وحشت در بازار ارز ؛ دلار بشدت گران شد! | ۵ پیام مهم رئیس جمهور برای دلار

کد خبر: 1103937

پس از صحبت‌های دیشب رئیسی بازار دلار واکنش افزایشی نشان داد و قیمت دلار در بازار آزاد به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. همچنین نرخ ارز در صرافی ملی افزایشی بود.

وحشت در بازار ارز ؛ دلار بشدت گران شد! | ۵ پیام مهم رئیس جمهور برای دلار

قیمت دلار / قیمت دلار بعد از سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران عقب نشینی کرد. قیمت دلار در ماه های اخیر نوسانی بوده است. نبض بازار کالا در گرو قیمت دلار است. اولین واکنش قیمت دلار به صحبت‌ها رئیسی را در این مطلب با هم می خوانیم. 

در بازار آزاد امروز دلار افزایش یافت. قیمت دلار پس از صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور افزایش یافت و به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. نرخ ارز در بازار آزاد امروز ۲۷ هزار و ۳۸۰ تومان قیمت خورد.

دلار بازار آزاد در حالتی به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته در کانال ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان نوسان داشت اما بعد از صحبت‌های رئیسی دلار به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. باید دید در ادامه روند بازار افزایش قیمت دلار ادامه دادر یا خیر؟

نرخ ارز در صرافی ملی امروز افزایش یافت و به نرخ ۲۶ هزار و ۶۳۸ تومان رسید. قیمت دلار در  بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۴۲۶ تومان اعلام شد.

سیگنال‌های دیشب رئیسی برای بازارها /۵ پیام مهم رئیس جمهور برای دلار

قیمت دلاررئیس دولت جدید مدعی است تصمیمات این دولت به گونه‌ای خواهد بود که یا آثار تورمی نداشته باشد یا کمترین آثار تورمی را داشته باشد. شاید همین مهمترین مساله در اظهارات دومین گفتگوی تلویزیونی او برای بازارها باشد.

ابراهیم رئیسی از کسری بودجه، وضعیت نامناسب خزانه، حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، هزینه جدید برای اقتصاد با طرح ساخت مسکن و احتمال تداوم تورم البته با رشد کمتر صحبت کرده که همه این‌ها سیگنال‌های نگران‌کننده‌ای برای بازار ارز به همراه خواهد داشت که در صورت تاثیرگذاشتن روی آن، ممکن است این تاثیر به بازار طلا هم سرایت کند.

با وجود این، او از مذاکرات و کاهش خطر کرونا هم صحبت کرد که پیام‌های کاهش نااطمینانی برای بازارها را دارد. اما در مجموع به نظر نمی‌رسد که این دو عامل بتواند بر آن پنج پیام مهم حاوی نااطمینانی غلبه کند.

نااطمینانی بعدی مربوط به خزانه است که رئیس جمهور تصریح کرد: دولت در شرایط خوبی تحویل ما نشد. اینکه برخی دولت‌ها اعلام کردند خزانه خالی است، اگر بگویم وضع خزانه چه بود ممکن است بگویند شما هم با گله‌گذاری کار را آغاز می‌کنید. دولت قبل تعهداتی در شش ماه اخیر ایجاد کرد که بر کسری ها افزود. در هر ماه باید به طور متوسط ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه انجام شده دولت قبل را پرداخت کنیم و این در کنار دستمزد، حقوق و یارانه است. در ماه اول با همه فشار روی دولت تلاش کردیم استقراض از بانک مرکزی انجام نشود. معنی آن را اقتصاد‌دان‌ها می‌دانند.

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی نیز پیام مهم دیگر وی بود. او تاکید کرد: این کار ضرورت دارد اما با غافلگیری انجام نخواهیم داد و مردم را نسبت به آن بی اطلاع نخواهیم گذاشت و شوک به بازار ایجاد نخواهیم کرد. همه جوانب سنجیده می‌شود به طوریکه بازار و مردم در جریان این تصمیم قرار می‌گیرد.

هزینه‌تراشی جدید برای دولت از طریق ساخت مسکن پیام مهم دیگر او در گفتگوی تلویزیونی بود.

 

منبع:تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها