خبر خوش آذرماهی برای سهامداران خرد بورس/اصلاحات بورسی در راه است

کد خبر: 1111815

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه ‌در مسئله بورس وزارت اقتصاد مسئول شد‌ چند ‌کار اساسی انجام ‌دهند، گفت: در مرحله نخست مقرر شد سهام‌داران کوچک و خرد ‌کانونی تشکیل دهند تا در هیئت مدیره و مدیران بورس موثر باشند.

خبر خوش آذرماهی برای سهامداران خرد بورس/اصلاحات بورسی در راه است

محسن رضایی در بندرعباس در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده بخش فین در پاسخ به این سئوال که خبر خوش آذرماهی شما برای مردم ایران چه بود‌، اظهار داشت: ‌در مسئله بورس وزارت اقتصاد مسئول شد‌ چند ‌کار اساسی انجام ‌دهد.

محسن رضایی

وی با بیان اینکه در مرحله نخست مقرر شد سهام‌داران کوچک و خرد ‌کانونی تشکیل دهند تا در هیئت مدیره و مدیران بورس موثر باشند، افزود: ‌بالای 80 درصد سهامداران بورس، سهامداران خرد هستند.

‌‌معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه هم‌اکنون برخی‌ها با  5 میلیون،‌ 10 میلیون و 20 میلیون در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ادامه داد: این سرمایه‌گذاران باید در بورس نقش پیدا داشته باشند و به نوعی ‌در اداره ‌بورس سهیم شوند.

‌‌رضایی با بیان اینکه مقرر شد ‌کانونی از سهامداران خرد تشکیل تا نمایندگانی در هیئت مدیره داشته باشند، تصریح کرد: مشکل بورس به صورت دستوری حل نمی‌شود و هر نوع دخالت دستوری دولت ممکن است برای مقطعی مشکل بورس را برطرف کند،  اما در درازمدت اوضاع بورس را بهم می‌زند.

وی با بیان اینکه به همین منظور مقرر شده ‌یکسری عوامل موثر مثل بازارگردان‌ها و آنهایی که بسته‌های بورسی را تعیین می‌کنند از آنها برای رفع مشکل بورس استفاده شود، گفت: ‌همچنین مقرر شده اصلاحاتی در دامنه نوسان بورس ‌در ماه‌های آینده ‌صورت گیرد تا ان‌شاءالله وضعیت بهتر‌ شود.

حجم ویدیو: 10.48M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها