نظر شما درباره سخنان عباس عراقچی پیرامون اخراج افغان های مقیم ایران چیست؟
انتشار یافته: ۱۶۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۷
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
106
51
سلام خدمت هموطنان عزیزم، اقای عراقچی اصلا وظیفه نداشت ، اگر این مورد در کشور ما اتفاق میافتاد و ما مهاجر افغانستان بودیم حاظر میشدیم با ما همچین برخوردی بشه، ؟ درست نیست ما همه با هم برادر و برابریم، اگر هم خلافی هم ازشون سر زد ما قانون داریم با خاطی برخورد میشه چه افغان و چه ایرانی،ولی این عمل جمعی شایسته همسایه بودن نیست،کاری که انجام دادیم رو با منت کردن و غیر اصولی صحبت کردن خراب نکنیم روزی دست خداست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
احیانا خود شما افغانی که نیستید...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
با سلام جناب عراقچی واقعیت را گفته و این نظر ی بیشتر مردم ایران است اگر قبول ندارید به همه برسی بزارید تا معلوم شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
لازم بذکر است انتخاب وزیر و معاونانشان با نظر رهبری است. پس توهین و افترا نزنید. و بدانید سیاست و مملکت داری آنطوری نیست که امثال شریعتمداری ها با سیاه نمایی و آتو گرفتن مسائل مشخص و روشن نشان می‌دهند. آقای شریعتمداری روزی باید در درگاه خداوند جواب این تشویش ها و دروغ پردازی ها را بدهی
یکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
صد البته که رعایت موارد اخلاقی لازم است و در برخورد با اتباع سایر کشورها رویه های یکسان حرف آخر را می زند
معدودی از یک اقلیت در افغانستان برای اهداف انقلاب و دفاع از ایران در برابر حرکت تروریسم (دست ساخته آمریکا) از جان مایه گذاشته اند.
اما فراموش نشود عده ای زیادی از عوامل داعش در نبرد با انقلاب هم از بین سایر اقوام افغان بوده اند. و علی رغم محبت های ما ایران را هموارد محل زشت ترین جنایات ساخته اند.
پس لازم است با همکاری نهادهای اطلاعاتی فقط کسانی که در جهت منافع ایران هستند از قانون مستثنی شوند. قرار نیست کسانی که دیروز در جبهه مخالف ما دل به بن سلمان بسته بودند هم سر سفره ما بنشینند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
29
76
بسیار سخنان خوبی بود. به طور کلی افغانی‌هایی که به ایران گریختند بعد از اتمام جنگشان باید بازگردانده می شدند و به هیچ عنوان نباید به ماندن امیدوار می شدند. ما خودمان نیروی کاری مازاد داریم. این‌ها ایرانی‌ها را تنبل کردند سطح حقوق را پایین آوردند و به بافت جمعیتی ایران صدمه‌زدند. ممنون هم نیستند که هیچ طلب‌کار هم هستند. دختران و پسران ایرانی را برای ازدواج می‌خواهند. همیشه هم از تبعیض صحبت می‌کنند.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
بنویسید عراقچی، بخوانید اوراقچی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
کاری که افغان ها میکنن رو جوون ایرانی انجام میده؟
کارگری و ... ؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
53
37
پیشنهاد آقای عراقچی نوعی خود تحریمی است و معلوم میشود ایشان به عنوان یک مسئول از نقش برادران اقغانی در اقتصاد ایران بی خبر است.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
14
54
با سلام
اگر عددی که اعلام کرد درست باشد تا حالا هم دیر شده و اصلا هم ربطی به مسائل اخیر ندارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
67
24
#عراقچی_استعفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
77
35
غلط اضافی کرد عراغچی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
شما غلط کردی
محمود
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
17
70
صحبت آقای عراقچی برای فشار به اروپا از برای تبعات سیل پناهندگان در آینده بوده است . عنادی در کار نیست .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
51
42
هر دو (ایران و افغانستان) واحد یک پیکرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
شما كه اين رو ميگي حتما در شهرت افغاني يا وجود نداره يا اينكه كمه اگه مثل ما در شهري زندگي ميكردي كه در محتلون كل همسايه ها افغان بودن و ديگه خبري از همشهري هات نبود فقط اين كه نيست به جاي اينكه بچه شيعه زياد بشه هر خانواده اي ده تا يا بيشتر بچه داره با إمكانات كم
علی
Canada
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
30
73
بنظر من ایشان حرف دل ۷۰ میلیون ایرانی را ابراز کردن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
شما در کانادا نشستی، راحتی؟
به نظرم کانادایی هم همین حرفها را ممکنه درباره شما بزنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
آخه نادان درج پرچم که نشانه این نیست که طرف کانادا اقامت دارد . خدایا کی ما از دست اینا راحت می شویم .
امین
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
27
66
چه عجب بعد از سال ها یه کار درست می خواهیم انجام دهیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
13
45
عزیزان این شگردی است برای مجاب کردن اروپا برای همراهی با ایران ایشان گفته اگر اروپا همراهی نکنه اونوقت ما افغان ها را اخراج میکنیم تا موج مهاجرات به طرف اروپا هدایت بشه شما جدی نگیر
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
15
58
به نظر بنده خیلی هم بجا گفته شده .چرا که واقعا هزینه های زیادی هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ ازدیاد جمعیت هزینه بر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
کاری که یک افغانی می‌کنه را سه تا ایرانی انجام نمی‌دند!
افغانیا اخراج بشن، هزینه‌های کار در ایران چند برابر می‌شه.
ثانیاً کی گفته که اروپا از اخراج افغانیها نگران میشه؟ چه دلیل منطقی وجود داره که افغانیها از ایران به اروپا بروند؟ چند درصدشون میرن؟
اصلاٌ از اخراج افغانی‌ها آب هم در دل اروپاییها تکان نمی‌خوره
خراسان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
14
50
سلام
با تمام احترامی که برای دوستان و برادران افغان قایل هستم وبا توجه به زحماتی که این عزیزان متحمل میشوند وباتوجه به اینکه امریکا بذون منطق خاصی فشار به کشور ما اورده ودایه حقوق بشری را در افغانستان دارد با نظر اقای عراقچی موافق هستم
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
14
27
به نظر من آقاي عراقچي در نحوه بيان موضوع دچار اشتباه شده و منظور ايشون به هيچ وجه خروج عزيزان افغان از ايران نبوده و نيست و فقط ايشون خواسته از اين طريق اروپا رو متوجه مسئوليتهاش در قبال پناهجويان افغان بكنه . گرچه از ايشون به عنوان يك ديپلمات باسابقه انتظار ميره سنجيده تر سخن بگه تا تو آسياب دشمن آب نريزه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
18
45
موافق صد در صد. هرجه زودتر بهتر
داود
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
12
28
زیاد جدی نگیرید صرفا یه بلوف سیاسی جهت فشار آوردن به اروپایی ها از طریق سیل مهاجرین است .....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
33
16
آقای عراقچی شما خودت کجایی هستی؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
عراق نام قدیم اراک بوده. در اینترنت سرچ کنید. مثلا شهید عراقی یا شاعر معروف عراقی از شهر اراک بودند. که بعدها اسمش تغییر کرد
دهقان خبري
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
27
18
امان از بي تدبيري
اولا اين مووضع هيچ ارتباطي به ايشان ندارد
دوما آقاي عراقچي در دوران مسئوليتشان اينقدر حرف دروغ گفته كه اين يكي هم روش
سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
12
38
کشور ما ظرفیت این همه مهاجر را نداره.این جا بیکاری بیداد می کنه .
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
الآن کارگر افغانی اخراج بشه، لیسانسیه ایرانی میره جاشو پر کنه؟!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
9
41
متاسفم که همه چیز را احساسی بررسی می کنید حرف اقای عراقچی کاملا منطقی ودر جهت تامین منافع ملی است باتوجه به مقوله مهاجرت در بین برخی از کشور ها بعنوان اهرم فشار برای برخی از کشور ها است چرا کشور های اروپایی حاضر به پذیرش مهاجر نیستند در صورتی که در برخی موارد هزینه نگهداری مهاجرین را به بعضی از کشورها پرداخت می کنند تا این مهاجرین به کشور های اروپای نروندمثل مهاجرین سروری را که حاضرند بخشی از هزینه نگهداری را به ترکیه پرداخت کنند ولی در کشور ما همه چیز احساسی وغی منطقی وغیر اصول دیپلماتیک برخورد می شود
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
8
36
به نظرم حرف بدی نزده اند بالاخره بایستی یه روزی برگردند به کشورشون الان شما ببینید من جاهای دیگر کشور رو خبر ندارم بافت تمام شهرکها و روستاهای اطراف تهران کاملا افغانی هستند ایرانی خیلی کم داخلشون می بینی مثل فیروز بهرام گل دسته و تمام روستاهای جنوب تهران که یکی از بهترین و خوش آب و هوا ترین منطقه تهران که یک ایرانی توش نیست اگر اقلیت باشند داخل اکثریت اشکالی نداره این از نظر من ایراد داره بالاخره بایستی برگردند کشورشون بسازند دیگه
d
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
11
33
اين كار رو بايد خيلي وقت پيش ميكرديم
موسی امیری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
30
16
سلام روز بخیر
اخراج افغانها خیلی عالیه افغانها برن ازکشور نوبت به عربا برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
آنوقت کی نوبت تو میشه ؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
36
19
حرف چرت را همه ممکن است بزنند و ایشون هم اینجا زده. بنده خدا!!
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
7
32
به نظر من از اول هم پذیرش این تعداد مهاجر کار درستی نبوده، کدوم کشور قبول میکنه 3 میلیون نفر بیان توی کشور و به جمعیت اضافه بشن، هر چیزی حسای کتاب داره مسئولان باید نگاه میکردن ببینن آیا کشور ظرفیت این همه مهاجر رو داره یا نه؟
این تعدا مهاجر هم از همون اول به سرعت وارد ایران شدن و همواره هم بر تعدادشون افزودن شده، چطوره که خود افغانستان از برگشت اینا واهمه داره بعد باید هزینه این تعداد مهاجر رو اونم تو این وضعیت مردم ایران بدن. به نظر من خیلی زودتر از اینا باید به این فکر می افتادن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
19
8
این هم مثل بقیه کاراش...
علی دانش پژوه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
8
34
به نظر من حرف درستی رو زد، ایران مرز ورود افغان ها به اروپاست، همچنین ایران سنگر مقابله با ورود مواد مخدر به اروپاست، که اگر این دو مانع برداشته شود اروپا آشفته بازار خواهد شد، به نظرم تهدید به جایی بود، ولی نباید آب به آسیاب دشمن ریخت، همیشه برادران افغان برای ما محترم بوده و هستند.
جعفر ذوالنوری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
21
15
هرچه می کشیم ازدست مدیران ناکارامد وبی تعهد وخیانتکاراست فقط مشکلات رازیادتر وگستاخانه هم به ناکارآمدی وخیانت ادامه می دهند وبه عنوان منجی ومردان هسته ای ازجیب مردم وبیت المال پاداش وپول دریاغت می کنند . ننگتان باد خیانتکاران......
ناشناس
United States
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
22
16
به نظر من داره به گندی که در بزحام زده با این حرف بی مربوط میپوشبنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
14
18
اصولا چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. منتها چه80 میلیون گرسنه چه 84 میلیون گرسنه.
محمد صلاح
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
18
15
احمد عراقچی برادر زاده عباس عراقچی مفسد اقتصادی است
اکثر مفسدان اقتصادی کلان اعدام شد ولی متاسفانه سر داستان برادرزاده عراقچی سیاسی کاری شد.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
18
7
بنام الله پاسدارحرمت خون شهیدان 0اصلاتیمشان خوب کارنکردباتوجه به صحبت های آقا 0نظرم خیانت بودبخون شهدای دفاع مقدس وشهدای هسته ای رسم سیاست را بلدنستیم 0چون زمان نرم صحبت کردخیلی وقت هاست که گذشته 0مملکتمان رادردتیاذلیل کردیم0این هم وضع جامعه 0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
8
2
نظری ندارم
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
8
28
بعداز چهل سال میزبانی ، بنده موافق خروج این عزیزان از کشورم هستم ... بهتر است از پتانسل آنها در آبادسازی کشور خودشون استفاده بشه نه اینکه در بیرون بردن ارز از مملکت ما !!!
ع.الف
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
6
16
زندگی کردن در ایران از دیدگاه عقل اقتصادی، به صرفه نخواهد بود. بسیاری از آنها خودشان خواهد رفت.
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
19
11
من یاد دوران مدرسه می‌افتم

وقتی یکی از یکی قلدرتر از خودش کودک می‌خورد نمی‌تونست بزنتش

می‌رفت دق‌ودلی‌شو سر کوچکتر و ضعیف‌تر از خودش در می‌آورد

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
2
21
سلام ای کاش فکری برای مرزهای باز شده خوزستان هم می کردند منطقه ای باید بین المللی شود که با ورود افراد از کشورهای دیگر مردم خودمان در تنگنا قرار نگیرند . در شرایط اقتصادی فعلی که اکثر مردم ما مشکل تامین ارزاق دارند ، هر روز صبح شاهد مردمی از عراق هستیم که برای خرید به آبادان می آیند و کاسب بی انصاف که دیگر نه حبیب خدا که دشمن خداهستند فروش ارزاق را به عراقی ها ترجیح میدهند و درمقابل خریدهای کلان عراقی ها ، ساکنین آبادانی را که توان پایینی برای خرید دارند دارند را به سخره و توهین می گیرند که این در شان ساکنان شریف آبادان نیست . در این شرایط تا رسیدن به ثبات اقتصادی ورودی این مرزها را ببندید .ضمنا موضوع به فرمانداری آبادان و امام جمعه آن شهر از طریق مردم منعکس شده است . با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
برادر گرامی. همین مشکل در استان اردبیل نیز صادق است. بسیاری از آذربایجان وارد اردبیل و شهرستان های مرزی می شوند و به دلیل تفاوت ارز فقط خرید می کنند. حتی گاهی فقط خرید می کنند و اصلا نیازی هم ندارند و ایرانی جماعت فقط ناظر این فاجعه است.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
13
14
سلام
مهاجران و برادران افغانی نتنها برای کشور ما هزینه ساز نیستند بلکه در زمینه های مختلف خدمت رسان هم هستند.
۱- مثل کار خالصانه با کارمزد کمتر.
۲- کار در اموری که برای ایرانیها جذاب نیست.
۳- رفت و آمد اقوام افغان به ایران و ارز آوری انها.
۴- حمایت و برادری با ایرانیها در موارد مختلف.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
7
21
حرف کاملا درستی زده وقتی بچه های این سرزمین تو چادر درس میخوانن وقتی دختر بچه خردسال سر چهارراه گل فروشی میکنه و از تحصیل محرومه چرا باید پول مملکت خرج بقیه بشه درود با آقای عراقچی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
اولا این راهش نیست

دوما ایشون در جایگاهی نیست که بخواد همچین اظهار نظر نابخردانه‌ای بکنه

این خودش باعث تیرگی روابط و ناامن‌تر شدن مرزهای شرقی است


این دقیقا خلاف ثبات منطقه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
چرت نگو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
باسلام من یه مهاجر افغانستانی هستم دعا میکنم این حال وروز ما روی هیچ یک از مردم دنیا نیاد به خصوصی مردم ایران ،ودعا میکنم روزی یکی مثل خودتون در موقعه سختی بهتون بر بخوره ببینم اون موقع حال مارو میفهمید یان؟
محسن مظاهرى
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
1
6
به نظر من اقاى عراقچى امريكا واروپا را به استعفاى دولت روحانى وروى كار امدن يك ويا دولتهاى انقلابى تهديد كند وكار را اساسى حل كند وگرنه دولتى كه امريكا را كدخدا ميداند وملت خودش را رعيت چطور ميتوان پذيرفت كه كدخدا ازتهديد رعيت هراس داشته باشد سپاسگزارم اگر نشر دهيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
5
4
در باب مهاجرت مسئله ایران و افغانستانیها با سایر جهان تفاوت دارد اول اینکه خصلت فرهنگی ایرانی میهمان نوازی است صحبت اقای عراقچی هر چند ازباب سیاسی گفته شده اما نقض ویژگی فرهنگی ملت بزرگ ایران است دوم اینکه ملت همسایه و هم فرهنگ افغانستان یک کشور همسایه نیست بلکه یک ملت برادر به معنای واقعی کلمه است شاهد این مدعا بیش از 5هزار شهید در دفاع مقدس و بیش از دو هزار شهیدمدافع هرم و هزاران جانباز برای دفاع از ایران است همراهی و همکاری
موثر در مبارزه با داعش که نفش موثری در این پیروزی ها داشتند سوم تامین نیروی کار ارزان در مشاغل سخت کمک به احداث زیرساختهای کشور مثل شبکه های اب برق گاز مترو و غیره که میلیاردها تومن صرفه جویی در پروژها ایجاد کرده است چهارم اینکه به دلیل زبان تاریخ و فرهنگ مشترک همراهی و همدلی با مردم افغانستان حفظ و پاسداری ازتاریخ و فرهنگ ایرانی است بدون تعصب باید گفت مهاجرین افغانستانی میهمانان عزیزی با فرصت های فراوان برای جمهوری اسلامی هستند که باید در جهت منافع ملی و فرهنگی کشور تکریم شوند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
6
13
آقای عراقچی حرف خوبی زده است افغانی و لبنانی و عراقی و پاکستانی از ایران بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
خودت یه آزمایش ژنتیک بده ببینیم کجایی هستی
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
7
5
همون كه تو برجام لطمات جبران ناپذير زديد بس نبود.
ديواري كوتاه تر از برادران زحمتكش افغاني نبود.
چقدر بيهوده گوئي ونظرات غير مسئولانه بسه اقاي عراقچي.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
5
12
راست میگه آخه مهمانداری چندسال بسه دیگه
م ک
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
9
3
خدماتی که مجاهدان افغان در سرکوب داعش وحمایت از ایران کردند یک طرف ، بتون ریختن در صنعت هسته ای و ..خدماتی که عراق چی ها کردن طرف دیگه ، حالا کدوم نباشند بهتره؟
غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
5
4
حالا خوبه خودش عراقچیه
حمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
8
6
غلط کرد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
2
8
بنظر من خیلی وقت پیش باید این کار میکردن سرمایه های که خارج نکردن الان همین شهرداری تهران نصف بیشترش افغانی چرا نیروی ایرانی نمیگیرن یه دوستی اشاره کرده بود به حقوق دستمزد واقعا همینطوره خراب کردن هرکجا میری با کمترین حقوق کار میکنن به هزینه کارفرما نه پول ابی میدن برق گاز و ......
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
16
5
از مداقعین شهید افغانی خجالت نمی کشی
ان شاءالله خون انها به زمین گرمتان بزنه که بی تدبیری و بی لیاقتی و بی عرضگی خودتان را به گردن دیگران می اندازید
مردگ کذاب
پاسخ ها
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
شهیدافغان بخاطرخدا رفته بعدم خونواده هاشونو ایرانی میکنن ویه عالم امتیاز دانشگاه وچیز دیگه میگیرن! اونا اگه خیلی مجاهدن کشورخودشون بیشتر به مجاهدت نیاز داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
6
9
خیلی هم عالی و بجا گفته...ولی کو کوش شنوا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
4
12
نظر من این است که خودتان هم میدونید حق و به جا گفت. اما لجاجت اجازه قبول کردن آن را نمیدهد.
مردی
Germany
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
4
4
بنی ادم اعضای یک پیکرند که در افرینش ز یک گوهرند. چو عضوی بدرد اورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار.
زاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
3
10
بنظر من ایشان حرف ایشان منطقی است میلیونها ایرانی با این همه گرانی بیکار هستند آنهایی که از سخنان عراقچی برآشفته شده اند درد بیکاری و گرانی ندارند.و ارتباطی هم به داعش و سوریه ندارد چراکه حمایت از برادران مسلمان در جنگ وظیفه همه مسلمانان است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
3
نشان از خیلی چیزهاست اگر بگویم در سایت نشان نمی دهید
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
7
4
همه میدونن آقای عراقچی و ظریف و غیره چه خسارتی با برجام بی فرجام به ملت ایران زدند،حالا هم که بی عرضگیشون به همه ثابت شده دارن حاشیه پراکنی میکنن، تو هسته ای همچی نابود کردن،کسانی که ادعاشون می شد،با کدخدابستن، امضای کری تضمینه، دکترا مذاکره دارن،زبون دنیا رو بلدن، حالا به جای اینکه از ظرفیت های کشورهای همسایه مثل عراق،افغانستان،سوریه، اذربایجان و غیره به عنوان یه فرصت استفاده کنن با حرف های نپختشون دارن تبدیل به تهدیدش میکنن.
ناشناس
Romania
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
4
6
کاملا با ایشان موافقم.
ناشناس
Romania
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
5
5
کاملا با ایشان موافقم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
2
5
مهاجران افغان اگر قانونی مهاجرت کرده اند که قدمشان بر چشم اگر هم غیر قانونی در ایران اقامت دارند و مسلمان هستند شرعا نان و آبی هم که از سهم ما مردم ایران بخورند حرام است . در کل امثال آقای عراقچی نه دلشان برای ایرانی جماعت میسوزد نه افغانستانی به فکر امرار معاش خودشان هستند .
حسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
2
5
ایشان بجای غره غره کردن نظرات رییس جمهور بره فساد مالی و اختلاس برادر زاده اش را جم و جور کنه
مردی
Germany
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
7
2
اقای عراقچی در حد و اندازه ای نبود که دراین موارد دخالت کند . همانطور که عده ای در برجام ماموریت داشتند بنظر میرسد که در این مورد هم ایشان ماموریتی داشته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
حتما توبودی؟؟؟تویی که نفس کشیدنتم برای ایران هزینه داره و هیچ کار مفیدی برای کشورت نکردی جز حرررررررافی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
4
کشور باید در تمام زمینه ها مدیریت شود وهمه در چایگاه خود باشند مطبوعات ورسانه های کشور باید مسایل را تبین کنند این حرف آقای عراقچی نیست در جاهایی تصمیماتی گرفته می شود وهرکدام آن مسئولان آن را رسانه می کنند برای امتیاز گیری روقبای کشور
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
3
8
اظهارات عراقچی در جهت تامین منافع ملی ماست نه منافع ایدئولوژی، ما باید ببینیم منافع ملی برایمان مهمتر است یا منافع ایدیولوژی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
4
10
به نظر بنده خیلی هم بجا گفته شده .چرا که واقعا هزینه های زیادی هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ ازدیاد جمعیت هزینه بر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
اگه واقعا حساب گر هستی حساب کن ببین آقای روحانی با اقتصاد چیکار کرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
4
2
صحبتهای ایشان بیشتر مصرف داخلی داشته ولو اینکه میخواست به اورپاییها التیماتم بدهد از روش دیپلماسی وارد نشد و فقظ باعث رنچش باردران افغان که الان جزئی از این ملت هستند حداقل خاصیت اینها بیشتر از عربها ست
رقیه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
6
1
سلام ،،نظرتنهامن نیست بلکه نظر یک منطقه هست چرا این مسئولین بی عرضه راعوض نمیکنن که ازناقص عقلی بودنشان خبرمیدهد خوب احمق اگراین عزیزان نباشند نه تنها زندگی مالنگ میشودبلکه همینهابودن که جلوی دانش ایستادن اونی که بایدبره ازاین میهن اسلامی درواقع خودشما مسئولانی که برین به درک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
عزیزم تو خودت افغانی هستی داری واسه افغان ها نوشابه باز میکنی؟؟؟؟افغانستان چیکار قراربکنه برای ما؟؟؟انرژی هسته ای مون رو گسترش بده؟موشک قاره پیما بسازه؟؟اب سنگین تولید کنه؟سانتیفیوژ بسازه؟؟؟یا اصلا بیان بشن عضو تیم مذاکرات هسته ای برند واسه ما،مذاکره کنند.انقدر پر رو هستین ولتون کنن فردا میخواید نماینده واسه انتخابات ریاست جمهوری بدین.عزیزم این همه توانایی تون رو بردارید ببرید کشور خودتون رو بسازید
مصطفی.ا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
8
هر چند با مواضع آقای عراقچی در برجام مشکل دارم اما در واقع عدم مدیریت صحیح وزارت کشور و وزارت امور خارجه در توزیع مهاجرین مشکلات زیادی را ایجاد کرده است مثلا در مناطقی از یزد یا شهرستان ورامین و برخی مناطق خاص در کشور آنچنان تراکم جمعیت افغان ها بالاست که غیر از مشکلات اشتغال و معظلات دیگری را ایجاد کرده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
4
3
سخنان معاون وزیر در خصوص برادران افغان هیچ ربطی به برجام نداشت و با چه اختیاری موضوع بازگرداندن آنها را روی آنتن زنده مطرح کرده ، جالب اینجاست که گوینده معاون سیاسی وزیر امور خارجه است . سیاست های کلی نظام را مقام معظم رهبری تعیین میکنند .خیلی اوضاع ایران با خروج امریکا از برجام آشفته نیست این مسئله هم مزید بر علت شد ه است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
3
6
فكر خيلي خوبيه اگه بگذاريد به راي گيري حتما راي مياره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
3
5
ایادردولت حسن یک انسان هست
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
5
9
با نظر اقای عراقچی موافق 100% هستم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
7
4
اگه ایران وارد جنگ بشه چه بسا افغانی هایی برای ایران بجنگند و چه بسا بیشمار ایرانی هایی در پستوی خانه مخفی شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
حرف مفت نزن ایرانی هشت سال یکی وتنها با کل کشورهای دنیا جنگید وکلی شهید داد ولی یک وجب خاکش رو نداد حالا ایرانی بترسه از جنگیدن واز افغانی بخوادبجنگه؟؟؟افغان اگه جنگنده بود وایمیساد تو کشور خودش واز کشور وناموس خودش دفاع میکرد نه فرار کنه بیاد ایران .جو فاطمیونم نگیرتون اونجا انقدر گروه هست از حیدریون پاکستان تا حزب الله لبنان و کتائب اهل حق و سیدالشهدا که اصلا فاطمیون نسبت به کارای اینا کاری نکرده.درضمن اگه رفتین سوریه پس چرا از یک دلار حقوقتون هم نگذشتین؟؟؟پس،شما برای ما نمیجنگید .برای پول دراوردن خودتون و دفاع از سوریه میجنگید چون خیلی کوچیکتراز اونی هستین که برای ایران بخواید امنیت بیارید مگه اینکه جوانان ایرانی مرده باشن که شما امنیت کشورشون رو تامین کنید.ایران انقدر نیرو نیابتی داره که افغان ها براش اندازه یک مدرسه از یک کشوره.ببند فکت رو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
3
4
اگر قرار باشه افعانی ها از ایران اخرا بشوند . بقیه بیگانگان هم باید اخراج شوند . ایا خود آقای عراقچی ایرانیه من که شک دارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
4
0
سایت فردا بطور موذیانه در شرایط خاص و حساس کشور که دشمن امپریالیسم در دیوار به دیوار ما صف آرایی کرده با عقده گشایی شکست انتخابات 96 سعی به حاشیه سازی و تمسک به موضوعات سخیف دارد.
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
5
عباس عراقچی حرف بیش از نود و نه درصد مردم ایران رو زده.ایران شده افغانستان این مسخره بازی ها یعنی چی. افغانی ها باید تشریف ببرن وطن خودشون این جا خونه اون ها نیست. مهمون یک شب دو شب سه شب نه پنجاه سال کیه که به افغانی که پنجاه ساله اومد ایران بگه مهمون.
ناشناس
United States
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
5
کاملا با نظر عراقچی موافق هستم در چنین شرایطی که مردم ایران در بحران اقتصادی هستن چرا مهاجرن افغانی باید ۱۰میلیارد یورو از ایران خارج کنند و هزینه آموزش ۵۰۰هزار افغانی را در مدارس ایران بپردازیم
ناشناس
United States
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
1
7
کاملا با نظر عراقچی موافق هستم در چنین شرایطی که مردم ایران در بحران اقتصادی هستن چرا مهاجرن افغانی باید ۱۰میلیارد یورو از ایران خارج کنند و هزینه آموزش ۵۰۰هزار افغانی را در مدارس ایران بپردازیم
محمود
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
2
زمان بحران آوارگان در اروپا , ترکیه با تهدید اینکه آوارگان و پناهنده های بیشتری را به سمت اروپا روانه خواهد کرد توانست از کشورهای اروپایی امتیازاتی بگیرد.ایران هیچوقت پناهند های افغانستانی را اخراج نخواهد کرد ولی این یه تهدید بود مانند بحث مواد مخدر که آنهم بعنوان یه هوشتار بیان شود تا اروپاییان و سایر کشورها بدانند که ایران چه هزینه هایی را دارد پرداخت میکند.بنابراین حرف ایشان در مقام اعلام خطر به غربیها مورد تایید است و بسیار بجاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
3
2
والله در شهر من اردکان هر چه کار سخته افغانیها انجام میدن از کارهای سخت سر کوره آجرپزی تا کارهای ساختمانی که معمولا هیچ ایرانی نمیکنه در سطح کشور هم منشا سد سازی و پل سازی و کارهای سخت بودند به نظر من آنها باشند و عراقچی برود
ناشناس
Germany
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
4
1
افغانها بروند شما برای لشگر فاطمیون در سوریه از کجا داوطلب یپدا میکنید ؟؟؟؟؟؟؟
داوود
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
6
من راضی به حضور آقایان و خانم های افغان در کشورم نیستم.‌ هیچ ربطی به نژاد پرستی نداره. اونها امکانات مردم ما رو استفاده می کنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
مثل اینکه بگی کسایی که رفتن خارج از ایران دارن از امکانات اونجا استفاده می کنند پس اون ها هم راضی نیستند پس باید برگردن؟؟؟؟
خ
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
3
من یه افغانیم ازدوست دارم یه زمانی برسه که حتی یه افغانی هم توایران نباشه نون زحمت خودمون روخوردیم منت شماهاروهم گوش کردیم زمانی برسه که افغانی توایران نباشه اون موقع ببینیم ایران چقدرابادمیشه شمایی که مسلمان بودن سرتون نمیشه صدرحمت به نجاشی زمان پیامبروقتی جعفرطیارپیشش رفت بااینکه مسیحی بودگفت بریدتاهرزمان که خواستیدتواین سرزمین بمانیداون موقع هم دین هم مذهب ماروببین همچین میگن انگارماسرسفرشون نشستیم وخوردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دوست عزیز من ایرانیم و معتقدم که شما با کارهای سخت باعث آبادانی کشور ما شدید مثل سدسازی و راه سازی و ساختمان سازی خیلی بهتر کسانی هستید که در هشت سال جنگ مملکت ما را خراب کردن
خ
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
1
چرانطرمنونداشتین
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
4
وقتی که امور افغانستان توسط امریکا واروپا برنامه ریزی میشود چشمشان کور برای برگشت مهاجرینی که به ایران امده اند هم برنامه ریزی یا هزینه های انرا پرداخت کنند .منظور اقای عراقچی هم همین بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
8
1
سخنان عراقچی احمقانه و ضد حقوق بشری بود و خودش متوجه شد و با توضیجات تکمیلی کمی انرا ترمیم کرد و درس عبرتی شد که هر حرف و ادعای مزخرفی را کسی مطرح نکند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
7
1
#عراقچی-باید-عذرخواهی-کند
ناشناس
-
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
8
وقتی کشور افغانستان شرایط عادی دارد چه ضرورتی به حضور این افراد است . باید به کشورشان برگردند و حرف آقای عراقچی حرف درست و به جا می باشد .
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
5
3
بنام خدا.باسلام خدمت رهبر عزیز وریاست سه قوه ووزیر محترم خارجه جناب آقای ظریفومعاون وزیر جناب آقای عراقچی باتوجه به جایگاه جنابعالی بعنوان معاون وزیر امور خارجه یک کشور اسلامی چنین صحبت های مقداری دور از انتظار بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
6
باز یک عده جو روشنفکری گرفتشون وتیریپ ماخوبیم برداشتن.میگه سالی هشت میلیارد یورو هزینه این مهاجران میکنیم درحالی،که کل بودجه تمام نیروهای مسلح ما به چهارمیلیارد یورو هم نمیرسه.پس میفهمید چه رقم سنگینیه؟؟؟؟فرض کنید اینو خرج کار جوانان ما بکنند چقدر خانواده که پدرشون یا همسرشون بیکار شده میره سرکار وخرج خانواده ش رو میده وباعث میشه طلاق،نگیرن و کلی بچه یتیم بشن.پس خواهشا حرف مفت نزنید که چرا باید بیرونشون کنن.یگی دیگه زده اینارو یتیم کرده ما باید خرجشون رو بدیم؟؟؟باشه دادیم یک سال دو سال سه سال ده سال بیست سال چقدر؟؟؟؟از جنایت وتجاوزاتشون به زن باردار بگیر تا دختربچه انقدر پرونده دارند که دیگه نمیرسن به کارای دیگه شون دادگاه ها.از لحاظ اینکه پرونده های اینا فوق خشنه.ما کارخانه داریم بخاطر این اوضاع صدو پنج نفراز کادگرامون رو با گریه خودمون اخراج کردیم چون دیگه در نمیاوردیم.بعد یک افغانی میاد حقوق،دوبل میگیره یک ریال مالیات نمیده و پولش رو میبره افغانستانی که یک میلیون اونجا پنج میلیون ارزش داره خرج میکنه ومن باید هر روز با زن وبچه کارگرام حرف بزنم و بغض کنم از اینکه نون ندارن توخدنه شون کارگرایی که بعضی هاشون بیست سه سال با ما وکارکرد ودر واقع عین خانواده مونن.تورو قران دست از این جو گرفتناتون بردارید کدوم کشور دنیا بدون ویزا اجازه کار میده به مهاجر؟؟؟کدام کشور دنیا به مهاجر غیر قانونی اجازه تحصیل فرزنداشون رو میده؟؟؟اگه خبر ندارید از قوانین کشورهای دیگه لاقل یکم تحقیق کنید بعد حرف بزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
اگه بخوای از تجاوز به زنان باردار و بچه های کوچک حرف بزنیم خود ایرانیها وضعشون خیلی خرابتره حالا چند تا افغانی که یک دونشم زیاده کار خلافی کرد که جزاشم می بینه نباید کل افغانها رو متجاوز به ناموس ایرانی بدونید.یک ایرانی بود که به دختربچه افغان تجاوز کردو بعد تو اسید حلش کرد .درضمن این امارایی که جناب عراقچی داره می ده 8 میلیون و ... بدون اگر افغانها رو هم بیرون کردند بازم شما اتفاقی تو اقتصاد نمی بینی اینا همش حرف مفته.
فردا مرد باش تایید کن
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
2
دمش گرم حرف بسیار عال زده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
6
0
اردیبهشت 1399 :
به دلیل خروج کارگران افغانی از کشور قیمت مسکن سه برابر شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
غیب گو
ضرغام برخورداری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
4
ازاولش هم ورود اینان تصمیم نادانان بوده.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
1
3
بنظرم حرف ایشان درست بود ببین الان افغانیهای عزیز انگار حق قانونی اینها شده حتی کسی نمیتواند راجب خروجشان حرف بزند ما باید از مسئولین سیاسی حمایت بکنیم ضمن اینکه باید احترام افغانیهای عزیز هم د اشت
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
4
4
توي اين مملكت زر مفت زدن كه كنتور نمي اندازه. اين هم حالا خواست يه جفنگي گفته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
مثل تو؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
3
3
عالی گفت
محجوب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
1
4
با اقای عراقچی موافقم. ایران رسم مهمان نوازی را خوب انجام داد و اکنون زمان بازگشت آنان به کشورشان است تا بخشی از کارگران بیکار ایرانی مشغول کار شوند. در مطالب خوانندگان به دستمزد کم افغانان و کاری بودن آنان اشاره شده است اما فراموش نکنیم تعداد زیادی از آنان در یک اتاق زندگی می کنند و درآمدشان را به کشورشان ارسال می کنند. اما یک کار گر ایرانی مجبور است با خانواده خود زندگی کند هزینه زندگی خانواده، اجاره بها، مهمانداری و ... را بپردازد. کاش افغانی ها نیز به دستمزد کم راضی نمی شدند. تا کارگر ایرانی قدر خود را داشته باشد.
یه مهاجر افغانستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
1
4
باسلام وتشکر بابت نظرات برادرای گل ایرانی
من به عنوان مهاجر که به ناچار دراین آب خاک اومدم وبه اصطلاح خودتون جای امثال شمارا تنگ کردم اگر مجبور نبودم هیچ وقت این کار رانمیکردم والبته اینکه تفرقه درمملکت ما چه ها که نکرده ولی امیدوارم در زندگی تون وقتی به یه تنگنا میرسید یا یه مشکل بزرگ پیدا میکنید که به یکی احتیاج داشته باشید اون شخص نیز دقیقا مثل خودتون باشه که حال ماافغانستانی های مهاجردر ایران رو در اون زمان درک کنید
هرچند که ما در ایران هیچ وقت مثل یه مهاجر باهامون برخورد نشد وهرگاه که خواستیم اعتراضی بکنیم به ماگفتن افغانی حق اعتراض نداره دعا میکنم در سرنوشت مملکتتون به کسی برخورد کنید که همیشه به شما ازبالا نگاه کنه همونطوری که ایرانی ها به افغانستانی ها از بالا نگاه میکنن
ودرآخر یه سوال ازایرانی ها دارم آیا زمانی که شمادر کشور اروپایی مهاجرت میکنید ودر آنجا باشما اینطور رفتار بشه آیا اعتراض را حق خودتون نمیدونید وطوری رفتار میکنید که کشور مال خودتان هست!
اگه فرزند شما اونجا به دنیا بیاد میگید باید تمام حق حقوق یه شهروند دراونجا روبه شما و فرزندتون بدن در حالی که به یک مهاجر افغانستانی که درایران زحمت میکشه بی حرمتی رو حقش میدونید
امید وارم به جایی برسید که حال مارو درک کنید ما در ایران هیچ وقت زندگی نکردیم فقط زنده بودیم اونم باتحمل تمام کارهایی که اکثر ایرانی ها اون رو حق ما میدونستن
#معذرت میخوام جای شما رو تنگ کردم
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
4
این طرح شامل 70% مردم نیمه عزیز وطن هم میشه البته انها خارج خونه ی اضافی هم گرفتن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
3
4
توخونه ای که نون نداری بخوری مهمون دعوت نمیکنند. بارفتن افغانیهای عزیز وضعیت مسکن بهتر میشه
محمد جدي
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
1
3
آقاي عراقچي قصد داشتند آواره سازي بيش از ٣ ميليون انسان تحت تاثير تحريمهاي وحشيانه امريكا را به رخ غرب بكشند٠ اين چيزي است كه غرب و خصوصا اروپا را به وحشت مي اندازد اما نوع بيان ايشان بسيار بد بود و بوي بي وجداني و اندكي نژاد پرستي و بيگانه سازي همسايگان را مي داد.
ايشان بايد خيلي تلاش كند تا به مخاطبان بقبولاند كه اولا داراي اخلاق انساني است و دوما مسلمان و داراي اخلاق نيكواست
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
4
سلام من یک افغانی هستم و یک آرزو دارم که ایرانیها هم یک روز مهاجر شوند و ببینند که مهاجرت چطور است همان طور که از ما پذیرایی کردند ما هم خواهم کرد توکل بر خدا
محمود حیدری
United Kingdom
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
2
5
با عرض سلام. نظرات بعضی از دوستای ایرونی رو خوندم. واقعا متاسف شدم که خودشون رو مسلمان و شیعه مرتضی علی ع میدونند. اول از همه یادتون باشه که بیشتر از دو هزار نفر افغانی تو جنگ ایران و عراق در دفاع از ایران شهید شدند. حتما بازم میخواهید بگید که برای پول یا شناسنامه ایرانی جنگیدند مثل اون آقای بی‌خاصیت که میگه شهدای فاطمیون برای پول یا شناسنامه جنگیدند. مگر پول شما به اندازه دینار کویت ارزش داره یا مثلا با شناسنامه تون به چند تا کشور میتونید سفر کنید که پزش رو به ما میدید. بلایی هم که سر افغانستان اومد از دست خود ایران و پاکستان اومده که خودتون هم خوب خبر دارید. شما ها فکر میکنید خدا هستید تا شما بخواهید به راه راست هدایت بشید تا اون موقع عمر ما که هیچ حتی عمر بچه های ما هم کفاف نمیده. یادتون نره که همین آمریکایی که میگید جنایتکاره حاضر شد ۶۰۰ میلیون یورو بده تا امیر حکمتی که ایرانی لاصل بوده رو ببره به آمریکا چون تابعیت آمریکایی داشت. خیلی معذرت میخوام شما ایرانی‌ها فقط اسمتون مسلمون هستش ولی از اسلام بویی نبردید. روزی که امام خمینی به رحمت خدا رفت انسانیت و مسلمانی هم باهاش رفت. من که دعا می‌کنم خدا به راه راست هدایتتون کنه. در ضمن خواهش می‌کنم که دوستان ایرانی که با فهم و شعور هستند و میفهمند نظر بدهند نه یک عده بی‌خاصیت که از پای منتقل بلند شدند و به شهدای ما اهانت می‌کنند. با تشکر از فردا نیوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
بی خاصیت تویی افغانی
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
3
3 میلیون نفر از یک کشور همسایه شرقی در کشور ما خیلی زیاد است میبایست محدود شوند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
2
ترکیه هم طی تنش با اروپا سیل اوارگان سوری رو به سمت اروپا گسیل داشت شاید عراقچی منظورش مشخص باشه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
4
بلاخره یه حرف درست از دهن این مسئولین خارج شد که به نفع مردم باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
5
یادمون نره همین برادران بودنند که اونور مرز آب رو روی اهالی سیستان بسته بودن ومرد م اون منطقه بسختی زندگی می کردند بلاخره اگر مهمان هم حساب بکنیم هیچکس از مهمون دائمی خوشش نمیاد وباید روزی به وطن خودشون برگردن تا کی هزینه از جیب ما
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
3
بنده خداحقیقت راگفته این دیگه محاکمه وبازخواست نداره که دنبالش افتادید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
2
رانتی که برای برادرزاده استفاده کرد و رفت معاون ارزی بانک مرکزی شد و میلیلردها اختلاس رانتی کرد در نظر بگیرید آیا ایشان برای مردم و وطن ایران حسی دارد نه
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
5
ماهم مثل سایر کشورها باید هزینه نکهداری مهاجرین را از سازمان ملل بگیریم بنابراین موافق صحبت آقای عراقجی هستم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
1
بازی در زمین دشمن والسلام
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
3
کلا اصلاح طلبان کاری بلد نیستن جز پاک کردن صورت مسأله و انداختن تقصیر به گردن دیگران!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
2
2
حرف درستی زده آقای عراقچی،چرا باید برای این افغانیا اینقدر هزینه کنیم؟؟!!!!
ما کشور خودمون اوضاع اقتصادی خوبی نداره که بخواهیم افغانی هم پذیرش کنیم،اگر یه کشوری با اقتصاد اروپا و آمریکا داشتیم هیچ مشکلی نبود ولی در این شرایط باید جمع کنن برن کشور خودشون.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
1
3
حرفی عالی زده جالبه افاغنه از امکانات کشور استفاده می کنند و آرزو دارند ماهم مثل آنها مهاجر بشیم این است مزد مهمانداری سی ساله ی ما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
2
1
دراینکه این آقاهم یکی از همین ظالمین به ملت هستند شکی نست ولی چرا ملت بعضی ها گول کسانیکه حرف او را تست مایه برای رسیدن به اهداف پلیدتر خود کردهاند می خورند؟!!
بابا همه سروپا یک کرباسن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
2
3
اسلام مرز جغرافیایی ندارد شیعیان مولی علی علی علیه السلام باهم برادرند خاک بر سر نژادپرستان احمق و نفهم که از دین غافلند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
عمو خبر نداری ساکت شو 95 درصد افغانستان سنی اندو اومدن اینجا ترویج سنی گری می کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
3
ناشناس عزیز 10:26 نوشتی «میگه سالی هشت میلیارد یورو هزینه این مهاجران میکنیم درحالی،که کل بودجه تمام نیروهای مسلح ما به چهارمیلیارد یورو هم نمیرسه.پس میفهمید چه رقم سنگینیه؟؟؟؟فرض کنید اینو خرج کار جوانان ما بکنند چقدر خانواده که پدرشون یا همسرشون بیکار شده میره سرکار وخرج خانواده ش رو میده» به همین خیال باش که این پولها و بودجه ها خرج چیزهایی که شما گفتی بشه بععله منم با صحبت آقای عراقچی موافقم ولی اصلا یک درصد هم فکر نکن هزینه های افغانی ها کم بشه خرج مردم میشه خودت میدونی به منو شما نمی رسه می ره تو جیب از ما بهترون پس به حال ما تقریبا هیچ فرقی نمیکنه البته فقط از نظر هزینه
ناصر محمودیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
1
4
به نظر من باید مدتها قبل به دلیل فجایعی که به وجود آوردند افغانها رو اخراج میکردند خواهشها احساسی با مساله برخورد نکنید.
الف
Netherlands
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
1
3
من موافق اخراج همه خارجي ها هستم نميخوام كشور بي درو پيكري داشته باشيم
الف
Netherlands
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
1
4
من موافق اخراج همه خارجي ها هستم نميخوام كشور بي درو پيكري داشته باشيم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
4
از خیلی قبل باید این اقدام انجام می شد ما چقدر باید تاوان این کشورهای همسایه که اغلب در ول تاریخ دردساز ساز نیز برای ما بوده اند باشیم یه کمی هم به فکر مردم خودمان باشیم افغانی ها وضعشون از ما خیلی بهتره دستت درد نکنه آقای عراقچی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
2
لطفا مسئولین و مردم همیشه منافع ملی را در نظر گرفته باشیم
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
2
بیرونشون نکنید حداقل مجبورشون کنید اون پولایی که ایرانیا پرداخت می کنند ، اونا هم پرداخت کنند !!!
یک مدیر مدرسه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
2
اینجا ایران هست نه افغانستان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
2
باز خدارو شکر یک مسئول متوجه این مساله شدند افاغنه به شدت درحال زاد ولد هستن و متا سفانه هیچ کس این مساله برایش مهم نیست زمانی به خود می آییم که جمعیت آنها از ما ایرانیان بیشتر شدهجدا از اینکه اینها چه بار وحشتناکی بر بهداشت و آموزش و پرورش ما می آورن متاسفانه در استانهای جنوبی این مساله بیشتر به چشم می آید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
2
سلام
بنظر می رسد قصد آقای عراقچی اولتیماتوم به اروپا بوده باشه تا بی حرمتی به افغانها، لذا با توجه به فحوای کلام و موضوع میشه از زاویه دیگر نیز نگاه کرد
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
1
3
موافق سخنان عرا قچی هستم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
1
2
بنده صد در صد موافق اخراج افغاني ها هستم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
1
2
وقتی ایرانی نون نداره بخوره . معنی نداره مهاجر را در کشور نگه داریم
من با آقای عراقچی موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
4
به نظر بنده منظور اصلی عراقچی از اخراج برادران افغان تحت فشار گذاشتن اروپا وباج گیری از غرب و اروپا میباشد وگرنه کشور ما متعلق به برادران افغان واعراب میباشد
محمد
-
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
1
2
با عرض سلام و احترام. ایشان حرف کاملا منطقی و بجا زده اند. چرا اروپا چنین تعداد انبوهی از مهاجران را نمی پذیرد؟ چون به ضررشان تمام می شود.
رضا
United Arab Emirates
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
به
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
1
1
با برجام و بی برجام، اعطای پناهندگی برای کشور مفلوکی مثل ما روا نیست. چراغی که به هانه رواست ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
1
0
کلا افغانستانی ها و خارجی ها بروند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
1
0
افغانی ها بروند
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
1
از دولت روحانی وکسایی که بجای خدا به کدخدا امید دارن بیش از این انتظار نمیره اگرچه که به دید مثبت نگاه می کنیم ومی گیم انشاالله هدف تحت فشار گذاشتن افکار عمومی در اروپاست
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
1
زدن این حرف از آقای عراقی در این شرایط واقعا بعید بود، فکر میکردم سیاستمدارتر از این حرفها باشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
1
0
موافقم
ناهيد
Netherlands
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
1
0
موافقم چون مملكت دارند ، رئيس جمهوردارند بايد در مملكت خودشان فرهنگ خود را بالا برده براساس سنت ها وارزشهاى اجتماعى خودشان ودر آبادى كشور خودشان تلاش ومبارزه كنند همان كارى كه ما در مملكت خودمان بايد انجام دهيم وهزينه كنيم .
ناهيد
Netherlands
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
1
0
موافقم چون مملكت دارند ، رئيس جمهوردارند بايد در مملكت خودشان فرهنگ خود را بالا برده براساس سنت ها وارزشهاى اجتماعى خودشان ودر آبادى كشور خودشان تلاش ومبارزه كنند همان كارى كه ما در مملكت خودمان بايد انجام دهيم وهزينه كنيم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
بانک ملی
بانک ملی
بانک ملی
تازه های سایت