یادداشت عجیب زیباکلام:‌ چهل سال هزینه آمریکاستیزی کافی نیست؟
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
75
43
ایا مردم سوریه مرگ بر امریکا گفتند ایا مردم ویتنام مرگ بر امریکا گفتند
ایا فلسطینی هایی که در خانه خود بودند مرگ بر امریکا گفتند که حالا به مصیبت اسراییل کوک کش دچارند انها فقط حق سرزمینی خو را میخواهند
ایا تا بحال کسی به خاک امریکا تعرض کرده است اما هر جای جهان پا بگذاری روی دم امریکا ست
خواب خرگوشی کافی است
کفر واستکبار هیچگاه با صلح وسازش ارام نمیشود با هر قدم عقب نشینی شما او ده قدم حمله میکند
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
جناب احمد شما و دوستانتون که رگ غبرتتون باد کرده اسلحه بگیرین و تشریف ببرین میدان مبارزه و به بقیه مردم کاری نداشته باشین. اون وقت معلوم میشه که کی مرده و کی نامرد. همینطوری نشستی و الکی شعار میدی و از مردم هزینه می کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
برادر فکر نمی کنی آنچه بر سر سوریه آمد فقط به خاطر حمایت از حزب الله لبنان و جبهه مقاومت بود و آتش جنگ رو اسرائیل از طریق آمریکا ، عربستان و .. روشن کرد. مگر دشمنی با آمریکا فقط با مرگ بر آمریکا گفتن است باید عمل و کردار درست باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
آیا دولت مصدق هم مرگ بر آمریکا گفته بود چرا شما تحلیل وارونه می کنید مردم در سال 57 تصمیم گرفتن مستقل باشند واین به ذائقه آمریکا خوش نیامد وشروع به دشمنی بشتر با مردم ما کرد والا کجا مردم ما به آمریکا ضربه زده از این آقای ملی گرا انتظار است مدافع حقوق مردم خودش باشد تا آمریکاهی ها جانی ووحشی بعداز این گذشته ما که وارد مذاکره هم شدیم آیا ما صحنه مذاکره را بهم زدیم یا این دوست وحشی شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
34
71
درست است بالاخره آقای زیباکلام یک کلام زیبا گفت مطمئن باشید با گفتن مرگ بر آمریکا فقط مردم را به کشتن خواهید داد چرا که مرگ بر آمریکا نه تنها بر خلاف تاکتیک فرهنگ سازی است بلکه دقیقا مصداق دشمن تراشی است
پاسخ ها
یک ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
حر ف اکثر مردم ایران برقراری صلح به هر قیمیته خسته شدیم از این چهل سال اضطراب و در گیری و تهدید و شعار . مردم ایران کی قرار به زندگی خودشون برسن. بعد خروج آمریکا از برجام تقریبا اقتصاد ایران نابود شد و همه هم می دونن و با نابودی اقتصاد اخلاق و دین و انصاف و عدالت هم نابود خواهد شد متاسفانه! ما که قرار نیست به این دستاورد برسیم پس واسه چی لجبازی می کنیم!
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
شکر نخور
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
اونی که نوشته شکر نخور خیلی بدبخت و جاهله با این جاهل ها امیدی به نجات نیست.
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
37
80
حرف‌دل‌ملت‌رازده‌دیگه‌مردم‌از هزینه کردن بخاطر هیچ خسته شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
شکر نخور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
44
10
تیتر نویس فردا نیوز :
پدر سوخته توده ای کجای حرفش عجیب است ؟ قرمساق لعنتی!
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
دقیقا ادبیات امثال شما نشان دهنده کوتاه فکری شما است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
26
33
انگار ما زیر توافق زدیم نه آمریکا !
من جاهل
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
6
43
برای استفاده کلمه {عجیب}...من متعجب شدم..چرا عجیب... دقیقا حرف دل مردم رو زده مردم خواهان یه زندگی عادی همراه با ارامش باشیم... به عناوین خبر های خودتون دقت کنید.. وزیر محترم اطلاعات از تغییر دین در همدان خبر میدهند و علت را که جویا شدن. عنوان شده که ما دنبال ارامش هستیم... دقت کنید ... یعنی با این رفتارها دین کامل اسلام دچار خدشه شده و این خدشه رو هیچ کس وارد نکرده مگر اونایی که دارن دین رو تبلیغ میکنن و از دین نردبانی برای مطامع دنیوی و ثروت اندوزی استفاده کردن..اقای توکلی میفرمایند ....اگر مردم به نتیجه برسند که حکومت و دولت فاسد است توطئه دولت های بیگانه موثر واقع خواهد شد..... خوب فکر کنم دیگه بس باشه... بیایم و سر خودمونو از تو برف بیرون بیاریم... خودمونو گول نزنیم.. و نگیم فقط حرف حرف ماست... نه برادر من مسلم بدونید که نظر مردم با شما فرق داره.... مردم یه زندگی اروم همراه با رفاه با توجه به اندوخته های غنی کشورشونو دارن... ایا این خواسته زیادیه...دینداری به مقاومت و اشکنه خوردن نیست ... مبارزه هم به لنگ بستن و نون خشک خوردن نیست... مبارزه رو الان دارن مردمی میکنن که با یک میلیون و پونصد مخوتن هزینه اب و برق و تلفن و کرایه خونه و هزینه خورد و خوراک و هزاران هزینه دیگه روبدن... سفره های مردم دیگه کوچیک نشده بلکه جمع شده.. من به خاطر هزینه های روزمره خودم خجالت میکشم برم خونه کسی برای دید و بازدید و صله رحم..... از هر دری فقر بیاد از در دیگه ایمان میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
برادر عزیز دوسال گفتگو کردیم و همه چیز هم در حوزه هسته ای تعطیل کردیم. امضا زدند که تحریم ها بردارند. چرا به صورت یک جانبه برجام لغو کردند؟ من نمی دانم چرا این دکتر با الفبای سیاست هم بیگانه است. آیا صدای نعره زدن های رییس جمهور قلدر آمریکا را نمی شنوید. آیا توهین های مکرر که به همپیمان خود عربستان میکند نمیشنوید؟ اینها اگه زورشان برسه تا خشکاندن ریشه ایران و ایرانی حرکت خواهند کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
درود بر شما دوست عزیز
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
مرد محترم چرا وارونه موضوع را تحلیل می فرماید این آمریکاست که می خواهد ریشه من وتو را بخشکاند مگر اون نبود که ما راهدر تحریم قرار دادهوسالها در جنگ تحمیلی به ما ضربه زده وهواپیمای مارا ساقط کرده مگر شما نبودید چندین سال تلاش کردید که روابط برقرار شود ومنجر به برجام شد وباز ملاحظه کردید که آمریکا بود که از برجام خارج شد ما هم دنبال زندگی راحت وارام هستیم ولی چگونه وچطور؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
37
10
راستی که اسم کچل را میذارن زلفعلی! ببین اسم کی صادقه. کسی که حتی با خودش هم صادق نیست. آقای زیبا کلام به قول حضرت مولانا یه آن چنان باش که می نمایی یا آنچنان بنما که هستی. و شما دائم در تناقض با خودتون به سر میبرید. باید بین باور و عمل شما حداقل تطابق وجود داشته باشه که خواننده باورتون کنه. وقتی پیمان خانوادگی با یکی از تندروترین چهره های اصولگرا ها بستید که مخالف سفت و سخت هر گونه مذاکره با امریکا هستند صحبت کردنتون از هزینه مرگ بر آمریکا برای من خواننده از فحش پدر و مادر هم بدتره. از خودم می پرسم اقای زیبا کلام من و امثال منو چی فرض کرده. اگر افرادی با این دیدگاه رو قبول ندارین پس ندارین دیگه وصلت خانوادگی چیه؟ نمیشه گفت این جای خود دارد و آن جای خود. مثل این که یکی بگه از سپاه به خاطر کارهاش متنفره بعد هم دخترش رو بده به یه سپاهی. نمیدونم شاید هم من باید برم دکتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
وصلت خانوادگی با موضع گیری سیاسی تفاوت دارد. رویکرد امثال شما همین است که شخص محور هستید. به نویسنده و زندگی خصوصی شخص نپردازید و پرونده سازی نکنید. ببینید آیا حرف و تحلیلش درست هست یا خیر. اگر درست نیست دلایل خودتان را ارائه کنید.
تا حرف یک نفر را قبول ندارید یک راست سراغ خانواده اش نروید
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
14
40
این رویه ای که ما پیش گرفتیم هزار ساله دیگه هم نتیجه نمیده. جهان نیاز مند صلح و آرامشه. ما تا کی باید هزینه دفاع از این و اون رو بدیم. در ضمن ما اگر سرمون به کار خودمون باشه خاورمیانه اصلا جنگی به خودش نخواهد دید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
10
41
ای بابا کجای کاری...نون تو امریکاستیزیه...از ما که گذشت وای به حال بچه های ما.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
بابا شماها دیگه عجب کله داغ هایی هستید که تو این بلبشو بچه هم تولید کردید!!
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
13
10
آقای زیبا کلام روانشاد دکتر مصدق چکار کرد که آمریکا سرنگونش کرد؟! آمریکا ستیزی کرد یا خواست انقلابش رو صادر کنه؟ بله ترکیه 40 میلیون توریست داره و... اما با یک اشاره ترامپ اقتصادش داشت میپاشید. ایضا امارات و حتی کشورهای اروپایی.. ما با امریکا دعوایی نداریم برعکس اینها خیلی گستاخ و وقیح اند. برجام رو پاره کرده بعد این استاد علوم سیاسی مملکت که داره پول مفت این خاک رو میگیره و برعلیه ش حرف میزنه میگه آمریکا ستیز نباشیم. وای که چقدر بی انصافی آقای زیباکلام.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
صحبت این استاد مخالفت با استقلال ایران یا مصدق نیست داره می گه دست از این فحش سیاسی در سطح جهانی بردارید حرف حسابتون رو تو معرکه اقتصادی و سیاسی مدبرانه و عاقلانه بزنید مثل لات ها شعار مرگ بر این و اون سر ندید هیچ ملتی در دنیا به جز ملت شریف ایران شعار مرگ بر این و اون بده توهین به کشورهای مختلف در جهان نشانه حماقته ولاغیر . حالا شما هی از اینکه آمریکا استکبار جهانیه بگو آقا مثلا شما باهوش ترین ملتید نمی دونم کی می خواهیم با دنیا رابطه عاقلانه داشته باشیم البته وقتی که خودمون عاقل بشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
10
20
ما براساس گفته قرآن کریم نمیتوانیم به کفار اعتماد کنیم ولی برای توسعه و ابادانی و پیشرفت کشور و بالا بردن ارزش پول ملی باید با کشورهای پیشرفته از جمله امریکا گفتگو و مذاکره کرد در ضمن ما نبایستی بگذاریم عربستان و امارات متحد امریکا شوند تا مشکلاتی برای ما بوجود بیارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
چینی های کمونیست که اعتقاد به خدا ندارند کافر هستند یا آمریکایی های مسیحی که اعتقاد بخدا و حضرت مسیح دارند ؟؟؟ اتفاقا دوستان الان ما یعنی چین و روسیه کافر هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
7
38
حرف خیلی از مردم را زده کو گوش شنوا ...حسرت پیشرفت عربستان ک امارات ترکیه حتی بحرین را باید بخوریم چرا سران مملک از این تخاصم چهل ساله دست بر نمی دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
2
11
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
2
2
در سال 2000 اگر به كشورهاي اروپاي شرقي كه هنوز منزوي بودند مي رفتيد مردم همه به شما خيره مي شدند و در هر اداره و اتوبوسي سعي مي كردند با شما دوست شوند و كار شما را راه بيندازند. همين كه خارجي بوديد كافي بود تا مثل هنرپيشه ها و افراد معروف با شما برخورد كنند. 10 سال بعد كه اين كشورها عضو جامعه بين المللي شده بودند و ميليون ها خارجي به آنجا رفته بودند اگر دوباره به اين كشورها مي رفتيد متوجه مي شديد كه مردم خارجي ستيز شده اند و با خارجي ها بدرفتاري مي كنند. يعني همين كه خارجي ها به آنجا آمدند و مردم در كمپاني هاي آنها كار كردند و در خيابان با آنها تصادف كردند و به آنها خانه اجاره دادند و با آنها رقابت كردند باعث شد كه زمين بازي طي يك دهه كاملا برعكس و به نفع نيروهاي خارجي ستيز شود.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
21
36
بنده کاملا با حرفهای اقای زیبا کلام موافق هستم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
39
13
اﻣﺜﺎﻝ ﺁﻗﺎﻱ ﺯﻳﺒﺎ ﻛﻼﻡ و ﺣﺎﻣﻴﺎﻧﺶ ﺧﺎﻳﻨﻦ.ﻣﺼﺪﻕ ﭼﻲ? اﻭﻥ ﻛﻪ ﺩﺳﺖ ﺑﻮﺱ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﺑﻮﺩ ﺭﻭ ﭼﺮا ﺗﻴﭗ ﺗﻮ ﻛﺮﺩﻥ? اﺧﻪ ﻣﻠﺖ اﺣﻤﻖ ﺻﺎﺩﻕ ﺫﺭﺗﻪ ﻛﻼﻡ ﻧﻔﻬﻢ ﭼﺮا ﭼﺮﻧﺪ ﻣﻴﮕﻲ? ﺷﻤﺎ ﻳﺎ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﺮﻳﻦ ﻳﺎ اﺯ اﻭﻧﻭﺭﻳﻬﺎ ﭘﻮﻝ ﻣﻴﮕﻴﺮﻳﻦ اﺭاﺟﻴﻒ ﺑﺒﺎﻓﻴﻦ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
6
10
دوست داشتم بدونم نظر زیبا کلام درطول هشت سال دفاع مقدس که در آن زمان از ناحیه ایشان مطرح میشده است چه بوده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
20
13
استاد خیلی محترم یک کلمه این آمریکا با هزاران کیلومتر آن طرف دنیادر منطقه ماچکار دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
ما دو هزار کیلومتر آن طرف تر(سوریه) چه کار داریم
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
5
7
سلام
هیچ ایرادی نداره که یه عده نظرات مخالف بدن اتفاقا باید فضا رو برای اینها باز گذاشت تا نظراتشون روبدن ...یه جایی همین اقای زیبا کلام گفتن که مادرشون گفتن که از عاقبت بخیریت می ترسم و ....و همچین در خیلی از مناظره ها ایشون وقتی بحث امریکا رو مطرح میکرد در برابر طرف مقابل کم می اورد و....من یه توصیه دارم برا ایشون و کسانی که موافق نظرات ایشون هستن خوبه برن خیلی دقیق یکبار دیگر تاریخ رو بخونن و اتفاقا اون قسمتهایی رو که امریکا چطور به کشورهای نزدیک و دوست خودش ضربه زده دقیقتر بخونن بهتر برن سخنان همین شاه خودمون رو که در اخر عمرش در مورد امریکا گفته بخونن ...من تعجب می کنم چطور یک شخصی مثل اقای زیبا کلام که خودش رو استاد دانشگاه هم میدونه و سرش تو کتاب و تحقیق و ....است نمی دونه امریکا چه ضرباتی به کشور و مردم ما زده... نمی دونم چرا خیلی واقعیتها گفته نمیشه تو همین امریکا برید ببینید مردم با چه وضعی دارن زندگی میکنن خیلی از توریستهای امریکاه وقتی میان ایران برا گردشت و....با یک ذهنیتی منفی میان و وقتی برمیگردن کاملا نظرشون تغییر میکنه همین ترکیه الان درگیر با مریکا یا همین دوبی وسعت کشورش به انداز یه شهر کوچک ایران هم نمیشه و بیشتر سرمایه گذارهاش ایرانی هستن چرا اقای زیبا کلام این رو نمیگه که اگر ۲ ساعت عربستان و امارات رو تحریم کنند ...فلج میشه و سقوط میکنه این چه پیشرفتیه خیلی بده یک استاد دانشگاه چشمش رو روبه همه ظلمها و غیره ببنده و ظالم رو محکوم کنه اقای زیبا کلام دانا حدود ۱۰۰ سال پیش که این انقلاب رو نبود تاریخ رو بخون ببین این انگلیسیها و امریکاییها چه بر سر مردم این مملکت در اوردن ، خون این مردم به اندازه یه حیوان هم برا اونها ارزش نداشت .در انتها این رو بهت بگم اقای نادان که خیلی هدفمند داری این مطالب رو مینویسی اینها دنبال دین ما هستن و از این اعتقادات ما میترسننه چیز دیگه و کل دشمنیشون هم بخاطر همینه و این رو هم خودت خوب می دونی ولی نمیدونم چه چیزی از اسراییل و امریکاه میگیری که اینقدر از اونها حمایت میکنی ...شاید هم یه فیلمی چیزی ازت دارن یا یه تعهد با اونه بستی...وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
اگر در ضربه زدن به ایران بخواهید نام کشوری را نام ببرید که بیشترین خیانتها را در حق ایران و ایرانی کرده روسیه است.
جالبه ما با این کشور روابط گل و بلبل داریم.
بیشترین تسلیحات را در جنگ ایران وعراق روسیه به عراق داد.و هزاران خیانت دیگر
وضعیت رئابط ما با روسیه چگونه است
ناشناس
Switzerland
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
8
37
یه رفراندوم معلوم میشه مردم ایران چه میخواهند و چه نمیخواهند. متاسفانه نه نظر مردم برای سیاسیون مهم هست و نه آینده مردم. چهل سال بریک طبل کوبیدن و ضررش را هم کشور و هم مردم دیدن.سیاست اشتباه باید اصلاح شود نه این که پافشاری بر آن شود.امیدواریم مسولان از خواب بیدار شوند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
18
9
زیباکلام ناموسا بی خیال
ناشناس
Canada
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
11
15
کجای این حرفها عجیبه؟ حرف دل مردم همیشه برای شما عجیب بوده.
قربان دهانت و کلام زیبایت.
ناشناس
France
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
4
9
برآیند کارهای این دولتمردان نابودی و ویرانی کشور.
اميد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
14
14
بنده کاملا با حرفهای اقای زیبا کلام موافق هستم.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
9
9
ینی آمریکا هیچ ایران ستیزی نداشته و فقط این ستیز و جنگ یکطرفه بوده؟عراق رو ما خودمون گفتیم بهمون حمله کنه و هواپیمای مسافربریمونم خودمون زدیم.خودمونم خودمون رو تحریم کردیم.خودمونم به منافقین گفتیم به مردم حمله کنن.از برجامم خودمون درومدیم.همایش ضد ایرانیم خودمون تو کشورهای دیگه میگیریم.آمریکا اصلا کاری نکرده همش با گل و شیرینی اومده استقبالمون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
ما به سفارت آمریکا حمله کردیم و کارمندان سفارت را گروگان گرفتیم یا اونا؟؟؟ آیا تا حالا دیدید در آمریکا پرچم ایران را آتش بزنند؟؟ آیا تا حالا توی آمریکا مرگ بر ایران گفتند؟؟؟ آمریکا ستیزی قطعا و قطعا برای عده ای منافع زیادی دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
7
منور الفکر که میگویند یعنی همین
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
7
به نام خدا
معنا و مفهوم سیاست یعنی جایی که توانایی ایستادگی در برابر حریف را نداری-به هر دلیل- فیتیله را بکش پایین. کمتر داد و فریاد کن تا خانواده ات(مردمت) راحتر نفس بکشند. با داد و فریاد به نتیجه نمیرسیم. باور کنید میشود پای آرمانهای انقلاب ایستاد و با دنیا هم تعامل داشت. البته به ابزار نیاز دارد که آن هم سیاست است. شما بهترین خودرو ساخت جهان را در اختیار داشته باش(مثلا 10 میلیارد تومان) اما بدون استفاده از 10 لیتر روغن و بنزین (به ارزش 50 هزار تومان) غیر ممکن است بتوانید از این خودرو استفاده کنید. همه چیز در این مملکت داریم. فکر کنم جزء 10 کشور ثروتمند اول دنیا هستیم. اما توان استفاده از منابع و ظرفیت های موجود در کشور را نداریم. علتش را خیلی ساده خدمتتان عرض کردم. مردم بسیار تحت فشار هستند. قشر کمی از مردم (شاید حدود 5% ) توان مالی مناسب دارن. بقیه قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند که توان ایستادگی در برابر این همه مشکلات را ندارن. تا دیر نشده فکری کنید...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
7
14
من موندم اینایی که با حرف آقای زیبا کلام مخالفند چرا توهین می کنند و سعی دارند حرف خودوشونو کرسی بشونند بابا اگه واهمه ای از این حرفا ندارین پس رفراندم برگزار کنید. هر چه مردم خواستند. خسته شدیم از این وضعیت. مقاومت مقاومت مقاومت آخه تا کی ؟ بچه های ما دوست دارند زندگی کنند. ما که از دست رفتیم
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
7
15
حرف حقی زده و از ایشان تشکر مینمایم . ما چسبیدیم به روسیه که قطعا خوی استکباری و دورویی آن از آمریکا و انگلیس بدتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
گل گفتی. فقط مسئله دوروییه اقای زیبا کلامه که هم از آخور اصولگرا ها مخالف مذاکره میخوره و هم داره سنگ مذاکره با امریکا رو به سینه میزنه که حرف ملته. این تناقضه که حرفاش رو برای من نوعی عجیب میکنه. انگار علم الهدی یا احمد خاتمی پا شن از مذاکره با امریکا حرف بزنن. اینه که ادما رو عصبی میکنه. هزینه این مرگ بر امریکای احمقانه رو ما مردم میدیم ولی اقای زیبا کلام جائی که پاش بیقته از اخور اصولگرا ها (مثل اقای توکلی پدرشوهر دخترش) میخوره وقتی هم که لازم باشه خلعت اصلاح طلبی میپوشه. حرف اخر اینه اقای زیبا کلام یا رومی روم یا زنگیه زنگ!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
8
10
تا بوده حرف حق تلخ بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
11
11
مرگ بر از خودباختگی، غربزدگی و نوکرصفتی در برابر غرب و نوکرانش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
مرگ بر جهالت مرگ بر تعصب مرگ بر نوکر صفتی در برابر روسیه و چین ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
4
9
طرف چند سال پول جمع میکنه وام میگیره برای یه خونه 40 متری دم خریدن ،خونه میشه 5 برابر یا ماشین و یا های دیگر
آقایون محترمی که مخالف مذاکره هستید ما به درک نسل بعدی ما قراره با این تورمات به کجا برسن تو این اشفته بازار اونی که داشته رفته بالاتر اونی که نداشته باید 200 میلیون با ماهی 2 میلیون خونه رهن کنه
بله حق با شماست نباید مذاکره کرد چون خمچنان سایپا و ایرانخودرو و هزار صنف دیگه باید جیب مردم خالی کنن صدای هیچ احدی هم در نیاد
این دود غلیظ فقط و فقط تو چشم مردم مستضعف هست
هیمین مردم باید برن جلو گلوله اونی که پول داره و با دلال بازیهاش پولداره شده دو هفته جلوتر چنج کرده و در رفته یکم چشماتونو باز کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
8
14
زیبا کلام حرف دل ملت ایران رو زده. ما کاسه داغ تر از آش شدیم حتی ژاپن که با بمب اتمی مورد حمله آمریکا قرار گرفته ادعای آمریکا ستیزی ندارد و بفکر منافع ملی خودش و پیشرفت کشورش از طریق تعامل با آمریکا هست اونوقت مسئولین ما ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
4
5
اما هواس شان و هواسمان است و باشد که اصل استمرار تظام ما بر آمریکاستیزی استوار است و بحث رشد و توسعه و رفاه اساسا در الویت های بعدی برای مردم ما قرار دارد.
سامان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
3
5
آقای پناهیان فرمودید مسخره کنندگان ازدواج دختران در سنین پایین ستون‌های اصلی دین، حکم شان اعدام است. مثل سلمان رشدی. لذا عده ای شکم پرست مفت خور پولدار با تکیه بر مکنت مالی، دختران کم سن و سال این مرز و بوم را به حکم امثال ایشان خریداری می کنند و نامش را ازدواج می گذارند. وقتی مشکلات اقتصادی مانع تحصیل همین کودکان و نوجوانان می شود، یا در آتش یک بخاری نفتی خاکستر می شوند یا در تصادفات ناشی از اهمال کاری برخی مسئولان جان خود را از دست می دهند. آنهم در کشوری که تحصیل در آن رایگان بود. وقتی اختلاس مانند کیف قاپی در خیابان آنچنان در سطوح بالای دولتی عرف می شود وقتی در کشور سرتاسر عدالت، دیدن کودکان کار در کوره های آجرپزی و کارگاه های کوچک و چهار راه های پایتخت دلمان را ریش می کند. وقتی حقوق ماهیانه کارمندان و کارگران تغییری ناچیز کرده و رشد قیمت ها سر به فلک گذاشته، وقتی هرچی داد از بدبختی میزنی به جرم همکاری با آمریکا و صهیونیست تلقی میشه باید کلام زیبا کلام ها را گوش داد و عمل کرد. بله مردم خسته شده اند. کافیست با مردم دردل کنید نه مصاحبه، آنوقت به زیباکلام ها حق خواهید داد. عزت زیاد.
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
3
7
حتما مصدق هم مرگ بر آمریکا میگفت که آمریکایی ها کودتای بیست و هشت مرداد رو علیهش درست کردن یا شاید شاه هم مرگ بر آمریکا میگفت که آمریکایی ها ما رو چپاول میکردن
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
10
7
باید به آقای زیبا کلام گفت دیگه موقع حرفهائی که یکسری ساده بپذیرند تمام شده . ایرانیها میخواهند زندگی کنند مگر آمریکا اجازه میده از 20هزار کیلومتر اومده تو این منطقه بعد میگه منافع آمریکا آقای زیباکلام منافع هرکشوری درچهارچوب مرزهاش است نه 3 تا قاره اونطرفتر . شما دشمنی آمریکا از سال 1332 تا حال را فراموش کردید . حرفهای جنابعالی به نظر من دیگه نخ نما شده . کاربران عزیز من هم یک ایرانی ام مثل شما دلم برای این مملکت می تپد اما فکر نمی کنم با نگفتن شعار مرگ بر آمریکا مشکلی از ایران حل شود . یا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
اونوقت از کی تا حالا مرزهای ایران در ادلب و درعا و جولان ترسیم میشه؟!؟
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
ناشناس عزیز مرزهای ایران موقعی شده ادلب و درعا و جولان که منافع و مرزهای آمریکا شده تو خلیج فارس و بغل گوش ایران هموطنم من منکر خیلی کاستیها نیستم اما عزیز من خواهش میکنم یکطرف به قاضی نروید و سعی کن تلفیقی نتیجه گیری کنید . یا حق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
4
17
اگر آمریکا بد است، پس چرا وقتی تحریممون میکنه ناراحت و آشفته میشیم. مگه شما هم همین قطع رابطه رو نمی‌خواهین؟ شتر سواری دلا دلا نمیشه. یا دوست دوست یا قطع رابطه کامل. بچه هاتون اونجا درس بخونند و زندگی کنند اما به ما میرسه مرگ و فحش و...
یک مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
11
با سلام
پیامبر با کفار قریش صلح حدیبیه امضا کرد و امام حسن با معاویه؛
امیدوارم مسئولین اخبار درست دریافت کنند و تصمیم درست در زمان مناسب بگبرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
نه ما نعوذبالله پیامبر و امام حسن(ع) هستیم و نه اونها کفار. چون اولا اونها مسیحی هستند و ما هم تاحدی مسلمان. همیشه خودتان را خوب میدانید و بالاتر؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
3
3
اینا همون افرادی بودن که گلوشون رو برای تصویب برجام پاره کردن
حالا به جای اینکه جواب بدن چرا مذاکره با امریکا توزرد از اب دراومده دست پیش رو میگیرن که پس نیفتن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
5
اگر از روز اول بجای نه شرقی نه غربی شعارمون این بود هم شرقی هم غربی بشرط حفظ منافع ملی الآن این شرایط بغرنج رو نداشتیم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
1
3
مشکل ما و مملکت ما امریکا ستیزیی که جناب زیبا کلام میگن نیست بلکه مشکل ما، ایران ستیزی آمریکاییهاست. اونها هستن که ما و خیلی دیگه از کشورها رو برای خودشان میخوان تا از همه منابع آن مثل گاو شیرده استفاده کنند. ولی مردم ما و نظام جمهوری اسلامی و خیلی دیگه از مردم دنیا نمیخوان گاو شیرده باشن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
3
مشکل ما و مملکت ما امریکا ستیزیی که جناب زیبا کلام میگن نیست بلکه مشکل ما، ایران ستیزی آمریکاییهاست. اونها هستن که ما و خیلی دیگه از کشورها رو برای خودشان میخوان تا از همه منابع آن مثل گاو شیرده استفاده کنند. ولی مردم ما و نظام جمهوری اسلامی و خیلی دیگه از مردم دنیا نمیخوان گاو شیرده باشن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
3
3
حرف حساب جواب نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
3
5
دیشب اخبار شبانگاهی دو نفر رو نشون داد به حالت مسخره با موبایل با ترامپ حرف زدند جالبه مجری گفت آقای ترامپ جواب مردم رو گرفتی؟ یعنی واقعاً از نظر صداوسیما اون دو نفر نماینده کل مردم ایران هستن و نظر همه مردم با اونها یکیست؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
3
2
انسان از این آقای زیبا کلام تعجب می کند که چرا دم از غرب وآمریکا می زد ولی دشمنی خباثت آلود آمریکا را نمی بیند در شرایط کنونی باید چه کرد آنها هستند که در حق ملت ما دشمنی می کنند مگر ما از برجام خارج شدیم که ایشان این مباحث را مطرح می کنند ایشان تصور میکنم می خواهند افکار عمومی را منحرف کنند تا مردم از این دولت بی کفایت مورد حمایت آقای زیبا کلام انتظار اصلاح وضعیت خود را نداشته باشند
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
1
2
امام حسین سلام الله علیه به عمر سعد لعنت الله علیه فرمودند: به گندم ری نمی رسی. عمر سعد گفت: اگر به گندم ری نرسم به جو ری میرسم.
چقدر قشنگ باز همون صحنه ها داره تکرار می شه.
خدایا ما رو جزثابتین در راهت قراربده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
4
به نظرم مرجع نامه اشتباه است. محتویات آن صحیح است اما مخاطب واقعی آقای روحانی نیست. ایشان سیاست گذار نیستند صرفا مجری منویات هستند.
ناشناس
-
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
3
4
ملتی که به خاطر ترس از مرگ زیر بار ذلت و خفت برود به آن زندگی که برایش زیر بار ذلت رفته نمیرسد
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
2
ببند اون دهن تو فقط مرگ نیست هیچی نمونده ازاین مملکت شماها وارباباتون دارین دارین در حق مردم ظلم میکنید و اینو بدونید که ظلم پایدار نیست اگه مسلمانید که اونم بااین سیاستها و رفتارتان بعیده
ناشناس
United States
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
2
1
یک فیلم از آقای زیبا کلام در اوایل انقلاب دیدم که می گفت ما باید در برابر استکبار گران بایستیم و همه چی رو خودمون تولید کنیم اگر ۵۰ سال هم عقب بیفتیم عیب نداره، اون موقع راست می گفت یا الان؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
منم 20 سال پیش میگفتم 15 ساله هستم.الان میگم 35. اون موقع درست میگفتم یا الان؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
1
ایشان درست میگند هر کاری در دنیا هزینه دارد ایستادگی ومقاومت در مقابل زورگویی آمریکا هزینه دارد ولی به مراتب هزینه ایستادگی ومقاومت از هزینه سازش وزیر سلطه رفتن اجانب کمتر است.نمی دانم چرا این استاد بازنشسته در این زمینه فکر نمی کنند وواقعا" خودشان را بازنشسته کرده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
1
برای این که یک کشور دولت ذره نباشه و استقلال داشته باشه راهی جز قوی تر شدن نداره به هر حال دنیا همینه اختلافات وجود دارند و راه حل ها هم پیدا می شوند نه جنگ و نه ذلت هیچکدام خوب نیست اما همیشه راه هایی هست که انسانها بتوانند مشکلات خود را حل کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
آخه آمریکا داره قلدر بازی درمیاره.حرف حالیش نیست که.
وگرنه هیچکی از آرامش فراری نیست.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
1
0
ایول داره. حرف حق زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
زیبا کلام واسه خودشیرینی برای مردم داره این حرفا رو میزنه.ایول نداره که
نام:
ایمیل:
* نظر:
بانک ملی
بانک ملی
بانک ملی
تازه های سایت