رئیسی در ششمین سفر استانی: محرومیت برای بوشهر غیرقابل تحمل است/ راه‌آهن خواسته مهم مردم است /دستور ویژه برای اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی +فیلم و تصاویر

کد خبر: 1101419

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان بوشهر برای رشد و آبادانی،گفت: با وجود این ظرفیت‌های فراوان، سخن گفتن از مشکلات و بیکاری و بعضاً آسیب‌های اجتماعی در سطح استان قابل تحمل نیست.

رئیسی در ششمین سفر استانی:  محرومیت برای بوشهر غیرقابل تحمل است/ راه‌آهن خواسته مهم مردم است /دستور ویژه برای اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی +فیلم و تصاویر

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به استان بوشهر با بیان اینکه پیش از انجام سفر بررسی‌های کارشناسی نسبت به وضعیت استان و مشکلات مردم این منطقه انجام شده است،گفت: در این سفر گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان بوشهر در حوزه های کشاورزی، شیلات، نخیلات و بخش نفت،گاز و پتروشیمی، برضرورت فعال شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، شیلات و نخیلات در این استان تاکید کرد.

رئیسی افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان باید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: انجام اقدامات زیربنایی در بخش آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به ویژه اتصال استان به ریل سراسری نیز از جمله اقداماتی است که در این سفر نسبت به آن تصمیم‌گیری خواهد شد تا گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات بنیادین مردم استان برداشته شود/ ایسنا

رئیسی از شرکت صدرا در بوشهر بازدید کرد

رئیس‌جمهور دقایقی پیش از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر بازدید کرد.

به گزارش تسنیم از بوشهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر بازدید کرد.

رئیسی شرکت صدرا

رئیس‌جمهور در این بازدید در جریان آخرین وضیعت صنعت‌کشتی سازی در این شرکت قرار گرفت.

رئیسی همچنین در جریان این سفر از کشتی غول پیکر افراماکس بازدید کرد.

آیت‌الله رئیسی طرح‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه در بوشهر را بررسی کرد‌

رئیس‌جمهور با حضور در مرکز تخصصی شناوری شهید محلاتی بوشهر طرح‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه را بررسی کرد.

به گزارش تسنیم از بوشهر، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز به اتفاق امام جمعه و استاندار بوشهر از مرکز تخصصی شناوری شهید محلاتی بوشهر دیدن کرد.

رئیسی بوشهر

رئیس‌جمهور با حضور در مرکز تخصصی کشتی‌سازی شهید محلاتی در بوشهر طرح‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه را بررسی کرد.

مرکز تخصصی شناوری شهید محلاتی بوشهر در زمینه‌های گوناگون تولید، تعمیر و بازسازی انواع شناورها  فعالیت می‌کند.

در بازدید رئیس‌جمهور از طرح‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه، فرمانده مرکز تخصصی شناوری شهید محلاتی بوشهر گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های این مرکز ارائه کرد.

دستور رئیس جمهور به وزیر اقتصاد برای اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی/ تاکید رئیسی بر تعیین تکلیف میلیاردها تومان کالای در انبار مانده

رئیس جمهور برای تغییر ساختار سازمان اموال تملیکی و تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای این سازمان دستوراتی را به وزیر اقتصاد داد.

به گزارش  تسنیم،  آیت الله رئیسی در حاشیه سفر به استان بوشهر و بازدید از یکی از انبارهای سازمان اموال تملیکی در این استان،‌نکات مهمی را  در خصوص تحول در این سازمان به وزیر اقتصاد تذکر داد.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر تسریع تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای این سازمان در سراسر کشور، مشکلات مربوط به این سازمان را ساختاری ارزیابی کرد و خواستار تغییر ساختار و تحول در این سازمان شد.

سازمان اموال تملیکی از زیر مجموعه های وزارت اقتصاد می باشد که وظیفه جمع آوری و فروش کالاهای متروکه و قاچاق را بر عهده دارد.

به گزارش تسنیم،‌ چندی قبل نیز آتش سوزی وسیعی در انبارهای استان تهران خسارت بسیار شدیدی به اموال موجود در انبارهای سازمان وارد کرد که هنوز بعد از گذشت 3 ماه  هنوز ابعاد، دلایل و مقصران و حتی میزان دقیق خسارت منتشر نشده است. با توجه به دستور و تاکید ویژه رئیس جمهور وزیر اقتصاد نیز بایستی هرچه سریع نسبت به تعیین مدیران این حوزه و تعیین تکلیف برنامه های تحولی در سازمان اموال تملیکی اقدام نماید. این درحالی است که در سازمان های مالیاتی و گمرک نیز همچنان مدیران دولت دوازدهم در پستهای خود حضور داشته و وضعیت آینده مدیریتی در این دستگاهها روشن نیست.

گفتنی است، با وجود اهمیت این سازمان در تعیین تکلیف میلیاردها تومان کالاهای دپو شده در انبارها هنوز در برخی رسانه ها نام این سازمان 30 سال بعد از تشکیل، به غلط عنوان شده  و اخیرا استفاده از عنوان املاک تملیکی در یکی از رسانه های مطرح کشور حاشیه ساز شد.

رئیس‌جمهور با نخلداران تنگستانی دیدار کرد

رئیس جمهور دقایقی پیش با حضور در شهرستان تنگستان با برخی از کشاورزان و نخلداران دیدار کرد.

به گزارش فارس از شهرستان تنگستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دقایقی پیش با حضور در شهرستان تنگستان با برخی از کشاورزان و نخلداران دیدار کرد.

رئیسی

رئیسی در این دیدار به دغدغه‌ها و مشکلات مطرح شده از سوی برخی نخلداران و کشاورزان گوش سپرد.

رئیس جمهور در این دیدار بر حل مشکلات کشاورزی تاکید کرد.

 بازدید رئیس جمهور از موزه رئیسعلی دلواری

رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در ادامه برنامه‌های خود در استان بوشهر از موزه شهید رئیسعلی دلواری بازدید کرد.

به گزارش  فارس از شهرستان تنگستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در ادامه برنامه های خود در استان بوشهر از موزه شهید رئیسعلی دلواری در شهرستان تنگستان بازدید کرد.

در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۷۰ رهبر معظم انقلاب در سفر به استان بوشهر بازدیدی از شهر دلوار داشتند که در این بازدید با تبدیل منزل شهید رئیسعلی دلواری به موزه و بازسازی آن موافقت کردند.

رئیسعلی دلواری (حدود ۱۲۶۱ خورشیدی – ۱۲ شهریور ۱۲۹۴) مبارز مشروطه‌خواه و رهبر قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای بریتانیا در دورهٔ جنگ جهانی اول بود.

رئیسعلی با همراهی دیگر مشروطه‌خواهان بوشهر را از حاکمیت استبداد محمدعلی شاه قاجار خارج کرد. در سال ۱۲۸۷ خورشیدی به درخواست ملاعلی تنگستانی و سید مرتضی مجتهداهرمی که مخالف استبداد محمدعلی شاه بود، بوشهر را تصرف کرد و حدود ۹ ماه شهر را در کنترل داشت.

آیت‌الله رئیسی از راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه بازدید کرد

رئیس‌جمهور در ادامه سفر به استان بوشهر، از راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی دقایقی پیش در ادامه ششمین سفر استانی هیئت‌دولت، از راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در حاشیه این بازدید اظهار داشت: پیشرفت 20 درصدی این پروژه در مدت زمانی که تاکنون سپری شده، پیشرفتی که مورد انتظار بوده نیست و باید یک جهش صورت پذیرد.

 رئیسی در بازدید از میدان نفتی رشادت: دولت از صنایع کشتی‌سازی حمایت می‌کند

گروه استان‌ها- رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشتی‌سازی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور است، گفت: تلاش برای خودکفایی کشور نمادی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران است.

به گزارش تسنیم از بوشهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در جزیره صنعتی صدرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف طرح توسعه میدان نفتی رشادت و نیز کشتی غول پیکر افراماکس، با توضیحات وزیر نفت و مدیران این مجموعه صنعتی، در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

‌رئیس‌جمهور در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند انجام شده در حوزه نفت و گاز و کشتی‌سازی، گفت: کشتی‌سازی و طراحی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور محسوب می‌شود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تلاش برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی در حقیقت نمادهایی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران جهانی است و هر کارگر و کارآفرینی که در این مسیر حرکت می‌کند، در مسیر مقابله با زیاده‌خواهان قرار دارد.

رئیس‌جمهور همچنین بر اهمیت بومی‌سازی صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت با همه توان از صنایع کشتی‌سازی و دریایی کشور حمایت خواهد کرد.

 رئیس جمهور دستور احداث سد دهرود دشتستان را صادر کرد

رئیس جمهور دستور احداث سد دهرود و تخصیص اعتبار برای آغاز ساخت جاده نمازگاه - ارم - بوشکان را صادر کرد.

به گزارش فارس از بوشهر، در جریان سفر امروز رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر، با پیگیری نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و نیز مطالبه شورای دهرود، سید آیت الله ابراهیم رئیسی دستور احداث سد دهرود و تخصیص اعتبار برای آغاز ساخت جاده نمازگاه - ارم - بوشکان را صادر کرد.

ابراهیم رضایی در حاشیه دیدار با رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بالای ساخت سد دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان برای اهالی این منطقه، خواستار احداث این سد شد که رئیس جمهور دستورات لازم را برای ساخت این سد صادر و به وزیر مربوطه و معاون اجرایی رئیس جمهور دستور پیگیری سریع این موضوع را داد.

نماینده دشتستان در این دیدار همچنین به اهمیت ساخت جاده نمازگاه - ارم - بوشکان اشاره کرد و با اشاره به تصادفات متعدد در این مسیر خواستار آغاز ساخت این پروژه شد.

رئیس جمهور نیز برای اختصاص اعتبار و آغاز این پروژه دستورات لازم را صادر کرد و از وزیر راه و  شهرسازی خواست تا برای تسریع در اجرای این پروژه اقدام شود.

وزیر نیرو نیز متعاقبا قول تخصیص اعتبارات این پروژه را داد.

لازم به ذکر است که تصویب این دو پروژه جدای از مصوبات سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر است.

 بازدید رئیس‌جمهور از طرح توسعه نیروگاه اتمی بوشهر

رئیس جمهور با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از طرح‌های توسعه‌ای این نیروگاه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در ادامه ششمین سفر استانی خود، با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از طرح‌های توسعه‌ای این نیروگاه بازدید کرد.

نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین تجربه استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای هزار مگاواتی در کشور، هم اکنون به دست نیرو‌های متخصص ایرانی بهره‌برداری می‌شود و تا اوایل تیر بیش از ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده و به شبکه برق تحویل داده است.

به گزارش فارس، نیروگاه اتمی بوشهر با تولید سالانه حدود ۷ میلیارد کیلووات ساعت برق، در مصرف معادل حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت خام در سال صرفه‌جویی می‌کند.

 رئیس‌جمهور در نیروگاه اتمی بوشهر: ظرفیت تولید برق هسته ای کشور باید به ۱۰۰۰۰ مگاوات برسد

رئیس‌جمهور در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد ظرفیت تولید برق هسته ای کشور را به ۱۰۰۰۰ مگاوات برساند، گفت: سیاست قطعی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش فارس از بوشهر، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی عصر امروز در ادامه برنامه‌های سرزده سفر استانی به بوشهر با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از طرح‌های توسعه‌ای این نیروگاه بازدید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه‌ریزی‌های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته‌ای مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی است، تاکید کرد: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه معنادار دانش هسته‌ای، ارتقاء سطح سایر فناوری‌ها و فنون را به‌دنبال خواهد داشت، گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره‌برداری است و هزار مگاوات برق تولید می‌کند. این میزان، در فازهای توسعه‌ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ۱۰۰۰۰ مگاوات برساند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین‌کن هسته‌ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.

 رئیس جمهور: بودجه 1401 بر محور عدالت است/ تأمین آب شرب بوشهر از طریق نیروگاه اتمی

رئیس جمهور گفت: از طریق نیروگاه اتمی حداقل 70 هزار متر مکعب آب شرب بوشهر تامین خواهد شد که این میزان تا 150 هزار متر مکعب قابل افزایش است. ضمن اینکه آبشیرین کن ها باید فعال شود و این جزو اولویت های ماست.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم بوشهر اظهار داشت: محوری‌ترین برنامه دولت مردمی اجرای عدالت است و برای اجرای باید ببینیم ظرفیت‌ها چیست.

رئیس‌جمهور افزود: در برخی از بخش‌ها زمینه‌های توسعه‌یافته‌ای فراهم است و در بخشی از بخش‌ها کم‌کار شده و باید توازنی در تقسیم امکانات در کشور به وجود آید.

وی افزود: بودجه ۱۴۰۱ بر اساس آمایش سرزمینی تنظیم می‌شود و محور آن را اجرای عدالت گذاشته‌ایم، لذا تلاش ما این است در اجرای عدالت آنچه که موجب گلایه‌مندی نخبگان است تا حدود زیادی رفع شود.

رئیسی بیان داشت: سند توسعه استان بوشهر حتماً مورداستفاده دولت قرار خواهد گرفت و این سند را از طریق امام‌جمعه و استاندار پیگیری می‌کنم تا در برنامه‌ریزی دولت موردتوجه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور در خصوص سهم استان بوشهر از نفت و ذخایر گازی و پتروشیمی اظهار داشت: این سهم حتماً باید استنقاذ شود و آقای استاندار با جدیت این مسئله را دنبال کند.

وی بیان داشت: سعی داریم در بودجه ۱۴۰۱ میزان بیشتری از سهم را برای استان‌هایی که بر روی ذخایر نشسته‌اند، ولی دارای محرومیت هستند، بگنجانیم؛ همین استان بوشهر باوجوداینکه ۶۰۰ کیلومتر با دریا مرز دارد و کشاورزی، اقتصاد دریا، گردشگری، صنعت نفت و گاز آن می‌تواند محور باشد اما درصد قابل‌توجهی از مردم آن تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بیکار هستند؛ این ذخایر و معیشت مردم با یکدیگر توازن ندارد و امکانات و ظرفیت‌های استان به‌درستی استفاده نمی‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت برق نیروگاه اتمی بوشهر ابراز داشت: هزار مگاوات برق اصلاً کافی نیروگاه اتمی بوشهر نیست و حداقل باید دو هزار مگاوات برق دیگر به ظرفیت این نیروگاه اضافه شود و همچنین در آینده کلید تولید برق ۱۰ هزار مگاوات برق را حتماً خواهیم زد تا به میزان قابل قبولی از تولید برق از صنعت اتمی برسیم.

رئیسی با اشاره به مسئله آب بوشهر گفت: قرار نیست که ۹۰ درصد آب بوشهر وارداتی باشد چراکه این استان در کنار خلیج‌فارس قرار دارد و در کنار جایگاهی قرار دارد که می‌تواند آب خود را تأمین کند.

وی بیان داشت: از طریق نیروگاه اتمی حداقل ۷۰ هزار مترمکعب آب شرب بوشهر تأمین خواهد شد که این میزان تا ۱۵۰ هزار مترمکعب قابل‌افزایش است. ضمن اینکه آب‌شیرین‌کن‌ها باید فعال شود و این جزو اولویت‌های ماست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها