و بستن این منافذ زمان می‌برد و طول می‌کشد.

وی در پایان تاکید کرد: البته هنوز در دولت جابجایی‌ها به طور کامل انجام نشده است و هستند کسانی که از گذشته در مناصب خود مانده‌اند و در زیرمجموعه‌ها فعالیت می‌کنند که همین امر می‌تواند هم منجر به کندی روند مبارزه با فساد شود و هم به شکل‌گیری آن کمک کند. امیدوارم زودتر جابجایی‌ها در دولت انجام شود./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها