آخرین وضعیت مذاکرات برجامی از زبان یک نماینده/ توافق موقت ایده‌آل ما نیست

کد خبر: 1123191

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت:طبق گفته وزیر امور خارجه در جلسه اخیر کمیسیون روند مذاکرات برجامی رو به پیشرفت است.

آخرین وضعیت مذاکرات برجامی از زبان یک نماینده/ توافق موقت ایده‌آل ما نیست

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات برجامی  ایران و طر‌ف‌های غربی، گفت: طرف‌های اروپایی و آمریکایی‌ تلاش دارند حداکثر امتیازات را در این مذاکرات از ایران اخذ کنند که این در تقابل با منافع کشورمان در مذاکرات و برجام است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات دستور کار تیم مذاکره‌کننده لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان است، افزود: ایران در مذاکرات به دنبال این است تحریم‌های اقتصادی که علیه ملت ایران در دوران ترامپ با عناوین مختلف وضع شده نیز لغو شود.

نماینده ارومیه در مجلس با اعلام اینکه در دوران ریاست جمهوری ترامپ برخی عناوین و برچسب‌های تحریم‌ها به عمد تغییر کرده است، اضافه کرد: به همین دلیل آمریکا‌ها زیر لغو این تحریم‌ها نمی‌رود و اعلام می کنند نمی‌توانیم درباره آنها مذاکره کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه در مذاکرات انجام شده طرف‌های چینی و روسی با مواضع ایران همراه هستند، اظهار کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مذاکراتی که ما به دنبال احقاق حقوق ملت ایران هستیم به دنبال کاهش توانمندی‌های ایران هستند که این موضوع خلاف خواسته‌های تیم مذاکره کننده است.

جلال‌زاده به حضور وزیر امور خارجه در جلسه هفته گذشته کمیسیون امنیت‌ملی مجلس اشاره کرد و گفت: طبق گفته  آقای امیرعبداللهیان روند مذاکرات رو به پیشرفت است و تیم مذاکره توانسته برخی ابهامات که در دولت سابق در مذاکرات باقی مانده بود و ایران بر روی آنها حرف داشته به طرف مقابل بقبولاند./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها