انتشار یافته: ۲۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۹
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
7
1
کلی خندیدم! از این بلاها سر ما هم امده. انصاف نبود شما قسر در بروید
مهدی شمس الدینی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
4
5
باسلام.بنده مهندس مکانیکم(کارشناسی ناپیوسته).دقیقا یک ساله پروانه اشتغال تاسیسات مکانیکی از سازمان نظام مهندسی رو اخذ کردم.و مشغول نظارتم...الان گویا بعضی از مسئولین ذیربط به این نتیجه رسیدن که به بنده و امثالهم نباید پروانه نظارت نظام مهندسی رو میدادن..به عبارتی اشتباه کردن...درصورتی که تمامی مباحث و واحدهای درسی که به تاسیسات ساختمان مربوط میشه رو این مهندسین در زمان کارشناسی ناپیوسته پاس کردن..مگه میشه گفت پروانه اشتغال نظام مهندسی که با خون دل موفق به اخذ آن شدیم اشتباهی صادر شده؟؟،مگه میشه مدرکی معتبری اونم نظام مهندسی ساختمان بعد از صدور دوباره ابطال کرد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
شما مهندس نیستید عزیز من!شما کارشناس رشته مکانیک هستید چرا که شما و دوستان شما غالبا نه تنها بصورت ناپیوسته کارشناسی گرفته اند بلکه در مقطع متوسطه نیز بجای تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک به سمت هنرستان های فنی و حرفه ای گرایش پیدا کرده اید فلذا امروز اینکه شما را همسنگ مهندسین حقیقی قرار دهند ظلمی است عیان در حق آنها
مهیار شهوری لمر
United States
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
2
9
سلام.بنده که خود مهندس مکانیک درمقطع کارشناسی ناپیوسته هستم به وضوح نا حقی و ظلمی که شده رو احساس میکنم . در حق جوانهای کشورمون که از عمرشون برای پیشرفت کشورشون مایه گذاشتن واقعا چنین تصمیم هایی جای تاسف داره .امیدوارم مسولین پیگیراین موضوع مهم باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
جنابعالی اگر اینچنین که میفرمایید ساعی و کوششگر بودید در مقطع کارشناسی پیوسته پذیرش میگرفتید تا امروز اینچنین با مشکل مواجه نگردید
کرامت رؤفی قلعه
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
3
5
با سلام بنده فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته تاسیسات حرارتی و برودتی وبا کاردانی مکانیک خودرو با توجه به بخشنامه مرداد ماه و اذرماه که این رشته غیرمرتبط اعلام شده با عدم عضویت در نظام مهندسی شده ایم شایان ذکر است تمامی واحد های کمیسیون هم ارزی را گذراندیم و این رشته جز گرایش های مکانیک میباشد.از مسئولین خواستاریم به این موضوع رسیدگی کنن .باتشکر
جواد غلام پور
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
2
8
سلام واقعا این کار شما ظلمی در حق دانشجویان ناپیوسته است قبل از هر تصمیم ب عواقب کار نیز بیاندیشید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
2
8
واقعا این همه شکنجه درس و از طرفی هم کار پرید برای چه کسی دیگه رقبت درس خواندن میماند
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
2
7
سلام خدمت همه کسایی که این پیام بهشون میرسه.من دانشجو کاردانی به کارشناسی تأسیسات هستم.ما با هزار امید و آرزو اومدیم تو این رشته که درسمان تمام شد بریم تو کار. اما مگه میشه ١دفعه این تغییر و این ظلم در حق گروه مکانیک مخصوصا تأسیسات بشه؟مسئولین همه ی ما تقاضای رسیدگی و برگردوندن همه چی به روال قبل است
پیام صمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
4
4
بنده دانشجوی ترم اخر تاسیسات هستم یک عمر درس خوندم که بتونم یه مهر بگیرم بشممهندس اگر قرار نبوده که به ما مهر بودن دیگه چرا ما درس خوندیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
11
8
این اعتراضات بی معنی است
چراکه مثلا فردی با کاردانی حسابداری و کارشناسی ناپیوسته عمران، خواهان دریافت پروانه نظام مهندسی است!!!
اتفاقا اگر وزارتخانه به این افراد پروانه بدهد به جان و مال ملت خیانت کرده است.
کسی که بسیاری از دروس تخصصی مهندسی عمران - عمران را پاس نکرده؛ چطور می تواند مدعی دریافت پروانه مهندسی ساختمان باشد؟!

خواهشا به موضوعاتی از این دست سیاسی نگاه نکنیم. اگرچه وزارت مسکن مشکلات بسیاری دارد که ناشی از سیاسی کاری های مسئولان آن است اما در این یک مورد اقدام بسیار شایسته ای انجام داده اند.

مضاف بر این کسی منکر اعتبار مدارک دوستان کارشناسی ناپیوسته نیست.
موضوع بحث این است که نباید به این دسته از افراد پروانه نظام مهندسی تعلق بگیرد چرا که از تخصص لازم برای صدور پروانه محاسبات برخوردار نیستند.
مضاف بر این اگرچه این رویه نادرست تا پیش از این مرسوم و معمول بوده که برای کاردان های غیرمرتبط با مهندسی عمران پروانه نظام مهندسی صادر می شده؛ اما جلوی ضرر را از هر کجا که بگیریم منفعت است و این اقدام وزارت مسکن ستودنی است.

ضمنا اگرچه به این دسته از کاردانانی که از قبل پروانه نظام داده شده بایست ادامه دار باشه و نباید پروانه این دوستان باطل بشه
اما باید از این به بعد جلوی این کار گرفته بشه و این خلا یا اشکال قانونی اصلاح بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
اقا محمد یه لحظه خودتونو بزارین جای ما بعد قضاوت کنید درضمن ما کلیه دروس جبرانیرو گزروندیم این قانون یعنی مهر ابطال به همه زحمتای ما وجوانی ما
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
موافقم.نباید بهشون اجازه عضویت داد.به این مساله تخصصی با دید سیاسی و احساسی نگاه نکنید....طراحی و نظارت باید توسط کسی انجام شود که از دیپلم مهندسی تحصیل کرده باشد نه با کاردانی زنبورداری و کتابداری و ریاضی محض و کاربردیو...................موافق عدم عضویت هستم.یا علی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
این روحیه ضعیف در جنابعالی فقط در کسی می تواند باشد که غیر عاشورایی باشد و بتواند به راحتی ظلم کند و حقوق بر حق عده ای را پایمال کند . اگر کسی کاردانی غیر مرتبط هم داشته باشد باید بتواند از فیلتر ازمون نظام گذر کند تا عضو شود پس جای هیچگونه نگرانی نیست .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
3
5
اين اعتراضات بي معني نيست ، وقتي آزمون ميديم و قبول ميشيم يعني شايستگيشو داريم يا اينكه آزمون بي معنيه ؟سابقه كار بي معنيه ؟اين همه سال اشتباه كردن ؟؟؟؟ پس ببين اينا كين كه اين همه مدت به اشتباهشون پي نبردن ، اين ها بهانه ها و سختگيري هاي الكي و غيركارشناسانست
سعید
United States
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
2
5
این ظلم بزرگی است
من کاردانی مکانیک خودرو دارم
والان فارق التحصیل تاسیسات هستم واحد های جبرانی را نیز گذرانده ام
چرا این حق را به ناحق از ما میگیرند
سعید عباسی
United States
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
2
4
با سلام
من کارشناسی ناپیوسته تاسیسات از دانشگاه مهاجر گرفتم به این بخشنامه اعتراض دارم و از مسئولین محترم تقاضای تجدید نظر در این زمینه را دارم
سعید عباسی
United States
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
1
3
با سلام
من کارشناسی ناپیوسته تاسیسات از دانشگاه مهاجر گرفتم به این بخشنامه اعتراض دارم و از مسئولین محترم تقاضای تجدید نظر در این زمینه را دارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
1
6
من با مدرک کاردانی غیر مرتبط و کارشناسی عمران و ارشد مکانیک خاک با این بخشنامه تمام زحمت های گذشتم به هدررفت واینده که هیچ.
ایا با این وضعیت دیگر می توان اعتمادی به سیستم اداری نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی داشت!
چه کسی پاسخ گوی عمر جوانی هزارن نفری که بایک تیکه کاغذ به هدر رفت خواهد بود!؟
پیام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
1
10
سلام,واقعا من برای کسانیکه این بخشنامه رو تصویب کردند متاسفم,چطور با سرنوشت جوانان بازی میکنند وقتی عمرمونو پولمونو گذاشتیم تا مدرک بگیریم مهندس بشیم...حالا بعد اینکه عضو نظام هستیم و چند سری قبل آزمون دادیم حالا میان میگن عضویتتون ابطاله واقعا میشه...یعنی دولت ما اینقدر بیتفاوته برای سرنوشت ما...
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
1
1
سلام. من کاردانی مکانیک دارم وکارشناسی عمران عمران در سال 92 گرفتم وامسال هم ارشد اب وفاضلاب میگیرم با این قانون جدید همه زندگیم داغون شده ما با قانون قبلی رفتیم دنبال رشته عمران این واقعا ظلم بزرگی تو حق همه ماها خواشمندیم که این قانون عوض کنید ما جونیمونو گذاشتیم برای این رشته .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
1
2
این بخشنامه جدید نظام مهندسی یعنی مهر ابطال بر زحمت های چندین ساله ما از دست اندر کاران وزارت راه وشهرسازی ونظام مهندسی تقاضا داریم این مشکل ما فارف التحصیلان کارشناسی ناپیوسته با کاردانی غیر مرتبط رابررسی کنند ونزارند حق ما جوانان پایمال شود. با تشکر
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
1
سلام دوستان
بنده كارداني مكانيك خودرو و كارشناسي مكانيك حرارت و سيالات هستم ،تمام واحد هاي كميسيون هم ارزي رشته ها را پاس كردم حتي اضافه تر از كارشناسي پيوسته ، چرا بايد حق ما را بخورند به خدا ،خدا رو خوش نمياد بنده 5 سال در زمينه تأسيسات فعاليت دارم و در كارهاي طراحي و نظارتي فعاليت ميكنم چرا چرا چرا اين همه ضحمت ؟ خدا جاي حق نشسته و مطمئن باشيد حق دوستاني كه اكثر واحد ها را گزرانده اند پايمال نخواهد شد.
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
1
5
حق ما کارشناسان ناپیوسترو بر گردونید به خدا دیگه نامید شدیم اینجواب زحمت های چندین ساله ما بود نگذارید در اوج جوانی مثل افراد سالخورده منزوی شویم خواهش میکنیم به در خواست های ما رسیدگی نمایید.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
1
3
سلام.ازمسئولین خواهشمندیم این قانون جدید تصویب شدرو لغوکنن تا این همه سالها زحمت های ما به هدر نره وما هم به حق خودمون برسیم
مصطفی هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
1
0
با سلام الان منم سال 91 کارشناسی ناپیوسته کامپیوتر داشتم و کاردانی کامپیوتر رفتم نظام مهندسی سوال پرسیدم گفتم من الان ارشد سازه بگیرم میتونم عضو نظام مهندسی بشم گفتن نه شما برو کاردانی به کارشناسی شرکت کن کارشناسی پیوسته عمران بگیر بد بهت میدیم الان 1 سال که من با دو تا لیسانس رفتم نظام مهندسی میگن با عرض شرمندگی نمی تونی عضو بشی با خنده و خیلی راحت میگه برو ارشد سازه بخون بهت میدیم ولی بازم فعلا الان میدیم 3 سال دیگه ممکنه قانون عوض بشه
داریوش امینی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
1
1
آقا منم همین مشکل را دارم - کارشناسی ناپیوسته ساختمان خوندم - فوق دیپلم مکانیک هم دارم - آزمون اجرا را هم قبول شدم - 4 ساله عضو نظام هستم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا یه گروه تلگرام درست کنین - تا گروهی پیگیری کنیم
رسول
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
1
2
حیف و صد حیف که الکی رفتیم دانشگاه وایمیستادیم سر کوچه بهتر از این درس خوندن بود ،
آریا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
1
1
خیلی وضعیت کار خوبه که شما این رو هم از ما گرفتید جنایتکاران
سامان
United States
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
1
1
مشكل اينجاست كسايي كه از رشته ديگه امدن قطعا با علاقه بوده و بنظر من سواد علمي بالاتري هم دارن اين افرادي كه محدوديت عضويت با اين دلايل ميذارن از رقابت ميترسن من به شخصه حاضرم با نمره قبولي بالاتري نسبت به سايرين بهم مهر بدن
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
1
2
بنده کارشناسی ناپیوسته ی معماری دارم خدا را خوش نمی یاد این همه عمرمون را گذاشتیم برا مدرک الان بزنن زیرش.خواهشم از مسؤلین اینه که اینقدر به جوان ها ظلم نکنن
کارشناس ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
1
1
بنام خدا
در مصوبه اخیر وزارت راه و شهر سازی بعلت عطف ما سبق شدن مصوبه قبلی دوستان به دردسر افتاده اند، ما بچه های کارشناسی ناپیوسته تقاضای لغو مصوبه را داریم و برای کسانی که این مصوبه و ظالمانه وغیر قانونی را تصویب کرده اند تقاضای برکناری از کار را داریم! با تشکر
محمدی رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
1
1
سلام علیکم، آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی، چرا به مشکلات ما مهندسان اضافه میکنی، آقای محترم خدا را خوش نمیاد، این چه مصوبه ای است، زود باید لغو کنی
محمودیان
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
1
1
جناب دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی، با مصوبه اخیر نزدیک به 7000 نفر را از عضویت در نظام مهندسی و دریافت پروانه محروم ساختید!ما به دکتری روحانی رای دادیم به دولت تدبیر امید رای دادیم! آیا این بود تدبیر و امید ما؟؟؟ ما اشتغال نخواستیم چرا جلوی پای ما سنگ اندازی میکنید! از رییس جمهور محترم تقاضای دستور لغو مصوبه اخیر را داریم
کارشناس ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
1
1
رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی، ما کارشناسان ناپیوسته تقاضای لغو مصوبه اخیر وزارت راه و شهر سازی را داریم ( تعداد تقریبی دانشجو و فارغ التحصیل 10 هزار نفر)
امامی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
1
0
سلام من از سال 82 عضو سازمان نظام مهندسی هستم دارای مدرک کاردانی مکانیک ماشین ابزار و کارشناسی ناپیوسته جامدات - کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی عمران - عمران و کارشناسی ارشد سازه و تمام دوره های ارتقا پایه یک مکانیک را قبل از بخشنامه 25 مرداد گذراندم و در آزمون عمران اجرا مرداد 94 قبول شدم حالا نه به من ارتقا پایه 1 مکانیک را می دهند ونه پروانه عمران اجرا حتی اجازه شرکت در آزمون نظارت بهمن 94 را ندادند و می گویند مدرک شما اعتبار ندارد می خواهم بدنم در کجای دنیا همچنین ظلمی به کسی می کنند !!! در حالی که من با راهنمایی کارشناس اداره راه و شهر سازی ادامه تحصیل دادم اینه با این مصوبه زیر دین مهندسین هستند و خدا جای حق است واز حق الناس نمی گذرد از همه کسانی که با این بخش نامه متضرر شده اند خواهشمندم به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری و دفتر ریاست جمهوری بفرستند.
کارشناس ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
1
3
سلام، از همهمهندسین معترضین به مصوبه اخیر وزارت راه و شهرسازی تقاضا دارم با شماره 111 ریاست جمهوری محترم تماس بگیرند و اعراض خودشون را ثبت کنند! و یک شکایت هم برای مجلس شورای اسلامی بفرستید! لطفا همین الان بفرستید سپاس زنده باد مهندسان ناپیوسته
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
1
1
اطلاعیه ⚠️⚠️⚠️⚠️ اطلاعیه

احتراما به اطلاع فارغ التحصیلان و دانشجویان محترم کارشناسی ناپیوسته رشته های معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و ترافیک که رشته کاردانی آن ها غیر مرتبط و متفاوت با رشته کارشناسی است رسانده می شود:
بر اساس بخشنامه مورخه94/5/25 به شماره27882/430 مدرک دانشگاهی این رشته ها عملا فاقد اعتبار بوده و فارغ التحصیلان با شرایط مذکور از مزایای آن ازجمله
⚠️عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان
⚠️دریافت پروانه اشتغال بکار مهندسی
⚠️ استفاده از مدرک در رتبه بندی شرکت ها
⚠️ و ... محروم می شوند.
لذا این امر به معنای بدون اعتبار بودن مدرک کارشناسی است که با تحمیل هزینه مالی و زمانی به فارغ التحصیلان و دانشجویان آینده شغلی آنها را تباه می کنند.
لذا تا روشن شدن وضعیت از تمامی هموطنان عزیز که دارای شرایط مشابه می باشند در خواست می شود به کمپین های بپیوندید تا وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه ها و مجموعه وزارت علوم در برابر این ظلم آشکار، پاسخگو و پیگیر شوند.
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
1
4
بسم الله الرحمان الرحیم، از همه مهندسان کارشناسی ناپیوسته درخواست میکنم به کمسیون اصل 90 مجلس شکایت نامه بدهندو نامه دیگر را به سایت ریاست جمهوری ایمل کنند! تا مصوبه نا عادلانه وزارت راه و شهرسازی لغو بشود !جانم فدای رهبر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
4
سلام! همه بچه های مهندسی کارشناسی ناپیوسته چندین شکایت علیه مصوبه اخیر به دفتر ریاست جمهوری محترم __ مجلس شورای اسلامی __ بفرستید تا انشالله نتیجه بگیریم !
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
1
2
با سلام
واقعا با احساسات جوانا بازی شده این همه زحمت کشیدیم آخرش هیچ بشه این ظلمه لطفا رسیدگی بشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
1
1
با سلام
واقعا با احساسات جوانا بازی شده این همه زحمت کشیدیم آخرش هیچ بشه این ظلمه لطفا رسیدگی بشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
1
1
من تازه خبردارشدم که این قانون یک طرفه نا عادلانه اومده ومطمئنم که افراد زیادی مثل من از این مصوبه خبر ندارن بنده از همه مسئولین زیربط خواهشمندم که این قانون یک طرفه ناعادلانه رو حذف کنند وبیش تر از این ما جووناروکه مشکلات زیادی داریم رو عذاب ندن.باتشکرخواهشا پیگیر باشید
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
1
0
سلام عنوان رشته من کارشناسی حرفه ای معماری ، طراحی محیط بیرونی است متاسفانه نظام مهندسی فارغ التحصیلان این رشته را که کلی وقت و هزینه صرف کرده اند برای عضویت به رسمیت نمیشناسد مگر ما خودمان این رشته را جهت تحصیل در دانشگاه ضابطه کردیم چرا بدون مجوز رشته هایی که مورد تایید نظام است در دانشگاهها تدریس نمیکنند هرکسی از جایش بلند میشود دانشگاه با عناوین مختلف رشته مختلف به مردم بیچاره تحمیل میشود فقط جهت جیب پرکنی .....................
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
1
0
سلام عنوان رشته من کارشناسی حرفه ای معماری ، طراحی محیط بیرونی است متاسفانه نظام مهندسی فارغ التحصیلان این رشته را که کلی وقت و هزینه صرف کرده اند برای عضویت به رسمیت نمیشناسد مگر ما خودمان این رشته را جهت تحصیل در دانشگاه ضابطه کردیم چرا بدون مجوز رشته هایی که مورد تایید نظام است در دانشگاهها تدریس نمیکنند هرکسی از جایش بلند میشود دانشگاه با عناوین مختلف رشته مختلف به مردم بیچاره تحمیل میشود فقط جهت جیب پرکنی .....................
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
1
0
سلام، چندین ایمیل به دولت تدبیر و امید زدم و خواستار لغو مصوبه ناعادلانه وزارت راه و شهرسازی شدم! ولی خبری نشد! الان نزدیک به 7 ماه هست این مصوبه اجرا شده! اگه لغو نشه یعنی 176 واحدی که خوندم و مهندس شدم هیچی! من نمیدونم این چه نوع تدبیری هست ؟؟ بنده این کار را بی تدبیری و بی امید کردن میدونم! دیگه به دکتر حسن رای نمیدم،
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
اقای زحمت کش واقعا زحمت کشیدی
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
0
سلام، دکتری آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی خودش هم مدرک غیر مرتبط داره، ایشون فوق لیسانس راه و ساختمان و دکتری اقتصاد از انگلستان، مجلس محترم بایستی مدارک این وزیر محترم را بررسی کنه! و درصورت تخلف به عموم مردم اعلام کنن وزیر محترم عمران راه خونده، بعد دکتری اقتصاد گرفته
لیسانس عمران
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
1
0
سلام، هر یک از مهندسان ناپیوسته که به مصوبه وزارت راه و شهرسازی اعتراض دارند برای گرفتن حق خودشون چند تا کار انجام بدهند 1))یه اعتراض به سایت وزارت راه شهرسازی بدهند 2)) یک اعتراض به سایت رییس جمهور محترم دکتر حسن روحانی 3) یک اعتراض به سایت مقام معظم رهبری 4) یک اعتراض به بازرسی کل کشور 5) یه اعتراض به کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی 6) یک اعتراض به رییس مجلس محترم دکتری لاریجانی 7) یک اعتراض به معاون حقوقی رییس جمهور محترم 8) یک اعتراض به دیوان عدالت اداری! مهندسان ناپیوسته برای دفاع از حق قانونی خودتون بایستی این کارها را انجام بدید وگرنه نه 4 سال زحمت شما با این مصوبه از بین میره! با آرزوی پیروزی
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
1
0
سلام، همه باید به مجلس شورای اسلامی کمسیون اصل نود نامه ((شکایت)) را حضوری بدیم! فقط مجلس میتونه مصوبه وزارت راه شهر سازی را لغو کنه! امام فرمودند : مجلس در راس همه امور است
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
1
0
سلام
دوستان و مهندسان گرامي به سايت دولت و مردم (سايت رياست جمهوري )مراجعه كرده و اعتراض خود را به كميسيون هم ارزي اخير رشته ها اعلام بفرماييد،پس از ثبت اعتراض يك شماره پيگيري 11 رقمي به شما ميدهد،بعد از چند روز به شماره 6133 تماس بگيريد و شماره 2 را بزنيد و شماره پيگيري خود را اعلام بفرماييد تا رسيدگي شود ان شاءالله -من الله التوفيق
آرش
United States
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
1
0
در سالهای گذشته کمیسیون هم ارزی وجود داشت ، که ریزنمرات مهندس را بررسی میکردند ، اگر چند واحد درسی را نگذرانده بودید ، به شما نامه میدادند که ببرید دانشگاه و واحدهای مورد نیاز را بگذرانید ،
اما مصوبه جدید ، عملا ضربه زدن به علم و دانش هست ، بدون اینکه ریزنمرات را بررسی کنند ، حق عضویت نمیدهند ،
وزارت علوم مدارک ما را به رسمیت میشناسد ، وزارتخانه دیگر که راه و شهرسازی است ، به رسمیت نمیشناسد ،
دوستی مثال جالبی میزد ، میگفت اگر من گواهینامه موتور داشته باشم ، پس صلاحیت ندارم که با اتومبیل یا کامیون رانندگی کنم ؟
بهر حال شکایت به دیوان عدالت اداری و مجلس موثرتر از سایر راههاست
کوثری
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
1
1
سلام ، با این مصوبه داغون شدم به خدا
مهندس ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
1
0
سلام، چندین نامه برای رییس جمهور محترم جناب روحانی در اعتراض به مصوبه 25/5/94 ارسال کردم، حتی یک پیگری ساده هم نکردن، واقعا جای تاسف داره که 5000 نفر را یک وزیر راه( دکتر اخوندی) بیچاره کرده، وزیر راه خودش دکتری نامرتبط داره، یعنی فوق لیسانس عمران داره و دکتری اقتصاد ( در کشور ما کسی نمیتونه دکتری غیر مرتبط شرکت کنه) واقعا متاسفم برای خودم که به دکتر روحانی رای دادم، که وزیرش من مهندس بدبخت را از داشتن پروانه محروم کنه،الان کل فامیلم میگن که چرا پروانه نمیگیری، واقعا ننگ بر من ،
محمد امین امامی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
1
0
با سلام خدمت دوستان فقط این را می خواهم بگویم با تمام پی گیری هایی
که کردم جهت لغو این مصوبه نتیجه نگرفتم و دولت تدبیر و امید ، امید من را نا امید کرد انشاالله خدا نا امیدشان کند که حق الناس را پایمال می کنند
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
1
0
مصوبه بایستی لغو بشه
omran
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
1
1
تفاضای استعفای وزیر محترم راه و شهر سازی را بعلت خسارت زدن به مهندسان ناپیوسته را از رییس جمهور محترم داریم
کارشناس ناپیوسته ساختمان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
1
1
با اهدا سلام، تقاضای لغومصوبه 430_ 27882
مردادماه۹۴وزارت راه وشهرسازی که مغایر اصل 169 قانون اساسی (( اصل عطف بماسبق نشدن قوانین)) است را خواستاریم. با احترام جمعی از کارشناسان ناپیوسته (5000 نفری)
لیسانس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
1
سلام تقاضای لغو مصوبه را دارم
کارشناس عمران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
1
0
آقای وزیر محترم جناب دکتر اخوندی با مصوبه های پی در پی، باعث نا امیدی قشر جوان کارشناسی ناپیوسته گشته است،و به تبع آن رای دولت امید را کاهش خواهد داد، ظاهرا با مصوبه اخیر 7000 نفر مهندس با کاردانی غیر مرتبط را از عضویت نظام مهندسی محرم کرده است، امیدوارم ریاست دولت محترم با عزل وزیر راه و شهرسازی رای خود را افزایش دهد و دل مهندسان جوان را بدست آورید
عمران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
1
0
وزیر راه و شهر سازی جناب دکتر اخوندی، دکترای نامرتبط داره، چرا نمایندگان مدرک این وزیر را بررسی نکردند، ایشون دکتری اقتصاد و کارشناسی ارشد راه و ساختمان داره، که نامرتبط هست، واقعا از وقتی که آمده همه چی بهم خورده، مسكن مهر درجا زده، از وام های کم درصد خبری نیست، هیچ جاده سازی اتفاق نیفتاده، واقعا به مهندس های ناپیوسته ظلم کرد و اونها را از داشتن پروانه محروم کرد، درود بر وزیر راه و شهر سازی که باعث کاهش محبوبیت دولت امید میشوذ
enginer
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
با سلام ، مصوبه، 25/5/94 وزارت محترم راه مخالف قانون اساسی ( اصل 169 و 4) میباشد، ریاست جمهور محترم بایستی پاسدار قانون اساسی باشد و با مصوبات این مصوبه که بر خلاف عقل، شرع و قانون اساسی هست برخورد نماید، ضمنا این مصوبه فضای سنگین منفی بر علیه دکتر اخوندی ( وزیر راه) و به تبع آن رییس جمهور ایجاد کرده و با وجود گذشت 8 ماه رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی هیچ عکس العملی نشان نداده است،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
1
0
با سلام محضر رییس جمهور محترم آیت الله دکتر حسن روحانی (حقوقدان) ، جناب دکتر وزیر محترم راه و شهر سازی مصوبه ای به شماره 430 به مورخه 25/5(94 تصویب کردند که مخالف قانون اساسی اصل 169 و 4 میباشد ، من چندین اعتراض برای سایت شما فرستادم متاسفانه جوابی دریافت نکردم! شما بایستی وزیری سر کار بگذارید که حداقل به قانون اساسی احترام بگذارد، و با مصوبات مغایر قانون، و عقل و شرع، باعث ایجاد تشنج و نگرانی برای 5000 مهندس ناپیوسته نشود، شما بعنوان رییس جمهور در این مدت 8 ماهه هیچ کاری برای لغو مصوبه وزارت راه نکردید!کمی به قانون اساسی احترام بگذارید،
مهران ابوالقاسم زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
1
0
بنده کارشناسی عمران - عمران ناپیوسته هستم و کاردان ساختمان و دیپلم ساختمان که از دیپلم با علاقه شدید وارد این رشته شدم حتی توی دوره دیپلم رشته تجربی بودم بعد که متوجه شده به این رشته علاقه دارم سال سوم دبیرستان رشته تجربی رو رها کردم و مجددا سال سوم ساختمان رو خوندم . از زمان دیپلم تا الان بالای 200 واحد پاس کردم تمام دروس فنی عمران رو و ریاضی های فنی رو چندین با در این سه مقطع گذروندم در صورتی که پیوسته ها شاید حدود 60 درصد این دروس رو گذرونده باشن حالا به ما حق طراحی نمیدن هیچ حتی برای گرفت رتبه 5 شرکت خودم رفته بعد از گذشت سه سال از مدرک با کلی شوق و ذوق میکن شما تکنولوژی هستین نمیشه باید 6 سال سابقه بعداز اخذ مدرک داشته باشید . تا کی ما باید چوب بی سوادی برخی را بخوریم نمی دونم فقط باید بگم خیر نبینه او کسی که این ابلاغیه رو داده آخه بگو بی سواد مدرک تکنولوژی هر رشته یعنی مطابق با استانداردهای رو جهانی بعد تو اومدی محدودش کردی خواستی مشکلو حل کنی چرا خیانت میکنی
برق
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
سلام به همه دوستان، اگر همه ي ما نامه شكايت را به نهادها ارسال كنيم مطمئنا بي نتيجه نخواهد بود .لطفا همكاري كنيد.
سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
سلام، مصوبه 25/5/94 وزارت راه و شهر سازی کاملا غیر قانونی هست!قانون هیچ وقت عطف بماسبق نمیشود! ولی متاسفانه در دولت تدبیر امید هر چیزی امکان داره! واقعا برای خودم متاسفم 2.5 سال کاردانی خوندم 2 سال کارشناسی ناپیوسته! 3 سال منتظر شدم که وقت امتحان نظام برسه! جمعا شد 7.5 سال! الان وزارت راه و شهرسازی میگه مدرکت قبول نیست نمیتونی عضو نظام بشی ( بابا من کارت نظام را هم گرفتم) ! آخه برادر من چرا قبلا قبول میکردیدن که پروانه بدید ؟ خوب از اول میگفتین قبول نیست! منم یه رشته دیگه مثل حقوق میخوندنم! الان نمیدونم با چه رویی به خانوادم بگم که دیگه مهندسی منو دولت قبول نمیکنه! به هر جا بگید ایمیل فرستادم! بازرسی! دفتر رییس جمهور! وزارت راه! 30 تا نماینده مجلس و......واقعا دلم گرفته
ساختمان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
1
تقاضای استعفای وزیر راه و شهرسازی دکتر اخوندی را بخاطر تصویب مصوبه 430 مخالف اصل 169 قانون اساسی و به تبع آن عدم عضویت تقریبا 7000 نفر دانشجو و فارغ التحصیل را دارم
مهندس ناپیوسته تکنولوژی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
1
0
رئیس جمهور محترم بایستی به اعتراض مهندسان کارشناسی ناپیوسته در رابطه با مصوبه وزارت راه مورخه 25___5___94 رسیدگی کنه! متاسفانه هیچ خبری نیست، امتحان نظام مهندسی هم نزدیک میشه! ما که هر کاری از دستمون میومد کردیم! همه جا نامه دادیم! واقعا جای تعجب داره که یه وزارت خانه خلاف عقل، و شرع و قانون مصوبه تصویب کنه! روزی همین وزیر راه و شهرسازی بایستی جواب این قانون شکنی را پس بده! بچه ها میگن 5000 نفر را محروم کرده! ولی من میگم بیشتره!
Sm civil
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
1
0
اشخاصی که مصوبه 25/5/94 که مغایر قانون اساسی است را تصویب کردن بایستی محاکمه بشن، و وزیر مربوطه دکتر اخوندی بایستی بخاطر ایجاد استرس برای مهندسان ناپیوسته باید عذر خواهی کند! و استفا دهد، و از شغل های دولتی محروم شود
مهندس عمران ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
من از یک خانواده فقیر هستم، با هزار زحمت دانشگاه قبول شدم سراسری کاردانی گرفتم! بعلت مشکلات زیاد 3 سال طول کشید که کاردانی را بخونم! دوباره کنکور دادم باز سراسری قبول شدم ( کارشناسی ناپیوسته) قبل امتحان دادن رفتم نظام مهندسی و سوال کردم که اگر رشته عمران بخونم میتونم پروانه بگیرم، گفتن بله صد درصد! از چند تا استان هم پرسیدم گفتن مشگل نداره! 2.5 سال هم طول کشید که کارشناسی ناپیوسته بگیرم! مراجعه کردم نظام مهندسی کارت عضویت گرفتم! گفتن 3 سال دیگه بیا امتحان بده! جمعا شد 9 سال! وقتی خواستم شرکت کنم امتحان نظام مهندسی گفتن که کارتم باطل شده! پرسیدم چرا؟؟ گفتن مصوبه وزارت راه و شهرسازی ( دکتر اخوندی) هست ! اولش باور نکردم،بعد دیدم درسته! حرفی برای گفتن ندارم، فقط به دولت تدبیر و امید بخاطر نا امید کردن من و امسال من تبریک میگم، {{{ درود بر تدبیر و امید }}}
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
1
1
با سلام به دوستان انشاالله که آقای آخوندی تو همین دنیا سزایی این کارش رو ببینه ، که این همه آرزو و امید جوانان ما رو نامید کرده، تعداد کمی نیست 7000 نفره ، همه با هم دعا میکنیم که آقای آخوندی به حق پنج تن از زندگی دنیا و آخرتش خیری نبینه
sm omran
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
0
این مصوبه هر چه سریعتر باید حذف بشه! از نمایندگان محترم مجلس تقاضای رسیدگی عاجل در لغو مصوبه غیر عاقلانه و غیر قانونی وزارت راه را دارین
نظام مهندسی ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
باسلام احتراماپس ازتلاش فراوان راه حل لغوکمیسیون هم ارزی راهم پیداکردم.لطفاازتمامی مهندسین محترم عمران که کاردانی آنهاغیرمرتبط باکارشناسی می باشد.می توانندبه شماره زنگ بزنند
سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
1
0
تمام کسانی که می خواهند ساختمان بسازند،باید باروش جدیدآیین نامه مقررات ملی یعنی ضرایب بارومقاومت ونرم افزارهای روزمهندسی درس خوانده باشند،نه روش قدیمی وخطرناک مجاز،رییس جان باشمام.الوکسی خونه نیست
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
0
بایدیک جلسه درصداوسیماتشکیل شود.بین نماینده وزارت راه وشهرسازی ونماینده موافقین ونماینده مخالفین ببینیم حرف حسابشون چیه.اونااصلا تحویل نمیگیرن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
0
سلام بر همه مهندسان کاردانی به کارشناسی! فقط باید تعداد شکایت علیه مصوبه زیاد بشه، تا لغو بشه! لطفا همه شما به سایت هایی که میگم اعتراض بدید ( دوباره بدید) 1_ بازرسی کل کشور 2_ سایت دکتر روحانی 3_ دفتر مقام معظم رهبری 4_ مجلس شورای اسلامی! لطفا همه شکایت کنید
کارشناس مهندسی ساختمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
0
راهش فقط شکایت به سایت ریاست جمهوری هست!
کاردانی نامرتبط
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
با سلام و احترام محضر رییس جمهور محترم جناب دکتر روحانی و وزیر راه و شهرسازی دکتر اخوندی! دروغ از بدترين معايب، زشت ترين گناهان و منشأ بسياري از مفاسد است و بالطبع از کارهاي زشت و ناپسند و عادت به آن از رذايل اخلاقي و از گناهان کبيره است و تا ضرورت و مصلحت مهمي در ميان نباشد ، دروغ گفتن جايز نمي باشد.

دروغ در دنيا و آخرت انسان را از رحمت الهي محروم مي کند و در ميان مردم بي اعتبار مي نمايد و اعتماد عمومي را سلب و جامعه را به بيماري نفاق دچار مي سازد و از آفات زبان و خراب کننده ايمان است.بنده قبل از ادامه تحصیل به نظام مهندسی و وزارت راه مراجعه کردم و پرسیدم ، آیا اگر رشته غیر مرتبط بخوانم شما بمن پروانه میدهید؟ گفتند بله! من هم رفتم خواندم! وقتی برای ثبت نام پروانه مراجعه کردم گفتند مصوبه جدید اجازه ثبت نام نمیدهد! !چرا وزارت راه و نظام مهندسی همان موقه بمن نگفت که امکان دارد که شما نتوانی پروانه بگیری؟؟ من هم میرفتم یک رشته دیگه مثل حقوق میخواندم و الان وکیل بودم! واقعا آدم اگر نتونه به حرف وزارت خانه اعتماد کنه! دیگه به کی اعتماد کنه! یا علی
یک دردمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
بسمه تعالی! قابل توجه وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر اخوندی، و رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر آیت الله حسن روحانی، قرآن گفته هاي بي اساس و دروغ را عامل اصلي بدعت ها در دين برمي شمارد. (نحل آيه 116) و دروغگويي را عامل مهمي در افزايش بيمار دلي افراد بيان مي كند. (بقره آيه 8 و 10) و اين گونه است كه از دريافت آيات الهي و حقايق باطني محروم مي شود. (جاثيه آيه 7 و 8) و در نهايت با پيشه گرفتن دروغگويي در دنيا به جرگه منافقان وارد مي شود و به مصيبت نفاق گرفتار مي آيد. (توبه آيه 77 ، قبل از ورود به رشته کارشناسی ناپیوسته نامرتبط از وزارت راه و نظام مهندسی سوال کردم، اگر رشته نامرتبط بخوانم به بنده پروانه میدهید؟؟ در جواب گفتند بله، بعد از اتمام دوره وقتی مراجعه کردم گفتند، با مصوبه جدید نمیتوانند پروانه بگیرید! چرا وزارت خانه باید دروغ بگویند و عمر مرا تلف کند!
رژان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
اگه پروانه ماراندید.به روحانی،رای نمیدیم،دخترای تهران
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
سلام! چه پروانه بده و چه نده! من به دکتر روحانی رای نمیدم! مهندس عمران هستم 3 ساله بیکارم!از خانواده خودم خجالت میکشم، ! این وزیر هم مدرکمونو با مصوبه جدید لغو کرده ! الان با داشتن لیسانس عمران، نظام مهندسی ثبت نام نمیکنه! جالبه
کیارش
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
سلام علیکم:ممکن است مقام معظم رهبری ازاین صفحه بازدیدکنند.این حداکثرجیزی است که اتفاق ممکن است بیفتد
محروم پروانه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
سلام علیکم! تقریبا همه دوستان و مهندسان نزدیک به 1000 نامه به ریاست جمهوری ارسال کردیم! متاسفانه رییس جمهور محترم جواب نداد! تعداد مهندسان ناپیوسته حدود 50.000 نفر هست! هر کدام وابستگانی دارند! با این کار دولت این ها هیچ کدوم به تدبیر و امید رای نمیدن! خود من و برادر و پسر داییم سه نفر مشکل مصوبه را داریم! کل فامیل ما حساب کنی بالای 300 نفره، به خدای احد واحد نمیزارم به تدبیر و امید رای بدن!! دوره قبل هم اشتباه کردم رای دادم!! نتیجه این شد که منو که مهندسی عمران خوندم و برادرم معماری خونده محروم کردن!! اگر تدبیر به این میگن!! پس بی تدبیری چیه!!؟؟؟
کاردان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
سلام! چرا وزارت راه منو از داشتن پروانه محروم کرده؟؟؟ چرا وزیر راه و شهرسازی مخالف اصل 169 قانون اساسی عمل میکنه!! این چطور رییس جمهوری هست که جلوی وزیر را نیمکره!!! انشالله احمدی نژاد میاد حل میکنه
ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
0
خود کرده را تدبیر نیست! وزیر راه و شهرسازی ( دکتر اخوندی) مخالف اشتغال مهندسان ناپیوسته ، مخالف مسکن مهر، مخالف ساخت وساز و کلا برنامه های منفی در صنعت ساختمان ایجاد کرده ! دکتر اخوندی با کارهاش تغریبا بین 5 الی 7 درصد از رای های دکتر حسن روحانی را کم میکنه! دکتر روحانی بایستی هرچه سریعتر این وزیر را عوض کنه!
طوفان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
0
من عاشق وخاک پای روحانی هستم ولی اگرپروانه مرابدهد.اگه نه احمدی نژاددیگه چاره دیگه ندارم
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
رییس جمهورآینده بایدمهندس عمران باشه تاپروژه هاراه بیفته ودردمارابفهمه تادیگه مشکلی نداشته باشیم
عمرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
دکتر اخوندی وزیر راه وشهرسازی سازی بخاطر تصمیمات غلط در زمینه ابطال پروانه مهندسان غیر مرتبط که تقریبا 70.000 نفر هستند! رای دکتر روحانی کم میکنه! اگه این رویه را ادامه بدن و مصمم به ندادن پروانه به مهندسان ناپیوسته باشن! تقریبا 1 میلیون رای بخاطر همین مصوبه به دکتر روحانی رای نمیدن! دکتر روحانی باید هر چه سریعتر باید مصوبه را لغو کنه و دکتر اخوندی وزیر راه را بخاطر کم تجربگی ناپختگی عزل کنه و هیچ سمتی بهش حتی مشاور نده! چون همه مهندسان از این وزیر راه به نوعی متنفر هستند
گیلانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
ما صدای رییس جمهور را شنیدم و بهش رای دادیم! ولی رییس جمهور محترم حسن روحانی صدای ما 80000مهندسان ناپیوسته را نشنید! و مصوبه را لغو نکرد ! دکتر روحانی بخاطر مصوبه 430 دیماه 94 وزیر راه و شهرسازی که مهندسان ناپیوسته را از داشتن پروانه محروم کرد رای نخواهد آورد! تعداد جمعیت مهندسان زیاد هست ! حداکثر رای مهندسان به دکتر روحانی 2 درصد هست! آن هم بخاطر سیاست غلط دکتر اخوندی وزیر راه! صدای شکست دکتر روحانی را از الان دارم میشنوم
عمران بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
انتقاد یک نماینده از خلاف قانون بودن بخشنامه تعلیق عضویت ۵هزارنفر از اعضای نظام مهندسی
سرویس صحن
نماینده مردم آستارا از خلاف قانون بودن بخشنامه وزارت راه مبنی بر تعلیق عضویت ۵ هزار نفر از مهندسان عضو نظام مهندسی انتقاد کرد 3
شهره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
باسلام.آنچه که واضح است موضوعی ازاین ساده تردیگردرکشوروجودنداشت.که این بخشنامه کمیسیون هم ارزی به جای حل موضوع صورت مسِله راپاک کرد.واگردولت محترم امیدبقیه موضوعات کشوررابه همین شکل حل کرده یا می خواهدحل کند.وای به حال ملت شریف وقهرمان.اگرکه وزیرراه ورییس نظام مهندسی ووزیرعلوم وبقیه کابینه دولت وخودآقای رییس جمهوربه مرخصی خارج ازکشوروکناردریابروند.وحقوق خودرادوبرابربگیرندهم به نفع خودشان است هم به نفع مردم.مااصلاراضی نیستیم که به خودشان زحمت بدهندومشکل ماراحتی بشنوند.اگردرمان ماراتودوایی وای به حال هردوی ما
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
ازتمامی دوستان دعوت می شودجهت احقاق حق خودتادیرنشده به دفترکمیسیون حقوق بشرایران بامراجعه به سایت مربوطه شکایت کنند
ستایش
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
0
چه جوری باید به کسانی که حرف ومدرک خودشان راقبول ندارنداعتمادکرد.میرم آمریکالااقل ازخودی ضربه نمی خورم.پروانتون هم ارزونی خودتون.
ziba
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
1
0
آقای آخوندی هیچ وقت یک ایرانی راتهدیدنکنید
ساختمان تکنولوژی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
انشالله جواب زحمات وزیر محترم راه و شهر سازی دولت تدبیر و امید را بخاطر مصوبه 430_ 27880 مخالف اصل 169 قانون اساسی و ماده 4 قانون مدنی را پای صندوق رای خواهم داد. (انشالله احمدی نژاد میاد)
یک مهندس بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
1
0
بنام خالق هستی، من قبل از رفتن به دانشگاه از نظام مهندسی و وزارت راه استعلام کردم! پروانه به رشته دانشگاهی من میدهید یا نمیدهند؟؟ رییس راه و معاون نظام مهندسی هر دو گفتند میدهیم! من رفتم دانشگاه و هزینه کردم! از قشر محروم جامعه هستم با پول کارگری و وام درس خواندم! حالا نظام مهندسی میگه! وزارت راه اجازه نمیده پروانه بدهند؟ بنده از رییس جمهور محترم دکتر حسن روحانی خواستار رسیدگی هستم! بنده پول ندارم برم پیش وزیر بهش اعتراض کنم که ای نامرد روزگار چرا بمن دروغ گفتی! از اول می‌گفتی پروانه نمیدن! منم یه رشته دیگه میخوندم!
harshness
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
سلام! جناب دکتر روحانی ریس جمهور! چرا مصوبه ای که خلاف قانون و خلاف عقل است را لغو نمیکنید؟ چرا وزیر شما باعث ناراحتی و استرس هزاران جوان شده است؟ با در نظر گرفتن خدای متعال مصوبه علیه مهندسان را لغو و وزیر راه وشهرسازی را بخاطر ایجاد استرس در مهندسان توبیخ نمایید! متشکرم
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
باسلام دوستان عزیز:بهترین موقع برای گرفتن کامل حقمان همین الان است چونکه بعدازانتخابات دیگرهیچ کس نه روحانی نه کسی دیگه اگررییس جمهورشودبه حرف ماگوش نخواهدکرد.لذامن دارم این سایت وباعبارت نامه برخی کارشناسان ناپیوسته به آخوندی رابه همه معرفی می کنم تاهمه به اینجابیایندونظربدهند.بعدکه همه جمع شدیم همه باهم تصمیم لازمه رابرای تجمع اعتراضی یاهرکاری دیگرراخواهیم گرفت وباقول وقراربیهوده وقت خودمان رانبایدهدردهیم.درضمن آقای دکترروحانی نمی تواندآخوندی رابه هیچ وجه برکنارکند.وآخوندی حالاحالاهاوزیرراه وشهرسازی خواهدبود.واین مصوبه به پیشنهادهمه کارکنان نظام مهندسی های سراسرکشوربوده است.واینهادارندمارادرنظام مهندسیهای سراسرکشوربازی می دهند.پس گول نخورید.وتامی توانیدبه نظام مهندسیهای شهرهای خودفشاربیاورید.تاانشاالله موفق شوید
هما
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
1
0
سلام به دوستان:اگرخوب ومنطقی به مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته هانگاه کنیم این مصوبه به نفع جناب آقای رییس جمهورعزیز ومحترم جناب آقای دکترروحانی وجناب آقای دکترآخوندی وجناب آقای منوچهرشیبانی اصل نیست .این مصوبه به پیشنهادکارکنان نظام مهندسی سراسرکشوراست برای حذف ما.زیراکه من دراین موردتحقیقات زیادی کرده ام.ونامه هاومدارک همه رادارم.پس مانبایددوباره فریب بخوریم.ومنطقی بایدبه قضیه نگاه کنیم.واین مصوبه کاملابه نفع کارمندان نظام مهندسی است چون که سهمیه آنهااضافه می شود.وبرای ارتقای پایه یک وارشدرقیب ندارند وراحتترمی شوند.وبایدمابه سازمانهای نظام مهندسی وراه وشهرسازی شهرهای خودمان مراجعه کنیم.واحتمالاخواهندگفت .به مامربوط نیست وماازخدامیخواهیم شماپروانه بگیریدوبرویدنامه بنویسید به تهران وغیره ولی مانبایدگول این حرفهارابخوریم.چونکه این کارخودشان است وبس.چه بسا که کارمندان نظام مهندسیها وراه وشهرسازیهادارندازاین آتشی که به پاکرده انددردلشان به ماودولت می خندند.پس هواستان راخوب جمع کنید.هنوزهم دست برنداشته اند.حتی به شهرداریهاودیگرادارات دارندنامه می زنندتاکلامهندسان تکنولوژی وناپیوسته راازسیستم کاری حذف کنند.چون این مصوبه کمیسیون هم ارزی بهانه خوبی برایشان است.مواظب باشیدخطردرکمین است.من که هواسم جمع است ویک سال است دارم پیگیری می کنم
zahra
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
خطر خطر:کارکنان نظام مهندسی به جواب آقای روحانی گفته اندکه نظام مهندسی بخش خصوصی است ودولت حق ندارددخالت کند.مگرآقایان محترم دولت وکیل همه مردم نیست.ومگرماشهروندایران نیستیم.کارمندان نظام مهندسی درتلاش هستندکه ماکارشناسان ناپیوسته راازآزمونهای استخدامی وشهرداریهاودیگرپروژه هاوشرکتهاوکارهابه صورت کلی حذف کنند.ومی خواهندمصوباتی هم ازدولت بگیرند.وتنهاجوابی که ما به آنهامی دهیم شماکه ازپول حق عضویت وبیت المال ماحقوق میگیریدپس چرابرعلیه ماهستید.شما که مدرکتان قدیمی است وروش تنش مجازوقدیمی وبلااستفاده است وحتی آیین نامه مقررات ملی هم صلاحیت علمی شماراحذف می کند.پس چراماراکه مدارکمان به روزشده وقانونی وعلمی هست رااذیت می کنید.ماازسرشمادست برنمی داریم وتاآخرهرچه که اتفاق بیفتدهستیم.وباچرب زبانی وفریب وتهدیدکنارنمی رویم.وبه دولت هم همانطورکه شماگفته ایدکاری نداریم.وماازشماکه اینهمه درساختمانهای کشورخرابکاری کرده ایدوفسادکرده ایدوخودتان خوب می دانیدآتوهای زیادی داریم.دوستان اصلافریب نخورید.حتماخداشماراکمک خواهدکرد.اینها نه خدانه پیغمبررانمی شناسند.درضمن ازمدیرمحترم سایت فردانیوزودیگرهمکارانشان ودیگرسایتها ودوستان پرتلاش کمال قدردانی وتشکرمینماییم.کارشناسان ناپیوسته خراسانها
samane
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
اینکه کارمندان نظام مهندسی وراه وشهرسازی شهرستانها می گویند برویددیوان عدالت اداری وازدست دولت ووزیرراه وشهرسازی شکایت کنید.اصلاحرف منطقی ودرستی نیست.زیراکه رییس جمهور محترم وکیل همه مردم ایران است وخنده داراست که وکیل یک نفرمدرکی که خودش داده باطل کندومابرویم ازدست وکیلمان شکایت کنیم.وثانیا نظام مهندسی وراه وشهرسازی خوب می گوینداین حق ماست که هرمدرکی که نمی خواهیم قبول نکنیم.وقضات دیوان هم حق را به آنهامی دهند.لذاکارشناسان محترم اول بایدازدست وزارت علوم که درکمیسون هم ارزی مدرکی که خودش داده مردودکرده است به خودآقای رییس جمهورشکایت کنند.ودرثانی به مجلس محترم شکایت کنند.ودرانتها به قوه قضاییه ودیوان عدالت اداری وتقاضای خسارت کنند.واین بهترین راه است
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
0
باسلام ازکلیه دوستان دعوت می شودجهت ثبت شکایت به سایت سامانه قوانین مخل اقتصادمراجعه کنند.من الله توفیق
فروزش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
آقای روحانی وآخوندی وشیبانی اصل ومظاهریان وفرهادی.ریاست جمهوری ایران ووزیرراه وشهرسازی وریاست نظام مهندسی ومعاونت مسکن ونظام مهندسی ومعاونت وزیرووزیرعلوم و...اگرنمی توانیدمشکل به این کوچکی وراحتی راحل کنید.واقعا چه جوری می خواهید.مسایل مهم وآینده کشوررااداره کنید
البرز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
ان شالله در انتخابات بعدی به شما جناب آقای روحانی خواهیم فهماند که یک من ماست چقدر کره داره. و بازی با زندگی این همه جوان می تونه شما رو از صندلی ریاست جمهوری پایین بیاره.بعد از یک عمر کار نقشه برداری و گرفتن لیسانس در یکی از بهترین دانشگاه های ملی و روزانه ایران با رتبه 12 کاردانی به کارشناسی حالا نمی تونم برای آزمون نظام مهندسی شرکت کنم و خیلیا که از دانشگاه دوغوزآباد علیا مدرک کارشناسی رو گرفتن باید بشن آقای مهندسی.واقعا خنده داره
مزدک
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
1
آقای رییس جمهور:دکترروحانی منشوراخلاق حرفه ای شمارادانلودکردیم.اولاازلحاظ نوشتاری پربودازغلط املایی وهمش ازکلمات مجعول ونامفهوم عربی استفاده کردید.وگفتیدکه درآزمون نظام مهندسی هم می آید.خوب دم انتخابات است شماحق دارید.ولی نظام مهندسی جای سیاسی کاری نیست.شمابااین کارهایی که بامهندسان کردید.ومصوبه کمیسیون هم ارزی دادیدوچندده هزارمهندس رالغو اشتغال کردید.ودرسونای کاخ سعدآبادراحت نشستیدوکارهای عمرانی کشورراخواباندید.وبه ماتوهین کردید.حالااگرمنشوراخلاقی خودتان راقبول داریدلااقل این دم آخری ولحظات سرنوشت سازحق مهندسان ناپیوسته که مدرکشان به روزشده ومثل ماه می درخشند.وهمیشه نمی شودخورشیدراپشت ابرپنهان کرد.تمام وکمال برگردانید.تابایک خاطره خوب ازهم جداشویم.زیراکه عملکردوحرف شماسفره ماراازنان خالی کرده است.ونفرین زن وبچه وپدرومادرمردم دواندارد
armin
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
1
خب چرا به دیوان عدالت اداری شکایت نمیکنید؟میدونید چندتا از مصوبه های وزارت خونه ها از جمله همین وزارت راه و نظام مهندسی رو تا حالا ابطال کرده؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
سلام.واقعا جای خجالت داره یک عمر درس بخونی بعد آقایون یه شب به بادش بدن.بنده کارشناسی غیر مرتبط عمران هستم الان فقط باید دنبال کار باشم آقایون هم این کور سو امید رو هم ازما میخوان بگیرن و به دردهای ما فقط اضافه میکنن.وقتی آزمون ميزاريد دیگه این چه قانونيه.لطفا لغو کنید
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
با سلام
دوستان عزیز بنده کارشناس ارشد عمران سازه دانشگاه دولتی ولی متاسفانه نمی تونم عضو کانون مهندسین باشم.
من 5 مقاله داخلی و 4 مقاله در معتبرترین ژورنالهای خارجی دارم و حسرتم از اینه که من عضو نیستم ولی الان باید پروزهای اون اقایانی که عضو هستن رو انجام بدم یا بهشون کمک کنم بعدش خودم نمی تونم هیچ کاری بکنم.
من حاضرم از احاظ علمی با هر کارشناس پیوسته عمرانی که می خوان بحث علمی کنم.
خدایا آخه چرا اینا این کارو کردن.
مگه ما گناه داریم این چه وضعشه آخه.
از دوستان خواهشمندم اگه گروهی یا جایی هست منم عضو کنن.
از مسئولین خواهشمندم خواهشمندم این قانون رو لغو کنن
هر چند من ده ها بار به وزیر محترم ایمیل زدم ولی انگار نه انگار
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
1
باسلام
ابتدا تشکر وقدردانی میکنم از وزارت مسکن وشهرسازی که بعداز مدتها به این امرمهم رسیدگی کرد.ثانیا باید اشاره کنم دوستانی که واقعا علاقه به دنبال رشته مهندسی بودن ازهمون اول وارد سیستم درسی رشته های مهندسی میشدن نه اینکه بعد ازعمری تازه یادشون بیاد که به مهندسی علاقه دارن.این موضوع شده بود یک معضل جامعه .اگه مردین برین پزشکی بخونین دکترشین پولم داخلش زیاد داره.چون سخت گیری نمیکنن دلیل نمیشه که یک عده ازدوستان سواستفاده کنن ازین موضوع.من مجددا ازتمامیه مدیران وکارشناسان که باعث جلوگیری از افت شان ومنزلت یک مهندس واقعی شدن کمال تشکر را دارم.
میثم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
مسلمامدرک جدیدوبه روزشده ومطابق آیین نامه بودن یک مهندس که نرم افزارهای مربوطه راهم بلداست وواحدجبرانی هم گذرانیده خیلی بهتروبالاترازمهندسی است که مدرک کهنه وباروشهای قدیمی مثلتنش مجازدرس خوانده وآیین نامه جدیدراهم بلدنیست .شمااگه دکتراهم باشی که نیستی چونکه ازحرف زدنت مشخصه که آدم بی سوادی هستی.بازهم کارشناسیت قدیمیه وآیین نامه که ملاک وفصل الخطاب قانون است منظورم مقررات ملی شماراقبول ندارد.بعدشم کم ساختمان شماخراب نکردیدبرای همین کسی به مادیگه اعتمادنمی کند
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
مسلماآقای دکترروحانی چونکه راحت ریاست جمهوری رابدست آورده.قدرآنرانمی داندوراحت آنراازدست خواهدداد.چونکه بادآورده رابادمی بردمردم اعمال نامزدهای احتمالی رارصدمی کنند.تادیگرکسی راحت نتواندرییس جمهورشودواینگونه مصوبات غیرقانونی بدهد
سپاس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
چراوزارت علوم ووزارت راه وشهرسازی ونظام مهندسی مدارک قدیمی که براساس تنش مجازاست وآیین نامه هم قبولشان نداردحذف نمی کند.ومدارک به روزشده وآیین نامه ای وکسانی که نرم افزارمهندسی هم بلدندوواحدجبرانی هم طی کرده اند راحذف می کند؟
عمران ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
بنام خدا. همه میدانند که مصوبه 430 مرداد ماه 94 بر خلاف اصل 169قانون اساسی وماده 4 قانون مدنی میباشد، چندین اعتراض به دفتر ریاست محترم جمهوری و همینطور وزارت محترم راه وشهرسازی ارسال کرده ام! متاسفانه در مدت 11 ماه هیچ جوابی به بنده امسال بنده نداده اند، و آر تخطی از قانون پافشاری شده، حال بنده فقط راه مبارزه را رای ندادن 50.000 نفر مهندس ناپیوسته به همراه وابستگان آنان به دولت تدبیر و امید میدانم، واقعا بایستی کسی روی کار آید که خط قرمزش قانون اساسی باشد، و نه تخطی،منتظر شما در پای صندوق های رای هستیم،(( مرگ بر فتنه گر، درود بر ولایت))
omran
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
بنام وجدانهای بیدار!بنده به شخصی که قانون اساسی را رعایت نکند رای نمی‌دهم، بخشنامه وزارت راه صریحا مخالف اصل 169 قانون اساسی (( عطف بماسبق نشدن قوانین)) میباشد! امیدوارم با روی کار آمدن شخصی چون دکتر احمدی نژاد اشخاصی مثل دکتر اخوندی وزیر محترم راه وشهرسازی در دادگاه های صالحه مؤاخذه شوند، با تشکر ( احدی از 50.000 نفر مهندس که بخاطر تخطی از اصل 169 نمیتوانند پروانه اشتغال دریافت کنند)
عمران ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
در مصوبه وزارت راه وشهرسازی از قوانین تخطی شده شده است! توضیح :با استناد به ماده 4 قانون مدنی (( اثر قانون نسبت به آتیه است و قانون نسبت به ما قبل خود اثر ندارد مگر اینكه در خود قانون ، مقررات خاصی نسبت به این موضوع اتخاذ شده باشد)) و همچنین طبق اصل 169 قانون اساسی

هیچ فعلی یا ترک فعلی به استناد قانونی که بعد از آن وضع شده است جرم محسوب نمی‌شود.اگر مواد قانونی بالا را مطالعه کنید کاملا تخطی وزارت راه وشهرسازی کاملا مشهود است و ما مهندسان از طریق مجلس شورای اسلامی کمسیون اصل نود و از طریق دیوان عدالت اداری پیکر قضیه هستیم، ضمنا جا دارد از آقای ولی داداشی نماینده بندر آستارا که از مهندسان در صحن علنی دفاع کردند و به وزیر مربوطه اخطار دادند سپاسگزاریم، ضمنا ما در هر سطحی که باشیم بایستی به قوانین احترام بگذاریم، امیدوارم در دولت بعدی وزیر محترم دکتر اخوندی بخاطر تخطی عمدی یا سهوی در محاکم بازخواست شوند، متشکرم
ارشد سازه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
از نماینده بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی حجت السلام والمسلمین ولی داداشی بخاطر دفاع از حق مهندسان ناپیوسته کمال تشکر و قدر دانی را داریم! امیدوارم وزیر محترم راه وشهرسازی بخاطر رعایت نکردن قانون اساسی (اصل 169)از جامعه مهندسین و خانواده های ایشان عذرخواهی کند! و حداقل خود یا دکتر شیبانی استعفا دهد
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
بسمه تعالی واقعا برای خودم متاسفم که به دکتر روحانی رای دادم، وزیر ایشان ( دکتر اخوندی) با تصویب بخشنامه ای باعث بیکاری بنده و امثال بنده شد! واقعا با رای دادن به جناب دکتر حسن روحانی خودم را بیکار کردم! منتظر دکتر احمدی نژاد هستم تا بیاید و هر چه مصوبه غیر قانونی تصویب شده را پاره کند
civil
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
بنده به رییس جمهور و وزیر راه وشهرسازی توصیه میکنم به قوانین احترام بگذارند!چرا که اگر به قوانین اساسی احترام گذاشته نشود دچار خسران خواهند شد! از همه نمایندگان شجاع مجلس تقاضای استیضاح خود رییس جمهور محترم بخاطر بیکاری 50.000 نفر مهندس بیکار جوان را دارم
omrannapuvaste
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
من کاردانی مکانیک خودرو دارم!و به رشته عمران علاقه داشتم! رفتم وزارت راه وشهرسازی سوال کردم که آیا در رشته عمران ادامه تحصیل دهم به من پروانه میدهید؟ گفتند بله! حالا بعد از اتمام تحصیل و سه سال صبر میگوید که پروانه نمیدهیم! حالا سوالی که دارم این هست؟ چرا وزارت خانه راه و شهرسازی به من و امثال من وعده دروغ داده؟ اگر وزارت خانه هم دروغ بگه، دیگه من روی حرف کی حساب کنم!! واقعا جای خجالت داره! چرا این همه دروغ؟؟
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
بنام خدا! وزیر محترم راه وشهرسازی مصوبه جنابعالی باعث بیماری 50،000 نفر شده است! لطفا سریعا آنرا حذف کنید
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
آقای آخوندی.22تاآیین نامه مقررات ملی هست .همه هم حاضروآماده.خوب برای هررشته مثل عمران ومکانیک ومعماری وبرق تک به تک آیین نامه هست.لااقل ازآنجایی که اینهابرطبق قانون بایدملاک کارشماباشد.لااقل یک نگاهی به آنهابنداز.وببین مدارک قدیمی بهترتطابق داردبااینهایامدارک به روزشده وواحدجبرانی گذرانیده شده وجدید.بعدهرکدام راکه خواستی حذف کن.پس تکلیف مهندسان کشاورزی وغیره که ازدوستان جنابعالی ومنوچهرشیبانی هستندوساختمان می سازندوامضامی کنندچی شدچراحذفشان نمی کنی.ازبس که دربخش ساختمان خرابکاری کردید(رد)وفیلماش وعکساش هست دیگه کسی به مااعتمادنخواهدکرد.آقای شیبانی رییس جان اون 22تاجلدمقررات ملی که سبزرنگ است برای خوشگلی نیست یه بارنگاه کن بعدتصمیم بگیر
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
بنده خودم 3 ماه پیش طی تحقیقاتی که از سازمان نظام مهندسی کردم ، گفتند که هیچ مشکلی نیست و چون شما در رشته های هفت گانه هستید میتوانید رشته ی خودتون رو تغییر بدید و حالا که ما وارد رشته ی عمران شدیم و وقت و هزینه ی خودمونو گذاشتیم این چه تصمیمیه ? افراد زیادی هستند که ایندشون به این موضوع بستگی داره ازتون خواهشمندیم که به این موضوع رسیدگی کنین
نازی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
آقای روحانی :زیادجوش چندمیلیونی که کارمندهستندوهرماه حقوقشون توحسابه رونزن....به فکرمابدبخت بیچاره ها باش که تنهایک حق امضاداشتیم اونم باکمیسیون هم ارزی ازماگرفتی
لاله
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
کل افرادی که به این مصوبه کمیسون هم ارزی رشته هامورخ 25/5/94درسراسرکشوراعم ازعمران ومکانیک وبرق ومعماری طبق آماری که من ازسایتها درآوردم 50نفراست.ومثلادرمشهدکلامن تنهابه مشکل خوردم.ریاست محترم نظام مهندسی جناب منوچهرشیبانی اصل ,ووزارت محترم راه وشهرسازی آقای دکترآخوندی وجناب دکترروحانی وجناب دکترفرهادی وزیرمحترم علوم یعنی بانبودمن تنهاتونظام مهندسی مشهدواین مصوبه کمیسیون هم ارزی مشکلات نظام مهندسی مشهدحل می شود.واقعابه شمابایدجایزه دادکه مشکل به این مهمی راحل کردید.
کارشناس ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
باسلام
این مصوبه باید چندین سال پیش تصویب میشد ..مگه میشه کسی که رفته کاردانی حسابداری خونده .بعد امده کارشناسی مکانیک گرفته بهش پروانه اشتغال داد.اتفاقا اگه بعش پروانه بدن خیانت به جان ومال مردم هست.این مشکل وزارت علوم هست که مخصوصا در دانشگاه ازاد شروع به مدرک دادن کرده و همه مهندس شدن الان هم جامعه مهندسی کشورداغون شده.طرف فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته و پیوسته مهندسی برق هس حتی قانون اهم رو نمیفهمه.این مصوبه وزارت بسیار مصوبه کارشناسی شده می باشد و اجرای آن ستودنی است.
پاسخ ها
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
فیلتر اصلی برای ورود باید آزمونی باشه که توسط خود نظام برگزار میشه.در ضمن تمام کسانیکه تو مقطع کارشناسی مدرک مربوطه رو گرفتن نه قانون گذار بود ونه محیا کننده شرایط پیش اومده .نباید استعداد های یک جامعه رو فدای تصمیمات فصلی بکنیم
مهیا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
1
لطفاشمااول مطالب بالارابخون.مدارک مابراساس آیین نامه جدیداست .مدارک قدیمی که براساس آیین نامه قبل است دیگرکارآیی ندارد.واینقدرخرابکاری نکنیدتابه شمااعتمادشود
سیمین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
من الان درچندرشته درس خوندم ومدرک دارم .مکانیک.عمران.آبیاری زهکشی .دکترای هسته ای.ادبیات.جراحی مغزواعصاب والان هم دارم قرآن وحدیث میخونم.بعدشم میخوام محیط زیست وبعدشم اقتصادوبعدشم سینماوبازیگربشم وبعدشم....پس به نظرشمامن الان برطبق مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته هامشکل دارم.بااون مدرک کهنتون دیگه دارین حال ماروبهم میزنین
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
با سلام
بنده هم مانند دوستان دیگه کارشناسی ناپیوسته مکانیک حرارت و فوق دیپلم مکانیک خودرو هستم.جالبه تمامی دروسی که باید در مورد رشته مورد نظر نظام را گذرانده ایم اما در ازمون نمی تووسازمونان شرکت داشته باشیم.پس این درس خوندن ما چه فایده داره با این اوضاع بیکاری. واقعا باید حتما تجدید نظر بشه . کی به درد ما گوش میده ای خدا با این همه زحمت درس بخون بعد هیچی ....
کارشناس عمران
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
1
دکتر اخوندی وزیر محترم راه وشهرسازی تقریبا با کارهای خودش در بخش مسکن و همینطور نظام مهندسی و سایر جاها باعث شده که همه را از خودش برنجونه! به نظر من رای دکتر روحانی با کارهای آخوندی حداقل 5 میلیون نفر کم میکنه! دکتر روحانی باید وزیر راه را عوض کنه، و کلا از خودش دور کنه
مکانیک ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
1
تقاضای استعفای دکتر اخوندی وزیر محترم راه را دارم! همه مهندسان را بیچاره کرده، واقعا فقط به اشرافی گری فکر میکنه!! فکر کنم بعد از دکتر روحانی، بره خارج زندگی کنه
مانداناعقیلی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
1
دبیرکل سازمان ملل:بدینوسیله 100000نفرازکارشناسان ناپیوسته مهندسی ایران ازآقای دکترروحانی(ریاست جمهوری اسلامی ایران) به دلیل مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته هاوتضییع حقوق انسانی(حق داشتن پروانه اشتغال )شکایت داریم.وخواهان طرح ورسیدگی این موضوع راداریم.
مانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
1
عزیزان محترم شماوقتی کسی یه ساله جوابتون رونداده خوب می تونین مثل مابه سازمان ملل به خاطرتضییع حقوق اجتماعی شکایت کنین
ساغر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
فقط شکایت به دبیرکل سازمان ملل
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
سلام دوستان
خواهشن دوستانی که محل زندگیشون تهرانه پیگیر این مصوبه ناعادلانه باشن،مطمین باشید نتیجه خواهیم گرفت،ممنون
Sm civil
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
داداشی ضمن بیان پرسشی از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه اگر فرزندتان کارشناسی ناپیوسته داشت آیا باز مهندسان ناپیوسته را معلق از عضویت در نظام مهندسی می‌کردید؟ گفت: 5 هزار مهندس از عضویت درنظام مهندسی بازمانده و لذا به جمعیت بیکاران جامعه اضافه شده‌‌اند.
عمران ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
سلام! عجب اشتباهی کردم به دکتر روحانی رای دادم! اگه اون رای نمیاورد! الان آخوندی وزیر نبود و مصوبه هم نبود!! حالا من کلا به احمدی نژاد رای میدم!
حنا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
این مصوبه یک مثنوی هفتادمن کاغذاست
صهبا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
مدارک آقای آخوندی ومظاهریان وشیبانی اصل براساس روش قدیمی وخطرناک تنش مجازاست.و22تاآیین نامه مقررات ملی هم که اینهاقوانین زیرساخت صنعت ساختمان است.مدارک وصلاحیت این مدارک مهندسی راردمی کندواین آیین نامه مقررات ملی براساس روش ضرایب بارومقاوت وحالات حدی نهایی وبه روزشده است ومدارک جدیدکارشناسان ناپیوسته برهمین اساس است وآنراتایید می کند.ماخواهان استیضاح واستعفای آقایان هستیم.وحق مسلم مارابه مابرگردانید.واین مصوبه راعوض واصلاح کنید.من حاضرم باهمه وهرکسی دراین مورددلایل مستندم رادرهرجایی که بخواهندارایه کنم .وخودم ومدرکم رادراین راه گرومی گذارم.به امیداصلاح
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
0
0
به زودی ازجنایت هولناک روحانی رونمایی می شود.لطفامنتظربمانید
جوادادهمی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
ریاست محترم نظام مهندسی جناب دکترمنوچهرشیبانی اصل،لطفابه سوال من جواب بدهید،،چرامدارک کارشناسی ناپیوسته باکداصلی که بعدازسال۱۳۹۰ براساس روش جدیدآیین نامه مقررات ملی ساختمان کشورگرفته شده است راحذف کردید،ولی مدارک قبل ازسال ۱۳۹۰که براساس روش قدیمی آیین نامه وروش تنش قدیمی وخطرناک مجازاست را حذف نکردید،چرابرعکس عمل کردید؟(منظورم مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته هامورخ۲۵/۵/۹۴صادره ازنظام مهندسی کشورمی باشد)
ناشناس
Russian Federation
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
سایت سرلشکررضایی راهم امتحان کنید
بچه طبس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
رییس بانک مرکزی سیف خیلی آدم درستی است،تاحالا غیرمنطقی ودروغ حرفی نزده ،خداخیرش بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
اگریه امتحان ازکل مهندسانی که براساس تنش مجازوکسانی که براساس آیین نامه قدیمی درس خوانده اندوافرادقدیمی که حالاپایه ارشدگرفته اندوبراساس روش جدیدآیین نامه مقررات ملی ساختمان یعنی حالات حدی نهایی وضرایب بارومقاومت گرفته شودیک نفرهم قبول نمی شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
سلام.موضوع کاردانی غیر مرتبط کاملا بی پایه و اساس جهت جلوگیری از ادامه کار هزاران مهندس است.چرا که دروس غیر مرتبط پاس شده در کاردانی اصلا در دوره کارشناسی مورد قبول قرار نمیگیرد و بایستی دروس پاس نشده نیز بصورت جبرانی گذرانده شوند.از شخص جناب آقای روحانی به عنوان یک شخص فهمیده و سیاستمدار خواهشمندم کمپین تشکیل شده توسط مهندسین ناپیوسته که فقط به دنبال حق خود بوده را دست کم نگرفته و رای چند صد هزار نفری را فدای یک مصوبه غیر قانونی که هیچ سودی به کسی نمیرساند نکند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
شماتنش مجازیهازیرآب ماراکه براساس آیین نامه جدیددرس خواندیم ومدارکمان براساس دانش روزمهندسی است وواحدجبرانی طی کردیم با۱۸۵واحددرسی ونرم افزارهای روزمهندسی راپاس کردیم پیش وزیرورییس جمهور روحانی بدجوری زدیدوسرآقایان راکلاه گذاشتید،ماکه دیگه این پروانه زهرماریمان شد،خداازباعث وبانیش نگذره،شماحق مارادزدیدید،اصلادیگه پروانه نمی خواهیم،حتی اگه پستش کنن درخونمون،شماآبروی مملکت روبااین ساختمان سازی بردید،الکی خراب میشه،الکی آتش میگیره و...
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
آقای روحانی این وزیر بی سواد شما حتی یه تبصره هم نداشته که بیاد بررسی کنه ریز دروس کاردانی رو بینم واحدهای مرتبط رو پاس کرده مهندس بدبخت بعدا بیاد ارتقا نده پایه رو. مملکت و کار هم که واسه ما جوونهای تحصیل کرده نیست
ناشناس
Russian Federation
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
ماهرروزنزدیک 50نفرجهت اعتراض جلوریاست جمهوری جمع میشیم وخواهان لغومصوبه کمیسیون هم ارزی رشته هامورخ25/5/94هستیم.خیلیهاش منتشرنمی شود.
جوادادهمی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
1
هیچ وقت اقدام نماینده محترم مجلس رافراموش نخواهیم کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
باکلی خوشحالی رفتم نظام مهندسی مشهدبعدازسه سال گذشتن ازفارغ التحصیلی پروانه اشتغالموبگرم
بچه کویرلوت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
1
نماینده محترم مجلس ازاینکه ازمن که مادرم با قالی بافی خرج مراداده تابروم درس بخوانم وشماازمن دفاع کردی متشکرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
باعرض سلام واحترام:احتراماوزارت راه وشهرسازی وسازمان نظام مهندسی وشهرداری ازهمان ابتدابناراکتمان حقیقت گذاشته اند.درحالی که برای آیین نامه جدیدمقررات ملی ساختمان روشهای محاسبات ونظارت واجرای ساختمان راروشهای ضرایب بارومقاومت وروشهای حالات حدی نهایی گذاشته است..ولی متاسفانه درحال حاضرازروش تنش قدیمی وخطرناک مجازاستفاده می شود....که این موضوع باعث میشودقیمت ساختمان به دلیل افزایش شدیدفولادوبتن بالارودوهمچنین به دلیل افزایش وزن ساختمان به شدت درمقابل زلزله خطرناک شود...شایان ذکراست که تاقبل ازسال نودویک هیچ مهندسی بااین روش جدیدآیین نامه فارغ التحصیل نشده است....من حاضرم دراین زمینه باهرکس که بگوییدجوابگوباشم تامردم کشورم راازاین خطربزرگ نجات دهم.وشماهم اگربه جان مردم کشورعلاقه داریداین موضوع راپیگیری کنید....باتشکرجوادادهمی
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
جناب آقای دکترروحانی وآخوندی وتمامی وجدانهای بیدار:به خاطراحترام به خون میلیونهاانسانی که درزلزله هاکشته شده اندواحترام به جان ومال مردم واحترام به علم ودانش روزمهندسی به آیین نامه های جدیدمقررات ملی ساختمان که براساس روش به روزشده ضرایب بارومقاومت وحالات حدی نهایی است.کسانی راکه قبل ازسال1390 براساس روش خطرناک وقدیمی مجازدرس خوانده اندوتمام محاسباتی که خوانده اندفولاد50صفحه وبتن 25صفحه است که درسایت موجوداست.راحذف کنید.وبالجبازی حق ماکارشناسان ناپیوسته راکه مدرکمان براساس آیین نامه جدیداست وبه روزرسانی شده ونرم افزارروزمهندسی راهم دردانشگاه آموخته ایم وفولادوبتن ومهندسی زلزله و تحلیل سازه و...حداقل هرکدام 20 منبع داردو500 صفحه است وبهترین اساتیدسازه دردانشگاه آزاددرس خوانده ایم وهزینه زیادی خرج کرده ایم رابالغومصوبه کمیسیون هم ارزی رشته هامورخ25/5/94برگردانید.....جان مردم درخطراست
کمال
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
از مسوولین محترم سازمان بازرسی کل کشور خواستاریم با کسانی که ابتدا رشته های نامرتبط رو گذاشتن در دانشگاهها تا پول های کلان از مردم و دانشجویان بگیرن برخورد قانونی شود و اگه قراره رشته های نامرتبط عضو نظام مهندسی نشوند تمام هزینه های دانشگاه ها و چندسال عمر بر باد رفته این مردم رو بدن
جوادادهمی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
1
آقایان به اصطلاح دکترآخوندی ودکترمنوچهرشیبانی اصل ودکترمظاهریان ودکترترکان ودکترهوایی ودکترزهرایی وآقایان به اصطلاح دکترومهندسی که الان پایه ارشدنظام مهندسی داریدوفرمان ساخت ساختمانهای کشوردردست شماست ...بنده ازهنرمندی وبازیگری شماواقعاشگفت زده شده ام...واقعاچه جوری شماباصدصفحه فولادیک و25صفحه بتن وبدون تحلیل سازه وبدون نرم افزاروبدون اینکه بتوانید یک پلان معماری ترسیم کنید.وآن هم باروش تنش مجازساختمان ساخته ومیسازیدوساختمان هم سرپامی ایستدوچه جوری طی این همه سال لونرفته اید...واقعاشمااگریک ذره ازهوشتان رااستفاده کنید.دنیارازیرورومیکنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
1
باسلام:چقدرشان نظام مهندسی ومهندسان بالا میرود.وتمام افرادی که بسازوبفروش هستنددست وپای خودراجمع میکنند.وبدون شک هیچ چیزی ازاین بیشترتاسیرگذارترنخواهدبودوسازمان نظام مهندسی راقانون مندترنشان نخواهدداداگرکه رییس نظام مهندسی ساختمان کشوروبه پیروی ازایشان تمام روسای نظام مهندسی بیایندشجاعانه جلوتلوزیون اعلام کنند:آیین نامه مقررات ملی مخصوصامباحث 9و10جدیدشده است وبراساس روش حالات حدی نهایی وضرایب بارومقاومت به روزرسانی شده است.پس ماکه براساس روش تنش مجازدرس خوانده ایم دیگردرکارساختمان سازی کشوردخالت نمیکنیم وبه خاطراحترام به قانون وجان ومال مردم پروانه مان راپس میدهیم....آنوقت همه میفهمیدندکه دراین کشورقانون هست ومهم است وبه آن احترام گذاشته میشود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
1
یک روز صبح که ازخواب پاشدیم وباهیچ کسی هم کاری نداشتیم.دیدیم که تمام زحمات ما5000نفربربادفنارفته شده است وحاصل20سال زحمت ودرس خواندن ماهیچ شده است.وبرعلیه ما رییس جمهور مصوبه صادرکرده است. به سازمان نظام مهندسی شهرمان که رفتیم دیدیم قضیه درست است.وبه ماگفتندبرویدبه تهران کاروزیرراه وشهرسازی است وبه مامربوط نیست .ولی هرچه به وزارتخانه وریاست جمهوری مراجعه کردیم وگفتیم آخرماچه کارکردیم که ماراازپروانه اشتغال محروم کردید.واین مدرک مهندسی است که خودتان دادیدوحالاباطل اعلام میکنید.ویااگه مشکلی دارد بگوییدبرطرفش کنیم......هیچ جوابی ندادندوتهدیدبه حراست وغیره شدیم.....آخه مگه قانون وحقوق بشری نیست تواین دنیا
یک مهندس تکنولوژی عمران سر خورده
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
با سلام خدمت دوستان ... اضافه شدن کلمه تکنولوژی به ابتدای اسم مهندسی عمران و در ادامه مصوبات کمیسیون هم ارزی که از سال 90 به بعد امده است همگی به صورت هماهنگ بین وزارت علوم و راه و شهرسازی و نظام مهندسی بوده تا سدی در برابر خیلی عظیم مهندسان باشد . ندادن پروانه اشتغال یا عدم عضویت در نظام مهندسی تنها بخش کوچکی از اتفاقات اینده است . فردا در بحث استخدام و ... قرار است از اسم تکنولوژی جهت فاکتور گرفتن و کنار زدن بخش زیادی از جوانان این مملکت استفاده شود .متاسفانه دولت ناتوانیهای خود در ایجاد اشتغال و ... را میخواهد با از بین بردن فارغ التحصیلان بپوشانند . این ینی پاک کردن صورت مسله ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
باسلام:به نظرمیرسدکه بازهم به دلیل استفاده ازافرادفاقدصلاحیت درآمارگیری وبدون تحقیق کارشناسی ودقیق آماری که بیان میکندایران پنجمین کشوردارای مهندس درجهان است اشتباه است...چونکه ایران دارای بیشترین مهندس دررشته کشاورزی آنهم شاخه زراعت میباشد.به این دلیل که دانشگاه پیام نورگنابادهرساله به میزان 5برابرموردنیازکشورمهندس کشاورزی شاخه زراعت میدهدواین درحالی است که این کار20سال است که ادامه دارد.وبنابرهمین آمارهای اشتباه رییس جمهورومدیران دولتی برنامه ریزی میکنندومیگویندکه ایران پنجمین کشوردارای مهندس است .وباکمیسیون هم ارزی نظام مهندسی وهدایت تحصیلی وامثال این تصمیمات ومصوبه هاغذای مسموم به خوردفرزندان ایران میدهندواستعدادهای آنهارانابودوکورمیکنند.به جای شکوفاکردن استعدادهاوکمک گرفتن ازآن برای عمران وآبادی کشورعزیزمان آنراتخریب هم میکنند....من که دیگربااین بلایی که درکمیسیون هم ارزی رشته های نظام مهندسی برسرکارشناسان ناپیوسته آوردنددیگرپول نمیدهم که بچه خودم وهرکسی راکه میشناسم بروددرس بخواند....تازه اگرقراراست دخترهاهم اندازه پسرهادررشته عمران سهم داشته باشندبایدمثل من آنهاهم به سربازی بروندتازه حضرت محمدگفته است که کارزنهابرعکس است....لطفادقیق آماربدهیدودقیقترمدیریت کنیدوهرچه راکه نمیدانیدراحت همان اول بگوییدنمیدانیم واطلاعی نداریم تااین همه مشکل برای جامعه درست نکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
صدحیف ازخون پدرشهیدم وبرادرم وعمویم وصدافسوس ازآنهمه سمیناری که برای دفاع ازانقلاب صحبت کردم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
باسلام پیروکمیسیون هم ارزی رشته هاصادره ازنظام مهندسی به تاریخ 25/5/94به امضای رییس نظام مهندسی کشورآقای منوچهرشیبانی اصل وآقای دکترآخوندی وزیرمحترم راه وشهرسازی لطفاتفاوت کارشناسان ناپیوسته وپیوسته رامشخص کنیدولیست واحدهای طی نشده رابه صورت کتبی اعلام فرمایید.تابرویم دانشگاه مربوطه وواحدرابگذرانیم تاحق کسی ضایع نشود.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
آقایان مهندسان عزیز همین خود آقای ... در دوره کارشناسی استاد ما بود و بخدا قسم اینقدر ضعیف بود که باعث خنده و تمسخر دانشجویان بود. ایشون مدرک کارشناسی عمران- ارشد مدیریت اجرایی و دکترای مدیریت اقتصد داره. خود این آقا همه زندگیش نامرتبطه بعد میاد اینطوری نظر و آیین نامه میده.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
با سلام. آقایان کارشناسان ناپیوسته لطفا این خیانت وزیر راه و کمسیون هم ارزی رو تو فضای مجازی منتشر کنید طوری که دولت با این کمپین حمایت از روحانی که راه انداخته احساس خطر بکنه و بخواد به مشکل ما رسیدگی کنه. هیچ چیز قدرتمند تر از اتحاد مردم نیست.
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
سلام من ک کاردانیمم عمران بوده عمران اب وفاضلاب وکارشناسیه عمران گفتن نمیتونی عضو نظام بشی میخوام بپرسم ببینم از بقیه استانها هم کسی این شرایط داشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
به خداقسم اگه کسی ازحالابه بعدکسی به بچه های ناپیوسته کوچکترین توهینی بکنه درهرپست ومقامی که باشه به سزای اعمالش خواهم رساند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
آقایان :اینجاآنجایی است که کارشناسان ناپیوسته وشمابانمره بیست مردودمیشوید
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
با این مصوبه تکلیف ما چی میشه؟ ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
1
سلام واقعا اون دسته آدمای که دارن میگن این طرح درسته وقتی از چیزی خبر ندارن حرف نزنن آقای عزیز من کارشناسی ناپیوسته مکانیک سیالات هستم بیا چارت پیوسته خودتو بذار کنار واحدهای پاس شده کاردانی و کارشناسی من اگه من یکی از واحدهای تورو پاس نکردم , من کاردانی مکانیک خودرو ۸۶ واحد کارشناسی مکانیک سیالات ۹۰ واحد پاس کردم,,, اینا دیدن کار نیست مارو حذف کردن بعد یکی مثل شماها دنبال نون بری هست میاد حرف میزنه, با هزار آرزو و مهر نظام مهندسی پنج سال درس خوندم بعد اینطوری میکنه شماهم ازش حمایت میکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
فکرنمی کنم دیگه اتفاق خاصی بیفتد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
به دلیل رعایت نکردن آیین نامه جدیدمقررات ملی ساختمان مسوول جان ومال مردم است
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
مطابق قانون اساسی هرحکم یافعلی که به صورت قانونی صادروانجام شودودرنتیجه آن پول یاثروت ویاحکمی که درنتیجه آن قراراست حقی ازکسی سلب شودقبل ازصدورواجرای آن حکم حتمابایدخودشخص درآن محل احضارشودوبه تناسب اهمیت موضوع به آن شخص اجازه دفاع داده شود.واین قانون تمام کشورهاومجامع بین المللی نیزمیباشد.وهمه حقوق دانهامیدانند.ولی درمصوبه کمیسیون هم ارزی رشته هامورخ25/5/94صادره ازنظام مهندسی که بنابرآن کارشناسان ناپیوسته ازپروانه اشتغال محروم شده اند.نه قبل ونه بعد ونه تابحال به هیچ کس اجازه دفاع داده نشده است واین برخلاف قانون وشرع ومنطق است
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
0
به نظر بنده این قضییه باید رسانه ای بشه و به صورت شفاف برای همه توضیح داده شود .
و باید قانونی در نظام مهندسی وضع شود مبنی بر اینکه تمام مهندسان (علل الخصوص مهندسان قدیمی مثل . . .) هر چند سال یکبار یک امتحان جامع برای حصول پروانه به کار برگزار گردد تا صلاحیت خود تصمیم گیرندگان برای جامعه مهندسین احراز شود.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
0
به نظر بنده این قضییه باید رسانه ای بشه و به صورت شفاف برای همه توضیح داده شود .
و باید قانونی در نظام مهندسی وضع شود مبنی بر اینکه تمام مهندسان (علل الخصوص مهندسان قدیمی مثل . . .) هر چند سال یکبار یک امتحان جامع برای حصول پروانه به کار برگزار گردد تا صلاحیت خود تصمیم گیرندگان برای جامعه مهندسین احراز شود.
سروش
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
موضوع رو بصورت شفاف به صدا وسیما بنویسید حتی جدول واحدهای گذرانده شده پیوسته وناپیوسته رادرقالب جدول بفرستید ضمن اینکه دراکثر کشورها دروس تئوری وعملی ارائه میشه ،شبیه ناپیوسته ها
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
1
در سایت خبرانلاین بخشی است به نام مشکلات را مطرح کنید ما پیگیری میکنیم
بهتر است مشکلات و اعتراضات را با دلیل مدرک بگذارید موثرتر است حداقل تعدادی از نماینده های مجلس درجریان قرار میگیرند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
باسلام واحترام به نظربنده دکترآخوندی بااین مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها لطف بسیاربزرگی به اصولگرایان کرده وتمام زحمات برجام و...دکترروحانی رابه هدرداده است اگرمیخواهید10میلیون رای مهندسان مخصوصاناپیوسته هاوخانواده هایشان راازدست ندهیدبه مشکلات مهندسان رسیدگی کنیدولااقل این مصوبه غیرقانونی رالغوکنید.فرصتهاهمچون ابردرگذر است.وشانس یک باردراین رقابت سخت به هرکسی رومیکند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
من یه مهندسم پس آبروی من پروانمه من پروانه اشتغالمومیخوام من ازسازمان نظام مهندسی کارنمیخوام من فقط سندشخصیتمووهویتمومیخوام .من دیگربااین مصوبه احساس حقارت میکنم.من زیرباراین مصوبه له شدم.دیگه هیچی برام نمونده.آقای دکترآخوندی سندهویتموبه من برگردون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
0
0
ازکلیه مهندسان محترم که دررابطه باکمیسیون هم ارزی رشته هامورخ25/5/94صادره ازنظام مهندسی سوال دارندبه آدرس زیردراینترنت جستجونموده تابه تلگرام متصل شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
اینجا که آدرسی ننوشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
1
باسلام خدمت تمامی مهندسان محترم:لطفابه کمپین اعتراض به بیکاری مهندسان بپیوندیدمخصوصامهندسان ناپیوسته 50000نفرمعترض که باقانون کمیسیون هم ارزی وزارت راه وشهرسازی25/5/94بیکارشده اند.
عماد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
1
باید اعتراضمان را به گوش مسئولین برسانیم .
مجید 2000
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
باید یه کار اساسی کرد منم رشته کار دانیم خودرو کاشناسیم سیالات باید همه دست بدیم به دست هم مگه ساختمون های که ناپوسته ها تایید کردن مشکل داشته باید صدامون به گوش همه مسولین برسونیم باید یه جا جمع بشیم با هم به باشیم تا نتیجه بگیریم انشالله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
1
از دوستان خواهش دارم که پیگیری کنند تا انشا الله ما به حق از دست رفته خودمون برسیم.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
2
سلام.
اقایان مسؤلین این جوونا بقدر کافی مشکل دارن شما دگ ظلم نکنید بهشون.خودم با اطلاع اینکه میشه با کارشناسی نا پیوسته هم پروانه گرفت درس خوندم.حالا نمیخواید بدبد حداقل بگین ب کسایی که از تاریخ این مصوبه کذاییتون ب بعد فارغ التحصیل بشن تعلق نمیگیره ن ما ک همه راه و رفتیم
پریا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
1
این واقعا بی انصافیه،منی که میخواستم برم عمران دیدم این مصوبه رو گذاشتن پشیمون شدم و این رشته رو انتخاب نکردم ولی اونایی که این رشته رو انتخاب کردن زمانی که این مصوبه وجود نداشته خب عمرو جوونیو تمام زحماتشون به فنا میره ،باید به کسایی که قبل از این مصوبه این رشته هارو انتخاب کردن تعلق بگیره مهر و پروانه ،بدتر از اینا هم اون دسته هایین که مهرو و پروانه رو داشتن والان میخوان باطلش کنن ...خدا به هممون کمک کنه
عنوان مهندسی تکنولوژی به ما تحمیل شد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
2
ما چه گناهی کردیم که با اعتماد به نظام آموزشی کشور و علاقه و استعداد وارد هنرستان های فنی و حرفه ای شدیم وحالا عناوین رشته های کارشناسی نا پیوسته به مهندسی تکنولوژی فلان تغییر کرده ، در واقع آن شخصی که ایده این کار را داده فردی بی لیاقت بوده چه کسی جواب گوی این تصمیم احمقانه است؟
رسول
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
2
سلام واقعا دولت تدبیر و امید کار خودش را کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
1
من معدل کاردانی 18 و معدل کارشناسی ناپیوسته ام 19.5 است . 7 سال از عمرم را در این راه صرف کردم . 40 واحد از کاردانی را خونده بودم رئیس دانشگاه مشورت داد که با کاردانی قبلی در کارشناسی شرکت کنم پس از قبولی و اتمام کارشناسی دوباره کاردانی را تکمیل کردم . الان میگن من هیچ حقی در نظام مهندسی ندارم . اگه نظام مهندسی واحدهای گذرانده را بررسی کنه خیلی بیشتر از دانشجویان پیوسته گذروندم .
اگه معدل را نگاه کنه باز هم همینطور . مگه نظام ازمون ورودی برای محک نداره پس چه شون هست که یه عده جوان را ناامید کنند به بهانه های بی خود .و مصوبه های بی اساس و مخالف قانون اساسی .
ناشناس
United States
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
1
لطفا همه تو یه گروه تلگرامی جمع بشیم . تا مشکل حل بشه . از همه شهرها
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
1
با سلام.من کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی ساختمان رو ده سال پیش گرفتم با کاردانی مکانیک.فوق لیسانس عمران رو گرفتم و در دانشگاه تدریس میکنم.جالب اینجاست که دانشجوهای من میتونند حق امضا نظام مهندسی رو بگیرند ولی من نمیتونم.از این مسخره تر هم مگه وجود داره.
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
سلام من کارشناس ناپیوسته ساخت و تولید هستم ارشد رو هم دانشگاه تبریز دوره روزانه قبول شدم ولی بعد دو هفته انصراف دادم,بنظرتون برا منی که برا رسیدن به این مرحله زحمت کشیدم چرا باید منصرف بشم ؟
از من بپرسین دلم پر ولی فقط اینو بهتون میتونم بگم که تو شهر ما نظام مهندسی پر از این لیسانس های پیوسته است چون پارتی داشتن تو کشوری که معیار رابطه است در شو تخته باید کرد هرچند که دشمنان این مرز و بوم همین را میخواهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
کدام گروه تلگرامی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
گروه مهندسان ومتخصصان بدون شغل ایران یاتجمع مهندسان ناپیوسته روجستجوکنیدتوسایت پارسینه شماره موبایل من هست
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
من كارداني مكانيك خودرو هستم و كارشناسي عمران خوندم اون زمان كه ميخواستم دانشگاه رو شروع كنم به نظام مهندسي مراجعه كردم گفتن برا نظارت مشكلي نداري و برا محاسبات بايد ارشد بگيري حالا بعد از سه سال رفتم نظام ميگن شما حتي نميتوني عضو بشي
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
من كارداني مكانيك خودرو هستم و كارشناسي عمران خوندم اون زمان كه ميخواستم دانشگاه رو شروع كنم به نظام مهندسي مراجعه كردم گفتن برا نظارت مشكلي نداري و برا محاسبات بايد ارشد بگيري حالا بعد از سه سال رفتم نظام ميگن شما حتي نميتوني عضو بشي
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
من كارداني مكانيك خودرو هستم و كارشناسي عمران خوندم اون زمان كه ميخواستم دانشگاه رو شروع كنم به نظام مهندسي مراجعه كردم گفتن برا نظارت مشكلي نداري و برا محاسبات بايد ارشد بگيري حالا بعد از سه سال رفتم نظام ميگن شما حتي نميتوني عضو بشي
مهندس معمار
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
من دارای مدرک کاردانی و کارشناسی ریاضی و کارشناسی ناپیوسته معماری میاشم . با کار تخصصی ساختمان بیش از ده سال سابقه و باتوجه به مرتبط بودن کارم با ساختمان از طریق آزمون وارد دانشگاه در رشته معماری شدم و با معدل خوب از دانشگاه فارغ التحصیل شدم . با تصمیم جدید دوستان من و امثال من نمی توانیم حتی عضو نظام مهندسی شویم . جالب قضیه اینجاست که مهندسان عضو نظام مهندسی در کارشان از من مشاوره میگیرند و من آنها را راهنمایی میکنم ولی نمی توانم عضو نظام شوم . واقعا باید کاری کرد باید به قضیه همه جانبه توجه شود . اگر دغدغه دولت مردان توانایی و سواد مهندسان باشد این راهش نیست . میشود راه ورود به نظام مهنسی را سخت کرد ولی اجازه ندارند سر ما را ببرند و از حق قانونی ما به راحتی بگذرند مگر میشود به یک شخص که سالها در زمینه ای زحمت کشیده بگوییم تو حق نداری . مثل این است که کسی سالها کار کند و بعد به او بگویید هیچ حقی ندارد . آیا این عدالت است ؟ یا سر بریدن و توهین به جوانان این مملکت ؟
بیچاره
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
لطفاراه حل ارائه شود .
کاردانی نامرتبط
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
با سلام من کاردانی کامپیوتر دارم و کارشناسی معماری منم به این قانون اعتراض دارم چند سال درس خوندیم و کار کردیم و منتظر برگزاری ازمون نظام شدیم کلاس رفتیم برای آزمون وکلی هزینه خرید کتاب های آزمون رو دادیم حالا گفتن شما حق شرکت در ازمون رو ندارین چه کسی جواب گوی عمر بر باد رفته ماست ؟ ما واقعا نسل سوخته ایم نسلی که بیشترین ظلم در حقشون شد از همون دبیرستان که نظام ترمی واحدی شد و از شرکت در کنکورش و استخدام شدن که نشدیم و اینم که از الانمون
آزاد
United States
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
1
1
طرح بسیار خوبی هست وقتی رشته ی عمران و معماری پر شده از بچه های بی سوادی که اول دبیرستان به خاطر اینکه درسشان ضعیف بوده به هنرستان رفته اند و حالا ادعای مهندسی دارند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
وزیر راه مستحق استیضاح واستعفاست که اگه از سر باندبازی نبود این مصوبه را ابلاغ نمیکرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
با سلام در گذشته برای شرکت در کلیه آزمونهای کاردانی کاردانی به کارشناسی یا کارشناسی ارشد سازمان سنجش محدودیت تطبیق مقطع قبلی و مقطع بدی وجود داشت که این قید با فرض توانائی علمی شرکت کننده در آزمون، از سوی سازمان برداشته شد و افرادی با حتی دیپلم غیر فنی قادر به شرکت در گرایشهای فنی خواهند بود. بعبارتی اینجا صرفا توان علمی دانشجو ملاک عمل بوده و برخورد علمی با وی، تنها راه موجه برای ادامه تحصیل یا ممنوعیت از ادامه تحصیل خواهد بود. متاسفانه تهیه کنندگان پیش نویس بخشنامه اخیر اعتقادی به توانائی علمی افراد شرکت کننده در آزمونها را نداشته و با اعمال نظراتی غیر کارشناسانه و ناقص که ناشی از بی تجربگی حضرات است موجب هدر رفت سرمایه های زیادی از جوانان این مملکت می شوند. بیائید با کنترل هرچه بیشتر و برگذاری آزمونهای جامع علمی، که پوشش دهده کلیه نقائص مورد نظراست، این موضوع را اصلاح نماید. بی شک در آینده نزدیک این امر اصلاح خواهد شد ولی عده ای بی تجربه که در جایگاه اتخاذ تصمیم هستند باعث ضرر و خسران جبران ناپذیر برای هزاران نفر تحصیل کرده مهندس خواهد شد. جناب آقای وزیر خواهشمند است در تصمیم خود با نظر مشورتی از تیم مجرب و کارآزموده تجدید نظر فرمائید. با تشکر
ناشناس5
United Kingdom
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
با سلام خدمت کسانی که مارو جز آدمیزاد میبینن اخه شما که میدونید با مدرک غیر مرتبط نمیشه آینده ای داشته باشه چرا میزارین بیاد دانشگاه اونم رشته غیر مرتبط که بعد از کلی امید و آرزو برای خودش و خانواده اش بعد از کلی هزینه و حتی سختی بگید خداحافظ به شما پروانه تعلق نمیگیره اخه چرا طو حکومت اسلامی ظلم میکنید میخواین فضای رقابتیرو کم کنید من خودم به جرات قسم میخورم که بهتر از دوستای کاردانی ناپیوسته مرتبط بودم چون میرفتم مجانی یاد بگیرم کار نقشه برداری رو ولی حالا با این مصوبه مدرکم اعتباری نداره شما قلب دل همه ما جوونارو شکستید ما بچه و زن و خانواده داریم بخدا خجالت میکشم بگم مهندسی خوندم نه برا عنوان شغلم نه بلکه علاقه ام خدا انشالله صاحب این مملکتو رو برسونه شما میتونستید برا اینکه دل ما جوونا رو بدست بیارید بگید فقط پایه سه تعلق میگیره و حق ارتقا ندارید و از این سال به بعد منحل کنید نه نابودی کسانیکه قربانی شدن
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
قضیه خیلی پیچیده نیست ..باید از اول میگفتند که کاردانی باید با کارشناسی مرتبط باشه و نمیتونی بخونی اونم فقط وزارت علوم میتونه بگه نه وزارت راه و شهرسازی ...پیش نیاز گذروندن یعنی چی؟؟اصلا کاردانیت هر چی که میخواد باشه مورد قبول وزارت علوم باشه کافیه و پیش نیاز هم که داشته تازه ما که آزمون هم دادیم و قبول شدیم..یعنی گذشت از چند تا خان؟؟ الان نظام هم که آزمون داره..چجوری کسی که توانایی قبولی آزمون اولیه و پاس کردن حداقل 80 واحد مهندسی و عبور از آزمون نظام رو داره مهندس نیست؟؟؟؟ دوستان محترم پیوسته فقط 20 واحد بیشتر پاس کردید ملاک بیست واحده بفرمایید با نمره بالاتر از شماها پاس کنیم..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
0
با سلام من کاردانی کامپیوتر گرفتم به عمرا ن علاقه داشتم کارشناسیو ناپیوسته عمران گرفتم الان میگن شما نمیتونید عضو نظام بشید ما موندیم با این مشکل چکار کنیم.. هر گونه اعتراضی بشه بنده تا اخرش هستم
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
با سلام خدمت همه دوستان ، بنظر من باید اول دانشگاهها با نظام مهندسی به تفاهم میرسیدند بعدن این همه دانشجو و فارغ التحصیل تو رشته مهندسی کارشناسی ناپیوسته که کاردانیشون غیر مرتبط هست پذیرش میکردن و اینقد فقط بفکر تکمیل ظرفیت دانشگاهها نبودن تا اینهمه جوان با کلی امید رو اینجوری بلاتکلیف بزارن و هیچکس هم رسیدگی نمیکنه مسئله به این مهمی رو ،نمیدونم ما تا کی باید جور اشتباه این دسته ادمای بی مسئولیت رو بپردازیم عمر،امید،وقت ،هزینه،هیچکدوم برای شما مسئولین مهم نیست فکر کنین بچه های خودتون تو این شرایط گیر کردن واقعا چکار میکردین
حیاتی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
لطفا جهت پیگیری باید یه کمپین راه اندازی شود )
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
باسلام
ازتمام مسئولین مرتبط بااین بخشنامه ناعادلانه خواستاریم که حق مارو بهمون برگردونند.من سنواتمو تموم کردم رفتم نظام مهندسی گفتن ب شما حق امضا نمیدیم .همه عمرو جوانیمونو گذاشتیم برا مدرکمون ب دادمون برسین این چه مصوبه ای هستش.ای خدااااااااااااااااااااااااا
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
سلام خدمت دوستان کارشناسی ناپوسته واقعا داره در حق ما که وقتو پولمونو گذاشتیم ظلم میشه باید با هم حقمونو بگیریم
KHORAM
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
با سلام خدمت دوستان
به نظر من این راه حلی را که ارائه دادند و به قول خود دلیل می آورند منطق جوابگو نمی باشد زیرا اگر شخصی در امتحان نظام مهندسی قبول میشود پس او دارای استعداد برای وارد شدن به این مقوله را دارد حال چه رشته کارشناسی نامرتبط با ارشد یا کاردانی نامرتبط با کارشناسی را داشته باشد این کارها همه برای نابود کردن استعدادها در جامعه می باشد چرا که بسا آن فرد بتوند خدمت بزرگی برای جامعه انجام دهد که او را منع مینمایند با دلایل غیر منطقی، آخر دیگر جامعه ما پا به عرصه ای گذاشته که شخص بدون دانشگاه میتواند با این همه امکانات تمام مقوله ها را خود بیاموزد و وقتی میگویند رشته شما نامرتبط است آیا نمیدانند شخص بقیه دروس را خود با امکانات موجود آموخته اینها همه برای نابود نمودن استعدادها یا در پی آن خروج افراد با استعداد از کشور میباشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
دوستان صرفا شکایت به دیوان عدالت اداری کارساز می باشد
مهندس بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
0
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر حسن روحانی رییس جمهور ایران،
با این مصوبه، خیلی ها ضربه سختی خوردن، امیدوارم بتوانید با تدبیر این موضوع را حل کنید
ایلیاد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
0
این مساله باید رسانه ای بشه,از بچه های تهران خواهش میکنیم حرکتهاشون هماهنگ باشه,یک دست صدا نداره
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
باسلام من کاردانی مکانبک خودرو دارم وتکنلوژی کارشناسی تاسیسات حرارتی وبرودتی ومیگن شماصلاحیت نداریدمن یک سئوال از اقای اخوندی دارم شما صلاحیت ماراچگونه فهمیدیت که نداریم یاازمون ورودی هرکسی که بارعلمی نداره چه شما نامه بدید یاندیدازمون خودش رد صلاحیت می کنه من ازشما خواشمندم این فرصت را ازمانگیرید باتشکر
عمران ناپیوسته
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
سلام
بعد از کلی درس خوندن و گرفتن مدرک، الان میگن مدرکت بدرد نمیخوره

عزیز من خوب از اول میگفتی که پروانه نمیدی
منم هزینه نمیکردم، حالا من هم به دولت کلید رای نمیدم
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
سلام رییس جمهور عزیز چرا وزارت راه مصوبه ای تصویب میکند که 50.000 مهندس نتواند پروانه اخذ کند _ چرا قوانین عطف بما سبق میشود، چرا با سرنوقت امسال من بازی میشود؟ما دستمان به جایی بند نیست، از قشر ضعیف جامعه هستیم، تقاضای رعایت قانون از طرف شخص شما را دارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
کسی حرفای مارو نمیشنوه بابا یه عمربرا مدرکمون زحمت کشیدیم اخه این چه قانونیه که یه شبه زحمت های چندین ساله مارو ب باد فنا داد خدا جون اینا که حرفای مارو نمیشنون با این وضع بیکاری امیدمان ب نظام مهندسی بود اونم ازمون گرفتن به دادمون برس ای ارحم الراحمین.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
عزیزان دولت هیچ کاری برای ما انجام نخواهد داد ، تنها راه حل موجود شکایت به دیوان عدالت اداری می باشد .
mo
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
0
نظام مهندسی هیچی توش نیست، آواز دهل از دور شنیدن خوش است، بهتره عزیزان به جای سرخوردگی و یاس دنبال راهکارهای دیگه ای برای پیشرفتشون باشند،nhkشگاه که عمرمون رو تلف کردیم باید شکر گذار این مصوبه هم بود که سالهای جوانی در ازمون های نظام , ... به تباهی نره،
مرا روحانی بیکار کرد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
با سلام خدمت هم وطن های عزیز این هم یک سیاست از طرف دولت روحانی است تا از این دسیسه دوبار دانشگاه آزاد رو رونق بدن و همه رو بکشونن اونجا تا پول ملت رو چپاول کنن و با این پول.......آخه دانشگاه آزاد اوضاش خرابهبازابازارشم کساد شده.......آگاه باشید کسی دانشگاه آزاد نره نظام مهندسی میری میگن برو آزاد چند ترم بخون حله بعد شش سال خخخخخخخخ ....به روحانی رای ندید.....
محمدمح
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
سلام دوستان بنده کارشناسی مکانیک خودرو دارم ایا میتوتونم تو ازمون نظام مهندسی شرکت
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
0
امیدوارم رییس جمهوری مثل دکتر احمدی نژاد به ریاست جمهوری انتخاب بشه و مشکل ما را حل کنه.
مهندس بیکار
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
0
0
بسمه تعالی
دو سال است مصوبه علیه مهندسان لغو نشده
و دکتر حسن روحانی رییس جمهور محترم دولت تدبیر کاری نکرده، تعداد ما 50000 نفره، من خودم بالای 100 تا فامیل دارم، هر گز اجازه نمیدم کسی به آقای کلید رای بده، این همه بیکاری و مصوبه علیه مهندسان نوبره والله
بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
0
0
خداوند جای حق نشسته,این افراد نفرین چند هزار جوان متاهل و جویای کار را پشت سرشون دارند اگه مصوبه اصلاح نشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
0
0
عزیزان چرا از طریق دیوان اقدام نمی کنید ؟ حق گرفتنی است همه با هم به دیوان شکایت کنیم انشا الله این مصوبه غیر قانونی لغو میشود چون دولت تدبیر وامید هیچ ارزشی برای عمر وهزینه صرف شده ما قائل نیست .
عمران بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
0
0
سلام
من یک مهندس ناپیوسته عمران 37 ساله بیکار هستم
که پروانه هم بهمون ندادن، این جامعه ما واقعا جای نا امیدی داره _ به دکتر روحانی هم رای دادم، آنقدر از تدبیر و امید حرف میزد، من فکر کردم که ایران را گلستان میکنه ( البته من طرفدار کسی نیستم)
37 سالمه _ خونه ندارم _ ماشین ندارم - ازدواج هم نکردم
خدا به همه صبر بده
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
0
شمایی که انقد داننده اید و پاسخ می دین ، عوض اون درس هایی که ما تو مدرسه (هنرستان)خوندیم شما مهندسین تو دانشگاه نخوندین
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
یه ضرب المثل قدیمی میگه چون که صد آمد نود هم پیش ماست . من کارشناسی ناپیوسته معماری با کاردانی غیر مرتبط (البته فوق لیسانسم ) دارم برای من قابل درک نیست لطفا دوستان که حالا 20واحد تخصصی بیشتر در کاردانی پاس کردن جواب بدن چطور یک نفر می تواند سازه فلز یا سیالات دو رو پاس کنه اما نتونه سازه یک رو بفهمه یا شریط محیط 2رو پاس کنه اما تخصص شرایط محیطی یک رو نداشته باشه یا طراحی معماری 6 رو پاس کنه اما طراحی معماری ابتدایی 1 رو ندونه مگه امکان پذیر هست؟ بعد هم پس جریان پیش نیازا چیه آقایون هم میخوان دانشگاه سود داشته باشه هم بازار از دستشون خارج نشه کسی که تغییر رشته میده مطمئنا علاقه بیشتری داره
من سر کلاس معماری اساتید رو هم قبول نداشتم چون علاقه مند به معماری هستم صد برابر استادش مطلب خوندم ولی چه فایده که در ایران مدرک مهمه نه میزان فهم و مطالعه شما از تخصص
مهندس معمار
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
سلام من هم با آقای مهدی کاملاموافقم ولی نمیدونم چرا این واقعیات و واضحات از سوی هیچ کس بررسی کارشناسی نمیشه ؟ چرا به مدرکی که خودمان صادر کردیم اهمیتی نمیدیم ؟ در اداره ها در قسمتهای فنی آدمهای غیر مرتبط بسیارند چرا در آنجا یک شغل کاملا مهندسی و فنی را به یک آدم کاملا با مدرک علوم اجتماعی و دینی و .... داده و پست های غیر مرتبط با مدرکشان به آنها واگذار می کنند ؟ چرا در اینجاها دیوان عدالت اداری و آقایان دولتی و غیره کاری نمی کنند ؟؟؟؟
سیروان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
با سلام خدمت تمامی بچه هایی که فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته هستن و کاردانی هاشون غیر مرتبط هستش . میخوام بگم من خودم کاردانیم غیر مرتبط بود و وقتی با هزار شوق و ذوق در مقطع کارشناسی ناپیوسته وارد رشته معماری شدم روحیه و انرژیم صدبرابر شد برای زندگی . میخوام خدمت اونایی که پیام گذاشتن و میگن این افراد که رشتشون غیر مرتبط هست صلاحیت اون رشته مهندسی رو ندارن عرض کنم من خودم بقدری در همون ترم اول کارشناسی ناپیوسته وقت گذاشتم مطالعه میکردم و سعی کردم خودمو برسونم به سایر بچه هایه مرتبط معماری که طوری شد که اساتید من رو گذاشتن که کار و طرحهایه کل بچه هایه معماری و غیر معماری رو کرکسیون کنم . و بهشون ایده و راه و چاه کار رو بدم . منظورم از این حرفها اینه که فکر نکنید که کسی وارد رشته ای غیر مرتبط با رشته کاردانیش شده صلاحیت نداره . من از همون اولشم که هنرستان بودم دنبال رشته معماری بودم و انقد تجربه پیدا کرده بودم که مسلط به دانش کافی این رشته باشم . منتها بدلیل اینکه سال اول دبیرستان علایق و رشته مناسب خودمون رو درش استعداد داریم پیدا نکردیم تویه این مسیر پیچیده افتادیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
بله: موضوع این است که دوستان به کسانی که کاردانی معماری یا عمران و... دارند و کارشناسی هم معماری یا عمران و.... دارند به اینها هم پروانه اشتغال نمیدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کلا مرتبط غیر مرتبط همه به جمع بیکاران اضافه شوید: ؟؟؟؟ اصلا شماها چرا به دنیا امدید که اینطوری بشه؟؟ صحبت جناب آ.م. ق. غ. د.ر
رضا فتحی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
با سلام ،
بنده دارای کارشناسی علمی کاربردی معماری هستم ، و دارای پایه سه طراحی ، نظارت و اجرا نیزهستم. بعد از کلی هزینه و وقت برای شرکت در کلاسهای پایه دو ، تازه الان اومدن میگن شما عنوان رشته کارشناسيت باید مهندسی معماری باشه تا ارتقا پایه به دو طراحی کسب کنيد ،در صورتی که بین علمی کاربردی و مهندسی فقط اختلاف در حد اسم هست و بس. شما با این کار فقط و فقط به تعداد بيکارها اضافه میکنید.نمیشود که با زندگی و برنامه ریزی چند ساله مردم ، یک روزه همه چیز را به هم بریزید. ما اعتراض شدید خود را اعلام می داریم و خواهان لغو این دستور هستیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
0
با سلام اقایون مهندس لطفا زود قضاوت نکنید کسانی که در هنرستان درسهایی مثل سازه های فولادی و بتنی -روشهای اجرایی ساختمان -مقاومت مصالح ایستایی -تکنولوزی قالبندی و ... را خوانده اند و بعد فوق دیپلم ساختمان و کارشناسی ناپیوسته گرفته اند به مراتب باسوادتر از کسانی هستند مهندس عمران عمران گرفته اند
رحیل اسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
سلام به همه تحصیل کرده های واقعی که با علاقه و عشق سراغ رشته تحصیلیشون رفتن، در جواب دوستانی که میگن نظام مهندسی کار درستی کرده باید عرض کنم که مدرک صرف داشتن دلیل با سواد بودن نیست بنده خودم دیپلم ریاضی و فیزیک رو با معدل ۱۷ گرفتم و کاردانی عمران گرایش آب و فاضلاب رو با معدل ۱۳ چون علاقه نداشتم به دلیل نظام درست تحصیلی و راهنمایی های درستی که شدم بعد از کاردانی فهمیدم که به رشته معماری علاقه زیادی دارم و شرکت کردم تو کنکور و معماری رو قبول شدم و چهار ترمه با معدل ۱۸ و نیم کارشناسی معماریم رو گرفتم، پروژه بچه های ارشد معماری پیوسته و کارشناسی پیوسته معماری رو تا دلتون بخواد انجام دادم، نرم افزار های معماری رو تدریس می کنم، ماکت سازی و ..... تا دلتون بخواد تدریس کردم ولی الان تو کاری که متخصص شدم نمیتونم حرفه ای کار کنم به خاطر قانون نا عادلانه نظام مهندسی، این انصاف نیست چرا قبل از اینکه کنکور بدیم این موضوع رو از طریق دفترچه اعلام نکردن، به خدا می رفتم کارشناسی پیوسته رو دوباره امتحان میدادم و می خوندم ولی الان متاهل و بچه دارم و خرج و مسئولیت زندگی به من این اجازه رو نمیده.... خدایا... این عادلانه نیست....
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه های سایت