رییسی: مشکلات دامداران در شورای اداری خراسان شمالی بررسی می شود

کد خبر: 1157088

آیت الله سیدابراهیم رئیسی با حضور در شهرک دامپروری «قارلق» بجنورد بر ضرورت بررسی درخواست‌های دامداران در جلسه شورای اداری تاکید کرد.

رییسی: مشکلات دامداران در شورای اداری خراسان شمالی بررسی می شود

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی با حضور در شهرک دامپروری «قارلق» بجنورد بر ضرورت بررسی درخواست‌های دامداران در جلسه شورای اداری تاکید کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهور در ادامه برنامه سفر به استان خراسان شمالی، با حضور در شهرک دامپروری «قارلق»، ضمن بازدید از چند واحد دامپروری از نزدیک با دامداران و فعالان این حوزه گفتگو کرد و در جریان مشکلات، خواسته‌ها و مسائل آنها قرار گرفت.

رییس جمهور در این بازدید که سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی نیز او را همراهی می‌کرد، ضمن شنیدن مشکلات و پیشنهادات دامداران، بر ضرورت بررسی درخواست‌های چون نحوه تامین نهاده‌های دامی، خرید تضمینی دام و تسهیل در پرداخت وام‌های کشاورزی در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی که عصر امروز برگزار می شود، تاکید کرد.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک شامل یک میلیون و ۷۲۳ هزار راس گوسفند، حدود ۳۱۳ هزار راس بز و ۸۱ هزار و ۸۸۰ راس گاو و گوساله، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر و در مجموع ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

رییس جمهور در بیست و ششمین سفر استانی، صبح روز پنجشنبه، دوم تیرماه وارد استان خراسان شمالی شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به خراسان شمالی است.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.  

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها