آموزش کافه

کد خبر: 1036123
آموزش کافه

آموزش کافه

امروزه بر خلاف گذشته کاربرد کافه و کافی شاپ در فرهنگ ما به خصوص در میان دانشجویان گسترش پیدا کرده به نوعی که آنها از این محیط‌ها برای دورهمی، تولد، کتاب خوانی و... استفاده می‌کنند، اما با توجه به این که تعداد کافه‌ها روز به روز در حال افزایش است برای موفق شدن در این حوزه باید راهی جدید و مطمئن را برگزید تا بتوان رقیبان بزرگ در این زمینه را به راحتی پشت سر گذاشت به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع آموزش کافه  و اهمیت آنها آشنا کنیم و به شما بگوییم که در کجا می‌توانید این آموزش ها را به صورت تخصصی دریافت کنید، پس تا انتها مطالب ما را همراهی کنید.

آموزش راه اندازی کافه و کافی شاپ و مزایای آن

اگر قصد راه اندازی کافی شاپ و کافه را دارید و یا به این کار مشغول هستید اما میزان موفقیت شما زیاد نبوده است باید یک بار دیگر آموزش راه اندازی کافی شاپ و کافه را فرابگیرید تا به اشتباه کار خود پی ببرید، برخلاف عقیده برخی که گمان می‌کنند این گونه آموزش‌ها وقت تلف کردن است و هیچ فایده ای ندارد باید بگوییم که همین آموزش‌ها است که تفاوت میان کافه و کافی شاپ‌های سطح بالا را از سطح پایین‌ها مشخص می‌کند زیرا همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد امروزه کافه ای موفق است که مطابق اصول استاندارد راه اندازی و اداره شود.

البته توجه داشته باشید که هر نوع آموزشی نیز مناسب نیست چون برخی از آموزش راه اندازی کافه بدون دانش و تجربه کافی به متقاضیان ارائه می‌گردد که سبب شکست زود هنگام می‌شود شما برای آن که بتوانید به موفقیت زیادی در این حوزه دست پیدا کنید می‌بایست از آموزش‌های افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید،

کافه و آکادمی آموزشی ژینو که زیر نظر آقای مهرداد آذریار فعالیت دارد بهترین گزینه برای فراگیری آموزش مربوط به راه اندازی کافه و کافی شاپ به حساب می‌آید زیرا این مجموعه در امور آموزشی توانسته موفقیت‌های زیادی را برای هنرجویان خود به دست آورد.

حال بهتر است به مزایای آموزش راه اندازی کافه و کافی شاپ به پردازیم، این مزایای عبارت اند از:
  • کمک به پیدا کردن ایده‌های نو برای راه اندازی کافی شاپ و کافه.
  • افزایش مهارت‌های مدیریت امور مالی کافه.
  • انتخاب درست و صحیح وسایل مورد نیاز کافه.
  • معرفی دستگاه‌های حرفه ای برای داشتن کافه ای محبوب تر.
  • کمک به چیدمان بهتر منو کافه.
  • کمک به پیدا نمودن مکان جغرافیایی مناسب برای راه اندازی کافه.
  • یادگیری چگونگی اخذ مجوزهای لازم.
  • برآورد تقریبی هزینه‌های مربوط به راه اندازی.
  • آموزش طراحی و دیزاین محیط داخلی و بیرونی کافه.
  • آموزش چگونگی خرید مواد اولیه مورد نیاز.
  • و...

این موارد گفته شده تنها چند نمونه مختصر از مزایای بسیار زیاد آموزش راه اندازی کافی شاپ و کافه است، شما با گذراندن این آموزش ها به طور کامل تمام فوت و فن های صفر تا صد راه اندازی یک کافه فوق حرفه ای را فرا خواهید گرفت.

آموزش کافه به صورت کامل

جالب است بدانید آموزش کافه یک مقوله جداگانه از آموزش مربوط به راه اندازی می‌باشد زیرا در قسمت قبل همانطور که دیدید این آموزش‌ها مربوط به نحوه و چگونگی راه اندازی مقدماتی کافه بود اما برای آنکه کافه و کافی شاپ شما از هر نظر اولین باشد باید یک دوره دیگر برای بعد از مراحل راه اندازی نیز بگذرانید.

هر گاه مشتری وارد یک کافه می‌شود در نظر اول دیزاین محیط داخلی و بیرونی و... نظر او را جلب خواهد کرد، این مقدمات برای جلب مشتری لازم است اما کافی نیست زیرا مهم تر از جذب مشتری نگهداشتن آن است به همین خاطر علاوه بر راه اندازی باید به مواردی که مشتری گذرا را به یک مشتری ثابت تبدیل می‌کند توجه داشته باشید.

میزان رضایت از خدمات کافه به طور کل به نحوه کار باریستا و کیفیت خدمات بارتندری بستگی دارد برای همین در این جا به آموزش باریستا و همچنین آموزش بارتندری خواهیم پرداخت.

آموزش باریستا

  • آموزش باریستامیدانید که باریستا در کافه مسئول تهیه و آماده سازی نوشیدنی‌های گرم است اما برای جلب رضایت مشتری‌های حرفه ای باید حتما باید آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا گرفته باشد، آموزش باریستا شامل شناخت مواد اولیه درجه یک، طرز کار با دستگاه‌های اسپرسو ساز مختلف، آسیاب قهوه برای دستگاه‌های گوناگون، چگونگی دیزاین نوشیدنی، نحوه میکس مواد اولیه و... است، کسانی که مدیریت کافه را بر عهده دارند برای اطمینان از کار باریستا می‌توانند به طور ابتدایی او را به آموزش دوره باریستا در مرکز حرفه ای مانند آکادمی کافه ژینو تشویق نمایند.
  • آموزش بارتندری: این دوره با نام آموزش میکسولوژی نیز شناخته می‌شود که در این دوره آموزش مواردی مانند شناخت کامل ابزار حرفه ای مربوط به بار سرد، شناخت انواع و اقسام لیوان‌ها مورد استفاده در کافه و کاربردهای آنها، آموزش جامع انواع مختلف روش و استایل شیک کردن مواد اولیه، شناخت حرفه ای و اصولی رسپی‌های مختلف، آموزش تهیه انواع کوکتل‌ها بر اساس استانداردهای جهانی، آموزش شناخت کامل سیروپ و نحوه ساخت آن و... به طور عملی و کاربردی ارائه می‌گردد.
بنابراین اگر تا کنون از آموزش بارتندری و باریستا استفاده نکرده اید بهتر است هر چه سریع تر به فراگیری این آموزش‌های مهم و ضروری اقدام کنید تا بتوانید یک کافه جذاب و محبوب داشته باشید. اهمیت و موارد آموزش کامل کافی شاپ(دوره کامل کافی شاپ)

هیچ یک از کافی شاپ‌ها بی نیاز از فراگیری آموزش کامل کافی شاپ نیستند زیرا آنها هرچقدر هم حرفه ای باشند باز هم نیاز به آموزش روش‌های نوین و جدید دارند تا بتوانند همواره از رقیبان خود جلو باشند زیرا در غیر این صورت ممکن است با شکست رو به رو شوند و تمام مشتریان خود را از دست بدهند چون امروزه افراد به دنبال کافی شاپ‌هایی هستند که تمام متدهای روز آماده سازی نوشیدنی‌های گرم و سرد را بلد باشد به همین خاطر نمی‌توان اهمیت و میزان نقش اساسی آموزش کامل مربوط به کافی شاپ را مورد انکار قرار داد.

اگر شما نیز برای رسیدن به سطح بالاتر در تلاش هستید اما نتیجه مطلوب را دریافت نمی‌کنید، توصیه می‌شود که در آکادمی کافه ژینو به صورت تخصصی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا بگیرید تا در مدت زمان کوتاهی اثرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

مزایای آموزش کامل کافی شاپ به شرح زیر است:
  1. بالا رفتن سطح استاندارد کافی شاپ: هر چه سطح استانداردهای کافی شاپ بالاتر رود به تبع بر تعداد مشتریان نیز افزوده می‌گردد زیرا رضایت مشتریان خود بهترین تبلیغ برای کافه و کافی شاپ به حساب می‌آید، مشتریان بعد از مشاهده سطح بالای کافه آن را به دوستان و اطرافیان خود معرفی کرده و همین موضوع باعث معروفیت کافی شاپ خواهد شد.
  2. افزایش اعتبار: درصد زیادی از اعتبار یک کافه به کیفیت و نوع تهیه نوشیدنی های ارائه شده بستگی دارد بنابراین بهتر است کافی شاپ‌ها در تلاش برای بالا بردن سطح کیفی نوشیدنی‌های سرد و گرم خود باشند.
  3. به دست آوردن سود بیشتر: طبیعتا اگر میزان رضایت مشتریان از یک کافی شاپ زیاد شود این امر موجب به دست آوردن سود بیشتر نیز خواهد بود.

بنابراین به جرئت می‌توان گفت که آموزش کافی شاپ یکی از آموزش‌های حیاتی برای رسیدن به درجه های بالا به حساب می‌آید البته باید بدانید که این آموزش‌ها باید به طور کاملا حرفه ای باشد تا مزایایی که در بالا گفته شد را به همراه داشته باشد.

سوالی که در این قسمت ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید این است که این دوره آموزشی شامل چه بخش ها و دوره‌هایی است؟

برای پاسخ به این پرسش بهتر است به بررسی این دوره‌ها به صورت زیر بپردازیم تا آگاهی شما نسبت به آنها افزایش یابند و با اطلاعات بیشتری به فراگیری آن اقدام نمایید.

آموزش بار سرد

  • آموزش بار سرد(دوره کامل بار سرد)

قابل توجه است که بار سرد در منو کافه‌ها از تنوع بسیار بیشتری در مقایسه با نوشیدنی‌های گرم برخوردار است برای همین جایگاه این نوع نوشیدنی‌ها و کیفیت آنها در کافی شاپ بسیار حائز اهمیت است، آموزش بار سرد اطلاعات و آموزش‌های مفیدی در ارتباط با انواع نوشیدنی‌های سرد مانند شیک، گلاسه و... را می‌دهد تا بتوانید به کمک این آموزش‌ها نوشیدنی‌هایی سرد را به بهترین نحوه ممکن آماده کنید.

  • آموزش قهوه(دوره بار قهوه)

قهوه یکی از نوشیدنی های قدیمی و کلاسیک است که از گذشته تا کنون طرفداران بسیار زیادی دارد، این نوشیدنی پرخاصیت هم به طور گرم و هم به طور سرد سرو می‌شود بنابراین می‌تواند در منو نوشیدنی‌های سرد و گرم قرار بگیرد این موضوع باعث افزایش اهمیت نوع تهیه آن شده است و باید حتما دوره آموزش قهوه توسط افرادی که درست نمودن آن را برعهده گرفته اند گذرانده شود.

  • آموزش بار گرم

نوشیدنی هایی که در منو بار گرم کافی شاپ ها قرار می‌گیرد بهترین انتخاب در فصل‌های سرد به شمار می‌روند زیرا هنگامی که هوا سرد است افراد ترجیح می‌دهند در کافی شاپ ها یک نوشیدنی گرم بنوشند، این نوشیدنی‌های گرم شامل انواع قهوه، کاپوچینو، لته، هات چاکلت و... می‌باشد که علاوه بر طرز آماده سازی، دیزاین و استفاده از لیوان مناسب نیز اهمیت دارد برای مثال برای اسپرسو می‌بایست از شات های کوچک استفاده کرد و در کنار آن حتما یک لیوان آب و یا آبمیوه قرار داد به همین علت در آموزش بار گرم تمامی این موارد به دقت مورد بررسی قرار گرفته است.

آموزش قهوه های دمی

  • آموزش قهوه های دمی(بروئینگ بار)

در میان انواع مختلف قهوه برخی از آنها مانند قهوه ترک، قهوه فرانسه یا همان فرنچ پرس و قهوه اسپرسو نیاز به دم کردن با روش‌های متفاوتی دارند به همین دلیل اگر تمامی آنها به یک روش دم شوند اصلا نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت بنابراین در دوره آموزش قهوه های دمی ، آموزش‌های لازم در مورد چگونگی تشخیص کیفیت قهوه‌های دمی، آشنایی با انواع آن، نحوه دم نمودن، تایم دم کشیدن هر کدام از قهوه‌ها، طرز کار با دستگاه‌های قهوه جوش مختل، چگونگی سرو و... ارائه می‌شود تا مشتریان بتوانند از نوشیدن قهوه‌های دمی سفارش داده شده خود نهایت لذت را ببرند.

  • آموزش لته آرت ( قلم و پیچر)

    به دیزاین نوشیدنی لته آرت گفته می شود . با آموزش لته آرت قادر هستید زیباترین نوشیدنی ها را برای مشتریان تهیه کنید و بتوانید با طرحهای زیبا روی لته ، آنها را سورپرایز کنید.

آموزش مدیریت کافه و مزایای آن

بعد از آن که با دوره های مختلف آموزش کافه آشنا شدید در انتها به یک آموزش مهم دیگر در امر کافه می‌رسیم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین نحوه ممکن کافه و کافی شاپ خود را کنترل و مدیریت کنید زیرا همانطور که میدانید یکی از مهم ترین عواملی که بر میزان موفقیت یک کافه و کافی شاپ تاثیرگذار می‌باشد نوع مدیریت است که مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت.

مزایای آموزش مدیریت کافه به صورت زیر است:
  • ایجاد هماهنگی بیشتر در میان کارکنان کافه و مدیریت روابط بین آنها.
  • چگونگی انتخاب و آشنایی با معیارهای انتخاب کارکنان و همچنین باریستا.
  • یادگیری نحوه مدیریت مالی کافه.
  • آشنایی با موارد موثر بر صرفه جویی در هزینه‌ها.
  • بالا بردن راندمان کاری کارکنان با استفاده از روش‌های نوین مدیریتی.
  • چگونگی جذب مشتری و یادگیری استفاده از راه‌های تبلیغاتی موثر.
  • نحوه برخورد موثر با کارکنان.
  • و...

حال پس از آنکه با این آموزش‌ها و مزایای ویژه آنها آشنا شدید و به دنبال یک مرکز معتبر و حرفه ای در این زمینه هستید پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره‌های آموزشی آکادمی ژینو با هدایت آقای مهرداد آذریار است زیرا این آکادمی آموزشی با دارا بودن کادر مجرب و متخصص می‌توانند تمامی آموزش‌های لازم را مطابق با استانداردهای بین المللی به شما یاد دهند، علاوه بر آن هم با مراجعه به سایت  آنها به آدرس https://jinocafe.ir/ امکان مشاهده نمونه کارهای هنرجویان نیز وجود دارد.

در صورتی که برای یادگیری عجله دارید نیز امکان شرکت در کلاس‌های فشرده برای شما میسر است، توجه داشته باشید که پایان هر دوره به شما مدرک معتبری مبنی بر گذارندن آن دوره نیز اعطا می‌شود که این مدرک موجب افزایش فرصت‌های شغلی شما خواهد شد.

کافه و آکادمی آموزشی ژینو

برای آگاهی از نوع و تایم کلاس‌های آموزش کافه به سایت آکادمی ژینو سر بزنید تا در مدت زمان کوتاهی به یک حرفه ای تبدیل شوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها