راهنمای خرید چاپ افست و دیجیتال

کد خبر: 1018763
راهنمای خرید چاپ افست و دیجیتال

منظوراز چاپ افست چیست (2 h )

به صورت کلی برای بیان این که منظوراز چاپ افست چیست؟باید گفت چاپ افست یک روش از چاپ است که امروزه به طور بسیار پیشرفته و گسترده ایی برای چاپ انواع بروشور ، کاتالوگ ، پوستر ، کارت ویزیت ها فرم های عمومی و به طور کلی هرچیزی که قرار است بر روی ورق و با تیراژ وبالاترین کیفیت به چاپ برسد مورد استفاده قرار می‌گیرد .در چاپ افست از سیستم رنگی cmykاستفاده میشود که در این روش رنگ ها به صورت جداگانه ایی برروی کاغذ به چاپ میرسند.

دستگاه‌های چاپ افست https://kosarprint.com/category/1690/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%AA که در لینک قبل مشاهده میشود ، بر اساس مدل آنها و قیمتشان بین ۱ تا ۵ ستون رنگرا شامل میشوند.

راهنمای خرید چاپ افست و دیجیتال

(h3) مراحل انجام کاربا دستگاه چاپ افست :

- طراحی

به دلیل بالا بودن و مهم بودن قضیه طراحی شما باید این مسولیت مهم را به کسی که دانش طراحی دارد بسپارید زیرا که ممکن است بعضی از اشخاص به دلیل بلد بودن فتوشاپ بتوانند یک سری از عکسارو در کنار هم قرار داده و برای شما طرحی را ایجاد کنند.

اما حتما اون طرح نمیتوانند به طور جامع و کامل نیاز شما را بر طرف کردهو قطعا این کار نیازمند تخصص است.پیشنهاد ما برای شما آن است که به طراحی طرح خود اهمیت ویژه ایی بدهید و در نظر داشته باشید که شما با مشتریان خود براساس همین طرح ها ارتباط برقرار میکنید و رعایت اصول طراحی در این زمینه قطعا میتواند برای شما تاٍیر گذار باشد..

۲ - لیتوگرافی :

پس از طراحی برای طرح مد نظر شما به لیتوگرافی برده می‌شود وبه وسیله دستگاه ایمیج ستر( Image Setter ) از طراح فیلم گرفته می‌شود . در کار‌هایی که از چهار رنگ استفاده میکنند چهار فیلم به صورت جداگانه به دست می آید.پس ازآنکه فیلمها از فایل‌ها به دست آمد، فیلم‌های هر رنگ را به صورت جداگانه در دستگاهی به نام قید کپی قرار میدهند و پس از نوردهی نقش فیلم بر روی زینک ایجاد میشود . بدین ترتیب چهار زینک از هر رنگ به دست می آید .

۳ - چاپ :

همانطور که بیان کردیم ماشین چاپ با توجه به مدل آن از غلطک‌های بسیاری تشکیل شده که مرکب را یکنواخت میکند ودر نهایت به زینک میدهد. زینک در ابتدا به‌وسیله غلطک آب مرطوب می شود، مرکب را توسط غلطک دیگری بر روی زینک میمالند.پس از آن نقش از روی زینک به روی لاستیک چاپ قرار میگرد و بعد از آن به کاغذ منتقل میشود.

مزایای چاپ افست به چه صورت است؟(h3)

برای پاسخ کامل به سوال منظوراز چاپ افست چیست؟ به بررسی مزایای آن میپردازیم

تنوع در استفاده از انواع کاغذ برای چاپ

  • چاپ با هزینه پایین در تیراز بالا
  • کیفیت چاپ در این نوع چاپ بسیار بالا است
  • هم چنین ، علاوه بر سیستم ۴ رنگ می‌توانید از رنگ‌های ساخته شده‌ی دیگری هم استفاده کنید.

در پاسخ به سوال منظوراز چاپ افست چیست؟ معایب چاپ افست را بررسی میکینمh3)

  • اگر مخواهید محصولاتی در تیراژ پایی به چاپ برسانید این نوع چاپ مناسب نیست.
  • در صورتی که زمان کافی برای چاپ ندارید بهتر است از این چاپ استفاده نکنید زیرا تهیه زینک زمان بر خواهد بود.
  • زمانی که اپراتور اطلاعات را برای دستگاه چاپ تعریف کرده، وبعد از شروع کار دستگاه، دیگر امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد وتا پایان کار، اطلاعات اولیه به همان صورت به چاپ میرسد.
  • منظوراز چاپ افست چیست؟و تفاوت چاپ افست با چاپ دیجیتال؟(h3)

راهنمای خرید چاپ افست و دیجیتال

راهنمای خرید چاپ افست و دیجیتال

  • یکی دیگر از انواع چاپ که بسیار رایج است چاپ دیجیتالاست . در این نوع چاپ، از مراحل زمان‌بر و پیچیده‌ی چاپ افست خبری نیست و یکی از آسان‌ترین و سریع ترین روش‌های چاپ است. در چاپ دیجیتال، جوهررا به طور مستقیم بر روی سطح منتقل میکنند.
  • از طرف دیگر،در چاپ دیجیتال خبری از چهاررنگ cmyk نیست و فقط رنگ سیاه سفید را پشتیبانی میکند و قادر به چاپ رنگ‌های واقعی مانند پنتون یا HKS نیست. اگر کار چاپی شما نیازدارد که مطابقت کامل با پنتون داشته باشد، چاپ دیجیتال نمیتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
  • نمونه های از چاپ دیجیتال پرینتر لیزری و چاپگر جوهرافشان هستنند. چاخانه هانیزازاین دستگاه فقط در سایز بزرگتر، سریع‌تر و دقیق‌تر استفاده می‌کنند.

در چاپ دیجیتال خبری از ساختن زینک و استفاده از دستگاه‌های قول پیکر و بردن زمان‌های طولانی برای رسیدن به هدفتان نیست. دستگاه‌های چاپ دیجیتال کارکردو ساختارهای متفاوتی نسبت به چاپ افست دارند و عملیات چاپ را

تنها در یک مرحله و در همان لحظه انجام می‌دهند.

اگرشما در خانه خودتان یا در مکان های دیگر پرینتر لیزری یا جوهرافشان دیده باشید شما با یک نمونه کوچیک از این نوع چابگر ها مواجه شدید. دستگاه‌های چاپ دیجیتال صنعتی ابعاد بزرگ‌تر، دقت بیشتر و سرعت بیشتری برای چاپ در تیراژ بالا دارند.

در چاپ دیجیتال، طرح را به‌صورت یک فایل دیجیتالی با فرمت های JPEG یا PDF و … به دستگاه میدهندو چاپگر رنگ را بر روی سطح کاغذ با توجه به مقداری که نیاز دارددر آن عکس منتشر می‌کند. در بیشتر دستگاه‌های چاپ دیجیتال (مانند دستگاه‌های چاپ بنر یا پرینترهای جوهرافشان) این مورد به‌صورت خطی صورت میگرد.

چاپ بنر تسلیت از نوع افست است یا دیجیتال (h4)

در پاسخ به این سوال بهتر است از چاپ دیجیتالی استفاده شود چون مقرون به صرفه تر است و البته اینکه چاپ افست در تیراژ بالا بهترین نتیجه را برای ما شامل میشود. با چاپ بنر تسلیت کوثر پرینت بدون دغدغه بنر تسلیت خود را به صورت آنلاین سفراش دهید.

اکنون پاسخ خود را از سوال منظوراز چاپ افست چیست؟بدست آورده اید

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها