عیادت وزیر از نرگس هفت ساله/عکس

کد خبر: 423836

وزیر بهداشت با حضور در منزل نرگس رسولی، کودک هفت ساله مبتلا به نوعی بیماری پوستی حاد به دانشگاه علوم پزشکی بجنورد ماموریت داد تا هرچه سریع‌تر جهت درمان و تامین هزینه‌های وی اقدام شود.

عیادت وزیر از نرگس هفت ساله/عکس
ایسنا: دکتر سیدحسن هاشمی که همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی سفر کرده، در کنار بازدیدها و جلسات کاری خود از کودک هفت ساله به نام نرگس رسولی که به دلیل ابتلا به نوعی بیماری ژنتیکی و پوستی خاص به شدت از عوارض ناشی از این بیماری رنج می‌برد، عیادت کرد.
بنابر اعلام وب‌دا، پدر نرگس کارگر ساده‌ای است که به گفته خودش مراقبت‌های ویژه از کودکش موجب خانه نشینی‌اش شده و تنها یک روز در هفته به سر کار می‌رود. مادر نرگس نیز می گوید: نرگس به شدت افسرده شده است چون به دلیل ضایعات پوستی روی صورتش همبازی ندارد و مدام از این وضعیت و دردهای غیر قابل تحمل شکایت می‌کند و تنها هم بازی‌اش ابراهیم برادر نوجوانش است. وی با ابراز خوشحالی از حضور از وزیر بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد عنوان کرد: از دریافت کمک ناامید بودیم و باورم نمی‌شود که امروز شما اینجا هستید. هاشمی در این دیدار، گزارش مسئولان بهداشتی منطقه، دانشگاه علوم پزشکی این استان و توضیحات پزشکان معالج را مورد بررسی قرار داد. وزیر بهداشت با توجه به خارج بودن داروهای خاص از فهرست پوشش تعهدات بیمه‌ای، دستور پیگیری و کمک لازم برای تامین دارو و هر گونه کمک لازم به «نرگس» را صادر کرد. هاشمی این نوع بیماری خاص را فاقد درمان‌های فوری و قطعی دانست و با توجه به وجود نمونه‌های مشابه، اقدامات پیشگیرانه و نیز تامین خدمات پزشکی مطلوب و داروهای مورد نیاز را ضروری دانست. وی با توجه به تاثیری که این گونه بیماری‌ها بر فرآیند رشد کودکان دارند، از مسئولان بهداشتی منطقه و پزشکان نرگس رسولی خواست تا به این موضوع در روند درمانی وی توجه داشته باشند. در جریان عیادت وزیر بهداشت که چند تن از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد نیز وی را همراهی می‌کردند، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی مراحل درمان و کنترل بیماری نرگس را دنبال کرده و هزینه‌های درمان و مراقبت‌های مورد نیاز نیز تامین شود. نرگس هفت ساله که آرزویش زندگی کردن همچون سایر کودکان است با لبخندی بر لب میهمانان منزل کوچک‌شان را بدرقه کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها