انتقاد کاخ سفید از خروج ترامپ از برجام: داریم بهای آن اشتباه فاجعه‌بار را می‌پردازیم

کد خبر: 1123359

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگویی ضمن تاکید بر این که دیپلماسی بهترین راه حل‌وفصل‌ مسئله هسته‌ای ایران است، از تصمیم دولت قبلی آمریکا برای خروج از توافق هسته ای انتقاد کرد.

انتقاد کاخ سفید از خروج ترامپ از برجام: داریم بهای آن اشتباه فاجعه‌بار را می‌پردازیم

به گزارش شبکه سی.بی.اس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در بخشی از گفت‌وگو با این شبکه در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این که وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید زمان برای احیای برجام بسیار کم است، ایران در مذاکرات وین وقت‌کشی می کند، گفت: به دو مورد  در این زمینه اشاره می‌کنم. یک این که، سیاست ما صریح است، ما در ممانعت از دست‌یابی ایران به هرگونه سلاح هسته‌ای مصمم هستیم. دو این که، ما بر این عقیده‌ایم دیپلماسی بهترین راه انجام دادن این کار است. اما همان طور که شما گفتید و وزیر امور خارجه هم گفته است، زمان دارد کم می‌شود.

سالیوان در ادامه اشاره کرد که آمریکا با شرکا و متحدانش در زمینه مذاکرات وین همکاری تنگاتنگی‌ دارد و مسیری رو به جلو پیدا خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن در آخر با انتقاد از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸، بیان کرد: دلیل این که ما الان در وضعیت فعلی‌مان قرار داریم، این است که دولت قبلی از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و ما داریم بهای آن اشتباه فاجعه‌بار را می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، اظهارات سالیوان در این گفت‌وگو در حالی مطرح می‌شود که دور هشتم مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای در جریان است.

در این مذاکرات، اقدامات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها برای بازگشت دوجانبه‌ آمریکا و ایران به پایبندی کامل به برجام در حال بررسی است./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها