هیس، سرم رفت! بی سر و صدا بازی کنید!

کد خبر: 623456

گاهی اوقات بچه‌ها آنقدر شلوغ و پر سر و صدا می‌شوند که ممکن است از کوره در بروید و کلافه شوید. بهتر در این جور مواقع، آرامش خود را حفظ کنید و سرشان را با بازی‌هایی که بی سر و صدا اما جالب و سرگرم‌کننده‌اند گرم کنید.

هیس، سرم رفت! بی سر و صدا بازی کنید!
سرویس سبک زندگی فردا: این بازی‌های آرام و بی‌صدا اما جالب برای بچه‌ها آرامش را به خانه شما باز می‌گردانند. در ادامه به نقل از فوت و فن با چند بازی ساده برای این کار آشنا می‌شویم.
گاهی اوقات بچه‌ها آنقدر شلوغ و پر سر و صدا می‌شوند که ممکن است از کوره در بروید و کلافه شوید. بهتر است در این جور مواقع، آرامش خود را حفظ کنید و سرشان را با بازی‌هایی که بی سر و صدا اما جالب و سرگرم‌کننده‌اند، گرم کنید. با این که خیلی از این بازی‌ها ذهن کودک را درگیر می‌کنند، اما خود کودکان نمی‌دانند در حال یادگیری هستند زیرا غرق بازی و سرگرمی‌اند و حسابی به آنها خوش می‌گذرد.
هیس، سرم رفت! بی سر و صدا بازی کنید!
چالش حروف به‌هم ریخته
برای این بازی نیاز به کارت یا کاشی‌های زیادی دارید که حروف الفبا روی آنها نوشته شده باشد؛ مثل بازی‌هایی که شما در کودکی اطراف خانه انجام می‌دادید. می‌توانید با حذف حروف و تشخیص کلمات این کار را انجام دهید. کودکان می‌توانند خودشان این بازی را به تنهایی یا دورهمی در قالب تیم‌های چندنفره انجام دهند. البته تعداد تیم‌ها بستگی به تعداد بچه‌هایی دارد که شما تصمیم دارید آنها را سرگرم کنید. کلماتی را انتخاب کنید که کودکان شما بتوانند آنها را حدس بزنند. از کلمات ساده و کودکانه برای بچه‌های کوچک‌تر استفاده کنید و از کلماتی که کمی پیچیده‌ترند برای کودکانی که کمی بزرگ‌تر هستند. مضمون کلی را انتخاب کنید. مثلاً حیوانات مزرعه. یک دسته از حروف را به کودکان بدهید و از آنها بخواهید متناسب با مضمونی که انتخاب کرده‌اید کلمه بسازند؛ مثلاً اردک، غاز، جوجه. اولین بازیکنی که کلمات را کشف کرد و معما حل شد برنده است.
شاهکار هنری
در این بازی باید چندین کودک شرکت داده ‌شوند و خلاقیت آنها محک زده شود. یک ورق کاغذ بزرگ و خالی را به دیوار نصب کنید. همه بچه‌ها به نوبت روی کاغذ نقاشی بکشند. اولین بچه یک شکل ساده مثل دایره یا مربع می‌کشد. دومین نفر چیزی را به تصویر قبلی اضافه می‌کند تا تصویر جدیدی ایجاد شود؛ مثلاً به دایره گلبرگ اضافه می‌کند تا شکل گل ایجاد شود. هر کودک به نوبت چیزی روی کاغذ می‌کشد تا زمانی که یک تصویر کاملاً متفاوت در پیش روی آنها قرار گیرد. حتی می‌توانید از تصاویر مجلات، روزنامه‌ها، تکه‌های پارچه یا چیزهای دیگر برای این بازی یا پروژه‌ای شبیه این استفاده کنید.
یک جانور خلق کنید
شما می‌توانید این بازی را با کودک خود به تنهایی انجام دهید یا چند بچه دیگر را نیز وارد بازی کرده و گروهی انجام دهید. در این بازی، به دانش‌آموزان یا کودکان خود اجازه دهید با استفاده از میوه‌ها و سبزیجات شکل حیوان درست کنند؛ مثلاً انگور، لیمو، هویح، نارنگی. هر کودک باید یک حیوان متفاوت را بکشد و به او زمان بدهید تا با استفاده از خلال دندان تکه‌های میوه را به هم متصل کند. وقتی کار همه بچه‌ها به اتمام رسید، حیوانات را بشمارید و بگذارید بچه‌ها آنها را ببینند و حدس بزنند چه هستند. کودکی که بیشترین حدس‌ها را بزند، برنده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها