چگونه برای آزمون جی آر ای (GRE)آماده شویم؟

کد خبر: 1100607

آزمون GRE، آزمونی برای سنجش قدرت تحلیل و استدلال شما می باشد. در این آزمون با جواب دادن به سوالات مختلف قدرت استدلال و تحلیل تان سنجیده می شود.

چگونه برای آزمون جی آر ای  (GRE)آماده شویم؟

 مدرک این آزمون امتیازه ویژه ای را برای افرادی که می خواهند در دانشگاه های خارج از کشور به تحصیل خود ادامه دهند به همراه خواهد داشت. در این آزمون باید به سوالات Verbal، Quantitative و Writing پاسخ دهید. دو بخش اول دارای سوالات چهارگزینه ای بوده اما در بخش آخر متقاضیان باید در مورد موضوعی مشخص متنی را نوشته و نگارش نمایند. این آزمون دارای دو حالت جنرال و سابجکت می باشد که در حالت سابجکت سوالات در مورد رشته خاصی که مورد نظر متقاضی است پرسیده می شود.

شرکت در آزمون GRE مناسب چه افرادی است؟

آزمون جی آر ای، آزمونی برای سنجش زبانی شما نمی باشد و اگر به دنبال این موضوع می باشید شرکت در این آزمون مناسب شما نخواهد بود و برای این موضوع باید در آزمون هایی چون آیلتس و تافل شرکت نمایید. این آزمون برای افرادی مناسب می باشد که می خواهند مهارت های تخصصی خود را نیز محک بزنند و در زمینه های استدلالی براساس رشته خود نیز قابلیت های خود را نشان داده و با دریافت این مدرک امتیاز بیشتری برای دریافت پذیرش و گرفتن فاند های بهتر از سمت دانشگاه مقصد خود اقدام نمایند.

آزمون GRE General

آزمون GRE General یک آزمون کامپیوتری که سوالات آن بسیار نزدیک به منطق فکری و تحلیلی داوطلبین و رشته و مسیری که می خواهند در ادامه داشته باشند است.

در این آزمون داوطلبین به راحتی می توانند از پاسخ به سوالات در بخش های مختلف گذر کرده و حتی قابلیت ویرایش جواب برای سوالات وجود دارد. در این آزمون توانایی داوطلبین در سه مهارت

۱. مهارت نگارش استدلالی (Analytical Writing)

۲. مهارت کلامی یا وربال (Verbal Reasoning)

۳. مهارت های محاسباتی یا کوانت (Quantitative Reasoning)

 سنجیده می شود. این مهارت به صورت تخصصی در بخش های مختلف آزمون مطرح نمی شوند ولی داوطلبین باید توانایی پاسخ گویی به صورت کلی را در هر بخش داشته باشند.

آزمون GRE Subject

در آزمون GRE Subject ارزیابی و سنجش داوطلبین براساس یک موضوع و رشته مشخص انجام می شود. شرکت در این آزمون نشان دهنده میزان دانش شما در رشته تحصیلی خاصی است که مورد توجه دانشگاه مقصد می باشد. این آزمون همچنین به شما این توانایی را می دهد تا برای ارائه توانایی های خود در زمینه های دیگر براساس دانش خود اقدام نمایید.

آزمون جی آر ای سابجکت برای شش رشته زیر برگزار می شود :

۱. زیست شناسی

۲. شیمی

۳. ادبیات زبان انگلیسی

۴. ریاضیات

۵. فیزیک

۶. روانشناسی

این آزمون به صورت کتبی در مراکز آزمون GRE هر سال ۳ مرتبه برگزار می شود. مدت زمان پاسخگویی برای این آزمون ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه می باشد.

آزمون GRE در ایران

963

آزمون GRE، برخلاف یک سری از آزمون های بین المللی دیگر که در ایران برگزار نمی شوند در ایران در چندین مرکز و شهر برگزار می شود. این آزمون به صورت کامپیوتری تقریبا هر روز سال به جز یکشنبه ها و تعطیلات رسمی آمریکا برگزار می شود. آزمون کتبی فقط دو بار در سال در ماه های نوامبر و فوریه برگزار می شود که البته این آزمون در ایران دیگر برگزار نمی شود. آزمون جی آر ای سابجکت هم سه بار در سال به صورت کتبی برگزار می شود.

هزینه آزمون GRE

در مورد هزینه آزمون جی آر ای جنرال هزینه ثبت نام این آزمون در ایران ۲۰۵ دلار می باشد. اگر بخواهید زمان آزمون را تغییر دهید یک هزینه ۵۰ دلاری را باید بپردازید و همچنین در صورت تغییر مرکز برگزاری آزمون هم باید مبلغ ۵۰ دلار پرداخت نمایید. البته هزینه این آزمون در کشورهایی چون استرالیا ۲۳۰ دلار، چین ۲۳۱.۳۰ دلار، در ترکیه ۲۲۰ دلار و سایر کشورها ۲۰۵ دلار می باشد.

هزینه آزمون جی آر ای سابجکت برای همه مراکز در همه کشورهای دنیا به یک اندازه و به میزان ۱۵۰ دلار می باشد که برای تغییر مرکز برگزاری آزمون و یا تغییر نوع آزمون هر کدام جداگانه مبلغ ۵۰ دلار باید بپردازید.

سازمان ETS برای ارسال نمرات شما به چهار دانشگاه هیچ هزینه ای دریافت نمی کند و به صورت رایگان می باشد. اما برای گزارش های نمره اضافی Additional Score Report (ASR) باید مبلغ ۲۷ دلار بپردازید.

آزمون آنلاین GRE

سازمان ETS برای سهولت داوطلبین به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ (Covid-19) برای شرکت در آزمون GRE به برگزاری این آزمون به صورت آنلاین پرداخته است. داوطلبین می توانند این آزمون را به راحتی در خانه با داشتن دسترسی به اینترنت شرکت کنند. ساختار و محتوای آزمون آنلاین GRE یکسان با آزمون گرفته شده در مراکز آزمون بوده و این آزمون با یک ناظر اینترنتی برگزار می شود.

نمره آزمون GRE

نمرات برای بخش های مختلف این آزمون به صورت جدول زیر می باشد:

Score Scale

Section

130 – 170

Verbal Reasoning

130 – 170

Quantitative Reasoning

0 – 6

Analytical Writing

 

 

 

 

 

 

اگر به سوالی در بخش خاصی جواب داده نشود در نتیجه هیچ نمره ای دریافت نخواهید کرد و به صورت NS بیان می شود.

مجموع نمرات در دو بخش اول ۳۴۰ می باشد که معمولا نمره بالای ۱۵۵ در هر بخش نمره خوبی است.

آمادگی آزمون GRE و آزمون های آزمایشی MOCK در آموزشگاه دهخدا

آموزشگاه زبان دهخدا یکی از بهترین و با سابقه ترین آموزشگاه های کشور در بحث آموزش زبان های خارجی با داشتن کادر مدیریتی و آموزشی مجرب به ارائه بهترین خدمات به زبان آموزان و همچنین داوطلبین آزمون های بین المللی می پردازد.

برای آمادگی آزمون GRE شما می توانید در دوره های آمادگی آزمون به صورت خصوصی به شکل حضوری و آنلاین شرکت کنید و با برخورداری از برنامه ریزی دقیق موسسه براساس توانایی شما و مشاوران این آموزشگاه و شناخت نقاط قوت و ضعف خود به پیشرفت برای بدست آوردن بهترین نتیجه در این آزمون اقدام نمایید.

آموزشگاه دهخدا همچنین برگزار کننده آزمون های آزمایشی بین المللی MOCk با بالاترین استانداردهای آزمون و شبیه سازی کامل فضا و سوالات آزمون می باشد. داوطلبین با شرکت در آزمون های MOCk می توانند تجربه خوبی از آزمون اصلی بدست آورند و همچنین با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شده تا در مسیر آمادگی آزمون خود بهتر گام بردارند.

مشاوران آزمون های ما به صورت حضوری و آنلاین برای ارائه خدمات در دسترس داوطلبین هستند و شما را برای رسیدن به نمره مورد نیاز و موفقیت شما در آزمون یاری می کنند.

برای شرکت در کلاس های GRE موسسه می توانید با موسسه تماس حاصل کرده و بعد از تعیین سطح و مشاوره رایگان خود را برای شرکت در این آزمون آماده نمایید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها