«تهدید به مرگ» ساختگی نتانیاهو برای مظلوم نمایی

کد خبر: 1010727

یافته‌های یک خبرنگار اهل سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که نخست‌وزیر رژیم صهونیستی تلاش داشته وانمود کند که «تهدید به مرگ» شده تا از این طریق مظلوم نمایی کند.

«تهدید به مرگ» ساختگی نتانیاهو برای مظلوم نمایی

خبرگزاری فارس: یک فعال اجتماعی و خبرنگار مستقل اهل سرزمین‌های اشغالی با بررسی‌های خود متوجه شده که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهونیستی تلاش داشته به طور جعلی نشان دهد که «تهدید به مرگ» شده تا از این طریق برای خود حس همدردی و مظلومیت جذب کند.

به نوشته وبگاه «میدل‌ایست مانیتور»، نتانیاهو که قرار است به اتهام فساد دولتی و مالی برای سومین بار محاکمه شود، تصویری را از یک پست فیس‌بوکی که به صورت جعلی توسط زنی به نام «دانا ران» نوشته شده را به پیام توئیتری خود ضمیمه کرده و نوشته که وی تهدید به مرگ شده است.

در این پست جعلی نوشته شده: «بی بی (اسم خودمانی نتانیاهو)، فقط باید با زور از بین برود، دیکتاتور‌ها با گلوله‌ای در مغز از بین می‌روند.»

نتانیاهو همچنین در پیام خود نوشته: «امروز باید شکایتی را علیه تهدیدی که ضمیمه شده تنظیم کنم که خواسته مرا با "گلوله‌ای در مغز" به قتل برساند.»

این خبرنگار مستقل نیز در پیامی توئیتری در پاسخ به اقدام نتانیاهو نوشت: «از آنجایی که من به بی بی اطمینان ندارم، رفتم که ببینم دانا ران کیست که نتانیاهو می‌خواهد علیه وی به دلیل تهدید به مرگ، شکایت تنظیم کند.»

یافته‌های این خبر‌نگار نشان می‌دهد که این حساب کاربری جعلی با نام دانا ران در یک دقیقه دو بار بخش «زندگینامه» خود را به روز رسانی و پیام‌هایی را علیه نتانیاهو به صورت پی در پی منتشر کرده است.

وی همچنین پی برده بود که چندین حساب کاربری با همین نام وجود داشته‌اند.

این خبرنگار پی برد که این حساب جعلی بوده و توسط نزدیکان نتانیاهو یا خود نتانیاهو به عنوان یک ابزار سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است.

فیس بوک نیز تأیید کرده که این حساب کاربری معتبر نیست و در نظر دارد آن را حذف کند.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر اعتراضات علیه نتانیاهو به دلیل سیاست‌های مختلف وی از جمله طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، افزایش اختیارات نیروهای امنیتی به بهانه مقابله با ویروس کرونا و همچنین پرونده‌های فساد وی شدت گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد که این اعتراضات و جلسات محاکمه وی که سومین جلسه آن ششم دسامبر (۱۶ آذر) برگزار خواهد شد، باعث شده که وی به دنبال جذب حس همدردی از سوی مردم باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها