انتشار یافته: ۱۶۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴۶
شاید یک شیعه ی علی(ع)
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
36
158
خطاب به خانم مینایی : سلام طوری از چادر نوشتین که چادری نبودن را مصداق بی حجابی دونستید . نمی دونم این مطلب را در پاسخ به اهانت کلهر به چادر نوشتید که اگر اینطور باشه حق ندارین برای دفاع از چادر به کسانی که مانتویی هستند توهین کنید و اونها رو خیلی راحت ! بی حجاب خطاب کنید . اگر هم خواستید بگید با چادری که سر می کنید خیلی کار بزرگی می کنید و سختی می کشید و در نهایت خیلی اجر می برید که نیاز نیست تو بوق و کرنا کنید ؛ انشاالله پروردگار پاداش کارتون رو میدهد . به هر حال بیایید به آیه شریفه " لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی" احترام بگذارید و بترسید شاید در قیامت بر اساس درون در مورد ادم ها قضاوت بشه ! البته شاید در جامعه ای که انسان ها نمی خواهند حتی ده دقیقه برای شناخت همدیگه وقت بذارند قضاوت بر اساس ظاهر ساده ترین راه باشه اما من ایمان دارم که قاضی عالم درون را می نگرد "ما برون را ننگریم و قال را ما درون را بنگریم و حال را "

یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
مرسي از جواب زيبايي كه داديد
کوهستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
عزیز برادر : درسته که ما درون را بنگریم و حال را... ولی حفظ و رعایت آنچه که بعنوان هنجارهای جامعه شناخته شده یعنی داشتن پوشش مناسب (البته نه منحصرا چادر ) هم لازم است .
زهرا مینائی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
اول اینکه این متن خیلی قبل تر از داغ شدن بحث چادر به خاطر نیمچه مقاله ای در یک روزنامه نوشته شده بود. دوم اینکه اصلا بحث چادر یا حجاب و اینکه چی حجاب است و چی حجاب نیست، مطرح نیست. بهتر است یک بار دیگر متن را بخوانید بدون اینکه ارزش داوری داشته باشید. اینجا حتی بحث چادری و مانتویی و بد حجاب هم نیست. خرده فرهنگ مفهومی فراتر از بدحجاب و بی حجاب است. حتی یک چادری هم می تواند از خرده فرهنگ بی حجابی تاثیر بپذیرد. این برای هر آدمی پیش می آید. بعد هم نخواستم بگویم چادر سر کردن کار بزرگی است. بحث انتخاب است. متن توصیفی است. به نظر من در نسل جدید چادری ها ( و حتی محجبه ها) آدم ها با فکر انتخاب می کنند و این به خاطر همین خرده فرهنگ بی حجابی است. لپ کلام همین بود!
سونمز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
من هم با شما موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
احسنت،چقدرخوشحال می شوم وقتی می بینم هنوزهم انسانهای عاقل ومنطقی ونه احساسی وسطحی درکشور وجود دارند خدا امثال شما رازیادکند تا هم دین از سطحی نگریها وبرداشتهای شخصی درامان بماند وهم کشور.
یک دوستدار علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
از اسمی که گذاشتی خجالت بکش گاهی فاصله ی بین حرفهای شیطانی و خدائی یک تار موئه ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
خيلي جالبه اين شايد يك شيعه علي و تمامي كساني كه به اون راي مثبت دارند مانند نويسنده عميق فكر نكردند و هنوز متوجه عمق كلامشون نشدند و همينطور سر سري مجددا دست به قلم بردند و بازهم نفهميدند كه اون عبارتي از قرآن كه بكار بردند به اصل قبول دين بر مي‌گرده و وقتي دين را قبول كرديد ديگر بايد تسليم بود و هرجور دين ميگه عمل كرد نه اينكه دين رو هر طور ما خواستيم عمل كنيم
واقعا تاسفبار است
ضمنا بيرون خوب ممكن است درون بد داشته باشد ولي درون خوب حتما بيرون خوب هم دارد و در اينجا هم بيت مربوطه را اشتباه بكار برده ‌اند.
خدا بگم چه بر سر اين مسولين فرهنگي ما بياره كه هنوز نتونستند اين شبهات را در جامعه برطرف كنند.
لطفا منتشر كنيد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
قابل توجه شما خواهر محترم
رنگ رخساره نشان مي دهد از سر درون
اين حرفها كه ما باطنمون درسته و لي طاهرمون خرابه و ... رو تو بوق و كرنا كردين
انگار اينكه باطن شما درسته و فقط ظاهرتون خرابه هيچ شكي در آن نيست
اگه باطن ادم درست باشه ظاهرش هم درسته ميشه خانم دانشمندبجاي اينكه با كلمات بازي كنيم و خودمان رو گول بزنيم بياييم كمي واقعيت انديش باشيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
شايد يك شيعه علي
واقعا اسم درستي براي خودت انتخاب كردي؟؟؟؟
اگر واقعا حتي محب بودي اين حرفها رو نمي زدي؟
اين امام علي عليه السلام ملاكاتشان مثل شما بود؟
چرا در مورد دينتان تحقيق نمي كنيد و فقط حرف چند به اصطلاح روشنفكر رو تو بوق و كرنا مي كنيد و همش اونها رو تكرار بكنيد
يه سري هم به نهج البلاغه بزنيد ببينيد اميرالمومنين عليه السلام چه صفاتي براي زنان بيان كرده است!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
اميدوارم كه نام (شايد يك شيعه علي) را از روي خودتان برداريد اين طوري داريد به اميرالمومنين بي احترامي مي كنيد شما اين حرفها رو مي زنيد و ادعاي شيعه بودن رو هم داريد!!!!
آيا مقتداي شما اينگونه سيره اي داشته است؟
واقعا كه متاسفم از سطح فكر %D
عليرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
لطفا قبل از استفاده از آيات تفسيرشو بخونيد
جديدا همه ياد گرفتن تا كسي حرفي بهشون ميزنه بگن لا اكراه في الدين
اين آيه در زمان انتخاب دينه
ولي وقتي كسي اسلام رو پذيرفت بايد تابع قوانينش باشه
شاید یک شیعه ی علی(ع)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
من تمام تلاشم این بود که بگم از قضاوت و موضع گیری سریع اجتناب کنیم اما انگار خودم مورد بی لطفی قرار گرفتم . من "چو بید بر سر ایمان خویش می لرزم" به همین خاطر لفظ شاید رو استفاده کردم اما انگار بعضی دوستان خیلی بی انصاف هستند و تحمل شنیدن نظری مغایر با نظر خودشان ندارند .
"اگر مخالفان خود را به‌ پای چوبه‌ی اعدام می کشانی !
بدان‌ صاحب عقلی هستی بسان طناب .

و اگر مخالفان خود را به‌ زندان می فرستی!
بدان صاحب عقلی هستی بسان قفس .

و اگر با مخالفان خود به‌ جنگ درمی افتی!
بدان صاحب عقلی هستی بسان چاقو .

و اما اگر با مخالفان خود به‌ بحث و گفتگو می پردازی و آنها را متقاعد می سازی و به‌ سخنان حق آنها قناعت می کنی!
بدان صاحب عقلی هستی‌ بسان عقل !"

دکتر شریعتی

(اگر دوستان اجازه می دهند) یاعلی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
شما مثل اینکه قسمت استدلال شناسی مغزت درست و حسابی کار نمیکنه. یک بار دیگه متن رو بخون. گفته نشده که هر کی چادریه خوبه هرکی چادری نیست بده. بلکه گفته شده که نسل سومی های چادری، چادر را از روی اعتقاد واقعی و تفکر انتخاب کرده اند. واقعاً این چه ربطی به اون مطلب درون و برون داره که شما راه انداختی؟!!! در ثانی کی گفته هر کی چادر می گذاره فکر می کنه خیلی زجر میکشه و انتظار داره خیلی اجر ببره. همه اون هایی که توی این دوره و زمونه چادر می گذراند عاشق خدایند و فقط دنبال رضایت او هستند. ثالثاً در کجای مقاله چنین حرفی زده شده. اصلاً کدوم چادری ای تا حالا چنین ادعایی کرده. رابعاً چقدر کم تحمل هستی که در مقابل این همه تبلیغ برای کنار گذاشتن چادر یک مقاله هم که از چادر دفاع کرده و تازه دفاع هم نکرده فقط به وجه تمایز چادری های نسل سومی با نسل دومی و اولی اشاره کرده، این جوری واکنش نشان دادی و اسمش را هم گذاشتی توی بوق و کرنا کردن!!! دلت از جاهای دیگه پُره چرا مطلب بی ربط پای این مقاله نوشتی؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
در کشور ما رابطه بین حجاب و حیا تعریف نشده است همانطور که رابطه اخلاق و دین تعریف نشده و تا وقتی این مسئله حل نشود مشکلات اجتماعی و ... به قوت خود باقی است.
انشالله یک شیعه علی نه از جنس سکولار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
جالبه که هر وقت نمیخواهید به احکام شرع و دین از دید قران نگاه کنید بدنبال ایاتی از آن هستید که تنها یک بخش را توجیه کنید این ایه شریفه به معنی این نیست که هرکس با تفسیر خود از دیدن رفتار کند بلکه در پذیرش دین توسط دیگران اجباری نیست نه اینکه در دین احکامی نباشد پس با این حساب و تفسیر شما چون قصاص نفس هم اکراه برای قاتل دارد نباید انجام شود و با اجتهاد جنابعالی ایات قران متناقض هستند نه ؟ اما در مورد حجاب !!! حجاب از دید شما یا قران ؟ از دید شما شاید مانتو حجاب باشد همان حجابی که اندام نما و میتوان حتی پوشش زیر لباس را هم تشخیص داد و جسارتا رنگ زیر پوش را هم ایضا ..... از دید قران حجاب یعنی چوشاندن برجستگی های زن نه دیده نشدن پوست بدن صرفا .
بقول اقای قرائتی تنها ایه ایه ای که همه بدان عمل میکنند کلو اشربو است بهتر است بجای تفسیر وهابی از قران به سیره ائمه مراجعه نمائید .
بله هر مانتوئی حجاب نیست چه بخواهید و چه نخواهید مانتوی مانکنی کجا و چادر کجا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
دوست عزیزی نوشتند مانتو ها دست کاری شده و به شکل چند سال پیش نیست ولی دقت نکردن که چادر ها هم از شکل چند سال پیش خارج شدن و دارن به سمتی پیش میرن که دیگه مانتو محسوب میشن چادرای ملی که با آستین هستن و شبه مانتو .
ف.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
48
31
من ميخوام نظر خودم رو در مورد نوشته هاي خانم مينايي بگم و همينطور كسي كه اولين نظر رو داده: هيچ خانواده اي دخترش رو مجبور نميكنه به سر كردن چادر حتي اگه پدر ومادرش از نسل دوم و از بچه هاي انقلاب باشه... نوجون هاي اون موقع هم خوب به دليل اينكه مادراشون ويا اطرافيانشون چادر ميگرفتن اونا هم همين طور بودن ...ولي الان چادر يه انتخابه ديگه واسه خيلي ها ارزش نيست...كسايي كه مانتويي هستن بي حجاب نيستن ولي چادربه نظر من بهترين حجابه...من خودم چادر رو انتخاب كردم و نسل دومي هم نيستم . قرآن مسير من رو عوض كرد .....وحالا من با افتخار ميگم كه افراط در حجاب رو دوست دارم. به نظر من حرف هاي (شايديك شيعه علي(ع) ) كاملا درسته ...قضاوت كردن خيلي سخته و اگه كسي در مورد ديگران قضاوت كنه بايد حرف هاشو ثابت كنه كه غير ممكنه اما اونايي كه افراط ميكنن تو بي حجابي ديگه قضاوت كردن درموردشون راحته ....اينكه وجدانشون راحته واصلا براشون مهم نيست كه چه كاري انجام ميدن واين غير قابل تحمل هست. خدا اگه بخواد كسي رو راهنمايي كنه هميشه راهي واسش پيدا ميكنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
چون شما دوست داري در حجاب افراط كني حق نداري كساني كه دوست دارن در بي حجابي افراط كنند رو قضاوت كني! اونوقت اونها هم به خودشون اين حق رو ميدن!
حواست باشه اون كسي كه قراره آخر سر قضاوت كنه مواظب همه چيز هست!
همين قضاوت نادرست ممكنه اون دنيا كار دستتون بده سركار خانم ف.ع
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
"هيچ خانواده اي دخترش رو مجبور نميكنه به سر كردن چادر" ... ببخشید ولی اجازه بدین به این جمله شما پوزخند بزنم!!! من کسی هستم که از سر اجبار خانواده چادر سر می کنم یعنی اگه نکنم قلم پام رو خورد می کنن وقتی بخوام از خونه پامو بزارم بیرون!!!اونوقت دیگه نه می تونم سر کار برم نه دانشگاه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
عزیزم من خودم طرفدرا پر و پا قرص چادرم. اما امیدوارم اون جمله ای رو که گفتی افراط در حجاب رو دوست داری به صورت یک اعتقاد تئوریزه شده برای خودت در نیاوری. اولاً چادر افراط در حجاب نیست. شکل احسن حجابه. پوشش مد نظر اسلام پوششی است که به غیر از دست ها تا مچ و گردی صورت همه جای بدن یک خانم و برجستگی های بدن وی را پوشیده باشد. البته مانتویی که گشاد باشه و به بدن نچسبه و برجستگی های بدن رو نشون نده حجاب کاملیه اما مطمئن نیست. برای اینکه همیشه این امکان برایش هست که یواش یواش دست کاری بشه (شیطان گام به گام عمل می کنه) برای اثبات حرفم این را می گویم. شما یادتان هست 20 سال پیش مانتوها و خانم های مانتویی چه شکلی بودند و حالا چه شکلی هستند؟! همین الآن چند درصد از خانم های مانتویی بر اساس اون معیاری که گفتم پوششون کامله؟
ثانیاً یادت باشه توی هیچ چیزی افراط نکن. افراط، تفریط می آره. خداوند در قرآن کریم می فرماید از خدا و رسولش نه یک گام جلوتر بروید نه یک گام عقب بمانید. هر دو حالت انحراف از حق است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
همه میدونند که حجاب در ایران اجبار است
ف.ع
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
من نگفتم افراط تو چادر رو دوست دارم گفتم افراط تو حجاب رو دوست دارم اميدوارم منظورم رو فهميده باشين ....چون من خودم تو خيابون ميبينم كسايي رو كه چادر ميذارن ولي يه فرقي با با بقيه چادري ها دارن .....شايد بيشتر آدم ها(من همه رو نميگم) از كسايي كه مقنعه يا روسري شون رو جلو ميارن كه حتي چشم هاشون معلوم نيست خوششون نياد ....من اونطوري ميگم افراط تو حجاب ..... و اين رو قبول دارم كه شايد در آخرت بر اساس درون آدم ها قضاوت بشه ....اما خودتون بذارين جاي آدم هاي بد حجاب ...من از زندگي شخصي ديگران چيزي نميدونم اما مگه نبايد حجاب يكي از مشخصه هاي يه آدم مسلمون باشه؟.... چرا فقط درون آدم رو ببينيم ....يه مسلمون بدحجاب!!! به چه چيزي اعتقاد داره؟..... ولي تو يه چيز با شما موافقم ....ببخشيد من فقط طرز فكر خانواده خودم واطرافيانم رو كه فهميدم درمورد چادر سر كردن فرزندانشون گفتم.
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
81
36
خطاب به اولین کسی که نظر داده.
شما خودتون دارید قضاوت میکنید در مورد چادری ها و بهشون توهین می کنید.
پس شعار ندید و ادعای روشن فکرارو در نیارید.....
کاشکی این دخترا اگه چادر نمیپوشن،لااقل 1 مانتوی درستی بپوشن که نظر همه رو به خودشون جلب نکنه.
بعضی لباسا اینقد تنگ و نازکه که.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
خب نگاه نكن! مانتو اون تنگه! تو نگاه نكن!
شما هم بايد چشمت حجاب داشته باشه
پس مسلمونها توي كشورهاي اروپايي و امريكايي اگر مثل شما ايمان داشتن كه فاتحه اسلام خونده شده بود!
انگار ايمان شما بسته به تنگ و گشادي پاچه شلوار خانمها كم و زياد ميشه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
آقا سعید معلومه حسابی دخترای غیر چادری رو آنالیز کرده!!! انقدر تنگ و نازکه که چی؟ که همه جاشو دیدی؟ متاسفم برای این طرز فکر!!
کوهستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
ناشناسهای عزیز که جواب آقا سعید رو دادید: یعنی آقا سعید باید چشمهایش را تو خیابان ببندد و مثل کورها راه برود تا شما بزرگواران به او تهمت هرزه گی چشمهایش را نزنید. اصلا نیاد تو ی خیابون چطوره .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
شما چشاتو درویش کن ...؟!
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
کسی مجبورت نکرده نگاه کنی. نگاه به دختران نامحرم! مصداق حراست های مردی هست که تو دانشگاه کل هیکل دانشجوها رو برانداز می کنند تا ایراد بگیرند!
شاید یک شیعه ی علی(ع)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
من نخواستم به چادری ها توهین کنم ، فکر نمی کنم که از نوشته ام این طور برداشت بشه ؛ انگار شما مطلب رو مغرضانه خوندین که اینطور برداشت کردین ، به هرحال اگه برداشت شما اینه ، از شما و همه خانم های چادری عذرخواهی می کنم .
من از حرفام منظور خاصی نداشتم فقط وقتی نوشته خانم مینایی رو خوندم و دیدم خیلی راحت بی چادرها رو بی حجاب معرفی کردن دلم گرفت و خواستم نظرم رو بگم
در انتها نیایش دکتر شریعتی را برای همه از خدا می خواهم :
"خدایا... رحمتی کن تا ایمان، نام و نان برایم نیاورد، قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمانم افکنم. تا از آنها باشم که پول دنیا را می گیرند و برای دین کار می کنند نه آنها که پول دین می گیرند و برای دنیا کار می کنند."
(امیدوارم این رو هم توهین محسوب نکنید این ارزو برای همه است و دوست ندارم مثل بعضی ها جامعه را با الفاضی مثل چادری ، مانتویی ، بدحجاب و ... تکه تکه کنم)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
جناب ناشناس این که اون بده تو نگاه نکن مثه اینه که کنار گشنه غذا بذاری بگی نخور، کنار تشنه آب بذاری بگی ننوش، کنار فقیر 100 میلیون بذاری بگی برندار.
بله اونا نباید ببینن ولی آدم وقتی می تونه راست سوار دوچرخه اش بشه و راحت بره چرا باید یکی دوچرخه اش رو کج کنه و بهش بگه حالا اگه می تونی صافه برو و نخور زمین!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
شماهایی که به آقا سعید گفتید «خب نگاه نكن! مانتو اون تنگه! تو نگاه نكن!» و یا «معلومه حسابی دخترای غیر چادری رو آنالیز کرده!!!» واقعاً خودتون به این حرفتون خندتون نمی گیره؟! یعنی واقعاً شماها اون چیزهایی رو که این بنده خدا دیده و داره ازش حرف می زنه ندیدید؟! واقعاً می شه آدم بره توی خیابون هر چقدر هم که چشم پاک باشه این وضع رو نبینه؟! واقعاً منطق، شماهارو واداشت به گفتن این جملات، یا هوای نفس؟! خداوند چه خوب می فرماید که کسی نمی تواند کسی را هوای نفسش را خدای خودش قرار داده هدایت کند.
من
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
قبول ندارم....یعنی شما میگین اگه یه روزی حجاب تو این مملکت نباشه خودمونم به خودمون رحم نمی کنیم؟من میگم هممون اونقدر با شرف هستیم که اگه یکی بی لباسم تو خیابون بود رومونو اونور کنیمو بپوشونیمش....انسان باشیم........
سمیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
سلام در پاسخ حرفآقا سعید یک نفر دوباره مثالی از اروپا کشیده بود عزیز دل نباید جامعه ایران رو با اروپا مقایسه کرد در جامعه اروپا حجاب نیست محدودیت ... هم نیست یک بچه تا سن 18 سالگی... اما تو ایران چه طور ؟ یا باید حجاب رو انتخاب کرد یا آزادی بی قید رو یا افزایش بی رویه تجاوزها رو در ضمن به نظرتون مانتوهایی که امروز تو بازار عرضه میشه حجابه کامله ولله که نیست خودتون هم خوب می دونید قابل توجه دوستان بزرگواری که صحبت از ظاهر و باطن کردن حجاب یک چیز ظارهری است این شعر باطنم پاک خیلی لس شده وقتی جوون برجستگی رو میبینه دیگه به باطنت کار نداره .... تازه مردم هم نمی تونن چشم بسته تو خیابون راه برن تا به شماها نگاه نکنن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
63
35
به چادراحترام خاص قائلم و هرکس که ازچادردرست استفاده نکند بایدبداندبه یک فرهنگ عمیق وقابل احترام وریشه دارتوهین کرده و مردم ازکسی که چادررادستاویزقراردهدبه شدت متنفرند.
پاسخ ها
يه دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
احسنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
12
61
درونتونمون رادرست کنیم ظاهرمون درست میشه
پاسخ ها
کوهستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
ناشناس عزیز : پولس هم که دین مسیحیت رو به گند کشید اعتقادش همین بود . میگفت دل باید پاک باشد اصلا نیازی به رعایت ظواهر اعتقادات نیست هر غلطی می خواهی بکن فقط کافی است به خدا اعتقاد داشته باشی .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
کدوم یکی راحتتره برای قواص شدن اول لباس قواصی می خرن یا قواصی یاد می گیرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
هیچ غواصی بدون لباس غواص نیست حتی اگر قهرمان غواصی باشه.
h-h
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
9
70
چرا فکر می کنید مانتو پوشها خانمهای چادری را مورد تمسخر قرار میدهند؟این نتیجه گیری ذهن شماست.در بیشتر افراد این فرهنگ جا افتاده که نسبت به پوشش یکدیگر خرده نگیرند.داشتن حجاب صحیح مهم است چه با مانتو چه با چادر...
پاسخ ها
کوهستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
h-h بزرگوار این یک فکر نیست بلکه یک واقعیته دلائل زیادی هم داره که بعضی از مانتوئی ها چادری ها را مسخره میکنند که الان وقتش نیست بحث کنم . البته نه همه مانتوئی ها بلکه مانتوئی های بی شعور مثل بعضی از چادریهای متحجر که فکر می کنند هر که چادری نیست بی حجابه
کیانا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
17
46
چیزی که بد است این است که بعضی پشت چادر چه کارها که نمی کنند.
ولی موافقم که الان هرکس چادری است آگاهانه آن را قبول کرده. من هم برای چادر احترام قائلم، اما نمی دانم چرا هروقت می پوشمش، بیشتر از طرف جنس مخالف، حرف ریزو درشت می شنوم!
پاسخ ها
کوهستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
کیانا ی عزیز: آفرین به شما که به چادری ها احترم می گذاری در واقع به خودت احترم گذاشتی اما بدان آنهائی که پشت چادر چه کارها که نمیکنند اصالتا چادری نیستند و این را هم بدان برای آن کارهای بد بد چادر سر نمیکنند چون الان دیگه هر کس هر کار بخواهد میکند و نیازی به چادر سر کردن نیست .اصلا این حرف از همان زمان هم که در آمد و مربوط میشه به سالهای خیلی قبل از انقلاب حرف مسخره ای بود ( حرف دشمنهای چادر بود که می خواستند مردم را یواش یواش از حجاب دور کنند. بلاخره هنجار شکنی باید از یک جا شروع بشه) دیگه اینکه باز هم خدا را شکر که بعضیها کار خلافشان را به نوعی پوشش میدهند واشاعه نمی دهند ( البته خدا لعنتشان کند که کار خلاف می کنند) در مقابل آنهائی که هتاکانه با بد حجابی یا بی حجابی و در ملا عام فحشا و فساد خودشان را ترویج میدهند. ضمنا چه کاره که گفتی فقط پشت چادرها انجام نمیشه بلکه هزاران برابر و بیشتر بوسیله بدحجابها و بی حجابها است مثلا به نظر شما در یک پارتی اکس از 30 تا 40 دختری که آمده اند چند تا چادری می تونه وجود داشته باشه . آخر اینکه اگر دختری مثل دختر من چادر را درست سرش بکنه / درست راه بره / ادا و اصول هم در نیاره محال است پسری به او حرف ریز و درشت بزنه مگر اینکه پسره داری انگیزه های سیاسی باشه که حسابش معلومه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
من موافق نیستم هر کسی چادر سر می کنه آگاهانه است مال من از سر اجباره
فردا منتشر کن
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
سی و سه ساله هستم و حدود پانزده سال است به شکل آگاهانه از چادر استفاده می کنم.
کیانا جان! استفاده از چادر یعنی انتخاب پوششی بیشتر از حد معمول و مجاز . تا اینجا را قبول داری؟
حالا اگر کسی بهه شکل تناقض آمیز این کار را انجام دهد چه می شود؟
مثلا در عین چادر سر کردن در جامعه:
آرایش داشته باشد (هرچند رقیق و ملایم!)
موهایش بیرون باشد(هرچند کمی)
ناخن هایش لاک زده باشد(هرچند کمرنگ)
کفش پاشنه 7 سانت بپوشد(جوری که ناخودآگاه در راه رفتن صحیح مشکل ایجاد شود)
با صدای خیلی بلند توی اتوبوس یا تاکسی بخندد
یا هزار تا کار دیگه
به نظرت نقض غرض در اینجا اتفاق نیفتاده؟

من به خودم اجازه نمی دم در مورد تو نازنین قضاوت کنم و بگم لابد یکی از این کارها رو انجام می دی که موقع چادر سر کردناز جنس مخالف حرف ریز و درشت می شنوی. اما باور کن استفاده از چادر اگر با آداب مخصوص خودش انجام شه یعنی با رفتاری مناسب و متناسب همراه باشد، حرف ریز و درشت شنیدن به یک در ده میلیون هم نمی رسد.
باور کن من این را ازجانب خانم های خیلی خیلی زیبا که از چادر به شکل صحیح استفاده می کنند می گویم.
اگر کسی چادر را انتخاب کر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
به والله درجایی که من کارمی کنم دختری است که علی رغم داشتن چادر آرایش می کنه درمحیط کاری با موبایلش موسیقی آنچنانی رو علنا گوش می کنه نه با هدفون بلکه رو میزش می ذاره وصداشو بلند می کنه ومرتبا دراتاق آقایان همکار بدون داشتن هیچ ارتباط کاری رفت وآمد می کنه وباآنها شوخیهای مشمئزکننده می کنه وحالا رئیس اداره مون اومده واین دختررو کرده مسئول حجاب وعفاف!!! اونهم فقط به خاطر اینکه یه چادرنازک وروسریهای گل منگلی سرشه!!ونه به خاطر حجب وحیای نداشته اش!!والله بالله تالله راست می گم!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
دروغ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
چه حرفی!!!
چه ربطی داره به اینکه بضی چادری ها کارهای درست انجام نمی دهند این چه ضرری به چادر داره مثل اینه که شما شیعه هستی ولی هیچ عمل مثبتی نداری آیا این سبب ناقص بودن تشیع است یا سبب اصلیش خودتی که عملت خرابه
چرا یه ذره در مورد حرفها و نظراتتون فکر نمی کنید تا وقت امثال من رو برای جواب دادن نگیرید
س.ن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
10
43
نمیدونم چرا خانم مینایی ناراحته که از یه دختر چادری پرسیده میشه "چرا چادری شدی؟" خب اگه جواب دارن بدن، اینکه چیز بدی نیست! هرکس باید بتونه از عقیده اش دفاع کنه دیگه! اگه بی دلیل و فقط به خاطر تقلید چادری شده که دیگه هییییچ ارزشی نداره!! مثل این میمونه که فقط از روی قرآن بخونی و اصلا نفهمی چی نوشته!
پاسخ ها
کوهستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
عزیز برادر : درسته که برای چادری شدن هزار دلیل میشه آورد که نباید از جواب دادن فرار کرد ولی این سئوال لغو و بیهوده است و کار عقلا نیست . به نظر شما اگر کسی از شما بپرسه چرا ناهار و شام میخوری ( با اینکه این سئوال جواب هم داره) به دیده حماقت به او نگاه نمی کنی
مهسا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
وقتي اين سوال با لحن تحقير و توهين همراه بشه ناراحت كننده كه چه عرض كنم مرگ آوره.
اگه اين سوال خيلي معمولي پرسيده بشه خيلي هم سوال خوبيه چون باعث ميشه آدم يه بار ديگه تفكراتش رو مرور كنه.
زهرا مینائی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
اصلا بحث ناراحتی نیست! من دلیلی که باعث پرسیدن این سوال میشه و تبعات اون رو گفتم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
من اصلاً ناراحت نمی شوم. اتفاقاً هر کس از من بپرسد که چرا چادر؟ با اشتیاق و خوشحالی و علاقه به او توضیح خواهم داد. از به چالش کشیده شدن هم خوشم می آید. حالا اگر دوست دارید به شما بگویم چرا؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
45
23
من 2 دختر دارم اولی دانشجو دومی دانش اموز من هیچ اسراری به چادر سر کردنشان نکردم هر دو عاشق چادرن حتی تو مسافرت هم یک لحظه چادرشون را بر نمیدارن خیلی هم خوشگلن و تو مدارسی بودن که چند تایی چادر داشتن من افتخار میکنم در ضمن ما از مسلمانان اصل هستیم کاری هم به گروه خاصی نداریم
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
مسلمان اصل یعنی چی؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
مسلمان اصل دیگه چه صیغه اییه؟!!!دین تازه ای اومده؟
كامبيز
| United Kingdom |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
از 4 خط جمله فقط "مسلمان اصل" باعث تعجبت شده! ... اگر حاليته براي بقيشم نظر بده
انحرافی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
خدا حفظشون کنه
گروه خاص
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
اي كاش سر اونها روسري مي كردي و لفظ خوشگل را در مورد آنها به كار نمي بردي !
من دختر ندارم ولي اگر هم داشتم ، شرمم مي آمد جلوي همه او را خوشگل بنامم ! حتي اگر كسي من و او را نمي شناخت !
عفت كلام از عفت ظاهر بالاتر است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
12
73
می دونید چادر از کی خراب شد؟ وقتی که برای استخدام اجباری شد.
پاسخ ها
کوهستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
ناشناس عزیز اولا - هیچوقت برای استخدام چادر اجباری نشد . اگر سند داری رو کن. ثانیا- علی فرض محال که قبلا اجباری بود الان که در دولتی ترین ادارات مانتوئی هم استخدام میشه و حتی بعضا بد حجاب هم هستند دلیل خراب شدن چادر چیست . ثالثا – کی گفته چادر خراب شده اصلا این حرف موضوعیت نداره . چادر همچنان چادره و خراب هم نشده بعضیها به دلایل مختلف چادر سر نمی کنند که ربطی به خراب شدن چادر نداره .فرمایش شما مثل این است که بگوئیم مردم که به سمت فست فود می روند بخاطر خراب شدن غذاهای سنتی مثل فسنجان و قورمه سبزی است که مسلما تصدیق می کنی حرف مسخره ای است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
پس حالا که برای استخدام ابروی نازک و موهای آویزون و رژ لب غلیظ شرطه، چرا اینا خراب نمی شن؟!
عليرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
آخه كجا براي استخدام چادر ميخوان؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
در سالهای اولیه انقلاب مخصوصا آموزش و پرورش کسانی که چادر نداشتند استخدام نمی کرد حدود سالهای 64 به بعد.
وحيد زايري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
خيلي جاها براي استخدام ، چادر شرطه . البته شايد صراحتا چيزي نگن ، ولي در عمل چادريا رو استخدام مي كنن .
مثل شركت خودمون يعني پالايشگاه فجر جم يا كارخانه زيمنس يا خيلي ادارات دولتي ديگه
مهلا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
19
10
به نظر منم کسی چادر الان اگاهانه انتخاب میکنه واقعا باید بهش افرین گفت
من خودم مانتوییم و برام خیلی سخته چادر سر بدم به خاطر همین میگم واقعا باید بهشون افرین گفت
ولی بعضی دوستان که گفتن چادریا اینجوریم هستن!!!!
خوب همه جا خوب و بد هست مگه همه مانتویی ها خوبن !خوب دیگه! اتفاقا اگه امار بگیرید
معلومه چادریا خیلی بهترن
حالا ما به اون دسته کوچیکش که اسم چادر خراب کردن کاری نداریم چون اونا حتما از رو اجبار بوده
مستقل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
5
28
تا زمانی که حکومت باقوه قهریه با این مساله برخورد کنه وضعیت بدتر هم میشه
پاسخ ها
انحرافی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
اگه رئیس جمهور بیاد بگه کار فرهنگی از بالا تا پایین همه داد وااسلاما سر میدند
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
عزیزم محضه اطلاعت بگم قبل از ساله 76 که اقایه(!) بوووووووق رییس جمهور نشده بود تعداده چادریا خیلی بیشتر بود ،مانتوییا هم لباس گشادو بلند میپوشیدن.ولی از وقتی ایشون سر کار اومدن ودم از ازادی(!)زدن و به قوله شما قوه قهریه رو کم کردن این وضع پیش اومد.در مورد "این وضعیت"مذکور هم بگم که قبل از سر کار اومدن رییس جمهور بعدی خیابونای تهرون تبدیل شده بود به یه ... چند میلیونی.قشنگ استینا رو تا ارنج میدادن بالا،پاچه هارو تا زانو،روسری هم که چه عرض کنم یه نخ نسبتا ضخیم میبستن به سرشون ،این نیمچه لباسی هم که میپوشیدن اینقر تنگ ونازک بود که اگه نمیپوشیدن ...حالا کار ندارم که روش دولت نهم درست بود یانه ولی هر چی بود خوب نتیجه داد.
پی نوشت:این که بعضی جاهاشو خوب توضیح ندادم واسه این بود که نظرم حذف نشه looool.
اسماء
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
3
13
منم براي چادر ونحوه صحيح استفاده ازش احترام زيادي قائلم و با تاييد نظر ناشناس آخر بايد بگم كه برخی که فقط حرف ميزنن با اقدانات ناشيانه و ناكارآمدشون به چادر ومفهوم و كاربرد زيباش خيانت كردن و اونو دست آويز كسايي كردن كه معني چادررو محدوديت ميدونن
چادر رو شرط استخدام، شرط پذيرش دانشجو در دانشگاه آزاد وخيلي از مدارس دخترانه كردن كه فقط جلوي دانشگاه از كيف در مياد وموقع خروج ميره سرجاش !
اينه هدفي كه با اجبار چادر دنبالش هستيد؟
چرا دوستمون خانم كيانا كه بالا نظر دادن بايد بگن موقعي كه چادر سر ميكنه حرف نامربوط ميشنوه ؟اين نتيجه چيه ؟
اينا همش نتيجه ناداني وجهالت هستش كه فقط نفع خودشون رو در نظر ميگيرن و براي جا انداختن يك فرهنگ زيبا راحت ترين راه يعني اعمال زور را پيش ميگيرن
م.ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
30
12
حجاب کامل چادر هست ،انصافا دخترهای چادری یک شخصیت برتری دارند ...............
پاسخ ها
وحيد زايري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
التماس دعا داريم بدرقم !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
5
29
هر چیزی که وسیله ریا کاری بشه منفوره.
پاسخ ها
مهلا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
چیه یه کلمه تازه یاد گرفتین ریا کاری
عزیز اگه اینه با همه جور لباسیو هر تیپی میشه ریاکاری کرد
دیوار کوتاه تر پیدا نکردی!!
ف.ع
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
شما اينطوري ميخواي چي رو ثابت كني؟حداقل اون عده اي رو كه منظورتون هست رو از بقيه جدا ميكردي .....همه اونطوري كه شما فكر ميكني نيستن.
غریبه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
23
12
نظر همه شما دوستان " محترمه ".ولی چادر پوششی است که انسانیت زن را قبل از زنانگیش فریاد میکنه و به مردهای هرزه نگر اعلام میکنه که اینجا جولانگاه مگس گونه نگاه او نیست
"ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست---عرض خود میبری و زحمت ما میداری"
واما اون دوستمون که میگه "تو نگاه نکن"این استدلال شما مثل اینه که به دزد بگی" من در خونمو نبستم تو چرا دزدی کردی؟" به نظر شما منطقیه؟
پاسخ ها
setare
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
اینکه شما میگید استدلال اون خانم مثه اینه که در خونه رو باز بذارین بعد به دزد بگین چرا دزدی کردی خیلی با منطق من جور درنمیاد !! توی کشوری مثه ترکیه هم مردم مسیحی زندگی میکنند هم مسلمان!!! پس چرا اونجا این اتفاق ها نمیفته ؟؟ چون مردم به ارزشای همدیگه اهمیت میدن و پذیرفتن که با هم فرق دارن.. ولی اینجا همه میخوان نظرهاشوونو بهم تحمیل کنند !! من چادری نیستم اتفاقا از اون قشریم که خیلی ازاد میگردم ولی سعی میکنم با ارزشهای جامعه تضاد نداشته باشه.. و اینکه همه ی چادری های امروز این پوششو اگاهانه انتخاب کردنم درسته ولی به این تفاوت که بیش از 50 % به خاطر... استفاده از چادره ..
وحيد زايري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
اتفاقا بر عكسه غريبه جان
مثل آدم دزديه كه ميگن چرا دزدي كردي ، ميگه آخه در باز بود !!
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
4
22
بنظر من كساني كه از چادر به صورت درست استفاده ميكنن قابل تحسينن. البته تمام افراد مانتويي هم بد حجاب نيستن تازه برعكس خيلي از مانتويي ها از خيلي از چادري ها حجابشون كامل تره.
دختري كه با چادر روسري ، آرايش و گوشواره ي قرمز رو ست ميكنه هدفش بيشتر ديده شدنه و فكر نكنم كسي اون رو تاييد كنه يا دختري كه مانتوهاي سنگين تنش ميكنه و رفتارش سنگين و قابل قبول از نظر حجابي مشكلي نداره رو هم كسي بد نگاهش نميكنه.
فكر ميكنم منظور نويسنده از با حجاب و بيحجاب هم همين تفاوت ها باشه نه فقط چادر يا مانتو.
اما دوستاني كه ميگن آقايون بايد نگاه نكنن من باهاشون مخالفم اين حرف عين ميمونه كه آدم در خونش رو قفل نكنه و بگه دزد نبايد بياد دزدي كنه.خب اين حرف زياد منطقي نيست و هيچ كس هم حاضر نيست با اين حرف قانع بشه و خونه و زندگيش رو به امان خدا ول كنه. بنظر من حجاب براي يه خانم درست مثه همون در و قفل ميمونه.
البته توي زمانه ما خيليا از حجاب براي كاراي سياسي و ... استفاده ميكنن كه فكر ميكنم خراب شدن نقش چادر و حجاب هم بيشتر بخاطر سوظني كه مردم به اينجور افراد پيدا كردن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
5
16
مهم حفظ حجابه زن و مرد هم در این زمینه مساویه نظر من اینه که آدم با حجاب راحت تر به همه کارهایش می رسهو در گیر حواشی و نقل قولها و نگاه ناپاک نمی شود فرقی نمیکنه چادری باشه یا مانتویی مهم اینه که نظر دیگران را به سمت خود جلب نکنه
ف-ج
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
12
8
خانم ياآقاي س.ن حالاماازاونايي كه چادري نيستند ميپرسيم كه چراچادري نشدند ومانتو راانتخاب كردند؟كه اگر جواب دارند بدن ولي اگه فقط به خاطر تقليد از ديگران هست،واي به حالشون!البته مابه غير چادري هااهانت نمي كنيم،خيلي از مانتويي هاحجابشون بهتر از چادري هاهم هست،اماشماداريد مارو به خاطر اينكه دستور خدارو انجام ميديم مواخذه ميكنيد؟واي به حالتون اگه از سر لجاجت وعناد از دستورات دين خرده بگيريد.اين بحث نياز به وقت بيشتري داره كه اينجامجالش نيست.ماچادر روباتمام وجود وباعشق وايمان و وآگاهانه و باالگو گرفتن از بانوي عالميان حضرت فاطمه زهرا(س)انتخاب كرده ايم وبه هيچ عنوان هم حاضر به كنارگذاشتن آن نيستيم.زنان باايمان هرگز راضي نميشن كه چشم مردان نامحرم به اندام وزيباييهاي بدن آنان بيافتدحتي اگر هيچ منظوري هم از نگاه كردن نداشته باشند.عزيزم حالاشمابگوباچه نيتي وكدام حجاب روانتخاب كرديد؟آياكلي وقت گذاشتي وبعداز تحقيقات كامل،آگاهانه وباعشق حجابت روانتخاب كردي وياصرفابه خاطر اينكه دراين دوره از زمان طرفدار بيشتري دارد؟اين روهم بگم ماچنان ايماني به چادر پوشيدنمان داريم كه چه در اين زمان وچه در صدسال پيش وچه درصدسال بعدهم زندگي ميكرديم هم چادر رازمين نمي گذاشتيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
عزیزم من خانمم چادر هم سر میکردم اما دیگه نمیکنم، واسه این کارمم یه عالم دلیل دارم، به خاطر الگوبرداری از کسی نیست مثل شما! اینو با عقل خودم انتخاب کردم! حجاب فقط برای زن نباید باشه اما طبق نظریات شما فقط زن باید محدود باشه ومرد ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
خوشا به سعادت شما که با ایمان و آگاهی کامل چادر را انتخاب کرده اید به عقیده من این سعادتی است که خدا نصیب هر کسی نمی کند اما بعضی از این خانم های چادری که معلوم نیست بر چه اساسی چادر را انتخاب کردند چنان رفتاری داشتند که انسان نا آگاه آن را به اشتباه می انداخت و از حجاب دور می ساخت . چه بسیارند خانم هایی که دم از دین خدا می زنند و چادری نیز هستند اما از زخم زبانشان و غیبت و تهمت دلهایشان کسی آسوده نیست . ای کاش همه در مواجهه با این افراد بدانند که عیب از مسلمانی ماست و اسلام بی عیب و کاملترین دین الهی است
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
3
14
نه هر که سر بتراشد قلندری داند
نه هر که آینه سازد سکندری داند
نه هر کسی که کله کج نهاد و تند نشست
کلاه داری و آیین سروری داند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
من هم با شما موافقم. چه خوب گفتی. هر کس ظاهرش شبیه مسلمان هاست معنی اش این نیست که واقعاً مسمان واقعی است و به همه دستورات دین عمل می کند. اما مطمئن باش که نمی شود با این دستاویز از عمل کردن به بخشی از دستورات دین که آنها را خوش نداریم شانه خالی کنیم.
sodi
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
2
9
امان از این بی فکرایی که فقط بلدن قضاوت کنند
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
4
24
به قول خیام: قومی متفکرند اندر ره دین/ قومی به گمان فتاده در راه یقین/ می‌ترسم از آنکه بانگ آید روزی/ که ای بی خبران راه نه آن است و نه این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
از من می شنوی زیاد خیام نخوان مالیخولیا می گیری.
آتش بس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
احسنت...بی نظیر بود...
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
6
21
قرار نیست کسی که چادر داره بهتر از مانتویی ها بهشه و بنده خوب خدا الان حجاب بعضی از مانتو یی ها کاملتر از چادری ها هست مهم رعایت حجاب هست حالا چه چادر چه مانتو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
8
27
یکی از خانمهای آشنایمان که در مالزی زندگی می کند می گفت روزی به یک خانم محجبه مالزیایی که استاد دانشگاه بود با افتخار گفتم ما هم در ایران حجاب داریم و در خیابان زنها با حجاب بیرون می روند. او خیلی سریع جواب داد اصلاً حجاب ما را با خودتان مقایسه نکنید. ما حجاب را با اختیار خودمان انتخاب کردیم ولی شما گر بی حجاب باشید پلیس دستگیرتان می کند. آین خانم آشنای ما خیلی جا خورده بود...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
4
22
اگه دلمون باخداصاف باشه
تقوا داشته باشیم سعی کنیم خوب نماز بخونیم وازگناه کردن بترسیم حجابمون اون چیزی میشه که خدامیخاد.
کتایون
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
2
11
با درود
1-میشه اون خانمی که گفتن افراط در چادر را دوست دارن بگن ( افراط در چادر ) یعنی چی ؟ اخر افراط یعنی پوشیه ؟ اخه ایران که افغانستان و عربستان نیست . 2- میخواستم از خانم یا اقای ناشناس بپرسم منظورتون از ما مسلمانان اصل هستیم یعنی چی ؟
از نظر من انسانیت را نمیشه با چادر سنجید همانطوری که همه میدونیم خیلی از خانمهای بی چادر بعضی کارهایی رو میکنن که هیچ وقت از یه خانم چادری سر نمیزنه و همینطور برعکس یه خانم چادری گاهی وقتها حتی از یه خانم اروپایی هم بی پرواتره .ملاک داشتن ادب و علم و دانشه ، کی میتونه بگه یه خانم اروپایی یا امریکایی از من ایرانی عفیفتره ، جز پروردگار ؟ پس عفت به چادر نیست . به انسانیته . متشکرم
پاسخ ها
س.ن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
"پس عفت به چادر نیست . به انسانیته "
عالی بود،ممنون
ف.ع
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
ميخواستم جواب اولين سوال شما رو بدم.....من خيلي حجاب رو دوست دارم وگاهي اوقات كسايي رو اطرافم ميبينم كه طوري چادر ميگيرن كه حتي چشم هاشون معلوم نيست!! .....خوب شايد من كلمه افراط رو زياد بزرگش كردم!!....وقتي اين جور خانم ها رو ميبينم خيلي ازشون خوشم مياد نميدونم چرا.....خيلي دوست دارم مثل اون خانم ها حجاب داشته باشم....گاهي اوقات هم همونطور چادر ميزارم....منظور من از افراط اين بود نه برقع يا نقاب....
یه دوست
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
3
5
به نام خدا
سلام علیکم

یه نکته میخواستم اضافه کنم. ما در سوره عصر داریم ان الانسان لفی خسر یعنی بدرستی که انسان از زیان دیدگان است. ان الذین آمنو و عملو الصالحات و تواصو بالحق و تواصو بالصبر یعنی بجز آنهایی که ایمان آوردن- قابل توجه آنهایی که میگن باید دل یا باطن صاف باشه- و عمل صالح انجام دادن- قابل توجه که تنها صاف بودن و پاک بودن دل به تنهایی پاسخگو نیست چوت گفته "و" یعنی هم درون و هم بیرون.- در ادامه دو توصیه هم خداوند کرده که آندو سفارش به حق و صبر است.

ان شاء الله همه از این آزمایشات دنیوی سربلند بیرون آییم.
پیروز، شاد و سلامت باشید.
یه دوست
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
5
5
به نام خدا
سلام علیکم

یه نکته میخواستم اضافه کنم. ما در سوره عصر داریم ان الانسان لفی خسر یعنی بدرستی که انسان از زیان دیدگان است. ان الذین آمنو و عملو الصالحات و تواصو بالحق و تواصو بالصبر یعنی بجز آنهایی که ایمان آوردن- قابل توجه آنهایی که میگن باید دل یا باطن صاف باشه- و عمل صالح انجام دادن- قابل توجه که تنها صاف بودن و پاک بودن دل به تنهایی پاسخگو نیست چوت گفته "و" یعنی هم درون و هم بیرون.- در ادامه دو توصیه هم خداوند کرده که آندو سفارش به حق و صبر است.

ان شاء الله همه از این آزمایشات دنیوی سربلند بیرون آییم.
پیروز، شاد و سلامت باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
تکراری بید
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
5
4
در مورد عزیزی که گفتند حق داریم در مورد بیحجابی افراط کنیم همچنان که بعضی ها در حجاب افراط مکنند باید بگم خیلی از وقتها انسانها بر اثر عواملی نمیتونند خوب وبد خودون رو درست تحلیل کنند و کسانیکه در مورد بیحجابی هم اصرار دارند از این طیف هیتند .شما هیچ قوم و دینی رو نمیشناشید که به حجاب بی توجه باشه حتی راهبه ها رو هم ببینید با اینکه کشورها شون به شدتدر مقبل حجاب سختگیری میکنه حجا بشونکامل هست شما که در مورد آیات صریح قران اینچنین موضع میگیرید خدا به دادتان برسد
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
5
5
سلام
حجاب و شرم لازمه انسانه چون شعور داره هم براي مرد هم براي زن ،هم در ظاهر هم در باطن هم حجاب چشم هم حجاب تن.ماموجودي اجتماعي هستيم پس تاثيرات رفتارمون هم روي اجتماع تاثير ميذاره .آيا ميشه گفت تمام مردها توي خيابون با چشمان بسته راه برن تا خانمها بتونن هرجوري كه خواستند لباس بپوشن ؟مگه اجتماع مال زن و مرد نيست از طرفي هم مردهايي هستند كه رحم به صغير و كبير نمي كنن اونها هم به نوعي بي حجابن و باعث ميشن خانمها در جامعه احساس امنيت نكنن.دوست خوبم ايكاش حجاب ما تنها يك مسئله شخصي بود در اون صورت به فرض پاك بودن دلمون خدا خيلي راحت مارو مي بخشيد اما تكليف اون كسا ني كه به واسطه بي حجابي ما به انحراف كشيده شدن چيه ؟تكليف اون خانواده هايي كه از هم پاشيده شدن چي؟آيا براي اونها هم جوابي داريم...؟عزيزم ممكنه يه روز نوبت خانواده خودمون بشه كه به خاطر بي بند و باري از هم بپاشه.اون روز هم مي پذيري كه اون خانم يا آقا دلش پاك بوده و ببخشيش؟
وصال
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
2
10
يك سوال (البته بنده قبلش اعلام كنم قصد زير سوال بردن حجاب راندارم و در اين اندازه ها هم نيستم):در قرآن كريم چند آيه مر بوط به پوشش مناسب زنان داريم؟؟؟حالا يك سول ديگر در قرآن كريم چند آيه مربوط به نماز و زكات و دروغ نگفتن،كم فروشي نكردن و ... داريم،چند بار در باره ي عمل زشت قوم شعيب براي كم فروشي آمده است!!!خداوند توي اعمال خوب و بد اولويت بندي كرده،براي مثال كسي كه دروغ مي گه،هر چي هم بهش بگي حجاب خوبه تو كتش نمي ره!بهتره در مورد درج مطالب هم اولويت بندي بشه،بنده كه تا حالا يك مطلب توي سايتها درباره ي نماز نخوندن و دروغگوئي نخوندم!اينكه چرا ما آمار نمازخونهامون مشخص نيست!اينها همه به هم وابسته هستند!آخرين مورد جدل كردن(مراء)طبق شرع حرامه!توي اين نظرات در اكثر موارد بنده شاهد جدل بودم...
هادی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
15
6
به نظر من پدرومادر،نقش اساسی را در شکل گیری شخصیت فرزند ایفا میکنند
همین دختران امروزی مادران فردایند. پس بیائیدبا حفظ چادر، فرهنگ فردایمان را حفظ کنیم.
سامان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
9
14
حالا چه با چادر چه با مانتو چه هیچکدوم. ملاک خوب بودن انسانیت است و بس حتی اگه بی حجاب باشی
پاسخ ها
الهام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
کسانی که باطرز فکر شما رندگی می کنند در واقع دستورات دین را قبول ندارند!یه سری ها می گن ما مسلمونیم و آدم خوبی هستیم اما حجاب مهم نیس!این فقط توجیه یه که کسانی که بی حجابند و می خوان بگن حجاب مهم نیس و ملاک نیس!!! میکنند
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
17
11
ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
2
8
من که نه بخاطر اصرار بابام بلکه بخاطر شاد کردنش چادر سرم میکنم البته بعضی وقتا هم بدون چادرم ولی خیلی با حجاب -و راستش اصلا چادر دوست ندارم ولی حجابو دوست دارم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
2
7
و یه چیزو یادم رفت بگم به نظرم حجاب واسه خانم ها امنیته و نمیشه تنها حجابو چادر دونست خیلی ها هستند که چادر نمیپوشن و حجابو به طور کامل رعایت میکنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
من که کلا به خاطر بابام و اصرار و افراطش سر می کنم
البته وقت هایی که او نیست چادر سر نمی کنم ولی به عفت و حیا معتقدم
قابل توجه کسانی که فکر می کنن همه چادر رو با اختیار انتخاب کردن!
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
12
4
بي حجابي كه مانتو يي از نمونه هاي ان است راه انحراف فكري ديگران و جلوهاي از عدم درك اسلام فاطمي است خواهرم با حجاب چادر بهترين باش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
3
7
مردها هم حجاب می خوان مگه نه!!
تقی یا نقی چه فرق میکنه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
4
3
اینکه دردین اجباری نیست درست آزادی هم حق انسانهاست اما نه آزادی بلاشرط بلکه تاآنجاآزادیم که به آزادی وحقوق دیگران تجاوزنشود مثلا کسی میتواندبا دلیل موجه درماه رمضان روزه نباشد اما دین اسلام به مسلمان اجازه تظاهر به روزه خواری درملا عام رانداده است بنابراین .....
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
5
6
از کوزه همان برون تراود که در اوست
قابل توجه اونایی که میگن مهم انسانیته و دل باید صاف باشه و ظاهر مهم نیست من یه سوال دارم: صافی قلب جز اطاعت فرمان خدا معنی داره؟ یا اگه اونیکه قلبش صافه باید تو ظاهرش هم تاثیر بذاره یا نه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
1
10
كاش هر مردي اينقدر براي همسرش احترام و ارزش قائل بود كه اونو به آب و رنگ ظاهري و فريبنده دخترها وزنهاي ديگه نمي فروخت وكاش هرخانمي فقط به نگاه همسرش قانع بود
یه دختر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
2
7
ببینید هیچ وقت حجاب به معنی چادر یا... نیست.حتی دیدیم که بعضی زنان هم تو خارج هستن که هیچ وقت لباس باز نپوشیدن.من خودم مانتوییم اما هیچ وقت خیلی بد لباس نمی پوشم اما به روزم و این عقیده رو دارم که چادر یه سنت عربیه نه پارسی اما به چادریام احترام میزارم چون ما باید به عقیده دیگران احترام بزاریم.من به پیروی از اجدادم سعی میکنم لباس مناسب اما همه پسند بپوشم
شیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
1
4
من علت این همه جنجال رو نمی فهمم اون دوستمون ( شاید شیعه ی علی (ع) ) فقط نظرشو داد بیاین ظرفیت شنیدن صدای مخالف خودمونو بالا ببریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
2
4
داداش مسئله سر چادر حجاب و بیچادر بیحجاب نیست یه بررسی فرهنگی انجام داده صرفا عزیز من خوب راست گفته امروزه یه باحجاب داریم یه بیحجاب این رو مردم میگن فرهنگ ماهواره انترنتاتون میگه نه این بنده خدا حتی من چادری هم نمیگم حتی نمیگم بیا چادر سرت کن میگم حمت خودت رو نگه دار اگه هم روسری مقنعه انقدر سخته چرا نمیری تو کشوری زندگی کنی که راحت باشی البته ما ایرانی ها به همدیگه احتیاج نداریم محبت داریم پس همین جا باش فقط نذار برات جز خودت و خونوادت کسی حتی ماهواره و اینترنت تکلیف تعیین کنه دوست من
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
2
5
خیلی چیزها سنت حسنه بوده که الان رعایت نمیشود ،آیا جایگزین کردن پوشش دیگری به جای چادر اشکال دارد
آتش بس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
2
6
واقعا باید بگم واسه هر دو طرف متاسفم...سایت محیط دعوا نیست...محیط تبادل نظره...این بالا نوشت " نظر " ننوشته " دعوا " ! همه ی شماهایی که دارین دو دسته میشین و با هم دعوا میکنین و توهین ، اینو بدونین هنوز حق نظر دادن ندارید...چون جبهه گیری کردید...من هم میتونم یه نظر بدم واسه چادری ها و یه نظرم واسه غیر چادری ها. بیا ، این واسه چادری هایی که درون پاکی ندارن ( البته به قوله شماهایی که این حرفو زدین ) : من از روییدن خار سر دیوار دانستم...که ناکس ، کس نمیگردد به این بالا بلندی هاا ! خیلی هم منطقیه...اینم واسه غیر چادری هایی که فقط بلدن بگن دل باید پاک باشه (البته بازم به گفته ی شما !) : از کوزه همان برون تراود که در اوست...اینم کاملا منطقیه...اما من هیچ کدومو تایید نمیکنم...چون هر انسانی هر اعتقادی که داره فقط به خودش مربوطه...واقعا شما ها چطور به خودتون اجازه میدین با این جر و بحث های مسخره و بی فایده که به هیچ نتیجه ی منطقی هم تا ابد نخواهد رسید ، بین هم تفرقه بندازین ؟!چطور دلتون میاد بین خودتون که همه از " نوع بشر " هستین و حکم خواهر و برادری نسبت به هم دارین ، فاصله بندازین ؟!!!اینو بدونین انسانیت این نیست که بخوای حرفه خودتو به اونی که باهات مخالفه تحمیل کنی...فکر نکن با این کارات میتونی طرف مقابلتو زمین بزنی...این حس پیروزی نیست...تو به ظاهر حس پیروزی داری ، اما در درونت در اصل این تویی که با تحمیل حرفات و جنگ و دعوا ، شکست میخوری...به امید آتش بس !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
5
4
بسم هو
دوستان محترمی که به برادر سعید میگین "چشماتو درویش کن!" بهتره این نکته رو بدونین: تو دین ما همونطور که نگاه کردن مرد به زن حرامه، برای زن هم حرامه که مچ به بالا و گردن به پایین مرد رو ببینه، اما نکته اینجاست که اگر مردی مثلا با آستین کوتاه بیاد تو خیابون گناهی مرتکب نشده، اما اگر زنی از وجه وکفینش بیشتر معلوم بشه گناه کاره؛ نتیجه منطقی اینه که شما حق نداری به مردی بگی "تو نگاه نکن" (البته باید بگم که یه مرد هم نباید به خودش حق بده که نگاه کنه!!) بلکه این زنه که باید خودش رو ازنگاه ها بپوشونه، البته همه مسئولن، ولی مسئولیت زنا تو مسئله حجاب سنگینتره!
من به عنوان یه زن این حرف رو میزنم و معتقدم مسئولیت نگاه مردها(تا حد زیادی) به عهده ماست!
والسلام علیکم ورحمة الله
پاسخ ها
مهلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
خیلی خیلی
موافقم
اینو میگن حرف منطقی نه از رو احساس
من
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
3
9
به خدا قسم باورم نمیشه مردم این مملکت تا این حد سر اختلاف عقیده با هم بد حرف بزنن بابا ایرانیا قلبشون پاکه اینقدر همدیگرو قضاوت نکنیم.حالا چادر یا مانتو......یا....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
4
6
من افتخار میکنم که چادریم و با این چادر ترکیه رفتم دبی -لبنان رفتم در حالی که بعضی خانمها از مرز که رد میشن همون روسری را برمیدارن تازه اونجاها خیلی با احترام با مابرخورد میکردند-تازه اگه اروپا هم برم چادر سرم مکنم چون اونجا واقعا ازادی
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
5
4
اقا عجب مقاله جنجال بر انگیزیه!من که حوصله نکردم همه نظرات رو بخونم!
اول از همه یه شوخی با نفر بالاییم:
بالا بلندی اسم یه بازیه واصل شعر بالانشینی هست!
دوم از همه یه نقد به نظر بالاییم:
از این دو جبهه حداکثر یکیشون بر حق هستن!ما نمیتونیم بگیم چون تو جامعه دودستگی ایجاد میشه حق رو از باطل جدا نکنیم و راه درست رو برای مردم تبیین نکنیم که اگه این جوری بشه یواش یواش حالت حاکم تو جامعه پیش میاد که باطل اجازه رشد پیدا کرده.تویه تمامه جوامعی که به انحطاط کشیده شدن همین جوری بوده که با باطل مماشات کردن.
سوم از همه درمورد مفهوم چادری باید بگم که هر کس که 5 متر پارچه بپیچه دور خودش چادری محسوب نمیشه!چادر یه فرهنگه.کسی چادریه واقعیه که بقیه چیزهارو هم رعایت کنه.
چهارم از همه به اون دوتا ناشناسی که گفتن وقتی میری تو خیابون چشاتو ببند تا بد حجابارو نبینی میگم:
به جایه این که ما مجبور باشیم چشم بسته تو خیابونا راه بریم خوب دخترا زحمت بکشن یه چادر سر کنن.شاید بگید چادر راحتی میگیره،که در این صورت منم میگم به قول امام خمینی چه طور وقتی اراده میکنن روی ده سانت میخ(استعاره از پاشنه بلند) راه میرن ولی چادر نمیتونن سر کنن.در ضمن اگه تا صبحم بحث کنیم شما میگی چشماتو ببند منم میگم چادر سر کنن.واسه قطع کردن این تسلسل نامتناهی بهتره به یه مرجع بالاتر که همون خدا باشه رجوع کنیم ببینیم اون چی میگه.هرچند که با عقل هم میشه فهمید که بد حجابی باعث چه مفسده هایی تو جامعه میشه وگرنه اسلام بیشتر از خود ما به راحتیمون فکر میکنه.تکبیر!!!!!!!
ببخشید طولانی شد lol.
پاسخ ها
آتش بس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
اولا که بنده عرض نکردم حرفه حقو نزنین...خب معلومه وقتی همه نظراتو نخوندین اینجوری میگین دیگه...اگه یه نگاهه کوچولو به نظرا بندازین به راحتی (!) متوجه میشین که اینجا بین بعضیا دعوا راه افتاده که من گفتم این درست نیست ! ثانیا خداوند تو قرآن اسمی از لفظ چادر نیاورده که میفرمایین به حرف خدا توجه کنیم...گفته : ای پیامبر ، به زنان مومن بگو روسری های خود را... (البته اگه بقیشو بلد باشین !!!ما هم قرآن خوندیم برادر !!) ثالثا ، مهم رعایته حجابه که یه اصله پسندیده ست...چه با چادر چه بی چادر (البته اگه به کلام خدا معتقین وصرفا ادعای دانایی نمیکنین ! که امیدوارم همینطور باشه ! ملاک برای خداون حجابه ، حالا به هر وسیله ای ...) رابعا ، قرآن رو دقیق تر مطالعه کنین لطفا ! خامسا ، اعلام آتش بس ( دعوایی در کار نیست ! )
آتش بس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
راستی یه چیز دیگه...بنظرم شما زیاد با طنز آشنایی ندارید...اگه توجه کنین جلوی اون شعر علامت تعجب گذاشته شده ! چرا جلو شعر بعدی نذاشتم ؟!! البته ممنون از شوخیتون...فضا عوض شد !
یه دختر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
2
6
منم با نظر اون اتش بسی موافقم.ما ایرانیا عادت کردیم فقط نظر خودمونو تایید کنیم.کاش یه کم مفهوم منطق حالیمون میشد.نه چادری بده نه مانتویی.پوشش مفهوم فراتر ازاینا داره.اکثر شخصیت های بزرگ دنیا پوشش مناسب دارن.ببین میگم مناسب.پوشش مناسب نشانگر شخصیت مناسبه.افراط و تفریط اون یعنی یه چیز من دراوردی.این نظر من بود
پاسخ ها
آتش بس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
سپاس...
یاشار رهنشان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
5
10
من فکر می کنم اگر هر کسی ساز خود را بزند سنگ روی سنگ بند نمی شود. هر کسی با هر تفکر و عقیده ای که دارد باید سعی کند تا به اعتقادات مردم جامعه احترام بگذارد و از تکروی و ناهنجاری خودداری کند.
پاسخ ها
آتش بس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
سپاس...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
4
10
من خودم چادری بودم و مانتویی شدم اصلا حجاب ربطی به چادر و مانتو نداره مهم اینه که درست بپوشی و رعایت کنی من چادری بودم و دوستای چادری داشتم که باطنشون از شیطان هم بدتر بوده ملاک رعایت کردن نه چادر محض پس توهین به خانمهای مانتویی نکنید وقتی اگاهی هاتون ناقصه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
من هم دوستان چادری داشتم و هم مانتویی. دوستان چادری ام نه تنها مثل شیطان نبودند بلکه خیلی با حیا و پاک و نجیب بودند. دوستان مانتویی من هم خوب و پاک هستند اما مدت طولانی من با هر دو طیف دوست بودم و به جرأت می گویم که دوستان چادری ام از آفاتی که بی حجابی در حوزه مسائل جنسی هم متوجه خودشان و هم متوجه جامعه می کرد بیشتر از دوستان مانتویی ام در امان بودند.
مجید
Germany
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
4
4
سلام به همگی .
یک فرهنگ زمانی به بار می شینه که به صورت معقول از طرف مردم پذیرش بشه حال چادر باشه یا چیز دیگر.
- چرا زنان کشور ما زمانی که رضاشاه پهلوی خواست کشف حجاب را اجرا کنه ایستادگی کردند و جلوش وایسادند. بریم عقبتر چرا در دوره ی ساسانی زن یزگرد سوم اگه اشتباه نکرده باشم برای کشف حجابش قید ملکه ایران بودن را زد؟
الآن یه عده ای خواسته یا ناخواسته درگیر بی حجابی شدند !
مگر این ها از بیرون کشور اومدن؟
چرا یه تعداد بخوان چادر بر سرشون داشته باشن مورد تمسخر واقع میشن؟
آیا نحوه ی برخورد با حجاب در اوایل انقلاب مثل رنگ جوراب در مدارس و... این نتایجو بدنبال داشت ؟

آیا زنان این مرز و بوم از حجاب متنفر شدن؟

آیا سیر تارخی منجر به این مسایل میشه؟

آیا بیگانگان برنامه ریزی کردن؟

باید برای چنین مسئله و مسایلی همچون ماهواره ، داشتن دوست پسر و دختر و خیلی از اینجور مسایل همه ما فرهنگ سازی و شفاف سازی صورت بگیره که برای جند سال بعد کار ما بدتر از این نشود.

امیدوارم عاقبت همه ی ما ختم بخیر شود
شاهین1
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
0
3
شما حجاب رو یک ارزش میدونید در این زمینه کاملا موافقم اما شاید چیزی که از نظر من و شما ارزشه از نظر یکی دیگه نباشه اون موقع باید چیکار کرد؟
mary
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
1
1
ما چادری ها و مانتویی ها داریم تو یه جامعه باهم زندگی میکنیم و گروه بندی جامعه چیزی جز اختلاف به همراه نداره و به نظرم حق با هر دو گروهه!! چرا به جای اختلافات به اشتراکات نپردازیم؟اشتراک هر دو داشتن حجابه حالا هر کدوم به سلیقه خودشون همه کشورمون و دوست داریم و میخوایم یه ایران آروم و زیبا و امن داشته باشیم و بهش افتخار کنیم. حالا به نظرتون با چند دستگی میشه؟ قرمز و آبی .زن ومرد. چادری و مانتویی و...
تو دینمون "جدل" شدیدا مذمومه. بی احترامی و توهینم همینطور
بیاین هم و دوس داشته باشیم و بدون پیش داوری به حرفای هم فکر کنیم...
به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست
عاشقم بر همه عالم که همه عالم ازاوست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
1
2
با سلام من خانمی هستم که مانتو را به عنوان پوشش انتخاب کرده ام و البته چندین سال است که برای خرید مانتویی که واقعا مانتو باشد و در شاءن یک زن دچار مشکل هستم ، همینطور هم برای بسیاری از بانوان چادری که چادر را به خاطر اعتقاد خویش انتخاب کرده اند احترام فراوانی قائل هستم اما در عین حال عقیده دارم که بسیاری از اعمال ناخواسته و ایرادهای نابجای چادری نماهایی که فقط خود را پاک و مطهر می دانند و بقیه را کافر و بی دین هم باعث به وجود آمدن تفکر ضد چادر گشته است در حالی که اگر یک خانم موءمن واقعی و چادری درست باشد با برخوردهای محبت آمیز و رفتار مطلوب می تواند خیلی از دختران جوان را هدایت کند .
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
0
1
سلام
احتمالا نویسنده این مطلب از عوامل نفوذی دشمن بوده که اینهمه جنگ و جدال بین کاربرا درست کرده
...
پاسخ ها
زهرا مینائی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
اینا جنگ و جدال نیست. اینا حرفایی که قلمبه شده تو دل آدما و با یه تلنگر می ریزه بیرون. این نشون میده جامعۀ ما با بحث حجاب مسئله داره و ذهن آدمای جامعه درگیر این قضیه است. این مطلب نیست که باعث بحث شده بلکه موضوعه مطلبه!
فریبا - از دل جامعه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
0
3
مردانی که به همسران خود خیانت میکنن خیلی اوقات سراغ زنهایی میرن که نه خوشگلند و نه ظاهر فریبنده ای دارن!!! پس اصلا هیچ ربطی نداره به حجاب!! اخلاق یه مقوله گسترده است که حجاب رو در زیرمجموعه خودش داره و کسی که به اخلاق پایبند باشه میتونه در هر محیطی پوشش مناسب خودش رو انتخاب کنه بدون اینکه مشکلی بوجود بیاد. همونطور که اگه مردی به اخلق پایبند باشه بین 100 تا خانم بی حجاب هم سالم و بی گناه می مونه و برعکس اگه به خلاق پایبند نباشه کنار یه خانم چادری هم نمیتونه به گنا آلوده نشه!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
1
2
خب يك سوال اساسي تر چرا خيلي از چادريها بعدا مانتويي ميشن ولي از نوادره كه يك مانتويي چادري بشه مگر محدوديتهاي استخدام در ادارات دولتي و ..... .
علی ۱۸ ساله
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
4
2
دوستان سلام:
همدیگرو متهم نکنیم لطفا ؛مهم رعایت شدن حجاب هستش با چادر یا با مانتوی درست و حسابی.دقت کنید اسلام گفته با چادر؟گفته با مانتو؟ حالا کدوم بهتره من نظر شخصیم روی چادره چرا که بیشتر به اون چیزی که اسلام میگه نزدیکه ولی اگر کسی مانتو میپوشه و اعتقاد داره داره از نظر اسلام حجابشو رعایت میکنه هیچ فرقی نداره.
مهرداد اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
0
5
به نظر این حقیر حجاب یعنی اینکه وقتی یه دخترو میبینی جز احساس شخصیت هیچ احساس دیگه ایی بهش نداشته باشی
پاسخ ها
اسماء
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
آفرين به فهم وشعور شما
جمله خيلي زيبا و دلنشيني بود و در عين حال واقيعيت ومفهوم اصلي حجاب رو بيان كرد
سپاس از شما...
نسیم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
2
4
سلام نظرات رو خوندم خیلی مفید بود من تو کتاب اقای شریعتی با عنوان -زن مسلمان در عصر حاضر - خونده بودم که حجاب یک اصل است اما چادر یک سنت وشکل واین سنت وشکل توی هر زمان و مکانی تغیر میکنه اما اصل حجاب برای کسانی که دین رو قبول دارندهمیشه یک چیزه ثابت ومشخصیه من فکر میکنم با وضع فعلی واین سطح فرهنگ ما باید از اصل حجاب دفاع کنیم نه از یک شکل وسنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
2
2
سلام ، اولا که اين حرفا دعوا نيست هر کسي داره نظرشو ميگه و هيچ کس هم نخواسته نظرشو تحميل کنه. در جواب يه دختر هم بايد گفت عزيزم شما تا حالا خانوم عرب نديدي مگه چادر عربي نديدي مگه زنان عرب يا چادر عربي دارن يا مانتوي بلند عربي اين چادري هم که الان خانوماي خودمون ميپوشن به قول خودت پارسيه . منظور از حجاب پوششه که وقتي نامحرم به تو نگاه ميکنه نه جايي از بدنت پيدا باشه نه برجستگي هاي بدن نمايان باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
3
4
هم وطن عزيز. ايراني. اگه ايراني هستي ميخواستم اينو بدوني ما قبل از اعراب جاهليت يعني در دوره هاي ساساني و حتي قبل تر حجاب داشتيم كه اين فرهنگ تازمان قبل انقلاب باور قلبي مردم ما بود. حال چه اتفاقي افتاده و... كه حجاب براي اغلب خانم ها به يك ضد ارزش تبديل شده اونايي كه بايد جواب بدن خودشون ميدونن. البته فشارهاي اجتماعي هم خود جامعه بهش دامن زده كه علتشم خودتون ميدونين.
" اگه ادعاي ايراني بودنت ميشه ميخوام بدوني فرهنگ برهنگي مال اروپايي هاست و مسيحي ها رو با همين حربه از راه به در كردن و حتي مسلمانان ساكن آندلس رو (اسپانيا) الانم اين ترفند جذابو برا ايراني ها دارن به كار مي برن"
ايراني به گذشته درخشانت رجوع كن و بهش افتخار كن
س.ن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
2
4
میدونم نظرمو نمیذاری اما باید بگم ...
من قبلا چادری بودم و با هزار دلیل گذاشتمش کنار ... پس ناراحت نمیشم که کسی ازم بپرسه چرا مانتویی شدی؟ اگه جوابی داشته باشم بهش میدم خب!
چه وقتی که چادر سر میکردم چه الان کثیف ترین نگاهارو از ... دیدم! ...
رحمان زارع
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
3
3
چادر نپوشیدن اگر باعث بشه برجستگی‌ها دیده بشه بی حجابی است حتی اگر چادر بگونه ای باشد که برجستگی بدن زن دیده شود بازهم بی حجابی است.درضمن بهتر است تفسیر لااکراه را بدانیم سپس به هر منظوری بکارببریم. بعضی فکر می کنند لااکراه یعنی بعضی از دین را عمل کنند وبعضی را عمل نکنند. نه چنین نیست باید به تمام دین عمل کنیم وحجاب از واجبات بسیار موکد دینی است.درضمن آقایان هم باید حجاب خودشان را رعایت کنند.
نسیم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
1
1
یاهو بازم سلام فکر کنم نظر من رو اشتباه متوجه شدن . حرف من ایرانی بودن یا غیر ایرانی بودن چادر نیست حرف من اینه که چادر-جلباب-چادر شالی-چادر عربیمانتوی بلند وگشاد و... هر نوع دیگه ای انواعی از نوع پوشش هستند وما توی این زمان واین وضع دین گریزی و دین زدگی که نسل به نسل بیشتر میشه باید بجای دعوا وبحث های بیهود از اصل ماجرا که یک چیز واضح و مشخصه و حدود مشخصی داره دفاع کنیم . بجای دفاع از مانتو یا چادر چهره ی دین رو نشون بدیم و به هم احترام بذاریم ما همه سر یک سفره ایم یا علی. برای ظهور امام عصر و سلامتی ایشان و شفای همه ی مریض ها صلوات
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
3
3
سلام.
من با افتخار چادرو سرم میکنم.چه تو گرما و چه سرما.گاهی با خودم میگم چرا چادری شدم؟وقتی هوا گرمه نمیدونی ساق دست و چادر و ... چقدر اذیتت میکنن اما وقتی باور داری الان خدا داره با رضایت بهت لبخند میزنه آروم میشی.ذوق میکنی.خوشحالم که نمرم بالاتر از 10 شده.
کیمیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
3
4
با نظر نسیم موافقم کاش کمی با مانتوییهای محجبه مهربونتر باشیم با مانتو هم میشه حجای کامل داشت. انقد تفکیک نکنید مانتو به معنی بی حجابی نیست همانطور که چادر نشان حجاب نیست مهم اینه مه حجاب حفظ بشه به هر راهی و باید به عقاید هم احترام بزاریم و به هم تهمت نزنیم.
من طوری با مانتو حجابم رو حفظ می کنم که پسرهای دانشگاه با اومدن من صلوات می فرستن..
یه دختر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
2
4
منی که ادعای ایرونی بودن کردم منظورم بی حجابی نبود.منظور من احترام به عقیده دیگرانه.بعدش من اعتقاد به حجابو دارم و به نظرم بی حجابی بی شخصیتیه.وقتیم میگم پارسی همین درسته نه فارسی.ولی به نظرم ادامه این بحث بی نتیجست.جایی که همه میخوان نظر خودشون به کرسی بشینه به نتیجه ای نمیرسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
4
3
خداوند با حجا ب را حفظ کند واجر عنا یت فر ماید.
غریبه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
1
2
با سلام
خوبه که نظرات خوبی مطرح شد.
با نظرات دوستانی که معتقدند حفظ حجاب ملاک نه چادر موافقم.
اما یکی از دوستان مساله جبر مدنی رو برای پوشش و گفته اون استاد مالزیایی رو مطرح کرده بود که باید عرض کنم ببین دوست عزیز در کشور فرانسه که مدعی رهبری تفکرات فلسفی جهان هست با حجاب برخورد انتظامی میشه حالا خانمهای بدون پوشش در اونجا همچنان در برابر خودشون مسئولند یا نه؟و باید دنبال پوشش مناسب باشند یا نه؟
حالا بیایم تو ایران!
اینجا هم با خانمهای بدون پوشش مناسب برخورد انتظامی میشه!حال کار پلیس ایران درسته یا پلیس فرانسه؟(جواب با خودتون)
اون استاد مالزیایی ساختارهای جامعه مدنی ما رو مسلما نمیدونست که اینطور حرفش مطرح کرد!امیدوارم خداوند به همه ما در تشخیص راه درست کمک کنه!
غریبه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
4
2
و اما اون دوستانی که میگن ما حجاب از اجداد ایرانیمون یاد گرفتیم.درسته که زنان ایرانی قبل از اسلام حجاب داشتند اما خواهش میکنم شما در باب این مساله به شکل بی طرفانه ای تحقیق کن من نمی تونم مطلب بیشتر از این باز کنم چون مطمئنم دوستان دچار سوء تفاهم می شوند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
1
3
نه هر چادري متدين است و نه هر مانتويي بي دين
ناشناس اصلاح شده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
2
1
همان طور كه سد نيروي آب را مهار مي كند و آن را در معرض استفاده مطلوب قرار مي دهد ، حجاب و پوشش اسلامي بانوان نيز همچون سدي عظيم و آهنين نيروي زنان را ذخيره مي سازد و از هرز رفتن آن در مسيرهاي نامطلوب جلوگيري مي كند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
0
2
از تمامي عزيزان خواهشمندم به جاي اين همه حرف برن درباره حجاب و فلسفه حجاب کمي مطالعه بفرمايند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
0
2
چرا اينقدر با هم دعوا داريد بابا چادري همه جوريش وجود داره چادري با ايمان چادري بدون ايمان چادري با ايمان بگير نگير اما امروزه از دسته اول و دوم بيشتر و دسته سوم كمتر شده من خودم چادري ميشناسم كه زير چادر خيلي شيطونه اما چادري هاي زيادي هم ميشناسم كه خيلي پاكند
محجبه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
متن جالبی بود و نگاه جدیدی به این مسئله ی جدید اجتماعی بود. اما فقط یه انتقادی داشتم ازش
اینکه واقعا تعداد کسانی که در همین نسل های دهه 70 و 80 به زور خانواده چادر سر میکنند کم نیست. فقط دیده نمیشن :) فقط صداشون به جایی نمیرسه. هنوز هم زیادن دخترایی که بسیار معتقد هستن ولی فقط دوست دارن بدون چادر حجاب کامل داشته باشن. هنوز هم زیادن دخترایی که زندگیشون سر یه تعصب الکی، سر چیزی که واجب نیست،بلکه مستحبه خراب و داغون شده (منظورم حجاب نیست،مطلق چادره) اینو فقط گفتم که فکر نکنید این مال نسل های قبلیه فقط. من خودم یکی از همین هام و خییییلی های دیگه ی مثل خودمو میشناسم. کاش کسی هم درموردما مینوشت. ماهایی که به خاطر اجبار از بچگی چادر سرمون کردیم و حالا ازش متتفر شدیم و داره روحمونو داغون میکنه. ماهایی که نمیخوایم با دین و دستورات مخالفتکنیم. فقط حرفمون اینه که بدون چادر هم میشه با مانتوی گشاد و لباس مناسب حجاب داشت. و لطفا به ما حق انتخاب بدید..
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه های سایت