تلاش لشکر توئیتری عربستان برای انتشار اطلاعات انحرافی درباره انفجار بیروت

کد خبر: 1012040

بررسی‌های یک رسانه آمریکایی نشان می‌دهد حساب‌های کاربری مرتبط با رژیم عربستان سعودی در توئیتر به فاصله کوتاهی بعد از انفجار بیروت تلاش کرده‌اند حزب‌الله را عامل این انفجار جلوه دهند.

تلاش لشکر توئیتری عربستان برای انتشار اطلاعات انحرافی درباره انفجار بیروت

خبرگزاری فارس: یک رسانه آمریکایی نوشته به فاصله کوتاهی بعد از انفجار روز سه‌شنبه در بندر بیروت که به کشته شدن دست‌کم ۱۳۷ نفر منجر شد حساب‌های کاربری مرتبط با عربستان سعودی انتشار اطلاعاتی برای متهم کردن حزب‌الله لبنان به دست داشتن در این انفجار را آغاز کرده‌اند.

ظرف ۲۴ ساعت هشتگ «#امونیا_حزب_الله_تحرق_بیروت» (آمونیاک حزب‌الله بیروت را به آتش کشید) به ترند تبدیل شد. دیلی‌بیست نوشته این اتفاق در شرایطی رخ داد که مقام‌های حزب‌الله لبنان هر گونه دخالت در این حادثه را رد کرده‌اند.

دیلی‌بیست نوشته منابع اطلاعاتی می‌گویند این اطلاعات انحرافی توسط چهار حساب کاربری وابسته به عربستان سعودی تولید می‌شوند که در سال‌های گذشته نقش فعالی در راه‌اندازی عملیات‌های رسانه‌ای برای انتشار اطلاعات نادرست در جهت ضربه زدن به منافع ایران داشته‌اند.

«مارک اونز جونز»، نویسنده و دانشیار مطالعات خاورمیانه در دانشگاه «حمد بن خلیفه» در قطر در گفت‌وگو با دیلی‌بیست گفته که این اطلاعات نادرست عمدتاً از سوی گروهی از کاربران بانفوذ هدایت می‌شوند که حساب‌های کاربری آنها به تأیید توئیتر رسیده است.

این استاد دانشگاه گفته ظرف ۴۸ ساعتی که از انفجار بیروت می‌گذرد، او ۱۴۰۰۰ پیام که از سوی ۹۸۷۰ حساب کاربری منتشر شده‌اند را شناسایی کرده است.

این استاد دانشگاه در توئیتر خود هم عکس زیر را منتشر کرده و نوشته دو کاربری که بیشترین نقش را در انتشار این پیام‌ها داشته‌اند عبارتند از: @monther72 و @5a1di.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها