در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران

قالیباف: حل مشکلات مردم در گرو پیگیری امور است/آن کسی که باید مشکلات مردم را حل کند خود ما هستیم

کد خبر: 1156362

در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان حوزه‌های انتخابیه مختلف استان برگزار شد، مهم‌ترین مسائل و مشکلات مردم در استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قالیباف: حل مشکلات مردم در گرو پیگیری امور است/آن کسی که باید مشکلات مردم را حل کند خود ما هستیم

 اعضای مجمع نمایندگان استان تهران روز دوشنبه با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار قالیباف با بیان مشکلات کنونی شهر و استان تهران، گفت: دغدغه‌ها و مشکلات استان تهران باید به صورت یکپارچه دیده شود و صرفاً به شهر تهران خلاصه نشود تا بتوانیم آن را حل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه پرداختن به مسائلی مانند حمل و نقل عمومی، ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی، مسائل درمانی و بهداشتی، معیشت اقشار ضعیف و... از جمله مواردی است که باید در استان تهران به آنها توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه بحران‌های بیان شده می‌تواند با تدبیر و برنامه‌ریزی برطرف شود، ادامه داد: در واقع برای حل بسیاری از مشکلات باید از ظرفیت‌های کنونی استان تهران استفاده کرد زیرا این ظرفیت‌ها به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

قالیباف بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی را از مهمترین مؤلفه‌ها برای برطرف کردن مشکلات استان تهران در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: بدون شک برطرف شدن مشکلات مردم در گرو پیگیری امور توسط همه دست‌اندرکاران است؛ بنابراین نباید منتظر باشیم که کسی بیاید و مشکلات را حل کند، در حقیقت آن کسی که باید مشکلات مردم را حل کند خود ما هستیم و ان‌شاءالله با همگرایی می‌توانیم برای حل مشکلات اقدام کنیم.

از ضرورت رفع تبعیض در تخصیص اعتبارات تا تعیین تکلیف مسکن مهر

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، برگزاری مستمر دیدار چهره به چهره با مردم را امری مهم دانست و با برشمردن مهم‌ترین مسائل تهران گفت: استان تهران دارای مشکلات عدیده‌ای است که نیازمند توجه ویژه مسئولان در سطوح مختلف است.

طراحی بسته جامع و کامل از سوی دولتمردان برای تهران

فرهاد بشیری، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات مردم نیاز به طراحی بسته جامع و کامل از سوی دولتمردان است، گفت: امروزه تخصیص اعتبارات برای استان تهران یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن دقت شود زیرا شاهد برخی تبعضی‌ها در این عرصه هستیم.

موضوع مسکن در تهران به مسئله‌ای اساسی تبدیل شده است

همچنین، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز موضوع مسکن در تهران به مسئله‌ای اساسی تبدیل شده است، گفت: به‌عنوان مثال در منطقه پردیس بیش از ۵ هزار واحد مسکونی به مراحل نهایی رسیده اما روند تکمیل آنها تمام نمی‌شود تا به مردم واگذار شوند.

ضرورت لایحه بازنگری تعداد و محدوده‌های انتخاباتی

سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در قوه مقننه نیز با اشاره به اینکه تعیین تکلیف املاک بدون سند و نوسازی و ارائه تسهیلات به صاحبان آنها یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن رسیدگی شود، تصریح کرد: لایحه بازنگری تعداد و محدوده‌های انتخاباتی در کمیسیون شوراها در حال بررسی است لذا باید تلاش شود تا تهران نیز مشمول این مهم قرار گیرد و مناطق مختلف تهران دارای نماینده مستقل باشند.

رفع مشکلات و کاستی‌های اصلاح نظام یارانه‌ای

غلامحسین رضوانی، عضو دیگر مجمع نمایندگان استان تهران نیز بر اهمیت رفع مشکلات و کاستی‌های اصلاح نظام یارانه‌ای و ارز ۴۲۰۰ تومانی تأکید کرد و خواستار رفع مشکلات معیشتی مردم خصوصاً بازنشستگان شد.

ساماندهی مناطق حاشیه‌ای تهران

در ادامه این دیدار، سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ضمن بیان اینکه ساماندهی مناطق حاشیه‌ای تهران امری ضروری است، گفت: در این میان مسائلی همچون بهداشت، امنیت و فاضلاب از چالش‌هایی است که باید برای آنها تدبیر شود.

اهمیت ساماندهی مهاجران

براساس این گزارش، زهره سادات لاجوردی عضو مجمع نمایندگان استان تهران بر اهمیت ساماندهی مهاجران تأکید کرد و گفت: امروزه حاشیه نشینی موجب بروز برخی مسائل فرهنگی شده که نیازمند توجه ویژه مسئولان مربوطه است.

رفع محرومیت از شهرستان‌های استان تهران

همچنین حسین حق وردی، نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در قوه مقننه نیز تأکید کرد: رفع محرومیت از شهرستان‌های استان تهران موضوع بسیاری مهمی است که نباید از آن چشم پوشی کرد و در این راستا باید تصمیماتی گرفته شود که در آن تبعیض میان شهرها و حوزه های مختلف وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بیمارستان حوزه شهریار، قدس و ملارد بیش از ۳۰ سال نیمه کاره رها شده و در سفر رییس جمهوری مقرر شد تا پایان سال به اتمام برسد و تجهیز شود اما مشاهده می‌شود که اعتبار اندکی نسبت به سایر شهرستان‌ها تخصیص یافته است.

ضرورت نوسازی زیرساخت‌های برق در تهران

ابوالفضل عمویی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی فرسودگی زیرساخت‌های برق در تهران را از چالش‌های مهم در تابستان سال جاری دانست و اظهار کرد: امروزه روستاهای استان تهران دارای محرومیت‌های زیادی هستند و این مهم در حالی است که میزان سکونت مهاجران و اتباع خارجی نیز در این مناطق افزایش چشم‌گیری داشته است.

توجه به تأمین و توزیع دارو در تهران

در ادامه این دیدار، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه نمایندگان تهران علاوه بر ایفای نقش استانی، نقش ملی نیز بر عهده دارند از این رو نیاز به انسجام بیشتر برای پیشبرد امور وجود دارد، گفت: امروزه نمایندگان تهران به صورت مجزا در مساجد و محله‌های شهر حضور پیدا می‌کنند که البته نیاز به حضور دسته جمعی نیز حس می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه تأمین و توزیع دارو در تهران امری قابل تأمل بشمار می‌رود که باید به آن توجه شود، ادامه داد: به نظر می‌رسد تحقق کارآمدی، نیازمند کنار گذاشتن رودربایستی میان مسئولان است و این مهم در امور مربوط به تهران باید مورد توجه قرار بگیرد.

ضرورت حضور میدانی مسئولان و نمایندگان

زهره الهیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در قوه مقننه نیز استان تهران را محروم‌ترین استان کشور دانست و تصریح کرد: بر این اساس باید حضور میدانی مسئولان و نمایندگان در میان مردم افزایش یابد تا جامعه از اقدامات در حال انجام مطلع شود.

وی افزود: امروزه موضوع ساماندهی اتباع خارجی از مهمترین موضوعات استان تهران محسوب می‌شود که باید برای آن ستاد ملی تشکیل شود تا بتوان امور مرتبط را اصلاح کرد.

حل مشکلات تهران با همدلی

مالک شریعتی نیاسر عضو دیگر مجمع نمایندگان استان تهران نیز با اشاره به اینکه امروزه همه مسئولان باید در کنار همدیگر قرار گیرند تا بتوان در سطوح مختلف به مردم خدمت رسانی کرد، گفت: متأسفانه عده‌ای علاقه‌مند هستند در مرزهای اختلافی حرکت کنند تا با تنش آفرینی و اختلاف افکنی اهداف خود را محقق کنند.

وی افزود: فرارسیدن سال دوم فعالیت دولت و همچنین سال سوم مجمع نمایندگان تهران فرصت مناسبی برای همدلی و همراهی وجود دارد تا بتوان موضوعات تهران را پیگیری کرد و تحول ایجاد کرد.

تلاش برای رفع بحران مسکن در تهران

در پایان نیز علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه مسائل فرهنگی و گفتمانی متعددی در استان تهران و حتی سطح ملی وجود دارد که نیازمند تأمین مالی برای رفع آنها هستیم، گفت: متأسفانه شاهد بحران مسکن هستیم و وزارت راه و شهرسازی باید اقدام جدی در این خصوص انجام دهد اما متاسفانه چنین عملکردی را شاهد نیستیم.

خضریان خاطرنشان کرد: در حوزه نظارتی و تقنینی نیز باید بررسی شود که در سطح شهر تهران چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا مشکلات مردم برطرف شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها