طرز تهیه انواع پیراشکی برای یک عصرانه خوشمزه

کد خبر: 602787

اگر دوست دارید پیراشکی شکری داشته باشید میزان شکر را از مواد اولیه حذف کرده یا آن را خیلی کم کنید و شکر را بعد از پخت پیراشکی روی آن بریزید.

طرز تهیه انواع پیراشکی برای یک عصرانه خوشمزه
سرویس سبک زندگی فردا: امروز تصمیم گرفتم کامل ترین دستور پخت پیراشکی رو برای شما بنویسم. سعی می‌کنم همه نوع پیراشکی در این دستور وجود داشته باشه تا شما خیلی راحت و سریع بتونید نوع دلخواهتون رو تو خونه تهیه کنید و ازش لذت ببرید. در ادامه این مطلب را به نقل از آکاایران بخوانید.
طرز تهیه انواع پیراشکی برای یک عصرانه خوشمزه
زمان پخت: ۳۰ دقیقه زمان کل: ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه مواد اولیه (برای ۲ نفر): پودر خمیرترش (دانه ریز): ۱ قاشق سوپ‌خوری آب (گرم): ۱ پیمانه وانیل: ۱ چهارم قاشق چایخوری شکر: نصف پیمانه آرد سفید گندم: به میزان لازم روغن مایع: ۱ سوم پیمانه
تخم مرغ (درشت): ۱ عدد
مواد کِرِم پیراشکی: شکر: ۳ چهارم پیمانه آب: ۲ پیمانه وانیل: ۱ چهارم قاشق چایخوری آبلیمو: نصف قاشق مرباخوری آرد سفید گندم: ۳ چهارم پیمانه طرز تهیه خمیر:
ابتدا در ظرفی مناسب پودر خمیر ترش، وانیل و آب گرم را مخلوط کرده و خوب هم بزنید. حالا شکر را نیز به مواد افزوده و دوباره به خوبی مخلوط کنید. پس از مخلوط شدن شکر روغن مایع را به مواد بیفزایید و دوباره هم بزنید.
تخم مرغ را از قبل در دمای اتاق قرار داده و آن را در ظرفی بشکنید و با چنگال مخلوط کنید و بعد به مواد اضافه کنید. آرد را حداقل ۳ مرتبه الک کنید و به آن مقدار بسیار کمی نمک اضافه کرده و به صورت تدریجی به مواد بیفزایید و مخلوط کنید.
آرد باید به میزانی به خمیر اضافه شود که خمیر به دست نچسبد و حالت خمیر بودن خود را به دست بیاورد. خمیر آماده شده را به صورت توپ در آورده و آن را ۱۰۰ بار روی تخته کار آرد پاشی شده بکوبید(درست خواندید صدبار!) حالا ظرفی را کمی آرد پاشی کنید و خمیر را به آن انتقال داده و رویش را با نایلون به خوبی بپوشانید و آن را ۱ ساعت در محل گرم قرار دهید.
بعد از مدت ذکر شده خمیر را با وردنه روی سطح آرد پاشی شده باز کنید طوری که قطر آن حدودا ۱ سانتی متر باشد. حال با قالب گرد آن را قالب بزنید. سینی مناسبی را انتخاب کرده و آن را آرد پاشی کنید و خمیرها را روی آن یچینید و پارچه تمیز و کمی خیس(فقط کمی تَر باشد) را روی آن انداخته و ۱۵دقیقه صبر کنید.
مقداری روغن را کاملا داغ کنید و پیراشکی‌های استراحت کرده را داخل آن به خوبی سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. سپس آن را از روغن خارج کرده و داخل توری قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود. وقتی پیراشکی خنک شد با کارد تیزی آن را کمی سوراخ کنید و کرم خنک شده را با قیف داخل پیراشکی بریزید. (در صورت تمایل قبل از سرخ کردن پیراشکی کِرِم را لای خمیر گذاشته سپس آن را جمع کرده و بعد سرخ کنید البته کِرِم حتما باید کاملا سرد باشد)
طرز تهیه انواع پیراشکی برای یک عصرانه خوشمزه
طرز تهیه کِرِم پیراشکی: در ظرفی مناسب آرد الک شده و شکر را مخلوط کنید و آب را کم کم به آن اضافه کنید. خوب مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکنواخت شوند. ظرف را روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب مواد را مخلوط کنید تا کرم شما غلیظ شود. وقتی غلظت کرم مناسب شد آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود. حالا وانیل و آبلیمو را به آن اضافه کنید.
طرز تهیه انواع پیراشکی برای یک عصرانه خوشمزه
نکات:
۱. اگر دوست دارید پیراشکی شکری داشته باشید میزان شکر را از مواد اولیه حذف کرده یا آن را خیلی کم کنید و شکر را بعد از پخت پیراشکی روی آن بریزید.
۲. اگر خمیر ترش در دسترس نبود چه کنم؟
هیچ چیز جای خمیر مایه رو توی خمیر نمی‌گیره و مسلما بافت و طعم و ظاهر خمیر بدون خمیر مایه متفاوت خواهد شد اما در صورت نبود خمیر مایه به ازای هر قاشق غذاخوری خمیر مایه که در دستور هست از نصف قاشق غذاخوری آبلیمو به همراه نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین استفاده کنید. اینم بگم که بعد از آماده شدن خمیر و مرحله آخر این مواد رو به خمیر اضافه کنید.
۳. رویه سفید دونات‌های بیرون چه طور تهیه می‌شه؟
۲ قاشق چایخوری آبلیمو را با ۱ لیوان پودر قند مخلوط کرده و به آن مقداری آب داغ اضافه کنید تا غلظت دلخواه رو به دست بیاره و بعد اون رو روی پیراشکی بریزید البته می‌شه کمی گلاب هم بهش اضافه کرد.
۴. رویه کاکائویی پیراشکی چه طور تهیه میشه؟
اگر دوست دارید پیراشکی کاکائویی داشته باشید مقداری شکلات تخته‌ای رو آب کنید و اجازه بدید کمی خودش رو بگیره و بعد اون رو روی پیراشکی بریزید. می‌تونید از کرم کاکائو یا شکلات صبحانه هم استفاده کنید.
۵. چه محیطی برای ور اومدن خمیر مناسبه؟
بهترین مکان ممکن برای خمیر مایکروویو هست! یه لیوان آب توی مایکروویو بذارید و اون رو ۳ دقیقه با قدرت ۱۰۰ روشن کنید و بعد آب رو خارج کنید و خمیر رو داخل دستگاه بذارید و درش رو ببندید(دیگه روشنش نکنید)! البته می‌تونید خمیر رو پشت بخاری یا شوفاژ هم قرار بدید.
۶. اگر کرم زیادی غلیظ شد چی کار کنم؟
اگر کرم بعد از سرد شدن خیلی غلیظ شد یه قاشق روغن مایع بهش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. نوش جان.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها