«فردا» گزارش می‌دهد

فرصت احیای مذاکرات

کد خبر: 1157294

سفر بورل به تهران و تحرکات اخیر در روند مذاکرات برجامی با تحلیل‌های مختلفی همراه شده، مثلا «فرهیختگان» نوشته: اگر بخواهد توافقی اتفاق بیفتد، حداکثر تا نیمه‌ شهریور فرصت باقی است.

فرصت احیای مذاکرات

گروه سیاست سایت فردا - بعد از چند ماه وقفه و رخوت در جریان مذاکرات هسته‌ای شاهد تکاپویی جدید هستیم. از اظهارات اخیر امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای روسی درباره برنامه ریزی برای از سرگیری مذاکرات گرفته تا شام کاری مقامات اروپایی و آمریکایی و حالا هم که سفر بورل به تهران

گفته می‌شود سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌منظور تلاش برای ازسرگیری مذاکرات و رساندن پیام آمریکا به مقامات ایران صورت می‌گیرد با این وجود برآورد نتیجه این سفر با توجه به فضای حاکم بر طرفین مذاکرات هسته‌ای دشوار است. برخی از تحلیلگران باور دارند که باید صبر کرد و دید که بورل پیام یا پیشنهاد جدیدی از طرف غربی می‌آورد یا خیر. برخی دیگر نیز معتقدند که باید دید که او در این سفر پاسخ غربی‌ها به پیشنهاد اخیر ایران که میدل ایست ادعا کرده بود بحث خروج قرارگاه خاتم الانبیاء از فهرست تحریم ها به جای لغو تحریم سپاه است؛ چیست.

به هر روی بورل امروز با امیرعبداللهیان مذاکره می‌کند و پاسخ به این سوالات نیز حتی اگر معلوم نشود، به جواب نزدیک خواهد شد. 

در این بین روزنامه فرهیختگان نوشته: اگر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صرفا با هدف تاکید بر مواضع پیشین طرف غربی و بدون هیچ پیشنهاد سازنده‌ای راهی تهران شده باشد طبعا به توفیق خاصی نیز برای بازگشت روند مذاکرات به ریل اصلی خود پیدا نکرده و سفر وی نیز شأنیتی بیشتر از یک سفر تفریحی نمی‌یابد.

این روزنامه ادامه داده: توقف مذاکرات وین درحالی بیش از سه‌ماه ادامه پیدا کرده که مدت زیادی تا برگزاری انتخابات کنگره باقی نمانده است؛ انتخاباتی که پیروزی جمهوری‌خواهان در آن می‌تواند فضای سیاسی آمریکا را برای مخالفت با برجام بازتر کرده و امید‌های باقی‌مانده برای رسیدن به توافق را به پایان برساند.

فرهیختگان همچنین نوشته: اگر بخواهد توافقی اتفاق بیفتد، حداکثر تا نیمه‌ شهریور فرصت باقی است و از این زمان فراتر اگر توافقی صورت نگیرد، دیگر اتفاقی نخواهد افتاد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها