مقایسه سامسونگ گلکسی A52 و A72؛ برادران کهکشانی

کد خبر: 1100309

تلفن‌های هوشمند میان‌رده سامسونگ همیشه بین کاربران محبوب بوده است؛ دلیل این محبوبیت تا حدی به دلیل فناوری خوب به همراه قیمت مناسب است که سامسونگ در دست دارد. در این مقاله به بررسی و مقایسه دو مدل مشابه A52 و A72 می‌پردازیم.

مقایسه سامسونگ گلکسی A52 و A72؛ برادران کهکشانی

 

سامسونگ گلکسی  A52 در مقابل A72 از نظر اندازه

برای شروع باید یک نکته را به شما بگوییم؛ این دو گوشی مانند دو برادر دو قلو همسان هستند با این تفاوت که A72 بزرگتر از A52 است. بنابراین طراحی این دو مدل به گونه‌ای نیست که در تصمیم‌گیری و انتخاب شما بین آن‌ها تاثیرگذار باشد. هر دو دستگاه در چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و بنفش موجود هستند. آرایش دوربین یکسانی دارند که از چهار سنسور تشکیل شده است؛ بنابراین به سختی قابل تشخیص هستند.

سامسونگ گلکسی A52 صفحه نمایش 6.5 اینچی SuperAMOLED با رزولوشن Full HD+ است و سامسونگ برای دوربین سلفی، از لنز 32 مگاپیکسلی استفاده کرده است. طبق گفته سامسونگ، صفحه نمایش تا 800 نیت روشنایی دارد و حتی در نور آفتاب به اندازه کافی روشن است؛ اما تفاوت‌هایی در نرخ فریم A52 وجود دارد.

سامسونگ گلکسی A72 کمی بزرگتر از گلکسی A52 است؛ یعنی صفحه نمایش 6.7 اینچی دارد که رزولوشن آن HD+ و حداکثر روشنایی آن 800 نیت است و از نرخ تازه سازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های فنی گلکسی  A52 و A72 در مقایسه

سامسونگ هر دو تلفن هوشمند را با اندروید 11 عرضه می‌کند و به پیکربندی خوب حافظه اهمیت زیادی داده است. هر دو مدل با 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت حافظه و مقادیر مختلف RAM استاندارد در دسترس هستند. گلکسی  A52 با 4 تا 8 گیگابایت رم و A72 با 6 و 8 گیگابایت رم در دسترس است. در مورد افزایش حافظه، سامسونگ به وعده خود عمل کرده است؛ زیرا هر دو دستگاه را می‌توانید با کارت میکرو SD با حداکثر 1 ترابایت افزایش دهید.

در مورد پردازنده، سامسونگ از دو تراشه متفاوت استفاده کرده است؛ اسنپدراگون  720G در A52 و در A72 از اسنپدراگون 750G کار کرده است. این یک تراشه هشت هسته ای میان رده بالا است که از دو هسته سریع Cortex-A76 با حداکثر 2.3 گیگاهرتز و شش هسته کارآمد Cortex-A55 با حداکثر 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. در ضمن این تراشه از 5G پشتیبانی نمی‌کند.

951

تفاوت دیگر بین A52 و A72: دوربین

هر دو گوشی هوشمند یک دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، زاویه فوق عریض 12 مگاپیکسلی و لنز ماکرو با 5 مگاپیکسل ارائه می‌دهند؛ اما در سنسور چهارم تفاوت‌هایی وجود دارد.

برای A72 سازنده از یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 3x و تثبیت کننده نوری تصویر نصب کرده است؛ بنابراین دوربین گلکسی A72 برای عکاسی از سوژه‌های کمی دورتر بسیار مناسب‌تر است.

سامسونگ نرم افزار دوربین را در مقایسه با مدل‌های قبلی مشابه ارتقا داده است؛ به عنوان مثال دوربین‌ها دارای لرزشگیر اپتیکال هستند و امکان ضبط 4K را دارند. علاوه بر این، سامسونگ Tetra-Binning را که با Galaxy S20 معرفی کرده بود، یکپارچه کرده است. در اینجا چهار پیکسل، در یک پیکسل بزرگ ترکیب شده‌اند که علاوه بر موارد دیگر، می‌تواند نور بیشتری را جذب کند تا کاربران بتوانند حتی در شرایط نوری ضعیف عکس‌هایی با کیفیت تصویر خوب بگیرند. در ضمن می‌توانید از tetra binning برای برش عکس‌های خود استفاده کنید.

سامسونگ همچنین حالت‌های جدیدی مانند حالت شب بهینه شده را ادغام کرده است. به جای گرفتن یک عکس در تاریکی، چند عکس یکی پس از دیگری می‌گیرند؛ سپس نرم افزار دوربین آنها را ضبط و با جزئیات بیشتر ترکیب می‌کند. حالت‌هایی مانند “Video Snap 4K” که برای اولین بار در گلکسی S21 مشاهده شد، اکنون در سری A نیز اضافه شده است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که یک عکس 8 مگاپیکسلی را از یک ویدئوی 4K استخراج کرده و برای مثال از آن به عنوان یک تصویر روی جلد برای وبلاگ خود استفاده کنید.

ظرفیت باتری دستگاه‌ها کمی متفاوت است. در حالی که سامسونگ گلکسی A52 از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند، برای گلکسی A72 از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی  که کمی بزرگتر است و قدرت بیشتری را تامین می‌کند استفاده شده است.

از دیگر ویژگی‌های این دو میان رده جدید قابلیت IP67 که در برابر آب محافظت می‌کند، اتصال جک برای هدفون و بلندگوهای استریو دارد. هر دو مدل سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش دارند و ویژگی‌های امنیتی Samsung Knox را ارائه می‌دهند.

952

نتیجه گیری مقایسه

در نهایت، تمایز بین مدل‌های جدید گلکسی آسان نیست؛ زیرا در بسیاری از جزئیات بسیار شبیه به هم هستند. صفحه نمایش 120 هرتز است، بنابراین برای گیمرها مناسب‌تر است. دوربین گلکسی A72 دوربین بهتری دارد و همچنین عمر باتری بیشتری را ارائه می‌دهد.

برای قیمت گوشی A52 از 10 میلیون شروع می‌شود و برای قیمت گوشی A72 از 11 میلیون شروع می‌شود.

در آخر برای بررسی و خرید انواع گوشی هوشمند و قیمت گوشی می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها