پرتاب موشک‌های کروز دریایی از شناور اقیانوس پیما

کد خبر: 1118331

در چهارمین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه در خلیج فارس، شلیک موشک‌های نقطه‌زن کروز دریایی با برد متوسط و عملیات پهپادی اجرا شد.

 پرتاب موشک‌های کروز دریایی از شناور اقیانوس پیما

برای اولین بار یک موشک کروز با برد ۱۸۰ کیلومتر از روی شناور اقیانوس پیما و لجستیک شهید رودکی نیروی دریایی سپاه شلیک شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، در چهارمین رو از رزمایش پیامبر اعظم 17 سپاه پاسداران در آبهای جنوب کشور، برای اولین بار موشک کروز از روی شناور اقیانوس پیما و لجستیک شهید رودکی ندسا شلیک شد و به هدف اصابت کرد.

برد موشک شلیک شده از روی این شناور 180 کیلومتر بود.

ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی شناوری سنگین ،چند منظوره و دوربرد است که قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع پهپاد و  سامانه های موشکی، پدافندی و راداری را دارد.

 این ناو با تناژ 12هزار تن و طول 150 متر و عرض 22 متر دارای رادار آرایه فازی سه بعدی ،موشک‌های سطح به سطح ،سطح به هوا ،سامانه های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشکی سوم خرداد با قابلیت حمل بالگرد ها ، پهپادها و شناورهای عملیاتی است که همه آنها از تولیدات داخلی بوده  و توسط جوانان متخصص مومن انقلابی طراحی و عملیاتی شده است.

 ناو سنگین رزمی،اطلاعاتی و پشتیبانی شهید رودکی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام ماموریت های اقیانوسی با ایجاد امنیت پایدار خطوط مواصلاتی دریایی و امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه‌ای می‌باشد.

 

حجم ویدیو: 2.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها