شهرزاد؛ آبرومندتر از سریال‌های ترکیه‌ای/ داستانی که هیچ مرد مثبتی ندارد
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
14
11
مشكل فراتر از بي حجابي بانوان ايراني و بي كيفيت خودروهاي وطني شد. هنگ كردم ...
پاسخ ها
هادي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
حقيقت تلخه؟؟؟؟!!!! هنگ نكن يه كم بشين فك كن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
یه چیزی هست که ارتقائش میدن دیگه هنگ نمیکنه اسمش چیه ؟ cpu. لطفا اونو ارتقاء بدید دیگه هنگ نمیکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
هنگ کردنت منو هنگ کرد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
9
26
میتونی برو بهترش رو درست کن. که این همه عیب و ایراد نداشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
میتونی تحلیل کن که این همه دستور صادر نکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
عجب نظری . حرف نداشت. اگه بزرگ آقام بود حتما همین نظرو میگفت خخخخخخخخخخخ
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
چه نظر پخته و حکیمانه ای!!!
چقدر انتقاد پذیری شما!!
مهدی رضایی نویسنده یادداشت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
6
با عرض سلام خدمت دوستاني كه خوب يا بد، زشت و يا زيبا نظر گذاشتن و يا خواهند گذاشت. من هرگاه در هر حوزه اي تواني رو در خودم ببينم و حرف تازه اي داشته باشم خواهم نوشت. به قطع نظراتي كه اينجا مشاهده خواهيد كرد گوياي ماهيت شخصيتي و محتواي فكري ارسال كننده هاست. بعضي نظرها غير فني و بعضي احساسي و برخي فكر شده اس. سخن فراوان است و در اين مجال نميگنجد. در پاسخ جمله يكي از كاربران؛ بنده هيچگاه در مقوله حجاب ننوشته ام و جرات نوشتن نخواهم داشت. چه اينكه فهم من در آن زمينه هنوز معيوب است.
ارادتمند همه شما عزيزان ، مهدي رضايي
دانا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
4
5
علافید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
ممنون بخاطر نظر بسیار هنرمندانه شما. سپاس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
9
10
حقایق را گفته تا کور شود هرآنکه نتواند دید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
5
12
شما كه ضعف تحليل كردن داريد لطفا تحليل نكنيد. شخصيت قباد يك شخصيت دوست داشتني بود ولي در اصل يك آنتي هيرو بود. شخضيت فرهاد يك شخصيت مثبت بود. اون به ازدواج نامزدش با كس ديگه اي احترام گذاشت و دست از عشقش برداشت.
كلا اين سريال سياه و سفيد نداشت و كليه كاراكترها خاكستري بودند. حتي بزرگ آقا.
در ضمن،‌غيرت خيلي جاي بحث داره و نبايد با تعصبات كوركورانه اشتباه گرفته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
ببخشید این آنتی هیرو چیه ؟
عاطفه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
کاش اونایی که ضعف تحلیل ندارن بیان و سطر به سطر راجع به این نقد بحث کنن و پاسخ بگیرن. دختر ایرانی شخصیتی مثل فرهاد نمیخواد که راه به راه باید یه لیوان بگیرن اشکاشو جمع کنن.
ناشناس
United States
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
5
12
از نظر انسانهای قرون وسطایی زن ارث بابای آدمه!!! باید ولو به زور و کتک ، اونو به همون راهی برد که دوست داشت!
اسم تعصبات عقب افتاده غیرت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
بعضی وقتا زنایی که تحت فشار قرار دارن تمام عالم و آدم رو مثل کسی میبینن که بهشون ظلم میشکنه. دخترا یه تعصبی مثل همون چیزی میخوان که شیرین از قباد خواست. همون دیالوگ محکم شیرین که به قباد گفت: قباد وقتی با غیرت میشی خیلی برام جذاب میشی. حالا کی گفته باید به زور و کتک کسی رو به راهی برد؟ بو قول چیزای نشنیده
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
6
7
دست مریزاد حقیقت رو نوشتی . اینروزا یه عده دارن به اسم دفاع از حقوق زن هر خزعبلاتی رو تلاوت میکنن و اسمشو میزارن حقوق زن و به پای همه زنها تموم میشه .همونایی که این نقدهارو علیه زن میدونن برن یه سر کشورهای خارجی ببینن تو دادگاهها ی ایران از زن حمایت میشه یا اونجا. نچشیدن دیگههههههه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
5
11
اصلا تحليل منصفانه‌اي نبود. قصه زنهاي اين سريال قصه اكثر زنان ايراني است كه قرباني تعصب بيجاي پدران، برادران يا شوهران خود شده‌اند. شما ااگر يك كتاب تاريخي خوانده بوديد راحتتر مي توانستيد باور كنيد كه صد سال پيش در جامعه مردسالار ايران وضع خيلي بدتر از ايني بود كه توي سريال به تصوير كشيده شده. نكته دوم اينكه توي سريال همه زنها خوب نيستند همونطور كه همه مردها بد نيستند. تو رو به خدا كمي به حال فرهنگ و هنر اين مملكت دل بسوزانيد بعد از سالها يه كار خوب هنري ساخته شده اينطوري ريشه به تيشش نزنيد.
پاسخ ها
کامل حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
دوست عزیز برو دوباره بخون ببین آخر مطلب کلی از عوامل تعریف کرده این نقد فقط در مورد فیلمنامش بوده پس بی خودی ادای استادای تاریخ ایران رو در نیارید تورو خدا بزارید بعد از مدتها یه نقد خوب شده همه بخونن اینقد تیشه به ریشه کسایی که میخوان نقد کنن نزنین اونم فقط با یه کوچولو از تاریخ که خوندیم
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
6
6
تا کسی میاد یه نقدی کنه سریع همه میپرن و شروع میکنن به تخریب. درست بنابه گفته ی نویسنده زن ایرانی پدر بی غیرت نداره . پدرای ایرانی با غیرتن و محکم پشت دختراشون وایسادن . من خجالت میکشم از پدرم که این سریالو جلوش ببینم
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
4
6
عالی بود دست مریزاد. بهترین نقدی که تا الان از این سریال خوندم . هم منصفانه بود و هم فنی. دوست عزیز نویسنده این طبیعیه که طرفدارا بیان و حتی بدو بیراهم بگن. البته یک نویسنده خودش اینارو میدونه فقط واسه دلگرمی گفتم که افرادی هم هستن که این مشکلات رو میبینن و فرق بین تعصب و تحجر و غیرت رو میفهمن و سیاه نمایی رو از صداقت تشخیص میدن.
مهدي رضائي
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
2
6
با عرض سلام خدمت دوستاني كه خوب يا بد، زشت و يا زيبا نظر گذاشتن و يا خواهند گذاشت. من هرگاه در هر حوزه اي تواني رو در خودم ببينم و حرف تازه اي داشته باشم خواهم نوشت. به قطع نظراتي كه اينجا مشاهده خواهيد كرد گوياي ماهيت شخصيتي و محتواي فكري ارسال كننده هاست. بعضي نظرها غير فني و بعضي احساسي و برخي فكر شده اس. سخن فراوان است و در اين مجال نميگنجد. در پاسخ جمله يكي از كاربران؛ بنده هيچگاه در مقوله حجاب ننوشته ام و جرات نوشتن نخواهم داشت. چه اينكه فهم من در آن زمينه هنوز معيوب است.
ارادتمند همه شما عزيزان ، مهدي رضايي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
مقايسه شهرزاد با سريال‌هاي تركي ظلم بزرگي در حق شهرزاده آقاي محترم. چندين بار در متن شهرزاد به مفاهيمي همچون عصمت و حياي زن، وفاداري زن شوهردار به شوهر، عدم دروغ‌گويي زوجين به هم و.... اشاره شده است كه اين مفاهيم جايي در سريالهاي تركيه اي ندارد.
مهرزاد صادق پور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
ناشناس محترم بهتره آستین بالا بزنی و بنویسی .
khosravi
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
2
5
نقد بسیار عالی و هوشمندانه بود، بنده کاملا موافق صحبتهای شما هستم و چنین پارادوکس های موجود در سریال که شما هم اشاره فرمودین ذهن بنده رو هم درگیر کرده بود،به نکات ظریفی اشاره فرمودین ، باشد که فیلم سازان ما بیشتر به چنین مسایلی توجه کنند و دوستان و مخاطبان هم متعصبانه به زعم علاقه به سریال جبهه گیری نکنند،واقعا همچین ضعف هایی وجود داشت و نقدهایی وارد بود به این سریال،اما به نظر بنده این نقد بسیار منصفانه و البته حرفه ای بود
مهرزاد صادق پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
4
5
من این نویسنده رو میشناسم نه محل درآمدشه و نه زورکی مینویسه بارها دیدم ساعتها رو نوشته هاش فکر کرد و ویرایش کرد بهتره که خوب مطلبش رو بخونیم و بعد از تمام زاویه ها نقد درست کنیم نه یه چیز کلی بگیم و خدانگهدار این بنده خدا بهترین تعریفها رو از عوامل سازنده کرده و فقط از فیلمنامه از نگاه خودش نقد کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
چون شما ايشونو ميشناسيد پس همه چي حله ديگه! يه پا شوراي نگهبان شدي براي خودت!
مهرزاد صادق پور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
آقا یا خانوم ناشناس لطفا مودب باش اینجا نه کسی صلاحیت میده و نه کسی رد صلاحیت میکنه شماهم اگه به صلاحیت ایشون اعتراض داری برو و مرجع قانونیش شکایت کن و بگو این آقا نشر اکاذیب کرده و یا افترا بسته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
3
5
تحلیل ضعیفی است و دور از حقیقت فیلم
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
2
7
"بتول خانم زنی است، علی رغم تحدید علیه او اما به شهرزاد وفادار است."

تحدید یا تهدید؟؟؟
پاسخ ها
مهدی رضائی (نویسنده)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
متاسفانه علی رغم عدم تمایل به پاسخ مستقیم گاهی لازم می نماید در فقراتی همچون ایراد مطروحه ی بالا پاسخ بزارم. بتول خانم زنی بود که در تحدید (محدودیت) فرزند شهرزاد رو به ایشان رساند . بازم ممنون از تمامی کاربرانی که خوب یا بد، مغرضانه و یا دلسوزانه نظر میزارن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
سعید حون دادا به نظرت علیه بطول خانم تحدید نبود؟؟؟ فقط تهدید بود ؟؟؟ این همه نشنیدی علیه ایران تحریم است ؟؟؟ معناش این نیست که علیه ایران تحدید هست یعنی ایران دیوار کشی شده . نمیشه به نظرت ؟
سعید
| United States |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
با توجه به فضای جمله کاملا مشخصه منظورت تهدید بوده ولی تحدید نوشتی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
گیر دادی به بتول خانم ااااا . با توجه به فضای صحبتت معلومه که سعید نیستی . ولی سعید نوشتی اسمتو. به نظر من حتی اگر تو درست گفته باشی این ایراد مربوط به ویراستاری میشه نه نویسنده. این خطاها از سوی نویسنده ها کاملا طبیعیه و نشان بر عدم آگاهی نیست ویراستار رو واسه همین کارا گذاشتن. در هر صورت تو قبول نکن دوس داری همون تهدید رو دوس بدار. دوستم
سعیده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
مرگ بر او . خخخخخخخخخخخخخخخ
سعیده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
یعنی سوتی در امرت به این گندگی دیدی ؟ رو نظر اولت پرچمت پرچم ایرانه عزیزه ولی اون پایین عوضش کردی آمریکایی شدی . از بچه های سایت نیستی احیانا ؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
3
4
مطلب بسیار دقیق و کارشناسی بود
متشکرم
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
3
4
من کاملا با نظر شما موافقم
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
3
4
نقد بسیار عالی و هوشمندانه ای بود من کاملا با نظر شما موافقم.
مهدیه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
1
5
به نظرمن نقد ایشون ، نقدی پخته و ریزبینانه و ازهمه ابعاد حرفه ای هست به نظرم ایشون به صراحت پارادوکس های موجود در فیلم رو که باعث میشه ذهن مخاطب از هفته ای به هفته دیگه درگیر بشه روبیان میکنه. من باتمام نقدها گفته شده درمتن موافقم واز طرفی عده ای هستند که فکرمیکندند شخصیت فرهاد برای زنان روزگار ما خوب ومناسبن ،شخصیتی که درفیلم دائما در حال گریه وناراحتی هست واین احساسی بودن افراطی، شخصیت ضعیف وشکننده ای برای فرهاد درست کرد.
قلمت مانا وپویا ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
3
4
خلاف واقعيت هم نكفته در مورد مردان. مرد بودن به زور خونه رفتن و پهلوون بودن نيست. مرد بودن به شعور و اخلاق و همت بلند داشتنه. مرداي مملكت ما اكه مرد بودن اين وضعيت جامعه ما نبود. مشكل زنان جامعه ما مردان هستن و بس. همين سريال هم كاملا مشخص شد كه در همه جا و همه زمانهازن اسير سلطه مردها شده. آيا دوست داشتن يك گذشته خوب و ياد و خاطره اون خيانت محسوب ميشه؟ اما تعدد ازدواج يك مرد و ناديده انكاشتن عشق و محبت يك زن و احساسات و عواطف اون خيانت نيست؟؟!! زنان جامعه ما چرا بايد هميشه اسير احساسات و عواطف باشن. مردهاي مملكت من بهترين حربه و سلاحشون براي برانكيختن عواطف يك زن و شكست زن اينه كه در اختلافات خانوادكي بجه رو از مادرش جدا ميكنن و از حق ولي قهري بودنشون سوء استفاده ميكنن در حالي كه حاضرم سوگند بخورم كه كمتر از ده درصد مردا فرزند برايشان مهم نيست. همان چيزي كه در سريال شهرزاد و در واقعيت همه و همه با آن مواجه شديم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
شما هم بهتر بود میرفتی با همون خانوم نویسنده مشورت میکردی که دزک فمنیستیشو بالاتر ببره . بدبخت مردا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
به نظر من انتقاد نویسنده در مورد زورخونه کاملن بجاس. چون از یه عده مرد لات به خوبی حرف زده اما نباید از یه زورخونه که اون زمون محل پهلونی و معرفت مردها بوده حرفی میزد؟؟؟؟؟؟؟ عادلانه قضاوت کن . در ضمن شمایی که حاضری پشت آمار ده درصدیت قسم بخوری به نظرت میشه بقیه حرفاتو گوش کرد؟؟؟؟؟ این نوشته خودت پر از احساسات غلطه
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
من با نظر ناشناس 23:51 کاملا موافقم. داشتن و حفظ کردن خاطرات که یه امر ناخودآگاهه خیانت محسوب میشه ولی دو زنه بودن خیانت نیست!
اوضاع زنان در جامعه مرد سالار ما همین الان هم خیلی بدتر از این سریاله چه برسه به هقتاد سال پیش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
ناشناس 11.25 تو که باز پرچمتو عوض کردی . مرگ بر منافق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
4
دوست خوب نويسنده يا نقد كننده سريال شهرزاد، زشت يا زيبا در جامعه هست چنين سرنوشتي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
1
ان شاالله استقلال قهرماندجام حذفی می شود و مظلومی می ماند.
جلیل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
3
4
نقد کننده کاملا مشخص هست هیچ درکی از شخصیت زن نداره رویاهاش خاطراتش و واقعیت پیچیدگی روانی زن ربطی به سریال های بی سر و ته ترکیه ای نداره
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
1
3
احسنت به نوع نگاه ونقد دقیق شما نویسنده عزیز...نقدی به جا ودقیقی بود.
حسيني
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
3
4
وقتي حجاب كم رنگ شود هر سريالي در ايران پر بينده مي شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
دوستان بحث حجاب نبوده . لطفا فرافکنی نکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
1
1
الان دیگه همه چی حل شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
3
1
تحلیل بسیار سطحی نگرانه ای بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
تحلیل عمیقت رو تا عمقش واسمون بزار بخونیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
1
سریال فقط کیمیا یه داستانه کاملا ایرانی با چهره پردازی عالی لوکیشن خاص و بازی درخشان ....... و جای تشکر برای صبا و سینا
ناشناس
United States
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
3
0
بنظر من این نقد بیشتر برای اینه که نویسنده خودش رو با خلاف جهت آب شنا کردن مطرح بکنه والا بسیاری از ایشان نقادتر و گیر دهنده تر به مسایل حجاب در جامعه داریم که اگه مسایلی بود الان هزار بار شهرزاد رو کوبیده بودن.با سپاس لطف شود در راستای آزادی بیان منتشر شود
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
برای بد نام کردن سریال ترکیه ای سریال خوب شهرزاد رو جلوه قرار داید که حتی نگذاشتید یه قسمت تو صدا سیما ایران پخش بشه
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
با عرض سلام
سریال شهرزاد واقعا یک سریال دور از یک نمونه بانوی ایرانی و مسلمان است سریال شهرزاد نمونه ای از سریال های ترکیه ای است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بانک ملی
گزارش تصویری
مرسدس بنز  خاص در ایران (+عکس)

مرسدس بنز خاص در ایران (+عکس)

تصاویر: سبک زندگی متفاوت مردم کره شمالی

تصاویر: سبک زندگی متفاوت مردم کره شمالی

دیدنی‌های امروز؛ از جشنواره

دیدنی‌های امروز؛ از جشنواره "زنان نخ به دست" در هند تا پس فرستادن زباله‌های آمریکا از اندونزی

تصاویر: حسام نواب‌صفوی در دادگاه محاکمه متهمان سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد

تصاویر: حسام نواب‌صفوی در دادگاه محاکمه متهمان سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد

تصاویر: خشک کردن گندم در چین

تصاویر: خشک کردن گندم در چین

بانک ملی
بانک ملی
تازه های سایت