اخبار اقتصادی| یارانه جدید | یارانه خرید کالا | لوازم خانگی اقساطی

یارانه ۳۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی | شرایط دریافت یارانه کالا

کد خبر: 1095457

انجمن لوازم خانگی ایران یارانه ۳۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی پرداخت می‌کند. یارانه‌ای که کمک می‌کند مردم بتوانند به صورت اقساطی لوازم خانگی بخرند. اما مساله این است که مدت زمان بازپرداخت این یارانه، نهایتا یک سال است و اقساط آن بالاست.

یارانه ۳۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی | شرایط دریافت یارانه کالا

چند روز قبل دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام کرد که این انجمن کارت اعتباری ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی می‌دهد.

آنگونه که این مقام مسئول اعلام کرده مبلغ یارانه خرید لوازم خانگی ۱۰،۱۵، ۲۰و ۳۰میلیون تومان است. کارمزد این یارانه خرید، تنها ۴ درصد است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که باید از طرح خرید لوازم خانگی اقساطی استقبال شود. اما مشکل این یارانه مدت‌ زمان بازپرداخت اقساط آن است.

افرادی که بخواهند لوازم خانگی اقساطی بخرند، باید بین ۶ تا ۱۲ مبلغ دریافتی را به بانک بازگردانند. به همین دلیل اقساط ماهانه این وام بین ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

یعنی اگر فردی یارانه ۳۰ میلیونی خرید لوازم خانگی را دریافت کند و بخواهد ظرف شش ماه این وام را تسویه کند باید ماهانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قسط بدهد.

اما اگر قرار بر تسویه ۱۲ ماهه وام خرید لوازم خانگی باشد، مبلغ هر قسط حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. برای همین برخی معتقدند که احتمالا از این یارانه استقبال چندانی نمی‌شود.

شرایط خرید اقساطی لوازم خانگی

اما شرایط خرید اقساطی لوازم خانگی چیست؟

۱-انجمن لوازم خانگی ایران قراردادی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ا امضا کرده است. افراد می‌توانند با مراجعه به این بانک، کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی دریافت کنند

۲-متقاضیان برای دریافت کارت اعتباری باید به بانک معرفی شده مراجعه کنند و بعد از اعتبارسنجی توسط بانک، کارت اعتباری خرید را دریافت کنند.

۳-این یارانه به صورت نقدی نیست و در قالب کارت اعتباری ۱۰، ۱۵، ۲۰و ۳۰ میلیون تومان به متقاضیان داده می‌شود.

۴-دریافت یارانه خرید لوازم خانگی محدودیتی ندارد و همه افراد می‌توانند از این یارانه خرید استفاده کنند.

۲ محدودیت دریافت یارانه خرید لوازم خانگی

اما محدودیت‌هایی برای استفاده از این یارانه خرید وجود دارد. اولین محدودیت این است که امکان خرید فقط از فروشگاه‌هایی وجود دارد که از سوی واحد‌های تولیدی داخلی معرفی شده‌اند.

دومین مساله این است که کلیه دریافت کنندگان کارت اعتباری، باید حداکثر ظرف یک ماه از زمان دریافت این کارت، از آن استفاده کنند و حداقل یک تراکنش با آن انجام دهند. به عبارتی متقاضی دریافت یارانه خرید لوازم خانگی از زمان دزیافت کارت اعتباری یک ماه برای خرید و استفاده از این کارت فرصت دارد.

نکته دیگر این است که افراد می‌توانند بارها از این تسهیلات استفاده کنند. مشروط بر آنکه مشتری، اقساط واماول را به موقع پرداخت کند. بعد از اتمام اولین وام، متقاضی می‌تواند مجددا برای دریافت یارانه خرید کالا اقدام کند.

به عبارتی در صورت پرداخت منظم اقساط از سوی مشتری امکان شارژ مجدد حساب بلافاصله پس از پرداخت اقساط تسهیلات قبلی به دفعات و بدون تشکیل پرونده مجدد و ضامن وجود دارد./تجارت نیوز

۸

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها