به صدا درآمدن زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا

کد خبر: 1125523

در جلسه کمیته تخصصی کرونا به ریاست معاون اول رئیس‌جمور بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید شد.

به صدا درآمدن زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، جلسه کمیته تخصصی کرونا بعداز ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر برگزار شد.

مخبر در این جلسه که رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش، رئیس جمعیت هلال احمر و مسئولان مربوطه حضور داشتند، با اشاره به آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری ناشی از سویه جدید اُمیکرون در کشور تأکید کرد: عادی‌انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شیوع سویه جدید اُمیکرون تأثیر بسزایی داشته و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع این سویه جدید از بیماری در کشور اندیشیده شود.

وزیر بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به افزایش سویه جدید اُمیکرون در سراسر کشور و تأکید بر اینکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عواقب جدی برای نظام سلامت و مردم در هفته‌های آتی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: ضروری است مردم در جهت مقابله با شیوع این سویه جدید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از گذشته رعایت کنند و در غیر این صورت ناچاریم محدودیت‌های بیشتر و سخت‌گیرانه‌تر کرونایی در سراسر کشور وضع کنیم.

همچنین در این جلسه وزارت بهداشت گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و جهان، آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری و مرگ و میر ناشی از سویه جدید اُمیکرون و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در رنگ بندی جدید کرونایی کشور ارائه کرد.

در ادامه نیز مصوبات و محدودیت‌های پیشنهادی وزارت بهداشت و وزارت کشور برای مقابله با سویه جدید اُمیکرون جهت تصویب در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بحث و بررسی شد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها