نظر نمایندگان درباره حذف ارز ترجیحی

کد خبر: 1122805

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: نمایندگان معتقدند، حذف ارز ترجیحی در شرایط کنونی به صلاح نیست و باید با یک شیب ملایم و به کندی پیش برود.

نظر  نمایندگان درباره حذف ارز ترجیحی

به گزارش خانه ملت، علی اصغر باقرزاده اظهار داشت: کمیسیون تلفیق بودجه تا زمانی که شفاف‌سازی نسبت به سیاست‌های دولت برای حمایت از معیشت مردم بعد از حذف ارز ترجیحی انجام نشود و راهکاری درست و اصولی و نظارت و زیرساخت لازم برای مدیریت نباشد، موافق حذف ارز ترجیحی نخواهد بود.

دبیر اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور ضمن انتقاد از اینکه مسئولان دولتی با وجود بیان برنامه‌های خود در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با یکدیگر برای انجام چنین اقدامی انسجام ندارند، گفت: بیشتر نمایندگان هنوز نسبت به حذف ارز ترجیحی قانع نشده‌اند و بنابراین طی روزهای آینده این موضوع در کارگروهی مشترک میان مجلس و دولت به صورت جزئی‌تر بررسی می‌شود.

باقرزاده با اشاره به اینکه بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومانی دارو برای سال آینده کافی نیست، اظهار کرد: این رقم برای تامین دارو در زمان حذف ارز ترجیحی کفایت نمی‌کند، چه برسد به تامین تجهیزات پزشکی و از دید اعضای کمیسیون تلفیق با توجه به تمام توضیحات مسئولان دولتی باید ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شود.

دبیر اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: متاسفانه زیرساخت لازم برای ایجاد سازوکار پرداخت یارانه‌ها از طریق بیمه به مردم و یا افراد فاقد بیمه وجود ندارد، دولت تنها در گزارشات خود اعلام می‌کند که می‌خواهیم کارها را انجام بدهیم، اما سازو کار آن‌ها را مشخص و اعلام نمی‌کند. با وجود قانون شش ساله اعمال نسخه الکترونیکی هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

وی با تاکید براینکه ما معتقدیم دولت باید ابتدا طی دو ماه به صورت نمونه این کار را انجام دهد تا مشخص شود آیا این موضوع درست و اصولی پیش می‌رود یا خیر بعد آن را دائمی کند، گفت: با وجود اینکه دولت به موجب قانون بودجه ۱۴۰۰ مجاز و مختار به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شده بود، اما آن را اجرایی نکرد، این موضوع نشان داد که نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد که این اقدام را انجام دهد بنابراین تا رفع موانع و آماده شدن زیرساخت‌ها تصمیمی نسبت به حذف ارز یارانه‌ای نخواهیم گرفت./ مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها