معرفی استابلایزر ، نویز فیلتر و دیود تریستور

کد خبر: 1103701
معرفی استابلایزر ، نویز فیلتر و دیود تریستور

در هنگام استفاده همزمان از چندین لوازم برقی ممکن است نوسان ولتاژ ایجاد شده و باعث خرابی این دستگاه ها گردد. بنابراین در این زمان باید از دستگاهی به نام استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ استفاده کرد. در این مطلب به مبحث راهنمایی خرید استابلایزر برای حفاظت لوازم برقی پرداخته ایم.

به منظور جلوگیری از بروز مشکلات جبران ناپذیر در انواع دستگاه های برقی ، می توان از استابلایزر یا ترانس برق دلتا DELTA در دو مدل استابلایزر تک فاز و استابلایزر سه فاز که دارای استاندارد های جهانی CE,VDE,ISO9001 و ISO14001 می باشد و قادر به ارائه ولتاژی بسیار دقیق (220 ولت ثابت در مدل های استابلایزر تک فاز و 380 ولت ثابت در مدل های استابلایزر سه فاز) می باشد ، استفاده نمود.

استابلایزر سه فاز دلتا و استابلایزر تک فاز آن در محافظت تجهیزات پزشکی ، دستگاههای بافندگی (استابلایزر بافندگی) ، محافظت از یخچال ، کولر گازی ، کامپیوتر و منزل و لباسشویی و ... کاربرد دارد.

بنابراین در این زمان، خرید استابلایزر به افراد توصیه می شود. همچنین باید از میزان توان مصرفی دستگاه های خود مطلع باشید تا بتوانید بهترین مارک استابلایزر را انتخاب کنید.

جهت اطلاعات بیشتر برای خرید استابلایزر ، از لینک آن دیدن کنید.

 

قیمت استابلایزر به چه عواملی بستگی دارد؟

بسته به مقدار توان و آمپر مورد نیاز دستگاه مصرفی، قیمت استابلایزر تفاوت دارد. معمولا قیمت استابلایزرهای اروپایی کمی بالاتر از استابلایزرهای ایرانی است ولی از کیفیت بهتری برخوردارند.

برای مثال استابلایزر دلتا از نوع سرووموتوری می باشد که در خروجی ، قابلیت نمایش ولتاژ ثابت و موج سینوسی شکل را دارا می باشد. در مقابل استابلایزر رله ای را نمی توان برای هر دستگاهی پیشنهاد داد زیرا با توجه به حساسیت دستگاه و الکترونیکی شدن آنها و نیاز به ولتاژ ثابت و بدون نوسان ، پیشنهاد نمی شود .

همچنین با توجه به اینکه استابلایزر رله ای با سیستم درصد خطا و اختلاف 10 ولت تنظیم می شود ، بهتر است که برای حفاظت دستگاه ها از استابلایزر سرووموتوری استفاده نمود که خطای کمتر و دقت بیشتری دارد.

جهت اطلاعات بیشتر برای قیمت استابلایزر ، با ما تماس بگیرید.

02133993009  / 02133999193

محصول  بعدی که قصد معرفی آن را داریم نویز فیلتر بوده که به ان نویز گیر برق شهری یا تابلو هم گفته می شود.

نویز فیلتر ، یک دستگاه رابط الکترومغناطیسی است که به منظور از بین بردن تداخل درون خطوط سیگنال یا خطوط قدرت بکار می رود.

کار کرد نویز فیلتر به این صورت است که فرکانس های الکترونیکی را که ممکن است با دستگاه های دیگر تداخل پیدا کند را کاهش می دهد.

نحوه عملکرد نویز فیلتر برق شهری:

القاگر به ولتاژ DC جریان های با فرکانس پایین اجازه عبور می دهد و در عین حال جریان های ناخواسته و جریان های با فرکانس بالا و مضر را مسدود می نماید.خازن به کار رفته در نویز فیلتر یک مسیر با امپدانس پایین ایجاد می نماید و از ورود جریان های با فرکانس بالا به ورودی نویز فیلتر جلوگیری می کند و این جریان ها را یا مجدداً به منبع تغذیع بر می گرداند و یا از طریق اتصال به زمین منتقل می نماید.

 نویز فیلتر تک فاز و سه فاز TDK در پیمان الکتریک قابل ارائه می باشد.

جهت خرید نویز فیلتر TDK با ما تماس بگیرید.

واتساپ: 02133992998 / 09127701494

 

5
یکسو سازی جریان ac به dc  در انواع دستگاه های صنعتی و برقی نیاز است. از این رو برای اینکار می توان از انواع دوبل تریستور، تریستور پیچی ، دیود کابلی ، دیود پیچی ، تریستور دیسکی ، دیود تریستور ، دوبل دیود و دیود که یکسو کردن جریان AC به DC را به عهده دارند ، استفاده نمود.

دیود تریستور و کاربرد آن چیست؟

دیود تریستور قطعه ای می باشد الکترونیکی که جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می دهد دیود تریستور پیوندی می باشد از دو نیمه هادی نوع p و Nکه هر دو از یک عنصر هستند اما به انواع مختلفی باردار شده اند.

این تجهیز الکتریکی برای موارد زیر کاربرد دارد:

جهت راه اندازی موتورهای الکتریکی (اینورتر)

جهت استفاده در منبع تغذیه

جهت استفاده در دستگاه های پژشکی

جهت استفاده در کوره های القایی

جهت استفاده در صفحات خورشیدی

 

6
دیود تریستور سمیکرون Semikron

یکی از برندهای معروف و با کیفیت دیود تریستور، برند سمیکرون می باشد که دارای رنج های مختلفی از دیود تریستورها و دوبل تریستورها هستند.

اطلاعات بیشتر درباره دیود تریستور را از لینک آن دریافت کنید.

این ماژول سمیکرون (SEMIKRON) شامل یک دیود و یک تریستور می شود که به صورت سری به هم وصل  شده اند.

مدل هایی از دیود تریستور:

  • دیود تریستور SKKH 273/12 E
  • دیود تریستور SKKH 162/08 E
  • دیود تریستور SKKH 57/14 E
  • دیود تریستور SKKH 92/16 E
  • دیود تریستور SKKH 92/18 E
  • دیود تریستور SKKH 570/18 E

جهت دریافت مشاوره درباره  خرید دیود تریستور سمیکرون می توانید با کارشناسان ما در پیمان الکتریک، در ارتباط باشید.

021-33993009 / 021-33993055

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها