موزه سمیه، بزرگ‌ترین مجموعه سکه جهان

کد خبر: 690347

این موزه بعد از درگذشت «سمیه جمایل» همسر «کارلوس اسلیم» میلیاردر مکزیکی و ثروتمندترین مرد جهان در سال ۲۰۰۷ به نام سمیه شناخته می‌شود.

موزه سمیه، بزرگ‌ترین مجموعه سکه جهان
سرویس سبک زندگی فردا : موزه سمیه یکی از شگفت انگیز‌ترین موزه‌ها برای علاقه‌مندان به تاریخ می‌باشد. این موزه زیبا با معماری عجیبش در مکزیکوسیتی در کشور مکزیک قرار گرفته است. موزه سمیه یکی از آثار فرناندو رومرو، معمار معروف مکزیکی بوده است. داستان عاشقانه جذابی در پشت این موزه نهفته است! این موزه بعد از درگذشت «سمیه جمایل» همسر «کارلوس اسلیم» میلیاردر مکزیکی و ثروتمندترین مرد جهان در سال ۲۰۰۷ به نام سمیه شناخته می‌شود. جالب است بدانید که این موزه در سال ۲۰۱۳ با حضور یک میلیون و ۹۵۰ هزار بازدیدکننده رتبه ۵۶ پربازدید‌ترین موزه‌های جهان را به خود اختصاص داد و پس از آن در همان سال در صدر لیست پربازدیدترین موزه‌های هنر مکزیک قرار گرفت. در ادامه این مطلب را به نقل از نظاره بخوانید.
موزه سمیه، بزرگ‌ترین مجموعه سکه در جهان
در موزه سمیه ار بیش از ۶۰ هزار قطعه هنری نگهداری می‌شود که عمدتا مربوط به آثار اروپایی و مکزیکی می‌شود. البته علت معروف شدن این موزه بیشتر به خاطر بزرگترین مجموعه سکه‌های پیش از استعمار جهانی است که در آن نگهداری می‌شود.
البته غیر از مجموعه سکه‌ها آثار دیگری از جمله: مجسمه مرد متفکر اثر آگوست رودن، مجسمه نوازنده ترومپت ساخته سالوادور دالی، مجسمه عشق پنهانی ساخته آنتونیو روستی و آثاری از پل سزان، کلود مونه و لئوناردو داوینچی در این موزه نگهداری می‌شوند.
از معروف‌ترین آثار نقاشی که مربوط به بزرگ‌ترین هنرمندان این عرصه می‌شوند می‌توان به آثاری از پابلو پیکاسو و وینسنت ون گوگ نام برد.
بد نیست بدانید که این موزه در واقع یک مجموعه خصوصی از کارلوس اسلم می‌باشد و بازدید از آن از طبقه انتهایی به سطح همکف به این قرار است که باید به ترتیب بخش‌های مجسمه‌های رودین و سالوادور دالی، اشیا، نوشته ها، عکس‌ها و مجلات مجموعه‌ی شخصی سوفیا لورن بازیگر ایتالیایی، آثار قرن ۱۹ هنرمندان مکزیک همراه با آثار هنرمندان اروپایی، آثار هنرمندان اروپایی، گالری‌های موقت، طلا، نقره و سکه و آثار دکوراتیو و گالری‌های موقت هنرمندان اروپایی و مکزیکی را دید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها