دلار ارزان شد/ ورود دلار به کانال ۲۷ هزار تومان

کد خبر: 1100635

قیمت دلار در بازار آزاد امروز در ادامه روند کاهشی چند روز گذشته کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و به قیمت ۲۷ هزار و ۹۳۰ تومان رسید. نرخ ارز در صرافی ملی امروز کاهشی بود و به قیمت ۲۷۴۸۰ تومان رسید.

دلار ارزان شد/ ورود دلار به کانال ۲۷ هزار تومان

قیمت دلار در بازار آزاد امروز روند نزولی چند روز گذشته را ادامه داد و کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و به قیمت ۲۸ هزار و ۹۳۰ تومان رسید.

نرخ ارز در صرافی ملی همچون روز گذشته کاهشی بود و با نرخ ۲۷۴۸۰ تومان ثبت شد.

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۲۳۶ تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

دلیل افت دلار از نگاه فعالان بازار ارز

شرایط در بازار ارز تغییر کرده است. در حالی که در هفته اول مهرماه، اوضاع به کام خریداران بود و قیمت دلار نزدیک به ۳ درصد افزایش را تجربه کرد، در دو روز ابتدایی هفته جاری، فروشندگان بازار قدرت‌نمایی کرده‌اند. دلار که در روز اول هفته ۲۵۰ تومان افت قیمت را به ثبت رسانده بود، روز یکشنبه ۱۳۰ تومان کاهش دیگر را تجربه کرد و ساعت ۳ بعدازظهر روز دوم هفته در محدوده ۲۸ هزار و ۲۰ تومان به کار خود پایان داد.

به باور برخی تحلیل‌گران، افت سنگین‌تر دلار در بازار صرافی‌های بانکی نسبت به بازار آزاد نشان‌گر آن است که بازارساز به دنبال هدایت اسکناس آمریکایی به سوی محدوده‌های پایین‌تر است. بازارساز گویا تصمیم ندارد کانال ۲۸ هزار تومانی را به رسمیت بشناسد و تلاش می‌کند که قیمت اسکناس آمریکایی به همان کانال ۲۷ هزار تومانی بازگردد. به باور برخی معامله‌گران، تصور بازارساز این است که تقاضای احتیاطی در کانال ۲۸ هزار تومانی فعال می‌شود، به همین دلیل قصد دارد که اجازه ماندگاری قیمت در کانال یاد شده را ندهد. گفته می‌شود، اگر بازارساز بتواند قیمت دلار را در کانال ۲۷ هزار تومان تثبیت کند، به تدریج، امیدهای صعودی‌های بازار کمرنگ‌تر خواهد شد.

در این میان، دسته‌ای از فعالان عنوان می‌کنند که معامله‌گران بزرگ به دلیل مداخله بازارساز به طور موقت از بازار خارج شده‌اند. از نگاه آنها معامله‌گران بزرگ به دنبال خرید در سطوح قیمتی پایین‌تر هستند. در چنین شرایطی بازارساز باید به گونه‌ای قیمت دلار را هدایت کند که با حملات سفته‌بازانه مواجه نشود. عده‌ای از فعالان نیز نگران هستند که بازارساز با پایین بردن بیشتر قیمت دلار صرافی‌های بانکی زمینه‌ساز ورود تقاضای آربیتراژی به بازار شود./ تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها