در تندباد همدان ۴۰ اصله درخت سقوط کرد +تصاویر

کد خبر: 592092

تندبادی با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر روز گذشته خسارت‌هایی به شهر همدان وارد کرده و به بخشی از تاسیسات شهری آسیب وارد کرد.

در تندباد همدان ۴۰ اصله درخت سقوط کرد +تصاویر
خبرگزاری تسنیم: از ساعات اولیه روز گذشته تندبادی در همدان آغاز و رفته رفته به سرعت آن افزوده شد که در نهایت مرکز هواشناسی همدان سرعت آن را بیش از 80 کیلومتر در ساعت اعلام کرد. این تندباد خسارت‌ها و آسیب‌های را برای مردم، تاسیسات و مدیریت شهری در پی داشت ولی خوشبختانه تندباد خسارت جانی نداشته و بیشتر خسارت‌ها مالی بوده است.
تندباد همدان
سقوط تیر برق، دکل مخابراتی، درختان، شاخه‌ها و سازه‌های سبک از جمله خسارت‌هایی بوده است که روز گذشته به شهر همدان وارد شده ولی روز گذشته روز امتحان مدیریت شهری همدان و کارکنان شهرداری بود. روز پرکار سازمان آتش‌نشانی همدان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان با اشاره به اینکه سرعت باد نزدیک 80 کیلومتر در ساعت بوده و روز شلوغ و پرحادثه‌ای در همدان رقم زد، اظهار داشت: مردم دچار مشکل شده بودند ولی تلاش شد تا از این مشکلات کاسته شود.
تندباد همدان
محمدرضا بیاناتی با اعلام اینکه تا ساعت 19 روز گذشته 650 تماس با سازمان آتش‌نشانی انجام شده بود، تصریح کرد: این تعداد تماس نسبت به روزهای عادی دو برابر شده و در نهایت 44 عملیات توسط نیروهای آتش نشانی انجام شد. وی افزود: از این تعداد 20 مورد اطفا حریق بوده که به سبب وزش باد و اکسیژن‌رسانی حریق در بخش‌هایی از باغات همدان گسترش یافته بود.
تندباد همدان
بیاناتی با بیان اینکه 24 مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان آتش‌نشانی انجام شد، اظهار داشت: شکستگی درختان چندین مورد گزارش شده بود که نیروهای آتش‌نشان به سازمان پارک‌ها و فضای سبز در این زمینه کمک کردند. وی ایمن سازی تعدادی از درختان در حال شکستن نیز توسط نیروهای آتش‌نشان انجام شد، گفت: شکستگی شیشه و سقف بازار، بلند شدن شیروانی‌ها و سازه‌های سبک ساختمانی و سقوط یک دکل مخابراتی از جمله خسارت‌ها و حوادث روز گذشته بود که تا حد امکان ایمن‌سازی لازم انجام شد.
تندباد همدان
مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان بخشی از عملیات‌های سازمان مربوط به قطعی برق و محبوس شدن افراد در آسانسور بود، گفت: یک مورد تصادف منجر به جرح و فوت در بلوار ارم نیز رخ داد که نیروهای آتش‌نشانی نخستین یگان حاضر در محل بودند. وی با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در حومه شهر همدان بود که سازمان امکان امدادرسانی با این حجم کار را نداشت، تصریح کرد: روز گذشته تمام پرسنل آماده به کار بوده و چندین مرتبه ذخیره آب خوردوها به دلیل گستردگی حریق به اتمام رسید که نیازمند تامین مجدد بود.
تندباد همدان
بیاناتی با اعلام اینکه روز گذشته از نیروهای کمکی نیز برای امدادرسانی استفاده شد، اظهار داشت: تلاش سازمان بر این بود تا با حضور به موقع میزان خسارت‌های ورودی را کاهش دهد. 40 اصله درخت براثر تندباد در همدان سقوط کرد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: بر اثر وزش تندباد 80 کیلومتر در ساعت روز گذشته40 اصله درخت در سطح شهر همدان سقوط کرده است.
تندباد همدان
معراج عاشورلو با بیان اینکه شاخه 250 اصله درخت نیز روز گذشته بر اثر تندباد شکسته شده است، عنوان کرد: خوشبختانه شکسته شدن خسارت جانی نداشته و تنها به دو خودروی پارک شده زیر درختان خسارت وارد شده است. وی با بیان اینکه تلاش سازمان بر حفظ و مراقبت از درختان است، گفت: اینکه برخی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری همدان را به مواردی متهم می‌کنند درست نبوده و به طور قطع سازمان فضای سبز تلاش بسیاری برای حفاظت از درختان دارد. عاشورلو درباره برخی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر نیم‌بُر کردن درختان شهر همدان نیز گفت: این اقدام توسط برخی از افراد سودجو در سطح شهر انجام می‌شود تا به منافع خود در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت و ساز برسند. کاهش دما و احتمال بارش برف در هفته آینده مسئول مرکز پیش‌بینی هوای استان همدان نیز با بیان اینکه از شنبه هفته آینده دمای هوای استان تا 16 درجه سانتیگراد کاهش می‎یابد، گفت: سرعت وزش باد روز گذشته در همدان به 80 کیلومتر بر ساعت است. نادر پیرتاج اظهار داشت: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی در طول روز گذشته استان همدان با وزش شدید باد روبه‌رو بوده و از امروز شدت وزش باد کاسته می‌شود. وی افزود: ‌از روز شنبه با ریزش هوای سرد شمالی و گذر امواج نسبتاً ضعیف به تدریج با شیبی تند دمای هوای استان بین 8 تا 16 درجه سانتیگراد کاهش می‎یابد. مسئول مرکز پیش‌بینی هوای استان همدان بیان کرد: تداوم سرما تا اواخر هفته آینده در نقاط مختلف استان همدان وجود دارد و احتمال بارش برف نیز در این ایام دور از انتظار نیست. پیرتاج با بیان اینکه دمای فعلی شهر همدان 15 درجه سانتیگراد بالای صفر است، گفت: به دلیل کاهش شدید دما به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود که در رابطه با جلوگیری از سرمازدگی محصولات و محافظت از احشام آمادگی داشته باشند. وی تصریح کرد: در روز یکشنبه مصادف با روز اربعین حسینی به زائران توصیه می‌شود در هنگام بازگشت به کشور از لباس گرم مناسب استفاده کنند چرا که جبهه هوای سرد روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان استان همدان را در بر می‌گیرد. مسئول مرکز پیش‌بینی هوای استان همدان افزود: اواخر هفته آینده احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر شهری استان وجود دارد و رانندگان در هنگام ترددها احتیاط لازم را داشته باشند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها