مجریان 5 میلیونی صدا و سیما/ کاهش قیمت خودرو ظرف دو هفته آینده/ فرزندان رؤسای‌ جمهور این روزها چه‌می‌کنند؟/ همه چیز زیر سر کاپشن احمدی‌نژاد است!

کد خبر: 250152

برخی از مهمترین اخبار امروز تاکنون به این شرح است: مجریان 5 میلیونی صدا و سیما مشرق نوشت: دستمزدهایی که مجریان صداوسیما برای اجرا در مراسم های مختلف درخواست می کنند فضای نامطلوبی را به وجود آورده و انتظار می رود مسوولان صداوسیما سازوکاری را در این باره ترتیب دهند. دستمزد برخی مجریان برای یک ساعت اجرا 5 میلیون تومان است که به دلیل دولتی بودن اکثر این مراسم ها، هزینه آن از بیت المال پرداخت می شود. کاهش قیمت خودرو ظرف دو هفته آینده مهر: عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی از کاهش قیمت خودرو ظرف دو هفته آینده خبرداد. غلام محمد زارع گفت: در خصوص قیمت خودرو دولت و مجلس به طور اجماعی در تلاش هستند تا قیمتهای خودرو را به قیمت واقعی خود برگردانند. نماینده بویراحمد و دنا افزود: کارگروهی تشکیل شده که این کارگروه قرار است آنالیز دقیق تولید خودرو را انجام دهد و با توجه به این آنالیز، قیمت واقعی را بیان کند و دولت براساس آن قیمت واقعی خودرو را به خودرو سازان اعلام کند. وی بیان کرد: قطعا در یک تعامل منطقی، خودروسازان تمکین خواهند کرد و در صورت عدم تمکین، دولت می تواند برخورد کند. زارعی میزان کاهش را نامشخص عنوان کرد و گفت: میزان کاهش به آنالیز کارگروه تشکیل شده بستگی دارد. وی اظهار داشت: همچنین خودرو سازان موظف می شوند خودروهای پیش خرید شده را به قیمت همان موقع تحویل دهند. فرزندان رؤسای‌جمهور این روزها چه‌می‌کنند؟ مجله مهر: این روزها که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته ایم، فرزندان روسای جمهور سابق و فعلی کشور هم دستی بر آتش گرفته اند، فرزندان هاشمی رفسنجانی سوژه گفت وگوی هفته نامه های تحلیلی شده اند تا بگویند پدر را میلی به حضور در انتخابات نیست، فرزند احمدی نژاد در صفحه فیس بوک وارد دعوای پدر با لاریجانی ها می شود و می نویسد که صد سال دیگر برای پدرش بزرگداشت می گیرند و فرزند سید محمد خاتمی را خیلی خبری در این وادی نیست. در بین فرزندان سه رئیس جمهور آخرین ایران، بچه های هاشمی رفسنجانی سیاسی ترینشان هستند، دستی بر امور اقتصاد دارند و در عرصه ورزش و امور اجتماعی هم سرک می‌کشند. به واقع حوزه های فعالیت 3 پسر و 2 دختر رئیس جمهور دوران سازندگی، بینشان تقسیم شده است. محسن کمتر سعی می کند خودش را اهل حاشیه نشان دهد و بیشتر از خود چهره ای معتدل به نمایش گذاشته است. پیش‌تر رئیس دفتر پدرش در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و صاحب همان موسسه انتشاراتی که کتب خاطرات پدرش از قبل و بعد از انقلاب اسلامی را منتشر می کرد. مدیر عامل سابق مترو اما در جریان انتخابات سال 88 ـ اگر چه به بهانه پاسخ به اتهاماتی که به خود، برادران و خواهرانش وارد شده بود ـ نامه‌های سرگشاده‌ای نوشت که آن اعتدال در چهره‌اش رنگ باخت و خود را از مسیرهای بدون جنجال خارج کرد.

حتی در ازدواج دختران و پسران هاشمی هم باید قائل به تفاوتی ظریف شد. حتی در تاثیری که از ازدواجشان گرفته اند. هر سه پسران ازدواج فامیلی کرده اند، گیرم حالا این میان ازدواج مهدی با دختر محمد هاشمی ـ عمویش ـ را بتوان در جرگه ازدواج های سیاسی ردیف کرد اما محسن با دخترخاله اش ازدواج کرده و یاسر با دختر پسرخاله اش. فاطمه و فائزه اگر چه با ازدواج با فرزندان حسن لاهوتی ازدواج سیاسی کرده اند اما فائزه بیشتر به سیاست علاقه نشان می دهد تا فاطمه. فاطمه برخلاف فائزه خیلی اهل قیل و قال نیست اما این اواخر در فرودگاه امام هنگام ورود برادرش مهدی به ایران، تنه به تنه فائزه زد، او بیشتر در کارهای اجتماعی فعالیت دارد و در سال 1385 مورد تقدیر فدراسیون بین المللی تالاسمی قرار گرفت. می‌گویند پیشنهاد اجباری شدن آزمایش تالاسمی پیش از ازدواج، درمان رایگان بیماران تالاسمی و کمک به تأسیس و راه‏اندازی مراکز درمانی تالاسمی از جمله اقدامات وی بوده است. اما مهدی! در چهره شدن و حاشیه سازی با فائزه رقابتی سنگین دارد، مثل فائزه نتوانسته است به مجلس راه پیدا کند یا اصلا شانسش رو در این حوزه نیازموده است که احیانا در انتخابات مجلس ششم شکست بخورد اما در ستاد انتخاباتی پدرش در انتخابات سال 84 فعالیت داشت و در انتخابات 88 هم چنان کرد که نام او در دادگاههای متهمان حوادث پس از انتخابات مکرر بر زبان آمد. مهدی که بعد از انتخابات 88 به بهانه تحصیل از ایران خارج شده و در لندن به سر می برد، مهر ماه به تهران آمد و بنا به همان اتهاماتی که بر او وارد شد روانه زندان شد، مثل خواهرش فائزه که بنا به همان اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام 6 ماه به حبس محکوم شده است و یک روز قبل از مهدی به زندان رفت. فائزه روزهای آخر دوران محکومیتش را سپری می کند و اما به خاطر اخلال در زندان پرونده دیگری هم برای او تشکیل شده است. مهدی هم که به قید وثیقه میلیاردی آزاد شده است به زودی محاکمه می شود. قاضی رسیدگی کننده به پرونده او غریبه نیست. قاضی ناصر سراج که تا یکسال پیش درگیر پرونده فساد بزرگ بانکی بود به عنوان قاضی پرونده مهدی هاشمی انتخاب شده است.

یاسر در این میان تعلق خاطری به سوارکاری و پرورش اسب دارد. نامزد ریاست فدارسیون سوارکاری می شود و مثل مهدی که علاقه زیادی به کارهای اقتصادی دارد و اتهامات نفتی ثابت نشده هم در این زمینه متوجه اوست، ظرایف کارهای اقتصادی را خوب می شناسد و دستی بر صادرات و واردات دارد. فعالیت فیس بوکی عماد درباره دو دختر و یک پسر سید محمد خاتمی حاشیه های زیادی وجود ندارد. به غیر از فعالیت های فیس بوکی عماد تنها پسر رئیس جمهور دوران اصلاحات که در حوادث پس از انتخابات سال 88 شدت گرفته بود اندک خبری می توان درباره فعالیت این روزهای فرزندان رئیس جمهور دوران اصلاحات پیدا کرد. شاید دلیل این حاشیه های اندک در خروج دو دختر خاتمی از ایران و زندگی شان در کشورهای اروپایی باشد. یکی را می گویند در ایتالیا و دیگری در انگلیس. سال 84 هم حرف و حدیث هایی درباره نحوه ورود لیلا دختر بزرگ سید محمد خاتمی به دانشگاه و تحصیل او در مقطع کارشناسی ارشد منتشر شد که همو خود در نامه ای به آن ادعاها پاسخ داد و نوشت که در سال 81 دوره دکترایش را به پایان رسانده و نیازی به تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد ندارد. نرگس، خواهر کوچکتر لیلا، هم در زمان حضورش در ایران بیشتر به تحصیل مشغول بود. ازدواج سید عماد خاتمی، فرزند 26 ساله سید محمد خاتمی در اسفند سال گذشته خبری غیرسیاسی بود که درباره این خانواده منتشر شد و بعدها هم حاشیه نگاری هایی بر آن صورت گرفت.

شاید از آن روی که گفته شد او شهریور ماه امسال ماه عسل خود را به اروپا رفته بود و رسانه های منتقد اصلاحات، این سفر را زیر ذره بین گرفته بودند. نه عماد، نه لیلا و نه نرگس هیچ کدام در عرصه سیاسی وارد نشدند. لیلا دختر بزرگتر سید محمد خاتمی که در تصویرهای قدیمی پدرش هم همراه اوست از دانش آموختگان شناخته شده ریاضی کشور بود. برای پدرم بزرگداشت می گیرند نام علیرضا احمدی نژاد چندی پیش وقتی نوه پسری رئیس جمهور به دنیا آمد، بر سر زبان ها افتاد. علیرضا پسر کوچکتر احمدی نژاد کمتر از مهدی شناخته شده است. یعنی به آن اندازه که مهدی حاشیه دارد و نامش در رسانه هاست، علیرضا نیست. مهدی اما داماد اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور است و همین ازدواج کافی است که وارد عرصه سیاست شود.. فارغ التحصیل دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز است. در مقطعی گفته می شد که او در بازرسی ریاست جمهوری حضوری فعال دارد اما حکمی به نام وی نخورده است.نقطه اشتراک مهدی و عماد را باید در فعالیت های فیس بوکی آن ها دانست. چندی پیش در این شبکه اجتماعی عکسی از اسفندیار رحیم مشایی منتشر شد که مهدی احمدی نژاد در ذیل آن عکس نوشته بود«بعضیها هیچ هنری ندارند به جز اینکه به دیگران برچسب بزنند و چون چیزی برای اثبات ندارند اثبات خود را در نفی دیگران می دانند . فرض کنیم تمام مستکبرین و فتنه گران و منحرفین از بین رفتند ، حرف حساب شما چیه؟»

سوای حضورش در نیویورک و اجلاس سازمان ملل و برخی سفرهای خارجی که با پدر می رود، چندی پیش ماجرای تحصیل او در شعبه دانشگاه شریف واحد کیش نیز برای او دردسر ساز شد. گفته شد که هزینه تحصیل تمامی رشته ها در واحد کیش دانشگاه شریف نزدیک 20 میلیون تومان در هر ترم است. گیرم این وسط برخی سایت ها هزینه سکونت مهدی احمدی نژاد در یکی از برج های کیش را هم محاسبه کرده و به این رقم افزوده بودند . بعد از این اتفاقات روابط عمومی دانشگاه شریف در اطلاعیه ای نوشت که هزینه تحصیل کل دوره به مراتب پایین تر از آن چیزی است که در رسانه ها اعلام شده است. مهدی همین اواخر وارد دعوای لاریجانی- احمدی نژاد هم شد و در پیامی با عنوان «منطق خوارج» نوشت: «از تمام تریبون ها شبانه روز فحش و توهین سرازیر می کنند ولی تا به آن ها بگویی خودتان هستید می شوی بی ادب» داماد اسفندیار رحیم مشایی افزود: «استدلال دوستانی که احمدی نژاد و لاریجانی را کنار هم قرار می دهند شبیه کسانی است که می گفتند علی و معاویه امت اسلامی را به تفرقه کشاندند و هر دو از دین خارجند و البته تیغشان تنها بر سر علی فرود می آید.» مهدی احمدی نژاد در بخش دیگری از نوشته هایش، وعده می دهد که «100 سال دیگه مردم برای احمدی نژاد روز بزرگداشت نژاد رو توی تقویم» می گذارند! همه چیز زیر سر کاپشن احمدی‌نژاد است! صراط نیوز: تغییر شخصیتی یکی از مباحث پذیرفته شده در علم روانشناسی محسوب می شود که در تشریح آن عالمان این رشته می گویند: برخی افراد تحت تاثیر محیط ، آشنایی با اندیشه های جدید، دوستان تازه و... دچار تحولات اساسی در چهارچوب عقاید و شخصیتشان می شوند و گاهی رفتارهای جدید آنها دقیقا در تضاد با ارزش های دیروزشان است. در عرصه سیاسی مسائلی که این روزها بخش اعظمی از افکار عمومی را درگیر خود کرده شاید ریشه در همین اصل روانشناسی (تغییر شخصیتی) داشته باشد؛ که مردم می بینند شخصی که دیروز اندیشه های وی حداقل در سطح لسانی منطبق با ارزش های جامعه بود، به یکباره دچار یک انفجار فکری می شود و رفتارهای متناقض با گذشته را از خود بروز می دهد.

آری؛ بدون تعارف از محمود احمدی نژاد صحبت می کنیم که این روزها جنس رفتارهایش قوای هاضمه جامعه را با مشکل مواجه ساخته است؛ که آیا می شود مردی که تا دیروز خود را نماد ساده زیستی؛ عدالت محوری و مبارزه با فساد معرفی میکرد به یکباره.....

یک روز شعار مبارزه با فساد و پاکدستی دولت با بروز بزرگترین افتضاح اقتصادی (اختلاس 3 هزار میلیاردی ) تحت الشعاع قرار می گیرد و روز دیگر از بندر عباس خبر می رسد رئیس ساده زیست قوه مجریه سخنران همایش میلیاردی جوانان آنجاست که به نوعی با اینکار آب سردی بر پیکره شعار ساده زیستی هم ریخته شد. یادمان هست که این دولت را با صفت انقلابی بودن می شناختیم، ولی مدتی است که می بینیم جناب احمدی نژاد سپاه را که بعنوان پیشتاز پاسداری از انقلاب شناخته می شود، مورد هجمه قرار می دهد و خاطرات تلخ هجمه های بنی صدر به این نهاد مقدس را برای ملت تداعی می کند.
براستی این همه تغییر ناشی از کجاست؟ ... پشت پرده را نمی دانیم! ولی در ظاهر پوشش رئیس جمهور تغییر کرده، همان پوششی که در گذشته ضدانقلاب و مغرضین بغض هایشان را با تمسخر آن علنی میردند.
از کاپشن احمدی نژاد می گوییم، همان لباسی که روزگار نه چندان دور بعنوان بخشی از چهارچوب شخصیتی رئیس جمهور در آمده بود و علاقمندان به وی را ترقیب می کرد تا آنها هم مقلد این پوشش شوند.
حالا عده ای با زبان طنز می گویند شاید علت رفتارهای عجیب محمود احمدی نژاد در سالهای اخیر مربوط به نپوشیدن کاپشن اوست و اگر رئیس جمهور دوباره ظاهرش همچون گذشته شود مشکلات کشور هم حل خواهد شد!. فارغ از مزاح های عده ای، دلایل دوری رئیس دولت از کاپشنش همچنان نامشخص است؛ ولی دور از ذهن نخواهد بود با توجه به انتقاداتی که برخی از ظاهر احمدی نژاد داشتند، وی تصمیم گرفته در ایام پایانی مسئولیتش کمی رسمی تر باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها