اسلامی: ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است

کد خبر: 1111372

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است، گفت: آقای گروسی در دیدار امروز تاکید کرد که آژانس هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نکرده است.

اسلامی: ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ظهر امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری مشترک با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد، اظهار کرد: کل مسائل فیمابین ایران و آژانس بین‌المللی اتمی مسائل فنی است و آژانس مسائل سیاسی و نفوذهای توطئه‌آمیزی که دشمنان ایران در برابر پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کنند را مدنظر ندارد و تحت تاثیر این مسائل قرار نمی‌گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: گروسی امروز چندین بار تاکید کرد که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مشاهده نکردند و ایران طبق معاهدات و ضوابط، فعالیت‌های هسته‌ای خود را پیش می‌برد.

وی تصریح کرد: همچنین بعضا مدارکی توسط دشمنان ما منتشر می‌شود که گروسی سوالاتی را در این باره مطرح کرد که به این سوالات پاسخ داده شد. البته ما امروز تفاهم کردیم که این موارد را خاتمه دهیم.

اسلامی اظهار داشت: موضوع حائز اهمیت دیگر این است که ایران در برنامه هسته‌ای خودش مصمم است چرا که تاثیرات برنامه هسته‌ای ایران بر زندگی مردم بر هیچکس پوشیده نیست و ما باید همه ابعاد فناوری هسته ای را در بخش های گوناگون مورد بهره برداری قرار دهیم و این مساله در دستور کار ما قرار دارد و آژانس بین المللی اتمی در این راستا به ایران کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: همچنین ما حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته ای را باید در کشورمان ایجاد کنیم. این کار به ویژه با استفاده از نیروگاه‌های مدولار کوچک که ظرفیت آن حداکثر تا ۳۰۰ مگاوات است، محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: آژانس، کشورهای دارای تکنولوژی و صاحب صنعت را تشویق و پشتیبانی خواهد کرد تا با استفاده از ظرفیت صنعتی خود در راستای توسعه برق اتمی فعالیت کنند و از صنایع ایران هم پشتیبانی خواهند کرد تا از این ظرفیت برای توسعه و گسترش ظرفیت برق اتمی استفاده شود و به کشور ما در این راستا کمک می‌کنند.

گروسی: ما توافق کردیم که کار مشترک در زمینه شفاف‌سازی را ادامه دهیم

 گروسی نیز در این نشست خبری مشترک با بیان اینکه ما توافق کردیم که کار مشترک در زمینه شفاف‌سازی را ادامه دهیم و این کار ادامه داشته باشد، گفت: صحبت‌ها و کارهای فشرده‌ای امروز صورت گرفت و می‌خواهیم زمینه‌های مشترکی در این زمینه پیدا کنیم.

وی افزود: موضوعاتی است که در حال بررسی آن هستیم. ما برنامه هسته‌ای را طوری تنظیم می‌کنیم که با تغییرات اقلیمی هماهنگ باشد.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی گفت: ما تلاشمان این هست که بتوانیم نشست امروز را نتیجه‌گیری مثبتی داشته باشد./ مهر

ادامه دارد ...

حجم ویدیو: 3.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها