کرونا دوباره در خوزستان افزایشی شد

کد خبر: 1019799

استاندار خوزستان با تأکید بر اجباری نبودن حضور دانش آموزان در مدارس، گفت: به دلیل عدم تمکین مردم به مسائل خود مراقبتی، شاهد روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا در استان هستیم.

کرونا دوباره در خوزستان افزایشی شد

خبرگزاری ایسنا: غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا به آمار رو به افزایش مبتلایان بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم تمکین مردم به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا و مسائل خود مراقبتی، شاهد روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا در استان خوزستان هستیم.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته از مراجعه‌کنندگان، ۷.۵ درصد از آنها به مسافرت رفته بودند و بیش از ۲۰ درصد هم در انواع تجمع‌ها شرکت داشتند.

استاندار خوزستان ادامه داد: این شرایط همچون زنگ خطری برای ما است تا با دیگر به بررسی و کنترل وضعیت فعلی بپردازیم و از مردم درخواست می‌شود از شرکت در هر گونه تجمعی خودداری کنند و در صورت شرکت در تجمع‌ها به طور حتم استفاده از ماسک و لوازم خود مراقبتی را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

شریعتی به سپری کردن دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: باید عزاداری‌ها و روضه‌خوانی‌های خانگی مدیریت و کنترل شود و در صورت نبود مراقبت و رعایت مسائل بهداشتی، به نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی دستور داده شد تا از برگزاری این مراسم جلوگیری کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود تعداد موکب‌ها بسیار زیاد است که باید بیشتر این مواکب که موارد بهداشتی را با سرو چای و قهوه زیر پا گذاشتند، جمع آوری شده و یا تذکرهای لازم به آنها داده شود.

نماینده عالی دولت در استان به اجباری نبودن حضور دانش آموزان در فضای مدارس تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید به عنوان متولی اصلی در امور آموزشی اهتمام بیشتری را در این زمینه داشته باشد و با توجه به گزارش‌های ارائه شده در رابطه با استفاده ماسک و وسایل خود مراقبتی در بین مدارس استان، این میزان در مقایسه با آمار ۸۵ درصدی مدارس سایر استان‌های کشور، بین ۵۵ الی ۶۰ درصد است که به همین دلیل دستورها و تذکرهای لازم برای رعایت بیشتر به آموزش و پرورش داده شده و هفته آینده نیز به بررسی مجدد نتایج خواهیم پرداخت.

استاندار خوزستان بر اهمیت آموزش غیرحضوری همچون آموزش حضوری در مدارس تأکید کرد و افزود: خانواده‌ها برای تحصیل غیرحضوری فرزندان خود در صورت دسترسی به فضای کافی برای آموزش، باید شرایطی سالم، آرام و مختص آموزش را همچون کلاس درس به دور از هر گونه حواس پرتی اعم از وسایل بازی و تلویزیون فراهم کنند تا فرزندان آنها بتوانند به صورت جدی به تحصیل بپردازند و از سایر دانش آموزان عقب نمانند.

شریعتی با مخاطب قرار دادن معلمان، به اهمیت آنها در میزان کیفیت فضای آموزشی در شرایط شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: معلمان نیز باید همچون کادر درمان با جدیت فراوان در کلاس‌ها با مطالعه بیشتر و آگاه‌تر به فضای جدید تحصیلی حاضر شده و تدریس خود را انجام دهند تا دانش آموزان بتوانند به تحصیل بپردازند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: تلاش بر این هست تا فرمانداران هر شهرستان برای بررسی شرایط به صورت سرزده در مدارس و کلاس‌ها حضور پیدا کرده و تجمع‌ها را مدیریت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها