انتخاب هوشمندانه سیستم کنفرانس، نخستین گام در برگزاری جلسات بی دردسر

کد خبر: 1112440
انتخاب هوشمندانه سیستم کنفرانس، نخستین گام در برگزاری جلسات بی دردسر

 

سیستم کنفرانس متشکل از منبع تغذیه و میکروفن‌های رومیزی است. میکروفن‌ کنفرانس عمدتا با اتصال‌های کابلی یا بیسیم به منبع تغذیه که مرکز پردازش و تقویت صدا، حذف نویز و فیدبک است، متصل می‌شوند. علاوه بر این، از قابلیت‌های دیگر منبع تغذیه می‌توان به وظیفه ارسال فرمان گردش اتوماتیک به دوربین، ایجاد تنظیمات شخصی سازی با توجه به نیازهای سالن و نوع جلسات اشاره نمود. از جمه این تنظیمات، ایجاد همزمانی و حق تقدم یا قطع کردن میکروفن فعال با فرمان ریاست جلسه، ذخیره سازی و ارائه خروجی صدای مطلوب جهت پخش در سالن، انتقال به ارتباط ویدئو کنفرانس و بسیاری امکانات دیگر را می‌توان نام برد.

شاید برایتان این سوال پیش آید که آیا همه‌ی مدل‌ها این امکانات را دارند؟ جالب است بدانیم که سیستم‌ کنفرانس دیجیتال عموما از این امکانات پشتیبانی می‌کنند. گاهی ممکن است در برخی از مدل‌ها تفاوت‌های جزئی وجود داشته باشد، اما سیستم‌های کنفرانس آنالوگ که نسل قدیم این تجهیزات هستند قابلیت ارائه این امکانات را ندارند.  

به لطف دانش روز، معدود ارائه دهندگان سیستم‌های آنالوگ توانسته‌اند با طراحی و تولید یک دستگاه واسط (ایتنرفیس)، فرمان گردش اتوماتیک دوربین (اتوترک) را ایجاد کنند. اما نمی‌توان پنهان کرد که ماهیت کاری این سیستم‌ها آنالوگ است و از فناوری‌های دیجیتال نظیر پردازش، تقویت صدا، حذف کردن دیجیتالی نویز و فیدبک و بسیاری از امکاناتی که در سیستم‌های دیجیتال به آن اشاره شد بی‌بهره‌اند. امروزه لزوم استفاده از این امکانات در برگزاری جلسات با کیفیت غیر قابل انکار است.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا مدل‌های مختلف سیستم‌های کنفرانس دیجیتال از نظر کارکرد برابرند یا نسبت به یکدیگر دارای برتری و مزیت هستند؟

کیفیت و کارایی میکروفن کنفرانس دیجیتال در برندها و مدل‌های مختلف

در ادامه قصد داریم نکات بسیار مهم و طلایی جهت مقایسه و انتخاب سیستم کنفرانس مناسب از بین برند‌ها و مدل‌های مختلف موجود را در اختیارتان قرار دهیم.

یک سیستم‌ کنفرانس‌ با کیفیت چه امکانات و مشخصاتی دارد؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد سیستم‌های کنفرانس از نظر عملکرد در ارائه صوت جلسات اختلافات جزئی با یکدیگر دارند. اما تفاوت‌ها آنجایی نمایان می‌شوند که سیستم صوت کنفرانس در کنار دیگر تجهیزات مورد نیاز در سالن کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تجهیزات عبارتند از سیستم صوت جانبی سالن، دوربین جهت تصویر برداری اتوماتیک (اتوترک) از جلسات، برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس با سخت افراز یا نرم افزار، ضبط کردن صوت و تصویر جلسات و آرشیو سازی، سیستم مانیتورینگ تصویر جلسات و ایجاد دسترسی برای شرکت کنندگان جهت در اختیار گرفتن صوت و تصویر سالن (برق، شبکه، HDMI) به منظور ارائه مطالب و گزارشات، هوشمند سازی سالن کنفرانس و بسیاری امکانات دیگر قابل ارائه در سالن‌های کنفرانس.

اینجاست که می‌توانیم سیستم‌های کنفرانس را از نظر کیفیت و کارکرد نسبت به یکدیگر متمایز کنیم. تعداد برند‌ها و مدل‌هایی که می‌توانند با تمام تجهیزات معرفی شده در بالا به صورت همزمان متصل شده و به صورت یکپارچه از تمام امکانات پشتیبانی کنند محدود هستند.

شاید جالب باشد بدانید برتری برند‌ها و مدل‌های سیستم کنفرانس از کجا نشات میگیرد؟

معمولا کارکرد تجهیزات کنفرانس به صورت مستقل از هم مشکلی ندارند، اما هنگام ایجاد یک مکانیزم یکپارچه و استفاده همزمان و برقراری ارتباط پایدار میان آن‌هاست که برتری برند‌ها و مدل‌های سیستم کنفرانس، خودی نشان داده و این امکان را بدون بروز هیچ مشکلی فراهم می‌کنند. یک سالن کنفرانس کامل، بی نقص و از همه مهمتر قابل ارتقا نیازمند یک سیستم کنفرانس با کیفیت و بروز است تا استفاده کنندگان بدون دغدغه  بتوانند بهره برداری‌های لازم را از آن داشته باشند.

اما این برتری‌ها چیست؟

 برتری اول مربوط به تکنولوژی  به کار رفته خود دستگاه، در برند و مدلی است که جهت تجهیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا برند‌هایی که به صورت تخصصی در تولید سیستم کنفرانس فعالیت دارند از بالاترین تکنولوژی روز در تولید استفاده کرده و از تمامی امکانات مانند ورودی‌ها، خروجی‌ها، پروتکل‌های ارتباطی  و کنترلی که شرط لازم جهت ارائه‌ی یک سالن کنفرانس کامل و بی نقص است پشتیبانی می‌نمایند.

برتری دوم و بسیار مهم که مطمئنا رکن اصلی و شرط لازم و کافی در هر تجهیز کامل و بی نقص است مربوط به مجموعه ارائه دهنده این خدمات می‌باشد.

انتخاب شرکت پیمانکار و برند تجهیزات سالن کنفرانس چقدر در کیفیت نهایی تاثیرگذار است؟

قطعا نقش شرکت مجری و برند سیستم کنفرانس در دریافت کیفیت مطلوب موضوعی انکار ناپذیر است. وجود تیم‌های تخصصی، فنی و حرفه‌ای ارائه دهنده سیستم کنفرانس و تجهیزات صوتی سالن کنفرانس در شرکت‌های مجری موجب اطمینان در خرید و عملکرد صحیح سیستم اجرا شده می‌شود. تجربه این شرکت‌ها در نحوه پیاده سازی سیستم کنفرانس و تولید تجهیزات جانبی مورد نیاز، باعث می‌شود به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشند.

 

173

در بررسی‌های خرید سیستم کنفرانس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اکنون بهتر میتوان درک کرد که اختلاف قیمت تجهیزات کنفرانس موجود در بازار به چه علت است و مقایسه قیمت می‌تواند ملاک درستی جهت انتخاب تجهیزات یک سالن کنفرانس باشد یا خیر.

حال زمان آن رسیده که با یک جمع‌بندی و در نظر گرفتن تمامی موارد بررسی شده بتوانیم یک انتخاب عالی و منطقی انجام دهیم. تجهیزات سالن کنفرانس، گران قیمت می‌باشند و انتظار کارکرد طولانی (حدودا 10 الی 15 سال) این تجهیزات در یک سالن کنفرانس، اهمیت و حساسیت این انتخاب را دوچندان کرده است. برای سهولت در بررسی و خرید سیستم کنفرانس، می‌خواهیم با یک کلید طلایی، انتخاب این تجهیزات و تمام دغدغه‌های موجود را برطرف سازیم. تجهیزات انتخاب شده باید دارای مشخصات زیر ‌باشد:

- کیفیت : دارای تکنولوژی روز  و کیفیت مناسب باشد.

- سازگاری با تمام ادوات کنفرانسی دیگر : قابلیت‌های توسعه و همگام سازی و پشتیبانی از سایر تجهیزات مورد نیاز یک سالن کنفرانس  را داشته باشد.

- امکان استفاده بلند مدت، به‌روز رسانی، اعمال تغییرات، امکان جابجایی:  قابلیت به روزرسانی و ارتقا بدون محدودیت (لایسنس، تعداد دوربین، تعداد میکروفن اتصال به تمامی راهکارهای ویدئو کنفرانسی و...) همچنین قابلیت جابجایی تجهیزات در صورت نیاز و ارتقا و به روزرسانی با سالن جدید.

وجود تیم تخصصی و حرفه ای تجهیز:  نکته مهم دیگر بحث دانش تخصصی و تجربه فنی مجموعه تجهیز کننده است که در بالا به اهمیت آن اشاره کردیم.

- تامین کننده کالا، گارانتی، خدمات و پشتیبانی: اصلی ترین و مهمترین بخشی که باید مورد بررسی قرار گیرد مجموعه‌ای است که کالا را برای شما فراهم و سالن را تجهیز می‌نماید. یک تامین‌کننده خوب قطعا مواردی را که در این مقاله مورد بحث قرار دادیم، رعایت می‌کند. پس کافیست بتوانیم صلاحیت آن را تایید کنیم. به راحتی با بررسی سابقه و قدمت فعالیت یک مجموعه و آگاهی از شرایط تامین کالاها و ارائه تعهداتی مانند گارانتی و خدمات پس از فروش می توان نسبت به تایید صلاحیت تامین کننده تصمیم گرفت. همچنین تامین لوازم جانبی جهت به روزرسانی در سال‌های آتی و داشتن رزومه مراکز تجهیز شده توسط آن مجموعه می تواند اثر بسیار زیادی در یک انتخاب مناسب داشته باشند.

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق مفتخر است با 27 سال سابقه فعالیت در تامین و ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات و تجهیزات سمعی و بصری به صورت نمایندگی رسمی و با سابقه تجهیز بیش از 1100 سالن کنفرانس در ایران همراه با تیم تخصصی و حرفه‌ای، اعلام آمادگی جهت ارائه مشاوره رایگان در خصوص تجهیز کلیه سالن‌های کنفرانس مورد نیاز مجموعه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها  را اعلام دارد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر از وبسایت ما با آدرس www.noavaran-eng.com دیدن فرمایید و یا برای مشاهده ملزومات سالن کنفرانس و استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان ما عبارت سیستم کنفرانس نوآوران تحقیق را جستجو فرمایید تا به طور مستقیم وارد صفحه تجهیزات سالن کنفرانس شوید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها