واکنش بولتون به ادعای ترامپ در مورد تقلب

کد خبر: 1032293

مشاور اخراجی کاخ سفید در حوزه امنیت ملی می‌گوید که ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تقلب در انتخابات علاوه بر لکه دار کردن وجهه شخصی اش، به اعتبار دیرینه حزب جمهوریخواه لطمه می‌زند.

واکنش بولتون به ادعای ترامپ در مورد تقلب

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، «جان بولتون» مشاور سابق و اخراج شده امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت: «رئیس جمهور ترامپ با ادعای اینکه قربانی تقلب گسترده انتخاباتی شده است وجهه شخصی خود را به بهای [لطمه زدن به]اعتبار و اثربخشی بلندمدت حزب جمهوریخواه لکه دار می‌کند».

در واقع دونالد ترامپ مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده است,، اما همچنان بر بروز تقلب انتخاباتی گسترده که می‌گوید مدارک و شواهد زیادی برای آن در دست دارد، تأکید می‌کند. به همین منظور وی خواستار بازشماری آراء شد و علیه نتایج انتخابات در برخی ایالت‌های آمریکا طرح دعوی کرد؛ بطوری که تیم حقوقی ترامپ تنها در ایالت میشیگان ۱۳۱ استشهادیه و ۲۸۰۰ گزارش موردی از تقلب در انتخابات ارائه کردند.

با این حال، جان بولتون در روزنامه واشنگتن پست می‌نویسد: «این یک واقعیت سیاسی تلخ است: ترامپ در حال گسترش نشان شخصی خود (در ذهنش) است در حالی که به نشان و اعتبار جمهوریخواهان لطمه می‌زند. حزب جمهوریخواه نیازمند یک گفتگوی داخلی و طولانی درباره دوران پسا ترامپ است، اما نخست باید شرافتمندانه به آن (دوران پساترامپ) برسد».

بولتون در ادامه می‌افزاید: «در نتیجه، حزب جمهوریخواه بر سر یک دوراهی قرار دارد: اینکه در تلاش برای کاستن از تلخی شکست [برای ترامپ]به رفتار نازپروده با رئیس جمهور ادامه دهد و بدین وسیله ترامپ را متقاعد کند که در نهایت شکست را بپذیرد و محترمانه از کاخ سفید خارج شود».

گفتنی است در حالی که حزب جمهوریخواه ایالات متحده متحمل لطمه‌ای جبران ناپذیر بر اعتبار خود شده است، بولتون به سران این حزب هشدار می‌دهد که زمان برای به چالش کشیدن علنی رئیس جمهور در روز‌های پایانی ریاستش رو به پایان است.

شایان ذکر است جان بولتون که از آوریل ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ در سمت مشاور امنیت ملی دولت ترامپ فعالیت می‌کرد، به دلیل انتشار کتاب جنجالی خود با نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد: خاطره‌ای از کاخ سفید» از سوی دولت وقت آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت. در این کتاب، بولتون ترامپ را رئیس جمهوری توصیف می‌کند که به آسانی بازیچه دست رهبران چین، ترکیه، روسیه و حتی کره شمالی می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها